DAZEN EN MUGGEN
DAZEN EN MUGGEN
Wat helpt bij jullie goed tegen de dazen en de muggen?
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
- kristelhans
Re: DAZEN EN MUGGEN
Hard rijden!
Ik gebruikte Veerust voor ik het bos in ging vorig jaar..maar nu heb ik nog niks gekocht..en het heeft ook geen zin denk ik..ik rijd dan 's ochtends heel vroeg of 's avonds laat en ga meer over landweggetjes dan door het bos..en ik draaf alles..stappen trekt die krengen aan!

Ja maar jij kan heeeeeeel lang blijven draven. Dat trekt mijn rug niet. Maar idd hard rijden werkt wel.kristelhans schreef:Hard rijden!Ik gebruikte Veerust voor ik het bos in ging vorig jaar..maar nu heb ik nog niks gekocht..en het heeft ook geen zin denk ik..ik rijd dan 's ochtends heel vroeg of 's avonds laat en ga meer over landweggetjes dan door het bos..en ik draaf alles..stappen trekt die krengen aan!
Veerust gebruik ik ook wel. Daarmee spuit ik zelfs zijn vliegendeken mee in.
All that we see
All that we seem
All that we seem
- kristelhans
Ik geloof dat Sofie (Keandra) een zelfgebrouwen prutje heeft dat heel goed werkt...weet niet zeker of zij dat nou was.. Even off topic, ik krijg van lang stappen juist rugpijn..draven is veel makkelijker..
Oeh, en dat bremsenbremsen spul schijnt ook wel te werken..maar ik ben ondertussen van mening dat bijna niks is opgewassen tegen dat satansgespuis!
Oeh, en dat bremsenbremsen spul schijnt ook wel te werken..maar ik ben ondertussen van mening dat bijna niks is opgewassen tegen dat satansgespuis!
BremseBremse werkt ook niet.kristelhans schreef:Ik geloof dat Sofie (Keandra) een zelfgebrouwen prutje heeft dat heel goed werkt...weet niet zeker of zij dat nou was.. Even off topic, ik krijg van lang stappen juist rugpijn..draven is veel makkelijker..
Dat ze dáár nou niets voor kunnen uitvinden. Het dazenseizoen is ieder jaar weer een drama. Heb je eindelijk vakantie.....moet je wachten tot half augustus want dan is het weer voorbij (en de vakantie ook!)
All that we see
All that we seem
All that we seem
Ja Bremse helpt wel goed tegen vliegen, dazen hebben we hier bijna niet maar toen we op de veluwe waren gebruikte we veerust.
Vervelend is dat heb je vrij heb je daar weer last van.
Misschien knoflook helpt ook tegen vliegen.
Vervelend is dat heb je vrij heb je daar weer last van.
Misschien knoflook helpt ook tegen vliegen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- kristelhans
Over knoflook bijvoeren zijn de meningen nogal verdeeld, dan moet je wel even uitzoeken wat je daar zelf van vindt. Zelfgemaakte brouwsels lijken het beste te werken. Hier stikt het ook van de dazen maar ik doe er niks aan..ja, hard draven haha!
echte hertshoorn, mixen met azijn citroensap en water, werkt goed.
zweet trekt ze ook aan, dus of hard rijden zodat ze je niet pakken, of kalm aan,haha. En misschien een vliegenrijdeken
zweet trekt ze ook aan, dus of hard rijden zodat ze je niet pakken, of kalm aan,haha. En misschien een vliegenrijdeken
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Dat gebruik ik al. Zelfs de deken spuit ik in. En Vlin ook. Kun je nagaan hoe we stinken! Maar als Vlin maar even begint te zweten lusten ze hem rauw!Tamara schreef:echte hertshoorn, mixen met azijn citroensap en water, werkt goed.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Anky heeft nu iets nieuws tegen dazen en teken. Maar of het werkt???
Ik blijf het ondingen vinden, ze zoemen om je heen en vallen ineens boven op je. Jak.
Ik blijf het ondingen vinden, ze zoemen om je heen en vallen ineens boven op je. Jak.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Juist, en in de Drunense Duinen zijn die beesten ontstaan en van daaruit hebben ze zich verder over de wereld verspreid denk ik wel eens. Ze liggen gewoon op de loer! Kom je niets vermoedend aanrijden, vrolijk kletsend tegen je paardje en dan ineens......zit je in een wolk van......en wordt je lekgestoken, opgevreten en neergesabeld. Het enige wat je nog kunt doen is krabben, krabben en juist ja....krabben. En dát is nou net niet wat je moet doen. Maar blijf er maar eens van af. En die arme Vlin die schudt voortdurend het hoofd en mijn handen zitten vol bloed van het doodslaan. Leuk hoor buitenritjes!claudia schreef:Anky heeft nu iets nieuws tegen dazen en teken. Maar of het werkt???
(even klagen........voor de rest is alles goed hoor

All that we see
All that we seem
All that we seem
Ik kom nu ook echt niet in de duinen. ik blijf eruit.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Snap ik. Maar ik moet iets!claudia schreef:Ik kom nu ook echt niet in de duinen. ik blijf eruit.
All that we see
All that we seem
All that we seem
Bij mij helpt atex daasspray nog wel, maar dat is ong hetzelfde als bremsenbremse volgens mij.
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Ik heb nu Bremse Bremse en die werkt super, ik merk wel dat de goedekopere middelen niet lang hun werk doen en veerust al helemaal niet.
Ik heb verleden jaar een paar flessen ingeslagen toen de paardedrogist een aktie had met zoveel procent korting op het vliegenspul.
Met die hete dagen van gister enzo, gaat er veel vliegenspul doorheen, ook al heb ik twee paarden in de dekens staan ze weten altijd wel een plekje waar geen deken zit en de Quarters hebben een behoorlijk gevoelig huidje.
Ik heb verleden jaar een paar flessen ingeslagen toen de paardedrogist een aktie had met zoveel procent korting op het vliegenspul.
Met die hete dagen van gister enzo, gaat er veel vliegenspul doorheen, ook al heb ik twee paarden in de dekens staan ze weten altijd wel een plekje waar geen deken zit en de Quarters hebben een behoorlijk gevoelig huidje.
Agilitydogs get over it
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
- Margot van Rins
- Moderator
Ik wacht nog op personeel, die voor 5 cent per uur in de wei willen gaan staan en de vliegen en dazen verjagen! 
ff serieus...
Ik koop meestal anti vlieg, of ik maag het zelf met dettol citroen en azijn.

ff serieus...
Ik koop meestal anti vlieg, of ik maag het zelf met dettol citroen en azijn.
RINSKE
9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

9 jaar lang trotse eigenaresse van een GEWELDIGE Fjord!!

Ik maak ook zelf met dethol, azijn, water en citroensap.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Ik gebruik ook Atex Daasspray en dat houd ze wel even tegen, werkt wel goed.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Tijdens het rijden gebruik vee rust, het werkt niet zo heel lang, maar tijdens het rijden gaat het prima.
In de wei heeft ie een vleigendeken op als het echt heel erg word, maar meestal gaan ze pas rond 18 uur de wei in en dan heb ik daar niet zo last van, de rest van de dag, staan op de uitloop en daar staan walnoot bomen die werken super tegen dazen, muggen en vliegen, ze blijken het vies te vinden of zo.
In de wei heeft ie een vleigendeken op als het echt heel erg word, maar meestal gaan ze pas rond 18 uur de wei in en dan heb ik daar niet zo last van, de rest van de dag, staan op de uitloop en daar staan walnoot bomen die werken super tegen dazen, muggen en vliegen, ze blijken het vies te vinden of zo.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
ik zou het niet weten Janneke, ik gebruik bijna nooit iets, zou niet eens weten hoe een daas er uit ziet.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo