In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door roos » di 12 jul 2011, 11:35

MK2 dacht ik, is 33 of 34 kan dat?Een KN Symphony uit 1998
Mijn instructrice zei al dat je van Kavalkade een soort bontje hebt met diverse vullingen wat je dus ideaal kan gebruiken als je een zadel hebt voor 2 paarden of voor een jong paard die erg wisselt in spieromvang
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 12 jul 2011, 11:45

Er zijn inderdaad hele mooie pads met opvulstukken, alleen wel prijzig := (vond ik dan)
Geluk is de vrucht van intens werk
Keandra

Bericht door Keandra » di 12 jul 2011, 11:46

jep
ik ga ook geen stukken van mensen uitgeven voor een passend zadel
heb hier ondertussen voor githa 3 zadels liggen, 2 van nieuw 800€ (vzh en western) en een 2dehands, en ze passen allemaal
ik zoek liever tot ik een zadel heb dat op mijn paard zijn rug goed ligt, daarmee dat ik nog wacht voor Jalenka, nog in volle groei

weet ondertussen wel enkele goede zadelpassers die langs mogen komen (ook die niet vies zijn van 2dehands materiaal)
roos

Bericht door roos » di 12 jul 2011, 11:55

Mijn instructrice zei dat ze 100E waren...maar misschien ook wel niet hoor. Vind het maar lastig hoor....
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 12 jul 2011, 13:02

Breek ook even in, ik heb alles 2e hands, kieffer hoofdstel van Ineke hier op FW gekocht voor iets van 25 euro en dat was met ukie frontriem. En met mijn zadel heb ik destijds erg mazzel gehad. Een oude stubben 3e hands, meisje deed hem weg omdat hij toch beschadigd was. (leer is aan de voorkant iets doorgesleten) verder nog prima en toen ik hem uit de doos haalde ook nog kaarsrecht. Daar was ik helemaal verbaas om, voor 175 incl. verzendkosten gekocht. :=
Het zadel kocht ik destijds voor Wolly, maatje 33/34 en paste perfect op wol. dus ook niet bij een zadelmaker gehad. Daarna hebben meerdere paarden hem al eens op gehad. (Bink, Draaf, Timor, Reinar, Dieter, Pauliena)
Maarja bedoel maar te zeggen, als je goed zoekt kan je veel goede dingen vinden zonder er een fortuin aan te moeten betalen.

Ekdal zal denk ik voor bit een 12,5 /13 moeten hebben, dacht dat annabel hem ook wel met mijn hoofdstel heeft gereden en daar ligt een 12,5 in. Ligt wel een beetje aan het soort bit, ik heb graag bustrens bitten deze kunnen niet in de mondhoeken draaien. Water trenzen doen dit wel en moet je dus sneller een maat groter hebben, of bitringen(waar ik een hekel aan heb :P ). Tevens rij ik alles met enkel gebroken en mochten ze daar het niet zo goed op doen dan stap ik over naar ongebroken. Maar ook dat is een kwestie van uitproberen. ;)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
roos

Bericht door roos » di 12 jul 2011, 17:52

Bedankt Janna!
Daarom zoek ik gewoon nog even door en ga ik kijken of Danc zijn zade enigszins past op Ek
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 13 jul 2011, 09:38

de smid is geweest

en Jalenka was superbraaf
een heel verandering vergeleken met vorige keer zei hij, hij was heel tevreden (ik dus ook *o/* )
verder zijn er nu ven brokkelvoeten niks meer te zien, het zou komen wegens te harde hoeven

ben heel gelukkig nu hij zei dat als haar voeten blijven vooruitgaan ze geen ijzers zal nodig hebben

en we hebben Jalenka ook even gemeten, 142cm, ze is echt wel aan het groeien en nog hard ook vind ik
op 2 maand 2 cm, vind ik wel netjes
verder staat ze ook in keuringskwaliteit, met een beetje spekjes maar ook mooie voeten en tanden
gelukkig gaan we niet
Emily

Bericht door Emily » wo 13 jul 2011, 11:23

Was ik weer een keer!
Wat vervelend zeg al die brokkel hoeven, Emily heeft gelukkig hele goede hoeven.
Het enige wat ik er aan doe is regelmatig even afspoelen en er voor zorgen dat er een modderpoel om de waterbak ligt.

Wat een moeilijke zoektocht he roos! Zadels, hoofdstellen, bitten.. Ik ben ook nog steeds rustig op zoek!
Wel heb ik van de week even op Emily gezeten en dit deed ze heel braaf.

Het longeren gaat ook steeds beter. Ik wissel dit af door haar met touw te longeren in de bak, waar ze dus alle kanten op zou kunnen (maar wat niet mag!).
Ook longeer ik haar vaak in de longeercirkel, niet te lang want hij is wat zwaar.
Verder wandelen we een beetje en oefenen we met afspoelen, balkjes springen e.d.

Ik vind Emily wel wat aan de dikke kant, maar dat kan ook aan mij liggen.
Waarschijnlijk stopt ze een beetje met groeien, hebben jullie dat ook?
Wat ik wel erg leuk vind om te zien is dat haar kont niet meer zo in de lucht steekt.

Nou ben ik een held met internet, filmpjes en alles wat er bij hoort. Dus ik zou zeggen voor de liefhebber, kopieer en plak!
Emily longeren (iphone kwaliteit, vandaar ook het rechtop filmen);
http://www.youtube.com/watch?v=QBrdb8mtRZ4

Vond het wel moeilijk om te filmen en op mijn lichaamstaal te letten, dat zie je ook aan Emily.
Let btw niet op mijn stem! Drama om jezelf terug te horen.
Emily (v. Balony, m. Justy)
Keandra

Bericht door Keandra » wo 13 jul 2011, 11:36

inderdaad, Emily is een pakje zwaarder dan jalenka (of ik ben geen zware paarden gewoon 8)7 )

ik kan Jalenka in een gewone formaat piste longeren zonder touw, wel handig, niet veel geloop langs mijn kant en ze is wel braaf bij mij
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 13 jul 2011, 16:22

Emily ziet er goed uit hoor! Misschien een klein buikje wat nog iets strakker kan, maar dan vind haar perfect! Mooie ronde billen en genoeg volume :) Smaller moet ze niet worden naar mijn mening.
Evian ziet er op dit moment ook zo uit, met precies hetzelfde buikje!
Emily

Bericht door Emily » wo 13 jul 2011, 17:14

Gelukkig dat Evian ook een buikje heeft!
Ik schaamde me al bijna aangezien ze jong en in de groei zijn had ik verwacht dat ze nog wel een jaartje lang en slungelig zouden lijken.
Smaller hoeft ze van mij ook zeker niet! Hoop wel dat ze nog wat groeit hoor :=
roos

Bericht door roos » wo 13 jul 2011, 17:37

Ze zijn nog zo veranderlijk nu op deze leeftijd
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » do 14 jul 2011, 08:57

Hier zijn ze ook buikerig..Ze moesten echt van land verkassen en het kon niet anders dan ze wat meer te geven als anders.Imka haar korf om en met de 2 kleintjes hopen dat ze ook stoppen met eten haha..Maar je zet ze een nacht in de paddock en de buikjes zijn weg hoor.Is gewoon vulling...

Elvis heeft maat 13.5 van bit en een full hoofdstel.Al verschilt dat per merk inderdaad.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
sandy87

Bericht door sandy87 » za 16 jul 2011, 19:45

even vol trots een berichtje over seven
voor de 3e keer los in de bak op hem gezeten
de 2e keer wou hy rechtsom ineens niet langs het hokje waar je lekker in kan zitten om de rijders te bekijken
en vandaag dacht hy weer, dat is een leuk spelletje, deugniet
het is me uiteindelijk gelukt om hem er braaf langs te krijgen en heb ook nog stukje draf gedaan
linksom zelfs paar voltes
blijf me verbazen hoe makkelijk ze het op pakken!
volgend weekend misschien weer eventjes, leuk leuk

de ergste plassen waren vanochtend van het land en ze zien er weer prima uit
donderdag stonden ze te shaken van de kou, was heel sneu! ze kunnen niet schuilen en het heeft meer dan 24 u geregent hier met een harde wind. ben blij dat het nu normaal regent. hoef me geen zorgen te maken nu
Mijn Toppers
Jens (v. Drageset)
Seven (v. Baldrian)
Eros

Bericht door Eros » ma 18 jul 2011, 18:46

Hier ook weer even een berichtje van ons.

Afgelopen week heeft Eros voor het eerst los onder het zadel rond gehobbelt met een ruiter op zijn rug! Hij vind het wel erg moeilijk om op zijn eigen benen te lopen, dus zijn vooral nog bezig met voorwaarts zijn rondje lopen.

De ruiter die op zijn rug zit ben ik niet zelf. Ik zit zelf nog met mijn pols wat totaal niet wil herstellen, dus paardrijden zit er voor mij voorlopig nog niet in. Daarom doe ik ook lekker rustig aan met Eros. Zo 1x in de 2 weken zet ik mijn zusje er even op voor het gevoel.

Afbeelding

Mijn zusje zit graag wat korter in der beugels, zodat mocht hij er vandoor gaan, ze hem makkelijk kan opvangen.

Ik zie aan Eros dat hij het heel erg leuk vind! Als hij het zadel al aan ziet komen komt hij met zijn oren naar voren naar het hek toe gelopen. Als hij vervolgens is opgezadel en lopen naar de bak, lekker voorwaarts, oortjes er op en gaan met die banaan!

Afbeelding

Edit: enne... Eros is ook buikerig hoor O:)
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » ma 18 jul 2011, 20:53

Wat leuk Eros onder het zadel! Ben zo benieuwd hoe Emily het straks gaat doen.
Voorlopig doen we het rustig aan, we hebben tenslotte alle tijd.
Heb haar zondag eerst laten scheuren door de bak en daarna weer 4 km met haar gewandeld.
Heerlijk voorwaarts en oortjes erop, 1 keer geschrokken van zo'n knetter motor!

Hierbij wat foto's van Emily haar arbeid :+
Afbeelding

Lekker drafje
Afbeelding

Lekker galopje
Afbeelding

Dit waren wat nette foto's van bescheiden drafjes en galopjes.
Maar Emily kan ook kunstjes!!!

Snelheid maken
Afbeelding

Afzetten
Afbeelding

En bokken maar!
Afbeelding

OEPS.. Tot zo ver Emily haar kunstjes..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 19 jul 2011, 08:08

Ik vind dat jouw Emily in vergelijking met veel andere E-tjes al echt een volwassen lijf heeft. Ze is helemaal niet meer sprieterig zoals bijv. Ekdal, Ewald, Eros, Seven en Ed dat nog wel heel erg zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 19 jul 2011, 09:04

Merrie...toch het idee dat die er net wat sneller vaak zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 19 jul 2011, 10:13

Afbeelding Emy weer eens... Dit was vorige week toen ze in een keer wat meer gras bij kregen ivm het ontzettend kort afvreten van het andere stuk land. En gelukkig net op tijd ivm de regenval de volgende dag ;)
Afbeelding
Afbeelding

En Elvis
Afbeelding
Afbeelding Meer tijd had hij niet voor de fotograaf want hij moest eten }-) 8)7

Was van de week weer helemaal trots op mn ukkepukkie :+: Was zo eigenwijs om toch even op Imka te stappen en naar buiten toe te gaan maar ja wat doe je dan met de achterblijver Emy...? Want Dees ging mee met Elvis, nou ja die gaat natuurlijk mee als handpaard. Eerlijk gezegt had ik best wel de zenuwen maar ze waren zo braaf zowel Imka als Emy. Emy had ik wel wat drukker verwacht was toch al een tijdje niet mee geweest! Maar op wat gekke bewegingen met haar koppie na niks geks gedaan. Oh ja wel ze had ineens jeuk stopt ze en draait haar koppie naar dr buik dat stoppen ging wat abrupt haha 8)7 Dees zag het ook gebeuren maar bleef gelukkig wel zitten! Nog 9 dagen dan gaat het gips bij mij eraf en gaan we kijken of mn enkel vast gegroeit zit spannend...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 19 jul 2011, 11:09

Leuk Eros onder het zadel..Doet het ook goed zo te zien.

Emily ziet er inderdaad al volwassen uit,en 4km gewandeld?Dat doe ik je niet na hoor :D
Die knetter motors ken ik,Elvis is er ook geen fan van.

Met wandelen van de week hing er een vlag uit me balonnen bij iemand voor de deur.Was gelijk een een mooie oefening om er niet voorbij te hoeven sjezen zoals hij anders wel altijd doet..Ging goed,hopelijk is hij nu een beetje over ze vlaggen fobie heen :D
Hier langs de weg staan nogal wat vlaggen maar daar kan ik niet rustig oefenen met ongeduldige mede weggebruikers.

Leuke foto's nanc +:)+
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Plaats reactie