hoi allemaal,
ik wil bij goedhard voor Ravina een marylot halsterhoofdstel bestellen,maar ik twijfel tussen het model met of zonder frontriem,
hoe is jullie ervaring,ook in het algemeen met dit merk,hoe vallen de maten?
alvast bedankt!
halsterhoofdstel marylot,met of zonder frontriem?ervaringen?
halsterhoofdstel marylot,met of zonder frontriem?ervaringen?
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Re: halsterhoofdstel marylot,met of zonder frontriem?ervarin
Frontriem is niet eens belangrijk, systeem om bit los te maken van het hoofdstel wel.
Frontriemen zitten doorgaans met drukknoopjes vast dus die kun je zo losmaken.
Ik heb er overigens 2 te koop rood/blauw maatje cob en oranje/lichtblauw maatje full.
Ik vind het superspul, nooit meer invetten, doekje erover en klaar.
Frontriemen zitten doorgaans met drukknoopjes vast dus die kun je zo losmaken.
Ik heb er overigens 2 te koop rood/blauw maatje cob en oranje/lichtblauw maatje full.
Ik vind het superspul, nooit meer invetten, doekje erover en klaar.
zelf vind ik de frontriem juist wel fijn eraan. omdat als je paard schuurt met zijn hoofd dan blijft het wel zitten.
ik heb een bruine te koop :-) ivm overbodig / dubbel.
mijn bruine is van mat spul, met de neus onderlegd met neopreen. De rode die ik heb is glimmend.
het merk is prima, je kunt zelf ook je frontriem opmeten en doorgeven hoe groot die moet zijn. het leuke aan dit merk is dat je het hoofdstel zo samen kan stellen als je zelf wil. Het is ook heel makkelijk passend te maken op verschillende paarden en kwaliteit is goed. mijn rode gebruik ik al 5 jaar zeer intensief en die is nog steeds goed.
ik heb een bruine te koop :-) ivm overbodig / dubbel.
mijn bruine is van mat spul, met de neus onderlegd met neopreen. De rode die ik heb is glimmend.
het merk is prima, je kunt zelf ook je frontriem opmeten en doorgeven hoe groot die moet zijn. het leuke aan dit merk is dat je het hoofdstel zo samen kan stellen als je zelf wil. Het is ook heel makkelijk passend te maken op verschillende paarden en kwaliteit is goed. mijn rode gebruik ik al 5 jaar zeer intensief en die is nog steeds goed.
---
oh lastig
maargoed ik begrijp dat je de frontriem er altijd nog af kan halen,mocht die niet 'nodig' zijn
ik wil er een in het knalblauw gaan bestellen
het lijkt me aan een kant fijner,hoe minder riempjes,hoe beter. maar een frontriem maakt het ook weer stabieler.....lastig

ik wil er een in het knalblauw gaan bestellen
het lijkt me aan een kant fijner,hoe minder riempjes,hoe beter. maar een frontriem maakt het ook weer stabieler.....lastig
Ravina(OrstaxBrusvein)
Met of zonder frontriem moet je zelf weten.
Voordeel van Goedhard is dat ze alles op bestelling maken. Je kunt de maten van je paard doorgeven en dan krijgt je een keurig op maat gemaakt hoofdstel (met nog genoeg verstelmogelijkheden) terug. Orlinde heeft een breed voorhoofd en de meeste kopstukken en frontriemen zijn dan te kort, of de bakstukken veels te lang. Ik heb er dus eentje op maat van Goedhard nu. Kost niks extra ofzo. Ook de lengte van de teugels, wat jij het fijnste vind, kun je zelf aangeven.
Voordeel van Goedhard is dat ze alles op bestelling maken. Je kunt de maten van je paard doorgeven en dan krijgt je een keurig op maat gemaakt hoofdstel (met nog genoeg verstelmogelijkheden) terug. Orlinde heeft een breed voorhoofd en de meeste kopstukken en frontriemen zijn dan te kort, of de bakstukken veels te lang. Ik heb er dus eentje op maat van Goedhard nu. Kost niks extra ofzo. Ook de lengte van de teugels, wat jij het fijnste vind, kun je zelf aangeven.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.