Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Charret » do 21 jul 2011, 16:11

Wha spannend Annemarie! Ik heb komende woensdag avond weer wedstrijd met Alies. Ik ben het even nagegaan en van het hele buitenseizoen heb ik maar 2 keer droog een proef kunnen rijden en dat was 2 keer met Alies. Alle andere keren ben ik weg gespoeld en dat was met Jouke. Kl*te zomer zo.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 24 jul 2011, 12:13

Kloteweer ja, ik ben vanochtend weggeregend en gewaaid met Anka. Resultaat was net als de staat van de ringen, bagger :+ . Nou ja, is niet anders he. Hoop dat jij woensdag droog weer en meer succes hebt!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » wo 27 jul 2011, 21:45

Oh zo'n rare avond. Ik ga 2 keer de ring ontevreden uit. Alies was wat tegen mijn linkerhand, ze was wat gespannen [heel braaf hoor] maar ik voelde dat ze haar adem op zat te houden. En tot mijn verbazing werden we 1 keer 2e van de 13 combinaties met 193 punten en een keer 192 punten. Heeft mijn gele meissie het dus helemaal niet gek gedaan zo tussen al die grote paarden.
We hebben van de week best zwaar getraind en ik denk dat ze spierpijn heeft. Dus het was allemaal wel logisch. Ben dus uiteindelijk heel trots.

We hebben een hoosbui gehad, maar toen zat ik er nog niet op. En aan het eind onweer en toen zijn we gauw naar huis gegaan. Maar we moesten zo lang op de prijsuitreiking wachten. Bijna een uur en een kwatier.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 28 jul 2011, 20:47

Waaah, goed zeg Charret *o/* *o/* . Van Harte met je punten!

Ik denk Anka is echt een topper :+: . Vanavond een buitenritje door het dorp gedaan. Lekker gas gegeven, in draf over het fietspad en in galop over de brink in Eext. Motor, scooter en terreinwagen deren haar niks. Zo gaaf om lekker met je knollie buiten rond te hobbelen *o/* .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 30 jul 2011, 17:54

Mijn nieuwe zadel ligt en rijdt echt toppieeeee *o/* *o/* . Schuift niet naar voren of naar achteren, gaat niet scheef en knollie nrijdt er super mee *o/* *o/* . Hopen dat dat zo blijft. Mijn zusje heeft met haar foon fotootje gemaakt. Hopen dat ze hem gauw stuurt.
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 30 jul 2011, 20:18

Tadaaaaa!
Afbeelding
Charret

Bericht door Charret » za 30 jul 2011, 21:34

Ja! Ik vind het echt heel prachtig zadel! Die kleur is ook echt om te kwijlen hoor. Ik wilde ook wel graag zo'n kleur, maar op Jouk vind ik het niet mooi staan en daar gebruik ik hetzelfde zadel daarom.
Wat kostte dit zadel nou?
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 30 jul 2011, 22:14

Vriendin van mij heeft ook een Fries en die heeft ook zwart gekozen, vonden wij idd ook mooier op een Fries dan bruin.

Mijn zadel kosste rond 1800 euri. Rib uit mijn lijf. Heb wel een zadel ingeruild, een oude Ainsley die ik ooit van Claudia overgenomen had. Helaas wel aardig op toegelegd maar ja. Divoza bood nog minder en heb er nu nog 350 euri voor gevangen. Werd mijn zadel toch nog wat goedkoper van :D .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 31 jul 2011, 12:10

zadels zijn net auto´s, verliezen ook alleen maar waarde :D

Maar prachtig annemarie, lijkt erg comfie te zitten ook!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » ma 01 aug 2011, 11:53

Super mooi zade, annemarie! Reed archy en mijn andere paard altijd met mijn kieffer (is van mijn andere paard), maar die vond ik op archy niet echt mooi liggen, dus gespaard voor nieuwe zadel, eind vorig jaar nieuwe Ainsley gekocht voor archy. In de winter archy knetter gek, denk komt door het weer, werd alleen niet beter, nu 3 weken geleden fysio erbij gehaald, paard nageken en zadel, blijkt de kieffer goed op archy te liggen en de ainsley totaal niet! drukt met kussens achter op rug,(verklaart gelijk het weg schieten) dus nu de kieffer op Archy en past de ainsley gelukkig op mijn andere paard, alleen kan ik nu mijn zit niet goed vinden!!!! |o Beetje gek van aan het worden. Nu hoor ik dus ook al meer van deze problemen bij diegene waar ik het zadel gekocht heb.
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 aug 2011, 20:30

Kiefer en Ainsley waren het allebei niet voor mijn Fjorden, veeel te smalle bomen.

Ik heb vanavond mijn eerste heuse bosrit met Anka gemaakt, alleen dan he? 8-) . Ging op 1 remactie na vlekkeloos. Lekker lang gedraafd en stuk galop gedaan. Wat een genot zo'n paard met zo'n handgalopje en goede rem. Wel moesten we in het dorp met een groooote boog om een man heen die gif aan het spuiten was. Dat pompen was toch wel heul vreemd 8)7 .
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 01 aug 2011, 22:04

Hallo allemaal,
heb geschitterd door afwezigheid wederom hier haha..
Maar gaat gewoon niet goed met Ad, dus ook weinig zin om te schrijven dan.
Morgen gaat hij naar de kliniek om zijn rug op de foto te laten zetten. Vandaag legde ik mijn hand achter het zadel en hij legde zijn oren plat in zijn nek, begon als een gek met zijn staart te zwiepen en te bokken. Echt een teken van pijn, want hij heeft nog nooit gebokt. Toen dacht ik dit kan niet langer zo. Ik ga er ook niet meer op. Na de eerste keer chiropr ging het stukken beter, na de 2e keer weer bergafwaarts. Hoop zo dat het niet iets ernstigs is :sorry: Maar dit gaat al zo lang, nu is de maat vol. Ik rij al zowat anderhalf jaar niet fijn met heel af en toe een opleving en hij dus ook niet en dat is nu afgelopen. Arm beest, dit wil ik nu tot aan de bodem uitzoeken. Ze gaan 3 foto's van zijn rug/lendenen maken, ik hoop dat er niks op te zien is, maar als dat het geval is weet ik ook niet wat dan moet.
Nou ja, wilde even mijn hart luchten ;(
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 01 aug 2011, 22:31

Tjee Caroline, dat is niet fijn idd. Ik hoop voor je dat er niets ernstigs met Adanco is! Veel sterkte!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 02 aug 2011, 06:50

Jeej da's ook wat Carolien. Hoop dat het allemaal meevalt met Ad. Kun je nog bedenken wanneer het precies begonnen is? Of is het gewoon geleidelijk aan erger geworden. Heel veel sterkte vandaag :(:) .
Charret

Bericht door Charret » wo 03 aug 2011, 07:41

Jeetje Carolien dat klinkt niet goed. Ik wist niet dat het zo heftig was.. Succes bij de kliniek en ik hoop dat je meer duidelijkheid zult krijgen.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 03 aug 2011, 09:51

Ja, weet precies wanneer hij vastgelegen heeft. Aankomende CK 2 jaar geleden. Die dag bewoog hij ook heel raar. En toen is het geleidelijk aan wel erger geworden. Maar hij heeft dus een scheefstand van de heupen/bekken. Onder zware sedatie (na maken foto wervels) is dat met een hamer recht geslagen 8). Hij was zo ver weg dat ik hem af en toe een beste klap moest verkopen zodat hij niet om zou vallen hihi.. Nu gaat de da nog samen met de chiropractor behandelen, maar hij verwacht dat het wel gewoon helemaal goed komt. Ik mag het eerste jaar alleen niet op een zware bodem rijden. Alleen op lichte ondergrond. Dat wordt nog beetje lastig denk ik.
Nu 2 weken longeren heel rustig aan en ik verwacht dat ik dan voorzichtig het rijden mag oppakken.
Blij dat het nu enorm bevestigd is en dat het vooruitzicht goed is! Na anderhalf jaar balen en niet echt weten wat er aan de hand is ben ik blij met dit verhaal.
Vrees alleen dat ik 10 sept niet op de keuring ben met paard, maar dat is niet anders. Maar wel heeeeel jammer!
Annemarie, wat heb jij trouwens een bloedmooi zadel!

Edit: Door dit hele verhaal en gisteren besef ik nog meer hoeveel ik van dit paard hou gewoon. Zelfs al had ik er nooit meer op kunnen zitten was hij nog niet weg gegaan. Zoals er tussen 2 mensen echte liefde kan zijn kan dat ook tussen mens en paard. Hij is mijn leven en hoort bij mij. Als rijpaard of niet. Zo :P

Nog een keer edit: Klinkt wel beetje ziek dat ik het vergelijk met liefde tussen 2 mensen haha! Nou ja jullie snappen t wel denk ik :+
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » wo 03 aug 2011, 11:18

Mooi dat het gelukkig met Archy zijn half broertje meevalt! En dat je straks weer lekker kunt beginnen met rijden, heb me tijdje geleden ook zorgen gemaakt om archy, was erg paniekerig met rijden, bokkerig en er van door gaan, fysio erbij gehad bleek het aan het zadel te liggen en 2 wervels vast, niks aan als je weet dat je paardje pijn heeft ergens of niet lekker in zijn vel zit.
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
Charret

Bericht door Charret » wo 03 aug 2011, 13:40

Met een hamer?! Wow.. En dan gewoon boven op achter het zadel dan ofzo? Oh hij had dus vast gelegen. Dat is altijd eng he. Als zoiets s nachts gebeurd weet je nooit hoe lang ze hebben gelegen o.i.d.
Blij te horen dat het wel goed komt allemaal.
Ik snap je vergelijking helemaal en niet in die enge manier :P Maar voel hetzelfde met mijn paarden. Het is gewoon een deel van jezelf.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 03 aug 2011, 13:44

als een mokerslag,hihi. maar gelukkig is het te verhelpen caro, en kan je maatje weer lekker aan de slag!
En van die keuring, ach, heeft iemand anders ook eens de kans op ruinen kampioen te worden,hihi!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 04 aug 2011, 08:30

Nou, dat is niet niks Carolien. En hij is letterlijk dus weer recht geslagen :o . Gelukkig komt het waarschijnlijk allemaal weer goed maar daar ben je straks dan toch 3 jaar mee zoet, 2 jaar aanklooien en een jaar herstel. Maar belangrijkste is dat Ad straks Ad weer is!

Niet op zware bodem, dat zal wel inhouden niet te veel bakwerk en veel buiten rijden op vlakke paden/bermen.
Plaats reactie