! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvina

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Elvina » ma 25 jul 2011, 10:23

Bedankt :D
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 25 jul 2011, 12:03

Gefeliciteerd, gaat Mike ook baren? ;) Spannend hoor, een beebje!

Sterre, lijkt me ook dat je psychisch ook wel 'even moet slikken'..sterkte daarmee, Bailey helpt vast!

Ik ben net terug van mijn tweede baan..ik maak schoon en men, wat was het vies..alsof Polen niet zindelijk zijn! Heb echt poepspetters lopen poetsen..ieuw! Morgen weer..jeuhj..
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 25 jul 2011, 12:46

das geen lekker baantje Kristel, maar ach, als het maar wat oplevert.

Gefeliciteerd Tess en mike, alweer een baby op FW.

Hier een beetje blij, Net weer een heerlijk ritje op bink gemaakt. En ook best veel gedraaft voor ons doen. Waren een beetje laat en stonden op tijd want man moest nog te werken. Langzaamaan groeit het vertrouwen met bink weer. Alleen durf ik nog niet. Maar komt wel ooit weer. Nu moet mn hoofd nog willenb meewerken, dat schiet nog niet hard op, ben nu voor 50% aan he twerk, en meer lukt nog niet. Heb laatst 6 uur gewerkt, maar was onderweg helemaal de weg kwijt. Moest even stoppen en goed tot mezelf komen. Heb een mooie poos stil gestaan aan de kant van de weg. Jammer dat mn leiding op het werk me niet erg begrijpen, al kan ik me dat ook wel voorstellen. Konden ze me hoofd maar in het gips doen, was stuk makkelijker
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 25 jul 2011, 14:50

Gefeliciteerd Tessa en Mike! (Ik dacht het zelfde Kris ;-) )
Pas je wel een beetje op jezelf Yvonne??
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » ma 25 jul 2011, 15:09

Gefeciteerd tessa (en mike :) )... Leuk hoor! :)

@ kristel, hij ziet er goed uit, lekker strak, knappe beer!
Bah wc's schoonmaken..... heb respect voor je hoor!

Gelukkig is Bram alweer lekker aan het opknappen!

Sterre hoop voor je dat je ook weer snel opknapt...

Maar bo is inderdaad lekker all-round, ben ik echt super blij mee... Heb gisteren aardig met hem lopen stoeien, maar uiteindelijk liep hij geweldig. Kon hem nu zelfs actief en keurig aan de teugel schakelen van galop - midden galop - galop en stap. Ook middendraf deed hij keurig.. Helemaal blij. Hij heeft af en toe echt van de periode dat hij zn fjordenpet niet wil afzetten, en poepie eigenwijs is :))
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 25 jul 2011, 16:25

Mike en Tessa van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap *o/*

Kristel smerig werk he? Ik heb het ook gedaan en dat was op een school, wil je ook niet weten wat je tegenkomt :r

Wat ontzettend fijn dat de droes bij Bram bijna verdwenen is +:)+

Yvonne wat vervelend dat je nog zoveel naweeën hebt, wel goed dat het vertrouwen met Bink groeit +:)+

Hier geen goed nieuws, Vera had laatst een hoefzweer en na een paar weken liet mijn hoefsmid me zitten. Heb toen een andere laten komen, maar toen Vera (mijn bijrijdster dus) mij vertelde hoe het met beslaan was gegaan voelde ik al nattigheid. Vera had op elke nagel gereageerd, terwijl ze normaal staat te slapen bij de smid. Ik vond haar niet goed lopen en heb vandaag de smid van Viv laten komen, die is zich rot geschrokken. Ten eerste vanwege de reactie van Vera, ze gaf hem al een lel als ie alleen maar naar haar hoeven wees en ten tweede staat ze er echt belabberd bij ;(
Baal als een stekker, ze heeft waarschijnlijk behoorlijk last gehad van haar rechter achter hoef na het beslaan (dat was dus die waar die zweer heeft gezeten) en ik denk dat we de keuring ook wel kunnen vergeten zaterdag. Ik laat haar niet voorbrengen als ze zo slecht loopt. Ik hoop dat ze nu de pijn kwijt is en dat ze straks wel haar voet weer normaal neer durft te zetten, maar vrees met grote vrezen dat ze in ieder geval er weer een trauma bij heeft ;(
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 26 jul 2011, 15:31

Aaaahh arme vera... Wat een knuppel zeg die ene smid!

Bo was ook wel gevoelig toen de smid zn ijzer op de hoef waar eerst de zweer sloeg. Maar daarna was het over, kon zelf gelijk weer rijden... Arm dier! Maar op wat voor manier staat ze er slecht bij, verkeerd beslagen of stuk uit hoef?
Nou heel veel beterschap!
Keandra

Bericht door Keandra » di 26 jul 2011, 17:36

gefeliciteerd Tessa

wij gaan zaterdag naar een 2dehands beurs voor ruitergerief, dus om zelf te staan, en niet zo echt om te kopen
(of het moet zijn dat onze spulletjes goed gaan)
hoop dat we van wat vanaf geraken, heb gisteren al 2 hoofdstellen zitten poetsen, zijn weer bijna nieuw
nu sebiet een kei-oud zadel, komt er op zich nog niet zo slecht voor, en kan nog gebruikt worden, dus hoop ik dat iemand het wilt meedoen :))

ik ben vorige week weer gecontacteerd door iemand voor Jalenka, maar nu blijkt (na een paar mensen hier op forum wat te vragen) dat dit een handelaar is, niet voor broodwinning, maar dat ze wel geregeld paarden verkoopt
nu wil ik Jalenka zeker niet meer kwijt, pff
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 26 jul 2011, 17:41

Bernadet_Bo schreef:Aaaahh arme vera... Wat een knuppel zeg die ene smid!

Bo was ook wel gevoelig toen de smid zn ijzer op de hoef waar eerst de zweer sloeg. Maar daarna was het over, kon zelf gelijk weer rijden... Arm dier! Maar op wat voor manier staat ze er slecht bij, verkeerd beslagen of stuk uit hoef?
Nou heel veel beterschap!
ze staat veel te kort, hoorde later dat het een "natuurlijk bekapper" is, die haar op die manier bekapt heeft en daarna ijzers eronder heeft geslagen, gek he dat ze dan gevoelig is met nagelen? -:(-
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » di 26 jul 2011, 21:59

Ieuw, vies Kristel! Ik heb jaren in de horeca gewerkt (van festival tot restaurant en kroeg), zie je ook dingen die je liever niet had gezien

Fijn Yvonne dat je weer even hebt kunnen rijden! Wat rottig dat je hoofd nog niet altijd meewerkt, maar je bent wel al een heel stuk op weg toch! Het onbegrip is echt heel vervelend, maar het is inderdaad zoals je zegt: aan de buitenkant is er niets te zien waardoor je tegen onbegrip aanloopt...

Het is wat Clau, nu weer geklooi met de hoefsmid... vervelend. Hopelijk is het snel beter

Ik heb vandaag m'n flexrides binnen gekregen, joepie! Speciaal gekocht voor mijn enkel nu, morgen stukje uitproberen, zin in!
Bailey is het niet eens met afentoe een kort stukje rijden, wat we nu doen. Waar hij normaal gesproken prima de weg naar huis weet aan te wijzen probeert hij nu steeds een langere route in het bos te kiezen en wil bij thuiskomst nog helemaal niet terug naar de wei :=
Bailey

Bericht door Bailey » wo 27 jul 2011, 21:28

Bailey en ik vandaag. Bailey met wilde voorpluk en lekkere modderbeentjes na het galopperen door de plassen :D
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jul 2011, 08:04

hehe, die Bailey, hij ziet er geod uit

en arme vera, een natuurlijk bekapper, daar geloof ik bijna niks meer van hoor

hey Kristel, wij hebben al een maat L pommel nodig voor Jalenka en jij hebt die nog maar pas gekocht voor Beer
dus hij is niet fors hoor
denk dat ik echt wel spekkies staan heb (dan wel spekkies die goed in hun vel zitten en niet overspekt zijn, lol)
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 28 jul 2011, 08:17

Ik denk niet dat het meteen met fors of niet te maken heeft. Beer is een paard met behoorlijk schoft en een M paste prima tot nu toe.

Knappe Bailey! En vond je de beugels fijn rijden, Sterre? Hoe gaat het met je energie-level? Al wat meer puf?
Bailey

Bericht door Bailey » do 28 jul 2011, 11:51

Heeft inderdaad weinig met spekkies te maken. Bailey past ook echt geen M-pommel en een witte wintecboom is hem te krap. Dat zie je er ook niet echt aan af. Hij is niet zo breed maar heeft wel een heel ronde rug.

Kristel, de beugels rijden zalig! Had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken zeg, het is echt beste aankoop van de laatste tijd.
Energielevel gaat ook steeds beter. Slaap nog steeds absurd veel, maar de verbetering is echt duidelijk te merken nu, ook wbt blessures :)
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jul 2011, 12:11

oef, dacht echt dat het van de spekkies kwam
ze staan ook wel wat beter gezet dan vorig jaar hoor :D

heb ze daarstraks weer betrapt :D
ze lagen te dutten, aan de kant van de weide aan straat, was direct gespot door Githa ook _-:(

daar raak je niet bij als ze neerligt he :=
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jul 2011, 13:49

heb mogelijks een ponytje gevonden voor ons arwen (en dylan later)

http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/mer ... 798526.htm
90cm, wel niet ingereden

heb nog meer info gevraagd
Keandra

Bericht door Keandra » ma 01 aug 2011, 18:35

oei het is hier rustig :=

ponytje gaat dus niet door (eigenaar kon het niet vangen := , niets voor Arwen dus)

wel hebben we bij de boer waar we staan nog een extra stukje weide tijdelijk bijgehuurd
tot de laatste stal verhuurd is, mogen we dat stuk ook nog hebben (nu hebben we een halve hectare voor 2 fjorden *o/* )
kan op ons stuk even alle mest eraf, onkruid spuiten en gras zaaien in september zodat de weide er spik en span bij staat voor de winter
(nu moeten we doordat we een vette weide bijhuren, ook geen hooi geven de eerste maand, mss 2 maand *o/*

ik heb me opgegeven voor een 2e les grondwerk met Jalenka, kan nog even met haar oefenen want de volgende les is pas 2 oktober gepland
:D
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 01 aug 2011, 18:45

Bailey ziet er goed uit zeg

Sofie als dat ponytje niet te vangen is, dan is het idd niks voor Arwen. Lekker hoor nieuw gras voor je poownies, kijk alleen uit dat je ze niet teveel ineens geeft hoor

Keandra

Bericht door Keandra » ma 01 aug 2011, 19:06

weet het wel, ze krijgen maar een stuk, en ze zijn het gras nu ook wel al gewoon hoor
ze krijgen een derde of de helft van hetgeen we bij huren
en zo lang staat het nu ook weer niet, maar wel lang genoeg om ervoor te zorgen dat we toch weer 2 maand met dat stuk verder kunnen zonder hooi bij te voeren
tegen dan is ons eigen stuk weide bijgezaaid en geheel van onkruid ontdaan, en staat het mooi om ze in oktober en november nog een mooie portie gras te geven
de meer gras we hebben en de langer ze daarop kunnen blijven, de minder hooi ik moet hebben (zou eigenlijk nog willen laten komen maar Leslie wilt niet nog meer stokeren _-:( , als het op is zal ik mogen zoeken en nu er is mag ik het niet laten komen _-:( )
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 03 aug 2011, 19:37

Pppffff echt mega druk op me werk, helaas geen tijd om uitgebreid verslag te schrijven van afgelopen weekend...

We hebben zondag wedstrijd gereden, 1e proef 192 pnt en 2e plaats, 2e proef 200 pnt en 1e plaats :)! Was zo super trots... ging echt lekker zelfs een 8 voor me hals strekken !!! :)
Het leuke is dat ik nu 2e sta in het klassement van onze rijverening en de 1e staat niet eens ver bij ons vandaan ...
Plaats reactie