Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Nathalie » di 02 aug 2011, 06:44

hehehe...ik ben blij dat ik niet de enige flierefluiter hier ben dan. Ik had me wel voorgenomen elke week een les te nemen maar heel eerlijk wil ik de keren dat ik ga rijden liever het bos in, maar toch denk ik dat het goed is voor mijn eigen houding om wel te lessen. Iemand die in de bak staat en "foei! rechtop zitten" en "handen op hun plek houden" roept is voor mij nog wel nodig!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 02 aug 2011, 18:17

Dat was ook mijn bedoeling van het lessen, maar ach 't is niet dat ik zo'n verschrikkelijke afwijkingen aan m'n houding heb dus zo gaat het ook wel. Voor boscrossen goed genoeg.

Ik wilde vandaag even ons grondwerk oefenen buiten het erf (op zijn terrein gaat het prima, maar buiten is toch wat meer afleiding), maar ik zit met een olifantenpoot. Gisteren gestoken door een mug (dacht ik toen), gewoon jeukzalf aan gesmeerd. Vanmorgen was het nog normaal, maar in de voormiddag merkte ik dat m'n rechter enkel wat dikker was. Intussen zit ik met een enkel die dubbel zo dik is als de andere en het jeukt verschrikkelijk. Wat dat voor beest weer kan geweest zijn... Actief wandelen zit er nu dus even niet in pff
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 02 aug 2011, 18:37

Flierefluiten is ook gewoon zalig! Die wind door je haren bij een heerlijk galopje, een leuk babbeltje met vrienden die mee zijn, het avontuur van nieuwe paadjes nemen (ja ik ben in ij poëtische periode :P )

Maar Nathalie, ik ben het met je eens dat af en toe iemand hebben die je op de vingers tikt (hopelijk niet letterlijk dan := ) voor alle twee niet slecht kan zijn.

Jilly, dat klinkt eerder als een dazen beet of wel een erge alergische reactie op muggen :\ jammer dat je daardoor niet even bent kunnen gaan wandelen, beterschap :(:)

Ik ga een dressuur les volgen bij een toch goede trainer (lichte tour), hopelijk deze maand als ik het kan betalen en anders volgende maand. Ben erg benieuwd!
Nog steeds heel tevreden van de trainer die ik nu heb, maar ik wou ook eens bij een echte dressuur ruiter les krijgen.

En mijn beesie was ontsnapt :s had ie het poortje van de wei opengedaan en stond in de tuin, komen er paarden langs en breekt hij het hek af om mee te lopen. Gelukkig niets gebeurd en hebben die mensen hem kunnen vangen en terug brengen. Hildar mist zijn maatjes blijkbaar. Hopelijk betert het, anders moet hij toch vroeger terug naar zijn maatjes.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
claudia

Bericht door claudia » di 02 aug 2011, 20:13

Coen zijn geflierefluit is nu ook een beetje over(eindelijk)
Ben hem nu wat vaker aan het rijden en dat pakt hij eigenlijk best lekker op.
Alleen is hij sinds een paar dagen enorm aan het schuimen en kwijlen dat morgen toch even mijn baas naar zijn tanden komt kijken.'
Heb een beetje het gevoel dat dat niet helemaal lekker zit.

Na morgen weten we weer wat meer en dan kan hij weer lekker aan de bak.
Zaterdag komt Kelly en die gaat hem eens uitproberen voor de fjordcup.
Zal voor beide wel wennen zijn.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ilona

Bericht door Ilona » di 02 aug 2011, 20:43

Fijn dat jullie Coen zo wat op kunnen pakken. Leuke nieuwe uitdaging voor Kelly! (en Coen ;) )
Ben benieuwd of jullie wat kunnen vinden aan zijn tanden en wat het dan is. Zit bij Castor ook wel eens te twijfelen of alles in zijn mond wel lekker zit. Zeker nu hij ook zo stug op het bit is opeens.

Hoe gaat het verder met jou Claudia? Lukt het allemaal een beetje...?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 03 aug 2011, 05:29

Ilona schreef:Fijn dat jullie Coen zo wat op kunnen pakken. Leuke nieuwe uitdaging voor Kelly! (en Coen ;) )
Ben benieuwd of jullie wat kunnen vinden aan zijn tanden en wat het dan is. Zit bij Castor ook wel eens te twijfelen of alles in zijn mond wel lekker zit. Zeker nu hij ook zo stug op het bit is opeens.

Hoe gaat het verder met jou Claudia? Lukt het allemaal een beetje...?
Het gaat wel, dank je wel. Het is heel stil. Ik mis hem echt verschrikkelijk maar sta wel voor 100% achter mijn beslissing, zeker nu met dit weer.

Ik ben ook benieuwd of er wat met zijn tanden is, hij kwijlt echt verschrikkelijk := .
Als we hebben gereden lijkt het wel of het gesneeuwd heeft in de bak.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Viv

Bericht door Viv » wo 03 aug 2011, 15:31

Bitje schoongemaakt met seepsop? _O-

Fijn te horen dat het wel gaat met je. Tsja het gemis is groot, het was me er wel eentje. Maarja life goes on zoals ze zeggen en idd met dit weer..... moet je toch niet aan denken. En als ik dan sommige paarden om me heen zie dan denk ik echt van: zou willen dat er meer mensen waren die zo'n beslissing durfden te nemen en niet zo verdomde egoïstisch waren. (stalgenootje: http://www.veterinairewondzorg.nl/page11.php)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » wo 03 aug 2011, 16:42

Viv schreef:Bitje schoongemaakt met seepsop? _O-
Zou je haast wel denken :=
Maar zijn tandjes zijn nagekeken en een beetje gevijld , verder geen gekke dingen.
Dus morgen mag hij het toch weer gaan proberen.

Maar tjee Viv, wat ziet dat dier eruit. Dat dier heeft er echt wel mega last van, arm paard.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 03 aug 2011, 16:54

Fijn dat Coen wat aan het werk is, dat vraagt om foto's :P (moet zaterdag wel lukken toch hihi)

@Aria: op muggenbeten heb ik nog nooit allergisch gereageerd. Heb ooit nog wel eens een dikke enkel gehad en dat was denk ik van een daas. Zal dus nu ook wel zoiets zijn. Heb er vannacht gewoon slecht van geslapen en nu voel ik naast die verschrikkelijke jeuk ook nog een venijnige pijn... Morgen even langs de apotheker of ze wat hebben (collega heeft ooit goed werkende pilletjes gekregen voor een wespensteek) en anders maar even langs de dokter.

Heb je Hildar eens in de tuin, is hij het er niet mee eens. Hopelijk kan hij zich gauw verzoenen met z'n nieuwe plekje. Staat hij alleen nu?
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
claudia

Bericht door claudia » wo 03 aug 2011, 17:37

Jilly schreef:Fijn dat Coen wat aan het werk is, dat vraagt om foto's :P (moet zaterdag wel lukken toch hihi)
Dat gaan we proberen, kelly gaat dan rijden ;)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 04 aug 2011, 07:08

ai, wat ziet dat er akelig uit Viv...arm dier.

Volgens mij had ik het even gemist ergens Aria, maar staat Hildar in z'n up nu dan? Als je gaat lessen bij een heuse dressuur-crack moet je natuurlijk wel zorgen dat je een fotograaf op sleeptouw meeneemt!
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
claudia

Bericht door claudia » do 04 aug 2011, 07:38

Coentje heeft geen last van zijn behandeling van gister.
Waar hij wel last van heeft ...............vliegen.
Tjee wat hadden wij er vanochtend veel met rijden. Expres was ik vanochtend vroeg gaan rijden maar toch zijn ze er weer.

Coentje was wel lief.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 10:36

Nathalie idd, tis een hele uitleg hoor wacht ;) : dus: normaal staat Hildar nu samen met zijn 3 vriendjes is Blankenberge aan de zee in een grote wei. Dat is zo'n 12km van mijn huis en door landelijke wegen goed te doen per paard. En aangezien we een koets thuis hebben staan en we dat graag nog eens zouden doen heb ik hem even naar huis gebracht voor 2weken en kan ik ondertussen lekker veel rijden.
Even voor de duidelijkheid he :P

Ik ga zeker vragen voor een fotograaf, ben zeer benieuwd! Gister ook fotos van rijden genomen, ga ik Hildars eerste FW topic eens gaan aanmaken ^^

Claudia, idd veel bestjes, phoe, dat hebben we aan de zee bijna niet. Ben zelf ook al aangevallen en opgegeten :x

Viv, is dat van iemand die niet naar zijn/haar paard keek?

Jilly, klinkt idd als een dazen beet. Ik ken iemand die bij muggen ook zo'n problemen krijgt, vandaar. Mijn hand heeft een paar jaar geleden ook dubbel zo dik gestaan van een daas. En man, jeuken dat dat deed!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 04 aug 2011, 14:47

Hier fototje van gister plus ons eerste topic *D
Afbeelding

topic:
viewtopic.php?f=5&t=44216
Viv

Bericht door Viv » do 04 aug 2011, 15:27

Helaas komt de eigenaar elke dag, de ergste foto's staan niet eens meer op die site. Speelt al jaar of 5, begon als soort mok en werd steeds erger. Iedere ander zou een andere beslissing genomen hebben denk ik. Afgelopen winter kon ze er niet meer op staan en zat ze letterlijk op dr voerbak. Tis wel al veel verbeterd maar paard is gewoon niet heppy, maarja niet mijn paard helaas.

Net lekker buitenritje gemaakt met manlief, hij op Kdies en ik op Clip (apaloosa), was wel weer even lekker. Kdies gedroeg zich prima, beetje druk maar ala.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 05 aug 2011, 07:38

Wel moeilijk als je daar steeds tegenaan moet kijken Viv.

Lekker zo rijden in het zonnetje Aria, mooie omgeving hebben jullie ook buiten de bak (tenzij er weer akelig grijs is achter het mooie groen :P). En wat zijn z'n manen mooi...ik hoop dat het bij Cos ook in ieder geval zo lang wordt.

Yaaay....ik ga 10 september naar m'n eerste Fjordenkeuring...het moest er eens van komen :D :D
Claudje

Bericht door Claudje » vr 05 aug 2011, 08:49

Nathalie schreef:Yaaay....ik ga 10 september naar m'n eerste Fjordenkeuring...het moest er eens van komen :D :D
Dan ga je naar Rolde denk ik? Kan je als het goed is mijn Ceetje ook zien :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 05 aug 2011, 09:30

klopt ja...naar Rolde!

Oh wat leuk, daar kom ik dan zeker bij kijken :) Doen er nog meer C'tjes van FW mee? (Ik neem Cos trouwens niet mee hoor)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 05 aug 2011, 09:48

Wat jammer dat sommige mensen zo met hun paarden omgaan :n

Nathalie, gewoon lang sparen dan komt het wel. Mijn vriend zei gister dat hij dat korte haar veel mooier vondt, heb ik hem even vies aangekeken ~~}>
Het is jammergenoeg nie tonze bak maar van een vriendin een straatje verder, in de buurt dus gelukkig. We wonen in een natuurgebied trouwens. Hier is Hildar dus opgegroeid :D
En ook al een fjordenkeuring, dat wordt smelten, zullen mooie diertjes tussen lopen :~

Claudje, heb je eigenlijk veel werk aan voorbereiden voor een keuring?
Ilona

Bericht door Ilona » vr 05 aug 2011, 17:22

Zo, weer terug van 2 slopende dagen Amsterdam! Maar wel erg leuk! Veel door de stad gelopen (echt heel veel, auw voeten en benen...) en dus veel gezien. Amsterdam is leuk!

Goh naar de keuring Nathalie? Zomaar? :P
PB je van t weekend nog ff terug.

Is Hildar al wat meer op zijn gemak in de 'achtertuin, Aria? Zal ook van het weekend je topic nog bewonderen.

Nu zo wat familie ontvangen voor mijn birthday party :D Al ga ik liever op tijd naar bed om m'n arme benen rust te gunnen ;)
Morgen weer heel de dag op pad naar Den Haag. Lijk wel een stadsmens zo! Ik als plattelander, genieter van rust, natuur en ruimte. Vrijwillig verplicht familie bezoek van ventlief zijn kant. Ole!
Zondag... Castor quality time?? Ik hoop t!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Plaats reactie