Wat doen jullie morgen met het onweer???
Wat doen jullie morgen met het onweer???
Zoals de titel al zegt, wat doen jullie met jullie paardjes??
Ze geven zo'n mega slecht weer aan dat zelfs ik ga twijfelen om Guuske toch maar bij Nono binnen te zetten.
Regen , onweer, windstoten, hagel en wateroverlast. Kan het nog gekker???
Ze geven zo'n mega slecht weer aan dat zelfs ik ga twijfelen om Guuske toch maar bij Nono binnen te zetten.
Regen , onweer, windstoten, hagel en wateroverlast. Kan het nog gekker???
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Re: Wat doen jullie morgen met het onweer???
Mijne blijven buiten, zet wel de stal open en ze hebben natuurlijk de overkapping. Kunnen ze het zelf uitzoeken. Haal wel Yuri van de wei af, zodat hij ook kan schuilen samen met de pony's.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Daar hoef ik geen seconde over na te denken, de fjorden gaan naar binnen want die hebben geen schuilmogelijkheid.
De mini's blijven gewoon staan want die hebben een inloopstal.
Alleen de stroom gaat af.
De mini's blijven gewoon staan want die hebben een inloopstal.
Alleen de stroom gaat af.
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
- nancy imka
Bij ons kunnen ze altijd zelf weten wat ze doen binnen of buiten... Wij hebben alleen wel een stroomapparaat staan op een heel klein stukje lint omdat ze echt niet naar het andere gedeelte mogen ivm grondmonsters waar ze mee bezig zijn..
- Ilonka
Ik hoef er ook niet over na te denken, ik heb geen stal dus die van mij blijven gewoon op het land. Ilonk krijgt 's avonds een regendeken op over haar Boett zodat ze nietde hele nacht onder zo'n nat vod staat. Brass krijgt waarschijnlijk ook een regen deken op omdat haar vacht nog niet erg langs is (maand geleden geschoren).
Edit: Mijn paarden hebben wel een luifel om onder te schuilen en ze kunnen ook achter de keet staan uit de wind.
Edit: Mijn paarden hebben wel een luifel om onder te schuilen en ze kunnen ook achter de keet staan uit de wind.
Laatst gewijzigd door Ilonka op ma 27 jun 2011, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Moor gaat naar binnen 's nachts en Pablo blijft buiten. Er is genoeg beschutting en er staat een hoogspanningsmast in de wei dus qua bliksemafleiding zitten wij in ieder geval goed.
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ik twijfel dus heel erg, Guuske gaat dan in de bak met een dijkbeschutting aan de achterkant en aan de zijkant een laurierheg.
Er staat een hoge lichtplaal bij dus dat zou een bliksemafweering zijn.
Hij kan dus nergens echt onder schuilen.
Denk denk denk.
Er staat een hoge lichtplaal bij dus dat zou een bliksemafweering zijn.
Hij kan dus nergens echt onder schuilen.
Denk denk denk.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Ilonka
Op zich kunnen paarden natuurlijk prima tegen regen en echt koud gaat het niet worden. Is Guuske de enige die buiten blijft?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ja, maar hij is ook de enige die nu op het moment 24/24 buiten loopt.
Alco staat op stal en Nono en Coen gaan een 5-6 uur naar buiten in de bak.
Guuske staat overdag op de wei en gaat rond 21.00 de bak in (ondat ik hem niet weer snachts van de brug af wil halen) en dat gaat eigenlijk heel goed.
Hij heeft alleen geen schuilmogelijkheden.
Alco staat op stal en Nono en Coen gaan een 5-6 uur naar buiten in de bak.
Guuske staat overdag op de wei en gaat rond 21.00 de bak in (ondat ik hem niet weer snachts van de brug af wil halen) en dat gaat eigenlijk heel goed.
Hij heeft alleen geen schuilmogelijkheden.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik heb alles gewoon buiten lopen en laat het ook buiten.
Geke staat of net als vandaag morgen overdag binnen en s'nachts buiten, of de hele dag buiten. Ze hebben een schuilstal in de wei en er staan hoge bomen die als bliksemafwering kunnen dienen.
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tja hier blijven ze gewoon buiten. Ik was er al nooit zo geurst op, met onweer en door alinde wordt je weer even met de neus op feiten gedrukt. Het is helaas niet anders. In de stal kan het ook inslaan. Ga wel nna het noodweer gelijk kijken
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Hier gaan ze zoals gewoonlijk naar binnen 's avonds. Deftige schuilgelegenheid vind ik toch een must voor met zo'n weer, en behalve wat bomen is er niks.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
De paarden van mijn oom blijven overigens gewoon buiten, dat is nog nooit anders geweest. In de winter op stal s'avonds en in de zomer 24/7 buiten. Stallen worden dan ook voor opslag gebruikt dus kunnen ze ook niet stel op sprong naar binnen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Wodan gaat zeker weten naar binnen. Elke nacht staat die binnen, maar zodra het noodweer komt, heb ik hem al binnen staan/ wordt hij binnen gehaald.
Kun je vanavond anders niet even testen hoe het gaat met Guus en Nono in 1 stal.
En bij jou met die dijk, die staat opzich wel hoog. Voor de onweer zelf zal het wel meevallen. Maar ze zeggen ook 4-5 cm hagel en grote stenen. * ziet nog beelden van gedeukte caravans door grote hagelstenen*..... en water overlast. Geen idee hoe droog jouw bak dan nog zal zijn?
Kun je vanavond anders niet even testen hoe het gaat met Guus en Nono in 1 stal.
En bij jou met die dijk, die staat opzich wel hoog. Voor de onweer zelf zal het wel meevallen. Maar ze zeggen ook 4-5 cm hagel en grote stenen. * ziet nog beelden van gedeukte caravans door grote hagelstenen*..... en water overlast. Geen idee hoe droog jouw bak dan nog zal zijn?
Wodan en ik M1+10
Bij ons staan de paarden altijd 8-17 u buiten, dus staan 's avonds altijd binnen.
ook al het erg slecht weer is zullen ze naar binnen gehaald worden, maar voor een regenbuitje niet hoor !
Moeilijk Claudia; even aankijken hoe ernstig het weer daadwerkelijk wordt?
ook al het erg slecht weer is zullen ze naar binnen gehaald worden, maar voor een regenbuitje niet hoor !
Moeilijk Claudia; even aankijken hoe ernstig het weer daadwerkelijk wordt?
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ja , dat weet ik ook niet. Doet volgens mij wel zeer.Wodan schreef:Wodan gaat zeker weten naar binnen. Elke nacht staat die binnen, maar zodra het noodweer komt, heb ik hem al binnen staan/ wordt hij binnen gehaald.
Ik zal het morgen nog eens aankijken.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
zo lang ik het red om ze binnen te doen, doe ik het. Dat wil zeggen, je kan er niet altijd vooraan zijn, zal ook best eens voorkomen dat ik aan het werk ben als het los barst, maar zolang dat niet zo is, gaan ze op stal. Altijd al gedaan trouwens. Wil het risico niet nemen als het niet hoeft
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ja de weersvoorspelling is zeer slecht met behoorlijk onweer code 2 weet niet wat dat precies inhoudt maar het klink niet goed.
Ik laat de paarden in de polder staan maar de merries met veulens gaan wel naar binnen en de 2 hengsten ook maar dit is meer omdat ik dat zielig vind voor de veulens.
Het komt zo weinig voor dat de bliksem inslaat dus ik neem de gok kan niet voor elk onweersbuitje de paarden naar binnen halen maar ik denk er nu wel meer over na.
Ik laat de paarden in de polder staan maar de merries met veulens gaan wel naar binnen en de 2 hengsten ook maar dit is meer omdat ik dat zielig vind voor de veulens.
Het komt zo weinig voor dat de bliksem inslaat dus ik neem de gok kan niet voor elk onweersbuitje de paarden naar binnen halen maar ik denk er nu wel meer over na.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
die van ons blijven buiten
ze hebben een schuilstal die meer dan ruim genoeg is
ze hebben een schuilstal die meer dan ruim genoeg is