Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Ilona » wo 27 jul 2011, 19:22

Ik vind Castor wel al een dag of 2 'anders'. Kan m'n vinger er nog niet op leggen, maar hij lijkt minder vrolijk. Komt niet naar me toe gerend als ik bij de wei kom en staat soms maar gewoon te staan.
Hij eet wel gewoon goed enzo, maar hij is anders. Weet het niet.
Heb gisteren maar wel een pruimenboom in hun wei afgezet met schrikdraad. Die knollen zijn helemaal verslaafd aan die dingen. Ze zijn nog niet allemaal rijp, maar zo ongemerkt valt er toch al wel wat af op een dag. Misschien heeft Castor wat last van zijn maag door die gistende dingen ofzo. Even aankijken.
Oh, kijk zó verslaafd aan pruimen: http://www.youtube.com/watch?v=7K6a28R8FLE
De één probeert te plukken en schudt wat aan de boom, de rest vliegt er direct onder om te 'rapen' :=
Laatst gewijzigd door Ilona op wo 27 jul 2011, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 27 jul 2011, 19:24

Klinkt goed die extra leefruimte Jilly. Chique!
Heerlijk als het straks klaar is en jullie over kunnen. Nog even doorbikkelen.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 27 jul 2011, 20:59

Omg van een verslaving gesproken _O-
Lastig is dat he, dat ze zo wat anders zijn. Blijkbaar vaak ook iets wat alleen ik merk, want iedereen op stal vindt me dan zo'n tut met m'n paard 8)7 maar ik merk gewoon direct aan hem dat er iets niet goed is. Meestal een klein dipje ofzo, hopelijk is Castor snel weer z'n vrolijke zelf!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » do 28 jul 2011, 05:32

Cas is boos omdat zn speeltje is afgepakt :D Cold turkey hihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 29 jul 2011, 10:43

Heeeeellllllooooooowwwww!!!!
Deel 12.
I'm in.
Nooit gedacht dat vakantie zo druk kon zijn!
Niet veel pc gezien, ik wou dan een berichtje zetten, verkeerde knopje, bericht gewist -.-

Maar ik ben terug, of ik hoop het toch :p
Ilona, ik hoop dat er niets ergs is? Vind het wel mooi dat je zo goed op hem let ^^
Nathalie, mag ik even zeggen dat ik je fjordje erg mooi vind, hij ziet er altijd zo, nja, naturel uit.
Jilly, verhuizen zie je wel zitten waarschijnlijk, super dat het vlor liep. En een 'tuinhuis' is altijd een voordeel :)) .

Volgende week komt mijn fjordsel 2weken in de wei achter ons huis te staan. Gaan we even met de koets en goed door rijden. Ondertussen aan mijn vriend vragen om foto's te nemen, Hildar loopt weer zo goed (na een periode van pure rebelie en pubergedrag), zelfs de schouderbinnenwaarts begint op echte schouderbinnenwaarts te lijken. ^^
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » za 30 jul 2011, 07:12

Hoi Aria! Ook weer even een bliksembezoekje? :D

Ik ook even snel. Ga zo ri Barendrecht kijken bij de keuring. Baal nu toch wel een heel klein beetje dat ik zonder Castor ga :P
Maar niet geoefend, dus onverantwoord om hem zo maar even een uur in de trailer te zetten.. Dat gaat hij echt niet waarderen ;)
Nu goed kijken hoe het moet en dan misschien volgend jaar eens gaan kijken met peerd!
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 30 jul 2011, 09:22

En dan zie je al die fjorden staan en dan denk: die van mij is toch mooier :p
maar wel altijd interessant om een keuring te zien toch. Overlaatst zag ik een training voor keurders, mooie haflingers en belgische trekpaarden zaten daar tussen ^^
Ik ben aan het denken om volgend jaar ook mee te doen aan een keuring, je wordt toch altijd uitgenodigd vanuit het stamboek dus dat lijkt me wel eens leuk.

en ik ben aan het kijken om wedstrijden te gaan doen, met punten, maar man, wat een gedoe ik snap er niet veel van. Licentie hier, lid daar worden, brevet dit, phoe :s
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » za 30 jul 2011, 12:06

Hihi, dat denk ik ook ieder jaar als ik naar de keuring ga (maar dat ik Hay dan wil meenemen ;) ), maar dat doe ik toch maar niet. Geen behoefte aan 30 punten ofzo :+

Druk druk voor Aria, fijn dat Hildar weer normaal doet :D

Ik ga denk ik Hay zo nog maar eens opzadelen voor een klein ritje. Voor 't eerst in weken eens een halve dag vrij woe-hoew :+
Ilona

Bericht door Ilona » za 30 jul 2011, 13:24

Nou... Ik heb 'Castor' zijn rubriek gezien en daar hadden we makkelijk kunnen winnen :P ghehe leuk om te kunnen overdrijven als je peerd er niet tussen liep :D
Nee, ik heb zo eens een beetje gekeken en heb echt geen idee hoeveel punten het hadden kunnen worden. Maar ik heb nu in ieder geval kunnen kijken hoe zo'n keuring een beetje verloopt. Ook leuk!

Tsja Jilly, een eigen stekje wordt nou eenmaal zwaar geromantiseerd en dit is nog maar het begin! :')

Morgen hopelijk nog tijd voor een ritje naar het water met Castor en Kayli! Hopelijk beetje weer ervoor ook.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 31 jul 2011, 15:31

Ik denk idd dat het moeilijk is in te schatten wat je paard aan punten waard is zo.
En is je ritje naar het water gelukt Ilona?

En zag Hay dat ook zitten, opgezadeld warden Jilly? :p

het is hier idd erg stil. Dat zal wel weer anders worden als het donkereder wordt en iedereen achter zijn pctje blijft zitten :p
Ilona

Bericht door Ilona » zo 31 jul 2011, 16:32

Ik heb niet gereden vandaag en ga dat denk ik ook niet meer doen... Heb geen energie vandaag. Jammer, maar niets aan te doen. Komende week weer nieuwe kansen hopelijk!
Paarden wel weer een nieuw strookje gras gegeven (heb mezelf door de wei gesleept). Uitgehongerd als ze natuurlijk waren konden ze dat wel waarderen :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 31 jul 2011, 17:38

Haha jezelf door de wei slepen? Zou je dan niet gewoon je paard voor je spannen en zo gaan? :p
Maar snap ik wel, zo'n dagen moet je ook hebben.
Werk je ook met strookbegrazing? Misschien is dat ook iets voor ons voor komende winter (net de winter wei gezien en die staan nu al vol met gras). MAar is dat niet vervelend, zo iedere keer eens trookje bij?
Jilly

Bericht door Jilly » zo 31 jul 2011, 18:20

Hay vond het vreselijk denk ik :+
Gisteren broertje er op geparkeerd en die heeft er wat mee gestapt en figuren gereden (maar dat is zoooo saai zus!). Dan is hij zoals gewoonlijk heel voorzichtig en braaf. Vandaag ik er op en buiten, begon goed en braaf tot hij spoken begon te zien. Ineens naar rechts draaien waar ik naar links wil etc.
Ik passeerde bijna bij Louis dus daar maar even gestopt voor wat galopwerk in de bak, hij was veel te fit van die vakantie :+
Het begon al goed met het erf niet opwillen, ik was zijn aanstellerig gedrag zo beu dat ik 'm een flinke klap heb gegeven ( :oo ) en toen ging hij wel. In de bak moest ik nog een paar flinke bokken inkasseren en toen was het klaar: weer de brave Hayco van altijd!

Wat leren we dus hier uit: paard moet regelmatiger aan het werk zodat hij nooit te gehecht geraakt aan z'n vakantie :+

Ik vind strookbegrazing echt een ideale manier, maar helaas is het hier niet mogelijk. Ze staan toch met een stuk of 7 in 1 groep en dan kan ik al raden dat Hay en z'n vriend de hele breedte van de wei nemen en de rest kan kinkloppen :')
Ilona

Bericht door Ilona » zo 31 jul 2011, 20:28

En ik doe liever niet aan strook begrazing (zeker als je benen als lood aanvoelen en je de draad om moet gaan zetten), maar als ik het niet doe kan ik Castor met 2 dagen helemaal omrollen.. We hebben echt teveel gras op het moment ;) Dus dan maar steeds een klein stukje erbij. Als ik alles geef.... ga'nie'goedkomen!
Strookbegrazing is voor nu wel de oplossing.

Haha Jilly, Hayco in de vakantiemodus. Castor zit ook in zo'n probeer fase ofzo. Laatst ook echt een opzwieper moeten geven (daarna had ik ook voor mezelf zo'n :oo moment), maar hij moest en zou perse bij dat ene paard in die wei gaan kijken terwijl ik de andere kant op wilde. Tikje hielp hem uiteindelijk wel van het idee af, maar jemig wat een kop zette hij er op! En met rijden begint hij ook vaker te 'doen waar hij zin in heeft'. Pffff zo ken ik hem helemaal niet! Altijd op 2 vingers te rijden en nu moest ik hem laatst op een boom afsturen omdat ik wilde dat hij ging stappen ipv draven 8)7
Of gewoon niet meer halthouden als het moet. Jaaa goed bezig! Wat nou slome fjorden :=
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 01 aug 2011, 07:31

Haha zo te horen hebben de fjordjes het heel erg naar hun zin in de vakantie :P Allemaal een beetje last van puberale koppigheid (of is het gewoon fjordigheid >;) )
Soms hoort daar een tikje bij ben ik bang, anders sta je echt nergens en wordt het alleen maar erger en dan beland je in bok-steiger-rol problemen die je niet wil :=

Jilly, zo te zien had Hay lekker wat stoom af te blazen, en wat is er leuker dan een flinke bok met baasje er op }>

Ilona, lijkt me idd ook wel veel werk, maar ze staan idd snel te dik, ken het probleem ;( maar dat is nu een beetje aan het minderen, de wei van 1,5ha met gras van 2mm helpt wel :D

Vandaag Hildar gaan verplaatsen, dat wordt een gezellig ritje van 12-15km met hoppelijk een paar galopjes. En het is mooi weer (hoeze hoeze + 3vreugede dansjes)!!!!! Daar ga ik eens heel erg van genieten :D
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 01 aug 2011, 07:49

Aria dat soort dingen mag je altijd zeggen over mijn Fjordje :P

'Voelt' Castor alweer normaal Ilona? wat een gave avatar foto heb je trouwens...waarom post je die niet in het groot? Volgens mij enorm stoer!

Cos is eigenlijk al in vakantiemodus sinds ik hem heb dus hij is daar zo aan gewend dat hij zich nooit verzet tegen een beetje flierefluiten :). Ik denk juist dat Cos zo relaxed is omdat hij weinig 'echt' werkt (of in ieder geval wat in de paardenwereld als ECHT werk wordt beschouwd) en alles wat we doen alleen maar uit de optiek 'relaaaaaaaaax man' is :P
Heb 'm dus ook nog nooit een 'klets' gegeven....volgens mij heb ik niet eens een zweepje meer (hij is daar ook heel bang voor trouwens)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » ma 01 aug 2011, 08:24

Foto is al eens gepost Nathalie, maar is al 1,5 jaar geleden ongeveer...
Hier kun je die foto en nog meer geweldige plaatjes zien: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... lit=castor

Castor is ook gewend aan weinig doen en aan het niveau flierenfluiten, maar heeft op het moment gewoon een opstandige kop erop staan. Hij wil net iets harder flierenfluiten dan zijn berijdster :')
En zweepje gaat normaal gesproken vooral mee om de dazen weg te kunnen vegen ;)

Verder lijkt Castor wel weer gewoon Castor. Misschien toch de gistende pruimen geweest (peerd was gewoon dronken! :P )

Fijne rit Aria!
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 01 aug 2011, 08:43

wat een gaaf topic is dat! Zag in de tekst dat dat ook de rit was met je vervelende (gebruik bewust een eufemisme) val... Mooi dat er dan toch ook zulke plaatjes zijn om het ook een hele mooi herinnering te houden! :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 01 aug 2011, 15:00

Bedankt Ilona, fijn was het zeker ^^ heerlijk die zon. Paardje was braaf, een paar keer van domme dingen bang geweest en dan totaal niet van grote tractoren en camions :+
Weer super om op te kunnen staan met zicht op paard in wei :D
Jilly

Bericht door Jilly » ma 01 aug 2011, 20:01

Bij Hay wijd ik het ook maar aan de puberperiode. Met 3 jaar was hij veel braver buiten dan nu :P
Die merrie van Ines is echt zo'n k*tbeest buiten (ineens omdraaien en niet meer verder willen, bosje induiken enz.) en Hay vertoont er nu akelig veel trekjes van. Dat moeten we maar even goed aanpakken dat het niet zo ver kan komen. Ik moet er natuurlijk wel bij vertellen dat Ines ook wel een beetje van zich laat profiteren en gemiddeld 3 maanden in het jaar een beetje rijdt tegenwoordig.

In omgang is hij trouwens heel rustig en braaf, op straat geeft hij nog steeds niks om de engste dingen (quads, bussen, tractors, moto's etc.), maar een vuilzak in de berm is eng, een straat waar je al 100 keer geweest bent is nu opeens zo eng dat je er echt niet meer door kan etc. Echt van die stomme aanstellerige dingen!

Hay is ook nog nooit heel erg actief geweest hoor. Vorig jaar even redelijk fanatiek aan het lessen geweest, maar dat was ik zo weer beu (en Hay ook haha). Beetje flierefluiten is ook meer ons ding en ik heb me er bij neergelegd dat we nooit fanatiek gaan worden, zo is het wel best :j
Plaats reactie