het touwhalster topic
- nadinefjorden
Re: het touwhalster topic
Ik dacht echt dat ik met een gewoon halster meer te vertellen heb maar lees nu dus anders
Ik blijf lekker meelezen en me erin verdiepen
Ik blijf lekker meelezen en me erin verdiepen
Met een gewoon halster heb je echt niet veel te vertellen, als ze het in de kop halen er tussen uit te gaan duwen ze gewoon door, maar met touw halster halen ze dat echt niet [zo snel] in hun kop.
Gister weer even met touwhalster gereden, maar meneer had geen zin om te werken, totaal niet aan mijn been, wil ik naar rechts gaat hij naar links en vooral lekker met je neus in de wind lopen.
Dus maar weer een keer hoofdstel met bit er in gedaan en weer even goed nageeflijk laten lopen en flink aan het werk gezet, vanavond maar weer even kijken hoe het gaat.
Gister weer even met touwhalster gereden, maar meneer had geen zin om te werken, totaal niet aan mijn been, wil ik naar rechts gaat hij naar links en vooral lekker met je neus in de wind lopen.
Dus maar weer een keer hoofdstel met bit er in gedaan en weer even goed nageeflijk laten lopen en flink aan het werk gezet, vanavond maar weer even kijken hoe het gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Touwhalsters werken inderdaad fijner in.Wij wandelen er altijd mee en dat werkt prima,ze reageren veel sneller.
Door de het vele regenen niet in het land kunnen rijden helaas.Ben heel benieuwd hoe meneer zonder bit reageert.
Door de het vele regenen niet in het land kunnen rijden helaas.Ben heel benieuwd hoe meneer zonder bit reageert.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Pas wel op he dat je geen ongelukken maakt, Elvis is natuurlijk nog niet zo lang onder het zadel, kan hij wijken voor druk? Anders zou ik daar eerst even mee aan de gang gaan voor je met halster gaat rijden, dan gaat het namelijk veel makkelijker.
Ja het is echt sh*t weer, heb vandaag ook niet gereden, waren druk met met erwten plukken, heb nog wel een beetje grond werk gedaan, wat parelli oefeningetjes.
Ben bezig om hem de one reinstop te leren en hij begint nu eindelijk te snappen dat zijn hals moet buigen, nu nog leren als ik er opzit
Ja het is echt sh*t weer, heb vandaag ook niet gereden, waren druk met met erwten plukken, heb nog wel een beetje grond werk gedaan, wat parelli oefeningetjes.
Ben bezig om hem de one reinstop te leren en hij begint nu eindelijk te snappen dat zijn hals moet buigen, nu nog leren als ik er opzit

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ja, dat is wat Wendy mij laatst ook uitlegde. Wel logisch eigenlijk...Esther schreef:Je kunt ook wat strenger doorkomen dan met een gewoon halster, dus corrigeren is makkelijker..
Bij en breed halster, zeker met die bontjes, kunnen ze er heerlijk comfortabel in gaan hangen, dat is bij een touwhalster niet het geval.
Ik heb via Marktplaats een touwhalster gekocht en ga daar ook mee aan de slag met Freyr. Ga nu even speuren naar die filmpjes op Youtube!!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
@ pasja, ja die filmpjes zijn echt leuk om eens te bekijken, als je nu parelli in toetst op youtube dan kom je ze van zelf tegen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Elvis is inderdaad nog wel erg jong ja..Daarom probeer ik het eerst in het land.Heb er best vertrouwen in dat hij het opppakt.Maar wat je zegt,misschien eerst goed blijven oefenen dat hij wijkt voor druk.Daar heb ik ook profijt van voor buiten.rowenna schreef:Pas wel op he dat je geen ongelukken maakt, Elvis is natuurlijk nog niet zo lang onder het zadel, kan hij wijken voor druk? Anders zou ik daar eerst even mee aan de gang gaan voor je met halster gaat rijden, dan gaat het namelijk veel makkelijker.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Daar heb je met buiten rijden ook zeker provijt van, en Elvis snapt dan ook het rijden met touwhalster veel beter, dan wanneer je er zo mee aan de gang gaat.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Is er iemand die nog een leuk boek voor een leuke prijs overheeft met de beginselen? vind het namelijk jammer om bijna 30 euro aan een boek uit te geven en het misschien uiteindelijk toch niets voor mij te vinden
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Heb wel een boek, maar doe hem liever niet weg, heb nog wel twee video banden van Emiel voest, als je toevallig nog een video recorder hebt, mag je ze zo hebben.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
een videorecorder heb ik helaas niet meer
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
ehm.. Ikke wel!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ook een leuke site met veel tips om te beginnen http://www.equilogie.be/
Site zit een beetje vreemd in elkaar of ik snap het soms niet helemaal (lijkt mij eerder) maar aan de rechterkant staan de meeste tips.
Let op de fjinker op de site die is nu in mijn bezit
Zo kreeg ik Pistachio en wil er nu zo langzamerhand mee doorgaan.
http://www.youtube.com/watch?v=97mMPfIgYSo
Site zit een beetje vreemd in elkaar of ik snap het soms niet helemaal (lijkt mij eerder) maar aan de rechterkant staan de meeste tips.
Let op de fjinker op de site die is nu in mijn bezit

Hebbe? stuur me dan je adres maar even dan stuur ik hem volgende week naar je op, erg leuke banden moet ik zeggen, begint eigenlijk al bij het veulen.Esther schreef:ehm.. Ikke wel!!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Inderdaad een leuke side, ga hem nog eens effies op mijn gemak bekijken vande week.dodootje schreef:Ook een leuke site met veel tips om te beginnen http://www.equilogie.be/
Let op de fjinker op de site die is nu in mijn bezit![]()
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Hoi Hoi,
Leuk om te lezen dat meer fjordenliefhebbers bezig zijn met de beginselen van het NH. En inderdaad het touwhalster hoord daar helemal bij ^^.
Zelf rij ik Bjorn met touwhalstertje of Side-pull buiten. Leuke van de touwhalsters is dat je ze in alle kleuren kan bestellen :-)
Heb een tijd geleden een filmpje gemaakt van rijden met touwhalster..
Als jullie het leuk vinden om te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=EWBW3MwYJkM
Leuk om te lezen dat meer fjordenliefhebbers bezig zijn met de beginselen van het NH. En inderdaad het touwhalster hoord daar helemal bij ^^.
Zelf rij ik Bjorn met touwhalstertje of Side-pull buiten. Leuke van de touwhalsters is dat je ze in alle kleuren kan bestellen :-)
Heb een tijd geleden een filmpje gemaakt van rijden met touwhalster..
Als jullie het leuk vinden om te kijken: http://www.youtube.com/watch?v=EWBW3MwYJkM
Gaaf filmpje, buiten rijden durf ik nog niet met touw halster, heb dan wel het touwhalster onder het hoofdstel en pak dan het hoofdstel er bij voor nood[meneer kan nogal sterk en eigenwijs zijn], maar hoop uiteindelijk alleen met touwhalster te kunnen rijden.
En ja die kleurtjes zij erg leuk, heb zelf een groen met bruine en groen met bruine touwteugels er bij en paars zwart en blauw met paars en zwarte teugels, maar er komen er vast nog wel meer bij hihi.
En ja die kleurtjes zij erg leuk, heb zelf een groen met bruine en groen met bruine touwteugels er bij en paars zwart en blauw met paars en zwarte teugels, maar er komen er vast nog wel meer bij hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Bedankt 
Begrijp wel dat je nog niet buiten durft bitloos. Ik heb het precies zo aangepakt zoals jij omschrijft van het hoofdstel. Toen ik Bjorn kocht was hij nog niet onder zadel. Hij was alleen beleerd voor de kar met stangbit. Meneer heeft heel goed geleerd om tegen druk in te gaan inplaats een stapje terug te doen. We zijn eerst lekker aan de gang gegaan met grondwerk en toen daarna erop gegaan. Hier een filmpje van Bjorn toen ik hem net had... http://www.youtube.com/watch?v=YExRzUYb720

Begrijp wel dat je nog niet buiten durft bitloos. Ik heb het precies zo aangepakt zoals jij omschrijft van het hoofdstel. Toen ik Bjorn kocht was hij nog niet onder zadel. Hij was alleen beleerd voor de kar met stangbit. Meneer heeft heel goed geleerd om tegen druk in te gaan inplaats een stapje terug te doen. We zijn eerst lekker aan de gang gegaan met grondwerk en toen daarna erop gegaan. Hier een filmpje van Bjorn toen ik hem net had... http://www.youtube.com/watch?v=YExRzUYb720
Het is ook maar net hoe je het brengt..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
het boek 101 horsemanship oefeningen is erg leuk om mee te beginnen. En niet heel duur in de aanschafdendola schreef:Is er iemand die nog een leuk boek voor een leuke prijs overheeft met de beginselen? vind het namelijk jammer om bijna 30 euro aan een boek uit te geven en het misschien uiteindelijk toch niets voor mij te vinden