Even voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
Annelies-paradox

Even voorstellen

Bericht door Annelies-paradox » di 19 jul 2011, 13:52

Ik ben Annelies en ik heb al een behoorlijke lange tijd een eigen paard. Mijn eerste paardje was Lucky Boy een vosje van 1,52 m. en volgens kenners een kruising tussen een fjord en nog iets (welsh of welsh/arabier). Hij had inderdaad de vorm rug en kont van een fjord en een aalstreep en zebrastrepen op de benen.
Ik heb hem na een hele lange strijd af moeten laten maken voor hoefbevangenheid.

Ik heb momenteel 2 oude paarden Harmony (wedstrijdpaard) en Paradox. Harmony is een KWPN van 22 jaar die ik met 3 jaar heb gekocht en hij staat in een rusthuis in Chaam. Paradox is ongeveer 24 jaar en ik heb hem nu bijna 4 jaar. Hij is met de VUT en ik ga met hem wandelen en af en toe een beetje rustig rijden.

Wat doe ik dan bij Fjordenwereld?

Als mijn oudjes er niet meer zijn, wil ik een leuk en lief recreatiepaardje om lekker mee te rijden, poetsen, knuffelen etc.
Ik heb fjorden altijd leuk gevonden en denk dat mijn volgende paard een fjord gaat worden.
groetjes,
Annelies
Omega van Hafrino geboren op 30 mei 2010, schattige kleine haflingerruin van Almnebel Imladris x Alpinus x Admiral X Were-di van de Vrijthof
mirretje

Re: Even voorstellen

Bericht door mirretje » di 19 jul 2011, 14:07

Welkom Annelies op dit gezellige forum. Leuk dat je je aanmeldt, ook al heb je nu nog geen Fjord. Iedereen met liefde voor Fjorden is hier welkom.

Ik ben Mirjam, nog net 36 jaar (nog 1,5 week :D ), en woon in een enorm paarden (en vooral Fjorden) dorp in Drenthe namelijk Anderen.
Wij hebben zelf jarenlang veel Fjorden gehad. Maar wegens gezondheidsproblemen van mij nu overgegaan op toltende paarden. Maar de liefde voor Fjorden blijft, ook al doe ik zelf niks meer met ze. Wij hebben nog de 19 jarige Fjordenruin Mibora. En de 3 jarige merrie Erica, die nu beleerd wordt en daarna verkocht moet worden.
Verder dus nog toltende paarden; IJslanders, maar ook grotere gangenpaarden.

Ben benieuwd hoe lang je je kan beheersen en wanneer er een Fjord bij jou rondloopt... ;)

Mirjam
Esther

Bericht door Esther » di 19 jul 2011, 15:33

Een flinke dosis fjordenliefde is genoeg om je hier aan te melden! Wat hebben jouw KWPN'ers al een mooie leeftijd behaald zeg!
Ik had je naam al een paar keer zien staan bij wie er op dat moment on line waren, vroeg me al af wat de paradox dan was, hihi.. Maar een paard dus!

Ik ben Esther, 27 en in bezit van 4 fjorden.
Mijn gouwe ouwe Jeskim is 22 en nog in mijn bezit maar werkt, naja werkt, op het moment op een dagbesteding voor autistische kinderen. Ze wordt daar door de kinderen zelf verzorgd, maar ook gereden, dus wel iets van werk.. Haar zoon Digai van 1 staat bij mijn ouders op de wei, maar die staat te koop, dus wie weet hoe lang nog..
Bij Digai lopen ook mijn 13 jarige merrie Tea en haar twee dochters Fjella van 2 en Hedwich van 0. Hedwich is ook al verkocht dus ook niet meer in mijn bezit al mag ik nog wel even van haar genieten tot ze afgespeend wordt!
Tea is momenteel weer drachtig en dit keer van Anton.

Maar dat zijn nog niet alle fjorden uit mijn leven, ik ben ook vaak in Wanneperveen te vinden op de fjordenhengstenhouderij van Bart van den Berg.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 19 jul 2011, 18:06

Van harte welkom hier op fjordenwereld. En zoals gezegd, met liefde voor de fjorden ben je natuurlijk hier ook welkom.

Ik ben Suzanne, 37 jaar, getrouwd met Leo, mama van Jessie en Evi (6 en 3 jaar). Onze paardjes staan in mijn onderschrift.

ik wens je veel lees- en postplezier hier. En wie weet komt je toekomstige fjord hier vandaan!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
foss

Bericht door foss » di 19 jul 2011, 18:34

Welkom hier op Fjordenwereld.
Een leuk vooruitzicht ooit een fjord.

Ik ben Karin ben 40 jaar getrouwd en we hebben een zoontje van 4 die heet Lars.
Ik heb al 24 jaar fjorden en mijn eerste fjord Foss leeft nog steeds hij is 26 jaar oud.
Er staan meerdere fjorden bij ons de meeste hebben mijn favoriete kleur de gra.
Voor de rest fok ik nog minipaardjes in de appaloosa kleur.

Heel veel plezier hier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
siets
Contacteer:

Bericht door siets » di 19 jul 2011, 18:46

Welkom Annelies!

Wat leuk dat je ook oudjes hebt. Ik ben Sietske, 24 jaar. Ik heb een fjordenmerrie van 30 jaar, waarmee ik
nog lekker in het bos rijd.

Veel plezier hier!
Dag lieve, lieve Trix... ;(
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 19 jul 2011, 19:10

fjord of geen fjord, als de liefde voor dit mooie ras er is ben je welkom om mee te kletsen!

Ik ben Ivonne, 44 jaar. Ik heb 2 fjorden, Marga en haar zoon Fatoush. Mijn vriend heeft een KWPN-er Baranna, en we hebben nog een pensionpony op stal, Apollo.
Veel plezier hier
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anouska

Bericht door Anouska » di 19 jul 2011, 21:12

Welkom Annelies! Ik ben Anouska, 31 jaar, en in het bezit van de 6 jarige ruin Bjorn.
Veel plezier op dit verslavende forum!
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » wo 20 jul 2011, 08:37

Welkom Annelies!
Ik ben Marjon, 23 jaar, en mijn 15 jarige fjord heet Ronan :D

Veel plezier op FW!
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jul 2011, 08:53

Leuk dat je je hebt aangemeld en even voorstelt Annelies. Het Fjordenvirus aanwezig is voldoende hoor om hier gezellig mee te kletsen. En zoals uit je PB al bleek heb je ook een Fjordenverleden, dus helemaal goed. Heb je trouwens al iets meer info weten te verzamelen over dat bewuste paard waar je naar vroeg?

Ik ben Anita, 49 jaar en getrouwd met Jeroen. Hier lopen de 7 Fjorden rond die met naam, afstamming en onderling familieverband worden genoemd in mijn onderschrift. Nr. 8 is, als het goed is, onderweg voor volgend jaar, Meline is weer drachtig van Karant. Naast de Fjorden hebben we ook nog 3 Duitse Herdershonden (Dingo, Dusty en Eden), ook allemaal zelf gefokt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie