! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Keandra » do 04 aug 2011, 08:56

super resultaat met Bo'tje

hier is onze maat L pommel voor Jalenka daarnet teogekomen
we kunnen dit weekend ook met har aan de slag
*o/*
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 04 aug 2011, 09:03

Nieuw topic komt eraan..

In deel 9, kunnen onze B-tjes zich ook weer bewegen...

Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in deel 9!

Ofzo..
Keandra

Bericht door Keandra » do 04 aug 2011, 10:26

het laatste vind ik super kris

hier waren de paarden heel gelukkig met hun nieuw stukje weide
we hadden een gedeelte afgespannen en een opening naar hun weide gemaakt
ik dacht dat het even zou duren tegen ze doordat hadden waar hun nieuw stuk gras zou zijn en hoe er te geraken
mis dus }-o
we openden de draad naar de ingang en gaan met de banaan
in een heel vlotte draf gingen ze naar hun nieuw stukje

denk dat ze het apprecieerden :))
nog meer graas mogelijkheid
ze komen niks meer tekort nu
*o/*
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 04 aug 2011, 10:36

die laatste is leuk Kristel. Ik vindt dat een leuke nieuwe topictitel.. Hoever heb je al gereden in je nieuwe huis?

Lekker sofie, hebben ze weer lekker wat je grazen.

Bo doet het maar netjes op mde wedstrijden.

Hier gan we rustig verder met Bink. vertrouwen groeit steeds een beetje meer. Laatst al een klein galopje gemaakt, door een sloot gegaan en de grote bult op gegaan. Alleen de bult af durf ik niet. Bink is zo'n mega struikelkont. dat ga ik niet wagen. Laatst lag hij al weer op de grond. Hoppa, achterbenen konden ook niet zo snel alles er onder krijgen , dus die lagen ook. Maar dan blijf ik weer wel zitten. Ik snap nog steeds niet hoe ik eraf getuimeld ben. Weet wel dat ik nog steeds te veel last van mijn hoofd heb. Enkel ook nog steeds gevoelig, maar dat trekt wel bij in de loop der tijd
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Mike

Bericht door Mike » do 04 aug 2011, 17:00

Begin de regel wel graag weer met '! ', net als dit topic, dan valt het lekker op tussen de rest in de lijst 'ongelezen berichten' ;)
Beauty
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 aug 2011, 18:52

ik vind die tweede wel heel leuk Kris

Lekker hoor Sofie dat ze zo genieten van hun grasjes

Yvonne heel goed dat je het zo rustig opbouwt, over een poosje ga je die bult wel afdurven hoor
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 04 aug 2011, 20:22

Hier 1 in jubelstemming.

Zou vanavond in de bak gaan rijden, dat betekent, 20 minuten wandelen naast paard door het bos, en ook zo weer terug. Toen besloten om op het veld bij de weide te gaan rijden. Zegt mn man, de nuchtere fries, Hoeveel stappen heeft bink nu verkeerd gezet sinds ik er weer op rijd en na ik gevallen ben, euh, nou ja, euh, geen!

Dus heb het ter harte genomen en heb vananavond voor het eerst alleen met Bink in het bos gereden, zelfs door de sloot( die droog is). wat ik ook al steeds eng vondt maar bink het super deed.

Mijn eerste zelfstandige rit met Bink is een feit en ik ben er nog zo blijblijblijblij mee. Ben zo gek op dat peerdje. is gewoon een lekker ding. Hij schrok alleen van de klap die hij op zn kont kreeg van mij, toen ik een daas wou dood meppen,. maar dat was met 1 huppel ook weer over.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 04 aug 2011, 20:26

jeeeeeeeej wat goed van jullie Yvonne *o/* Die vent van jou heeft je net dat laatste duwtje in de rug gegeven wat je nodig had +:)+
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » do 04 aug 2011, 20:50

Leuk Sofie!

Tweede titel vind ik ook het leukste Kris. Hoe gaat het met Beer in z'n nieuwe huis?

Wauw Yvonne, wat goed!! Gefeliciteerd met je overwinning :D

Zijn jullie paarden ook alweer zo aan't verharen? Bailey's haar groeit als een gek, hij gelooft nog steeds dat we in Noorwegen wonen geloof ik en is al bezig met een herfstjas breien. Vandaag mijn bestelling van de paardenwinkel binnen gekregen, onder andere een tondeuse, dus dit weekend krijgt meneer weer een sexy blote borst :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 05 aug 2011, 07:35

Haa nu al weer verharen? Zal er eens op letten bij Beerke.

Hij is goed gewend en ik heb gisteren een klein rondje gereden..hij bleef wel hinniken en was nogal voorwaarts, bij gebrek aan een betere omschrijving.. Krijsen is ook een beter woord dan hinniken. Ga zo een rondje met zijn vriend doen..ben benieuwd... merkte gisteren wel dat hij ALLES spannend vond.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 05 aug 2011, 09:20

hier vliegen de haren ook in het rond..op naar de winter teddy vacht
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 05 aug 2011, 10:48

Super Bernadet, gefeliciteerd!

Toppie Yvonne, zie nou wel dat je het kan!

Whahaha, krijsende Beer. De 2e titel is erg leuk voor deel 9.

Bjorn begint ook alweer te verharen hoor Sterre.

Hier verder weinig nieuws, druk met werk en klussen (hoewel vanaf vrijdag weinig in huisje gedaan, bruiloft, feest je kent het wel). Om half 2 komt de man van de behangzaak kleuradvies geven en kunnen we ook weer verder in huis. Daarna Bjorn mesten en een gesprek met de stal eigenaaresse aangaan *slik*. I.v.m. weinig/ duur hooi krijgt hij nu kuil (net als de rest van stal) en begint dus weer te schuren door de eiwitten. Heb al een DA verklaring thuis liggen, hoop hem op die manier weer op hooi te krijgen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 05 aug 2011, 16:02

je hebt toch zelf een partij hooi anouska? regel dan dat je dat op mag voeren. Jij ben baas over jou paard, niet stalhouder
Nu paardloos.
Bailey

Bericht door Bailey » vr 05 aug 2011, 18:26

Wat een vervelende situatie met het hooi/kuil Anouska. Je zou toch denken dat je zelf mag weten wat je paard te eten krijgt, het is toch jou dier? Hoop dat je eruit komt.

Bernadet, wat goed dat Bo het zo goed doet op de wedstrijden! Zag dat ik er nog niet eenso p gereageerd had. Knap hoor :)

Oh oh, die Beer. Toch een gevoelig typje Kristel? Het is ook niet niks natuurlijk, verhuizen.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 05 aug 2011, 19:19

ik zit ook eindelijk eens op een roze wolk

we hebben vandaag voor de eerste keer met Jalenka gereden
ze heeft geen voet miszet
het ging super (understatement)

zie dagboek voor foto's en meer hierover

ga verder op mijn wolk zitten dromen

:D
Bailey

Bericht door Bailey » vr 05 aug 2011, 21:14

Super Sofie!

Ik heb bij PP een topic gemaakt met foto's van Bailey op de heide, van gisteren.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 06 aug 2011, 08:33

Hier nog geen rondvliegende haren, maar zie wel dat Vera een dikkere vacht aan het aanmaken is.

Kris wel fijn dat Beer al lekker gewend is en ja in een nieuwe omgeving rijden is altijd ff spannend, veel plezier vandaag.

Anouska ik hoop dat de staleigenaresse begrip heeft voor de situatie. En wat de anderen al zeggen het is jouw paard en jij beslist wat hij moet eten.

Sofie wat goed van Jalenka en jullie zeg, ga straks ff je verslagje op DB lezen.

Hier weinig nieuws, kan op dit moment niet veel met ze doen. Vind Vera niet goed genoeg lopen om een ritje te maken en alleen Exel meenemen is weer een drama, want ze hangen op dit moment zo erg aan elkaar dat ik het risico niet wil nemen dat Veer helemaal over de rooie gaat als ik wegga met Ex. Dat wordt rustig aan oefenen met elke keer eentje even meenemen en zo de tijd weer opvoeren.

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 07 aug 2011, 11:20

Ja ben zo super trots op me kerel!

Ik word hier ook weer gek van de haren, echt hele bossen komen er van hem af! Bizar gewoon, is nu net augustus wat moet dat van de winter worden???? :?

Yvonne en Sofie, jullie zijn goed bezig +:)+

En kristel, hebben jullie het naar jullie zin?

Als ik die lavendel foto's van Bailey zie word ik toch stiekem wel een beetje jaloers hoor, lijkt me heerlijk als je hier zo naartoe kunt rijden :)

Hoe gaat het met vera en haar zere voet, echt kreupel of iets anders omdat je haar niet goed vind lopen?

Nog een paar actie foto's van de wedstrijd.. Helaas had de fotograaf met de instellingen van de camera lopen rommelen en zijn de meeste mislukt, echt balen, ging zo lekker!
Wel een mooie foto van het halstrekken erbij, hij ging een stukje nog verder dan je op de foto ziet (dacht dat hij over de kop zou slaan )..

Afbeelding

Afbeelding
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 07 aug 2011, 17:17

ziet er mooi uit zeg

Vera is verkeerd beslagen, maar de huidige smid kan er nu niks mee omdat ze te kort staat, dus het is nu een kwestie van laten groeien :?

Bailey

Bericht door Bailey » zo 07 aug 2011, 21:49

Wat stom Clau, en nu? Gewoon wachten?

Bernadet, hier ook echt een wervelwind van haren!
Wat een supermooie foto's, zo te zien heb je Bo gewassen voor je wedstrijd. Z'n manen zijn echt wit zeg, mooi!
Lavendel foto's... het is gewoon heide, maar ziet er inderdaad best wel uit als lavendel :) Ik maak je denk ik nog meer jaloers als ik zeg dat de foto's op de heide op deze heide zijn gemaakt 'bij gebrek aan beter'.... de grote heidevelden waar ik éigenlijk naartoe wilde waren te ver, dit heideveld is nog geen vijf minuten rijden van stal O:)

Vandaag met Bailey een lekker ritje gemaakt in het gekste weer ooit. Had een tshirt aan, vest om m'n middel en regenjas aan het zadel. Heb ze alledrie zowel aan als uit gehad in 1,5 uur tijd. Zon, wolkjes en zo'n gigantische hoosbui dat er een laagje water in de zakken van m'n regenjas stond.
Verder heerlijk gereden, vrolijk paard (wanneer niet) en twee prachtige edelherten gezien!
Plaats reactie