Hooi-kuil in zeeland??
- ukoldaatje
Re: Hooi-kuil in zeeland??
@Willeke: klopt idd, hij heeft een beetje rotstraal zag ik vanmorgen, dus meteen die spray er maar overheen gejast. Vandaag alleen even een snel borsteltje, ging weer es regenen. Hij stond lekker zijn muesli te eten met zijn gekookte lijnzaad. Wat ik nu om de dag voer omdat de wei zo kaal is.
Ik was dus vanmorgen nog even bij de fourage handelaar en daar op kantoor waren ze door heel europa heen aan het bellen voor hooi en stro.
Ik hoorde ook dat ze heel veel mensen teleur moesten stellen.
Ben zo blij dat ik deze winter nu voldoende heb. Wel onhandige pakken, die grote, maar goed, het zij zo!!
Nu maar hopen dat het weer beter wordt, en dat het volgend jaar ook beter zal worden, want zo is het niet te doen een paard houden als je 8 euro voor een pakje moet betalen!
Ik was dus vanmorgen nog even bij de fourage handelaar en daar op kantoor waren ze door heel europa heen aan het bellen voor hooi en stro.
Ik hoorde ook dat ze heel veel mensen teleur moesten stellen.
Ben zo blij dat ik deze winter nu voldoende heb. Wel onhandige pakken, die grote, maar goed, het zij zo!!
Nu maar hopen dat het weer beter wordt, en dat het volgend jaar ook beter zal worden, want zo is het niet te doen een paard houden als je 8 euro voor een pakje moet betalen!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ik hoop wel dat het nu een keertje droog weer wordt, zodat we kunnen hooien. Desnoods laat ik het wikkelen, wel duur en eigenlijk is hooi voor die twee van mij beter, maarja we zien wel wat het weer brengt...
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Bij ons moet ook nog een wei gehooid worden. 2 jaar geleden kon dat pas in september! Laat, maar is toen ook nog super hooi geworden.
Al hoop ik wel dat we nog iets eerder en vaker van wat mooi zomers weer kunnen gaan genieten.
Fijn dat je straks voldoende hooi hebt Petra. Je kunt t maar beter alvast hebben.
Al hoop ik wel dat we nog iets eerder en vaker van wat mooi zomers weer kunnen gaan genieten.
Fijn dat je straks voldoende hooi hebt Petra. Je kunt t maar beter alvast hebben.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Wij gaan nu een poging wagen. Zo meteen wordt ons gras gemaaid. We zullen zien hoelang het op het land kan blijven liggen om te drogen. Waarschijnlijk wordt het voordroog in plastic.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Heb je geen plensbuien gehad Anita? Hier heeft het gisteren echt gehoosd.

Moet bijna gaan lukken Anita. Keek net even op de buienradar bij Mantinge en ze geven zeker tot donderdag droog weer op. Daarna wordt het nog wat onzeker. Te lastig om op zo'n lange termijn te voorspellen denk ik. Volgende week zaterdag geven ze pas echt weer duidelijk wat regen op voorlopig.
Temperaturen gaan volgende week ook een paar dagen weer omhoog!
Hier in de omgeving wordt ook volop gemaaid nu. Onze wei nog niet..... Loonwerker heeft het te druk. Maar dat kan ook nog wel wachten tot hopelijk een volgende droge periode.
Bij ons geven ze trouwens vanaf woensdag alweer kans op regen op.
Temperaturen gaan volgende week ook een paar dagen weer omhoog!
Hier in de omgeving wordt ook volop gemaaid nu. Onze wei nog niet..... Loonwerker heeft het te druk. Maar dat kan ook nog wel wachten tot hopelijk een volgende droge periode.
Bij ons geven ze trouwens vanaf woensdag alweer kans op regen op.
Castor

Nee, gelukkig geen plensbuien er in gehad tot nu toe. Wel afgelopen woensdag in de namiddag maar toen was het nog niet gemaaid, dat is gistermiddag rond 5 uur gebeurd. Woensdag leek het hier op het erf van de boerderij wel een rivier. Vanochtend een heel klein motbuitje gehad van hooguit 5 minuten en nu schijnt de zon. Vanmiddag zullen ze wel voor de eerste keer komen schudden. Ik zit paraat om hekken en draden los te gooien, haha. Heb m'n scootmobiel al startklaar gezet zodat ik sneller achter ben, haha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

4-wiel aangedreven scootmobiel met trekker banden 
Sorry, fantasie slaat weer even op hol
Hier geen zon... dikke bewolking
maar wel droog.

Sorry, fantasie slaat weer even op hol

Hier geen zon... dikke bewolking

Castor

Haha, hoe vaak daar al geen grappen over gemaakt zijn. Gisteravond heb ik er een zak rotband mee vervoerd en toen werd er ook al gezegd dat er wel een aanhangertje achter kon.
Nu weer een klein stofbuitje hier.
Nu weer een klein stofbuitje hier.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

En een sleep om de bak te slepen...
Volgens mij hebben we hier op het forum je scootmobiel ook al vaker 'verbouwd' tot 'all terrain mobile'
Volgens mij hebben we hier op het forum je scootmobiel ook al vaker 'verbouwd' tot 'all terrain mobile'
Castor

- ukoldaatje

Hier geen regen gehad..
Nog een meevallertje, de buurman kan voor mij aan een groot pak hooi komen, krijg ik voor niks...
Vanmiddag komt de lading voor deze winter binnen, wordt gebracht!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Wij hopen toch over een weekje of 2-3 te kunnen hooien. Zon en droog weer waar zijn jullie??

wow, heb even alles hier doorgelezen
6€ voor een pakje?
en ik betaal nu 3€ voor een pakje (belgië)
is dit jaar nog maar weer een halve euro opgeslagen
heb nu 55 pakken liggen van eerste snede van dit jaar en nog 14 van vorig jaar
en zoals ze nu staan zal ik nog even geen hooi bij moeten geven (Leslie heeft gisteren Githa gereden en hij wou ze nadien zelfs geen krachtvoer bij geven, zo hevig dat ze staan van hun gras)
normaal geef ik hier als er geen gras meer op hun weide is 1 pak per dag, als er weinig opstaat een halve bot
hoop dat ik nog aan genoeg kan aan geraken tot volgend jaar (heb normaal nog besteld, maar ben niet zeker dat ik aan dat aantal zal geraken)
6€ voor een pakje?
en ik betaal nu 3€ voor een pakje (belgië)
is dit jaar nog maar weer een halve euro opgeslagen
heb nu 55 pakken liggen van eerste snede van dit jaar en nog 14 van vorig jaar
en zoals ze nu staan zal ik nog even geen hooi bij moeten geven (Leslie heeft gisteren Githa gereden en hij wou ze nadien zelfs geen krachtvoer bij geven, zo hevig dat ze staan van hun gras)
normaal geef ik hier als er geen gras meer op hun weide is 1 pak per dag, als er weinig opstaat een halve bot
hoop dat ik nog aan genoeg kan aan geraken tot volgend jaar (heb normaal nog besteld, maar ben niet zeker dat ik aan dat aantal zal geraken)
- ukoldaatje
Hier was het zelfs uit 8 euro voor een pak!