In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Hee, zijn Emy en Elvis afgevallen?
@ Dees, gaat Elvis dan mee onder het zadel of aan de hand?
@ Dees, gaat Elvis dan mee onder het zadel of aan de hand?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ze zijn juist iets bijgekomen met het langere gras...
We willen ze graag iets slanker hebben maar die dikke buiken zijn ook vaak vulling.
Elvis gaat mee aan de hand.Ik heb het rijden weer even op een laag pitje staan.Hij is nogal in de groei.
Hij heeft vandaag wel even voor Nancy haar sulky gestaan.Hij gaf geen kick.
Niet mee gelopen verder ofzo maar het was meer om te kijken hoe hij voor haar sulky zou staan kwa maat ivm een nieuwe voor volgend jaar

Elvis gaat mee aan de hand.Ik heb het rijden weer even op een laag pitje staan.Hij is nogal in de groei.
Hij heeft vandaag wel even voor Nancy haar sulky gestaan.Hij gaf geen kick.
Niet mee gelopen verder ofzo maar het was meer om te kijken hoe hij voor haar sulky zou staan kwa maat ivm een nieuwe voor volgend jaar

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Wat kan een foto vertekenen..
Is Elvis nog in de groei, dacht dat hij nu wel klaar zou zijn, als je bedenkt dat zijn mama nogal een stukkie kleiner is dan, hihi..
Is Elvis nog in de groei, dacht dat hij nu wel klaar zou zijn, als je bedenkt dat zijn mama nogal een stukkie kleiner is dan, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'

Eachann heeft vandaag kennis gemaakt met de niet zo lieve kant van zijn buurvrouw.
Had hem samen met Tatum en Hennie in de bak, LEUK
dacht Eachann. hihi Tatum was er wat minder over te spreken
. De kleinste van het stel vond het allemaal wel grappig, lekker hard door de bak heen springen. 

Had hem samen met Tatum en Hennie in de bak, LEUK

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ha, die Eachann, tja, aan een leuk lief veulentje plakt ook nog een mama vast, wha!
Nog een paar nachtjes dan komt Eachann weer thuis, ik ben ook erg benieuwd hoe die guppekop het doet op Oldeberkoop.
Met Ewald gaat goed, hij heeft vakantie, hi. Hij heeft rotstraal, dat behandelen we met Hypozin, dat gaat al erg goed. De laatste keer dat we erop gezeten hebben is denk ik al weer een maand geleden, op dit moment doet hij niet meer dan de zijn eerste drie levensbehoefte , eten, drinken en slapen...
Hij is ook zo lekker groot en uit model, echt een aparte, hij lijkt een veels te grote twee jarige.. Ik denk dat hij er met een leeftijd van 5 pas echt staat.
We laten hem dus lekker nog staan en uitgroeien.
Nog een paar nachtjes dan komt Eachann weer thuis, ik ben ook erg benieuwd hoe die guppekop het doet op Oldeberkoop.
Met Ewald gaat goed, hij heeft vakantie, hi. Hij heeft rotstraal, dat behandelen we met Hypozin, dat gaat al erg goed. De laatste keer dat we erop gezeten hebben is denk ik al weer een maand geleden, op dit moment doet hij niet meer dan de zijn eerste drie levensbehoefte , eten, drinken en slapen...
Hij is ook zo lekker groot en uit model, echt een aparte, hij lijkt een veels te grote twee jarige.. Ik denk dat hij er met een leeftijd van 5 pas echt staat.
We laten hem dus lekker nog staan en uitgroeien.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Leuk Daphne Eachann eerdaags weer thuis!
Balen van Ewald ze rotstraal,Elvis is er gelukkig net van af.
Hier doen we ook niks meer met rijden,land is zeiknat en buiten dat is hij zoals ik al eerder schreef in de groei,wil hem dan toch wat ontlasten met die hoge bips van hem
Morgen weer is wandelen,even het verkeer in.Vandaag regent het alweer bijna de hele dag,zullen niks doen dan even een controle ben ik bang.
Hier doen we ook niks meer met rijden,land is zeiknat en buiten dat is hij zoals ik al eerder schreef in de groei,wil hem dan toch wat ontlasten met die hoge bips van hem

Morgen weer is wandelen,even het verkeer in.Vandaag regent het alweer bijna de hele dag,zullen niks doen dan even een controle ben ik bang.

Grappig he Daphne dat ze zo verschillend zijn jouw E'tjes!
- nancy imka
Mogen wij dan weer meeElvis schreef:Leuk Daphne Eachann eerdaags weer thuis!
Hier doen we ook niks meer met rijden,land is zeiknat en buiten dat is hij zoals ik al eerder schreef in de groei,wil hem dan toch wat ontlasten met die hoge bips van hem![]()

Gefeliciteerd met Evian!!!! Ik las dat hij 38 punten heeft gehaald? Gaaf joh!! hij is ook zoooo mooi, ik ben erg benieuwd naar de foto's!
Desire, fijn dat Elvis er van af is, wat smeerde jij erop?
Het is echt dritt weer he, je kan helemaal niets, alles is kleddernat... Het is echt treurig inderdaad, verplichte vakantie dus voor de paarden in onze vakantie, arghhh...
(al vind Steyn het niet erg, die wil steeds op Chinouk stampen in de plassen in de bak, hihi.)
Ja Roos, niet alleen de E-tjes, alle vier zijn ze compleet verschillend qua type. Bij ons gaat een fjord = een fjord niet op :-)
Desire, fijn dat Elvis er van af is, wat smeerde jij erop?
Het is echt dritt weer he, je kan helemaal niets, alles is kleddernat... Het is echt treurig inderdaad, verplichte vakantie dus voor de paarden in onze vakantie, arghhh...
(al vind Steyn het niet erg, die wil steeds op Chinouk stampen in de plassen in de bak, hihi.)
Ja Roos, niet alleen de E-tjes, alle vier zijn ze compleet verschillend qua type. Bij ons gaat een fjord = een fjord niet op :-)
-
Dankjewel! Inderdaad 38 punten en reserve-ruinenkampioen!djenga101 schreef:Gefeliciteerd met Evian!!!! Ik las dat hij 38 punten heeft gehaald? Gaaf joh!! hij is ook zoooo mooi, ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Bij de kampioensronde voor de ruinen kwamen ze er maar niet uit.
Tordengard van Maureen had hele goeie bewegingen en Evian had het type/het plaatje mee. Beide 38 punten. Zelfs nog opnieuw moeten draven en uiteindelijk werd Evian dan reserve, maar daar ben ik ook heel blij mee!
Ben ook benieuwd naar foto's die gemaakt zijn

Whow, dan had hij dus ook bijna nog ruinenkampioen kunnen worden. Nou wat zal je trots zijn, reseve is ook niet niks!
Ik vind hem op de foto's ook altijd erg mooi, ben ook gek op de Hermansens, de foto's zullen er vast wel komen, leuk!
Gefeliciteerd alsnog.
Ik vind hem op de foto's ook altijd erg mooi, ben ook gek op de Hermansens, de foto's zullen er vast wel komen, leuk!
Gefeliciteerd alsnog.
38 punten woowww van harte!!!!!!!
Ook hier even een felicitatie voor Evian en natuurlijk ook Eskil
Tuurlijk Nancy mag je mee
Daphne,
Ik moest Elvis zijn hoeven een week iedere dag teren,daarna een week om de dag en vervolgens 1x in de week.Hoefsmid sneed om de 8 weken de plekken eruit.Hij is nu gelukkig helemaal schoon.
Teer was het beste kregen wij hier mee.

Tuurlijk Nancy mag je mee

Daphne,
Ik moest Elvis zijn hoeven een week iedere dag teren,daarna een week om de dag en vervolgens 1x in de week.Hoefsmid sneed om de 8 weken de plekken eruit.Hij is nu gelukkig helemaal schoon.
Teer was het beste kregen wij hier mee.

Daphne; je kan er ook Straalsan(van Leovet)erop smeren. Werkt hier ook goed. En stinkt niet zo als teer...

Dank je Dees en Roos, we zalven nu met Hypozin, op basis van zinkoxide, hij is bijna leeg, dan kan ik daarna teer of straalsan halen, thanks!
Ik zou voor straalsan gaan. Heeft dezelfde werking als teer alleen de geur is veel beter!!
Ik las hier in een topic dat er ook mensen dettol gebruiken schijnt ook goed te werken
Ik las hier in een topic dat er ook mensen dettol gebruiken schijnt ook goed te werken
Dettol ontsmet wel maar blijft niet net zoals teer zitten.
Maar ieder zo ze eigen ervaringen natuurlijk.
Vandaag weer lekker wezen stappen buiten(wandelen),we waren net weer voor de regen terug.
Verder lekker goed geborsteld en een korte kam geknipt,ben ik daar verlopig weer van af
Maar ieder zo ze eigen ervaringen natuurlijk.
Vandaag weer lekker wezen stappen buiten(wandelen),we waren net weer voor de regen terug.
Verder lekker goed geborsteld en een korte kam geknipt,ben ik daar verlopig weer van af

Morgen even de stal van Ekdalius boenen en schrobben(kan hij de stal weer vies maken...)want hij komt natuurlijk bijna weer terug. Zal wel even wennen zijn....voor beide denk ik. Maar komt vast goed, Danc helpt me wel 

-
Wel lekker hoor, je eigen kerel weer terug op stal denk ik. Al zal het vast ook wat meer werk zijn.
Hoe combineer je het nu met de paarden verzorgen en de kleine? Is het een beetje te doen?
Hier zijn de stallen vorige week geboend, aangezien we logees hadden in de stallen. Niet voor de paarden, maar hulp voor op de keuring. Drie stallen waren bezet
Met dit weer is het wel weer bijna staltijd.. want de paddocks hebben aardige waterplassen staan.
Hoe combineer je het nu met de paarden verzorgen en de kleine? Is het een beetje te doen?
Hier zijn de stallen vorige week geboend, aangezien we logees hadden in de stallen. Niet voor de paarden, maar hulp voor op de keuring. Drie stallen waren bezet