het touwhalster topic
Re: het touwhalster topic
Bink neemt zelf ook al veel houding aan, dat scheelt enorm! Annabel wil hem gewoon meestal lang en laag en dat doet hij dan vaak zelf al wel, dus geen touwtjes nodig..
Correct me if I'm wrong Annabel!!
Correct me if I'm wrong Annabel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo, handig zeg, nee ik moet Uud echt lang en laag zetten, want anders ,loopt ie met de neus in de lucht,In het begin trok zig gewoon omhoog ook al had ik hem lang en laag bij gezet, nu doet ie dat niet meer en zakt ie netjes, maar het gekke is dat als ik hem met touwhalster rijd, hij wel lang en laag loopt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Fjella heeft een nieuw touwhalster!!
Een effen zwarte, spannende kleur of niet, hihi..
Een effen zwarte, spannende kleur of niet, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Nientjepientje schreef:Ik kwam erachter dat ik alweer 5 touwhalsters heb. Een donkerblauwe, babyblauwe, roze, bruine en een oranje.
En dan ga ik nu voor een zwarte
Ik heb zwart met een blauw draadje erdoor heen voor een touwhalster! Interesse

- Nientjepientje
Jaaa graag
Ik vind zwart altijd netjes staan
Ik krijg strax een heel touwhalster verzameling, haha

Ik krijg strax een heel touwhalster verzameling, haha
@Rowenna: Ik probeer met mijn houding en uitstraling het tempo te bepalen en vervolgens als hij de ontspanning opzocht ben ik vanaf het eerste moment gaan belonen (al zodra hij maar ietsje naar beneden ging), dat heeft hij vervolgens ontzettend snel opgepakt. Daarnaast is hij inderdaad zo prettig qua lopen dat ik m met touwtjes alleen maar belemmerde en hij los eigenlijk veel sneller die ontspanning en activiteit oppakte. Mijn doel aan de longe is inderdaad ook enkel lekker lang en laag, onbelast met de conditie en spieren bezig zijn. Zodra hij in die houding is kan ik hem door middel van voorwaarts drijven of terughouden ook meer houding geven of niet.
Maar de sleutel tot succes in dit was toch echt het belonen op het juiste moment. Zodra hij de 'goedzo' hoorde ging hij zoeken naar weer een 'goedzo' en zo kon ik het steeds verder uitbouwen tot daar waar ik hem wilde hebben.
Soms is het ook best dat hij niet zo snel en lekker laag wil lopen, soms moet ie eerst nog even gek doen...dat mag dan ook. Aan de longe mag hij wat mij betreft in een ongedwongen houding lopen, maar ik dien wel mijn verzoekwens in in de hoop dat hij dat opvolgt (en dat gebeurt gelukkig geregeld
).
Maar de sleutel tot succes in dit was toch echt het belonen op het juiste moment. Zodra hij de 'goedzo' hoorde ging hij zoeken naar weer een 'goedzo' en zo kon ik het steeds verder uitbouwen tot daar waar ik hem wilde hebben.
Soms is het ook best dat hij niet zo snel en lekker laag wil lopen, soms moet ie eerst nog even gek doen...dat mag dan ook. Aan de longe mag hij wat mij betreft in een ongedwongen houding lopen, maar ik dien wel mijn verzoekwens in in de hoop dat hij dat opvolgt (en dat gebeurt gelukkig geregeld

Geluk is de vrucht van intens werk
Zo'n zwart touwhalster staat juist heel chique esther, heb er ook en gehad, maar zat uud iets te strak.
Annabelle, ja belonen doe ik zeker ook op het moment dat ie netjes beneden loopt, maar zo aan een touwhalster, netjes laag lopen aan de longe moet ie nog echt leren, onder het zadel doet ie dat wel heel goed, dus komt met longeren ook vast wel goed.
Annabelle, ja belonen doe ik zeker ook op het moment dat ie netjes beneden loopt, maar zo aan een touwhalster, netjes laag lopen aan de longe moet ie nog echt leren, onder het zadel doet ie dat wel heel goed, dus komt met longeren ook vast wel goed.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Heb mijn touwhalster voor Freyr nu een paar weken. Staat hem erg leuk (lila), maar volgens mij knoop ik hem niet goed vast. Is daar een bepaalde knoop voor? Als Freyr een keer trekt, zit het halster nl. ineens veel ruimer. Maar een keer bij Esther of Wendy langs. Ik heb deze week een eindje met hem gewandeld bij de weg langs en dan wil je niet graag dat het halster ineens zo ruim zit dat het afschuift
. Maar voor de rest: alleen maar enthousiast!

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Dan knoop het halster boven de lus waar het touw doorheen gaat en gaat ie schuiven, je moet hem aan de onderkant knopen, als je nu even op youtube, touwhalster knopen in toetst dan word het heel netjes en duidelijk aan gegeven, want ik vind het moeilijk om het zo uit te leggen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

Ik meld me ook!
Misschien heb je hier iets aan ?Pasja schreef:Is daar een bepaalde knoop voor?

http://www.youtube.com/watch?v=KOThYVv9aAM
Zelf heb ik een knalgroen touwhalster, een effenzwart touwhalster en een zwarte met witte neusband

Werk er met Do vooral mee met grondwerk en wat longeren, net als Annabel; gelijk belonen als ze lekker lang en laag zakt (of ook maar iets) en dat gaat errug goed.
Ze pakt het goed op en let ook echt op mij, heerlijk

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
Ja dat filmpje bedoelde ik.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Thanx! Helemaal duidelijk. Ik ga 'm proberen!
Jakkes, m'n halster zit in de knoop!
Er zit zo'n 'dubbele' lus onderaan, waar je de leadrope aan vastmaakt. Dat is bij mij nu één lus. Zit al naar die filmpjes op Youtube te kijken, maar ik durf 't niet aan om het hele halster uit elkaar te halen en opnieuw te knopen. Is misschien ook niet eens nodig.
Vanavond maar es voor gaan zitten; kan er zo ongeduldig van worden
Er zit zo'n 'dubbele' lus onderaan, waar je de leadrope aan vastmaakt. Dat is bij mij nu één lus. Zit al naar die filmpjes op Youtube te kijken, maar ik durf 't niet aan om het hele halster uit elkaar te halen en opnieuw te knopen. Is misschien ook niet eens nodig.
Vanavond maar es voor gaan zitten; kan er zo ongeduldig van worden

Hoe krijg je dat in goedsnaam voor elkaar, wel knap hihi 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Nou beide lussen samen leek me te dik voor die knip aan de leadrope, dus heb ik er 1 lus doorgedaan. Met als gevolg dat het wrsch is uitgerekt en ik snap er nu helemaal nix van. Zit er nu mee op schoot, maar weet niet hoe ik er weer 2 lussen aan krijg. Ben echt in staat om hem nu helemaal uit elkaar te trekken, maar ja, krijg 'm dan maar weer es in model...
Je kan makkelijk beide lussen gebruiken hoor, past makkelijk.
Maar hoe je het nu weer in orde krijgt weet ik ook niet, misschein even een pb sturen naar horseinspiration, zit ook op dit topic, als ik me niet vergis knoopt een vriendin van haar halsters en misschien weet zij ook wel een oplossing en anders toch een nieuw halster kopen en niet meer die lussen lostrekken dan he?!
Maar hoe je het nu weer in orde krijgt weet ik ook niet, misschein even een pb sturen naar horseinspiration, zit ook op dit topic, als ik me niet vergis knoopt een vriendin van haar halsters en misschien weet zij ook wel een oplossing en anders toch een nieuw halster kopen en niet meer die lussen lostrekken dan he?!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
@Jelly: Anders moet je keer Annne hier vragen, die heeft er ook zelf een aantal geknoopt en kan je misschien wel uit de brand helpen met de knopen 

Geluk is de vrucht van intens werk
Gisteravond na -tig keer verschillende knoopfilmpjes kijken op youtube, uitproberen, knopen, weer loshalen, was ik het poepzat
. HEb hem weer in elkaar gekregen, maar 't was me niet naar de zin. Ik heb toen bij Equiplay een nieuwe besteld! Denk dat die sowieso fijner is, want dit was een vrij dik touwhalster; die van Equiplay lijken me van dunner koord. We wachten vol spanning af!

ik heb paar touwhalsters uit de winkel vandaan, dus niet zelf gemaakt
maar als sev de berm induikt om te grazen rekken ze helemaal uit
heb er nu een van FRA en heb t idee dat die ook weer wat rekt
by die knoopjes waar je de leadrope aandoet word die helemaal lang zeg maar
dus de knoopjes gaan steeds verder weg van zn onder kaak
stel dat ik er mee zou rijden word het een neckrope hahaha
hebben jullie hier ook ervaring mee?
maar als sev de berm induikt om te grazen rekken ze helemaal uit
heb er nu een van FRA en heb t idee dat die ook weer wat rekt
by die knoopjes waar je de leadrope aandoet word die helemaal lang zeg maar
dus de knoopjes gaan steeds verder weg van zn onder kaak
stel dat ik er mee zou rijden word het een neckrope hahaha
hebben jullie hier ook ervaring mee?
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
@Sandy: dat was bij mij dus ook gebeurd, dat die lus helemaal uitrekte, maar dat kwam omdat ik de knip aan één lus deed ipv aan beide lussen. Ik hoop dat dat probleem met m'n nieuwe halster is opgelost. Maar dat uitrekken hou je misschien wel met die geknoopte halsters? Het zit natuurlijk anders aan elkaar dan een 'gewoon' halster: dat rekt niet, maar knapt kapot (moet je wel flink trekken, maar toch...).