Ik heb last van chronisch vermoeidheids syndroom (cvs) en dat houdt in dat je soms ontzettend moe bent, en niet zo makkelijk weer hersteld. Betekent ook dat ik soms gewoon de energie niet heb om iets te doen. Het komt voor dat ik zin heb om te rijden, opgezadeld heb...en dan weer af kan zadelen omdat ik er niet meer op kom. De afgelopen paar maandeb ging het best goed en in die periode was ik ook met Hester begonnen met rijden.
De laatste paar weken ging het juist weer heel slecht en ik had de kracht en energie niet om Hester te kunnen rijden. Hester is soms ineens nogal sterk en ik kan dat dan gewoon niet voor zijn. Saar is wat dat betreft iets fijner te rijden

Afgelopen week ging het wel weer iets beter, maar om dan weer met Hester te beginnen is wel een drempel. Mijn instructrice kwam met het idee, waarom hang je je stang en trens er niet een keer in? Stang is ze al gewend van het rijden voor de kar, en misschien maak je het jezelf daarmee net even wat makkelijker en daarmee Hester ook.
Proberen kan natuurlijk altijd...en pennymeisje als ik ben was ik natuurlijk ook wel nieuwsgierig hoe het Hester zou staan, vandaar dat het fototoestel effe mee moest.
Ik moet zeggen, het experiment is zeer geslaagd

Hester liep erg fijn en los van de hand, kon haar eindelijk alleen op been rijden

Ik ga dit nog een paar keer zo proberen en dan natuurlijk gewoon weer terug naar de trens.