In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Emily

Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee

Bericht door Emily » do 23 jun 2011, 14:16

Ik ben er ook nog hoor!!! Lees alles braaf mee, maar heb helaas weinig tijd om zelf te posten.

Even kleine update Emily;
Het gaat hartstikke goed met mijn merrie, ze staat overdag lekker op het land.
Laatst met longeren hadden we alleen een klein ongelukje.
Ik longeerde haar met hoofdstel in, dit doe ik om haar er aan te laten wennen.
We waren al eventjes bezig en ineens loopt ze naar me toe, ik was helaas te langzaam met het touw binnenhalen.
KNAP zei het hoofdstel toen Emily op het touw ging staan en haar kop omhoog gooide.
Dus we moeten ook op zoek naar een nieuw hoofdstel, of natuurlijk langs een schoenmaker.

Verder wandelen we veel en doen we vooral rustig aan.
Laatst een mooie wandeling gemaakt naar mijn huis (1,5 km). Daar aangekomen stond mijn vriend klaar met een emmertje water, wat mevrouw wel lekker vond! Toen ben ik terug gegaan via het bos (2 a 3 km). Emily is zo braaf met buiten lopen; oortjes er op en doorwandelen maar. We hebben zelfs een stukje heel beheerst gedraafd, ze blijft echt lekker bij me.

Het begint wel steeds meer te kriebelen om er op te stappen hoor, zeker als ik jullie zo zie!
Het gaat trouwens wel allemaal goed zeg met jullie! Vind het leuk om de verhalen te lezen..
Emily (v. Balony, m. Justy)
roos

Bericht door roos » do 23 jun 2011, 14:24

Oeps van het hoofdstel, maarja kan gebeuren hoor!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Keandra

Bericht door Keandra » do 23 jun 2011, 14:38

terug al antwoord gehad
mevrouw kan het precies niet goed snappen dat de zadels die we hebben niet passen op Jalenka en dat ze dan als reactie hierop niet goed wilt lopen onder het zadel
heb een vriendelijk mailtje terug gestuurd met de opmerking dat je ook niet blijft lopen met knellende schoenen)

verder zou ze mss Jalenka even op proef willen nemen
en dat zie ik op zich nog willen zitten, kan ik ze nog desnoods terug krijgen, maar ze kan ook verpest terug komen
dus ofwel is het voor mij ergens afscheid nemen en dada, ofwel blijft ze
zit er nu al moeilijk genoeg mee

pff
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » za 25 jun 2011, 07:05

Met Jack gaat het voorlopig super:
gisteren heeft mijn vriendin er nog mee gereden en hij is zo ongeloofelijk vooruit gegaan tov een tweetal weken terug. 'stuur' staat er eigenlijk op: hij draait op benen en zit, en overgangen doet hij op zit en kleine ophouding...
hij is ook best flink : het omdraai truukje heeft hij niet meer gebruikt.

Woensdag komt er iemand langs die longeerlessen geeft. Zij werkt vooral aan de dubbele lijnen. Ik ben vooral op zoek naar een correcte manier van longeren die ook de spieropbouw gaat bevorderen. En ik denk dat zij mij hier wel in kan helpen. Ik ben vooral heel benieuwd.

Maandag krijgt hij nog eens een volledige DA controle.
Ik ben vooral een beetje bezorgd omdat hij moeilijk uit zijn haar komt. Verder zien zijn pezen er wel goed uit en lijkt hij nergens last van te hebben.

@ Keandra : als zij Jalenka op proef gaat nemen, gaat ze er naar alle waarschijnlijkheid ook mee rijden. Je bent zelf al zo voorzichtig qua passend zadel, opleiding,...stel dat je haar toch besluit zelf te houden achteraf en iemand anders heeft haar eerst n paar maanden gehad...nee ik zou t niet doen. zeker niet op deze jonge leeftijd. als t n paardje is die al wat kende is dat anders, toch?
Kan ze niet n paar keer langskomen, kijken hoe Jalenka is? of is de afstand te groot?
roos

Bericht door roos » za 25 jun 2011, 07:50

Leuk longeerlessen, zou ik ook wel willen!

Lastig met Jalenka zeg!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 25 jun 2011, 07:59

Met de twee kerels hier gaat het ook goed. Als alles goed gaat gaan ze volgende maand mee naar de keuring.
Om de week krijgen we met een klein groepje les met rechtrichten, waarbij eerst grondwerk geleerd wordt, vervolgens zitlessen en straks onder het zadel. Ik ben de afgelopen drie weken met vakantie geweest, waardoor mijn stiefvader mijn plaats heeft ingenomen. Maar de afgelopen keer heb ik nog een stukje kunnen zien en Eskil mocht aan de hand ook aan het werk.
De komende maand moeten we sowieso flink aan de slag met oefenen, voor volgende maand. Is toch altijd spannend een keuring!
Keandra

Bericht door Keandra » za 25 jun 2011, 09:21

wel heb deze nacht amper geslapen door Jalenka, lol |(

dat is de reden dat ik het ook niet zo op heb voor op proef
ze moeten nog zien of ze kunnen langskomen dit weekend, ze komen van Brakel, is zowiezo 1 uur om en 1 uur terg, du sal netjes om even te gaan zien naar een paard (zou ik er direct voor over hebben). Maar zijn moeder is 2 weken terug overleden en ze zitten met al de papieren rompslomp die met een overlijden komt, en hij werkt in frankrijk, dus veel tijd hebben ze nu niet

heb net nog met Leslie gesproken erover dat ik ze echt niet wil weg doen zomaar en dat het voor mij met het nieuw baasje en Jalenka echt wel moet klikken, anders gaat ze niet weg
hij zegt dat een andere optie zal zijn dat Jalenka op onze naam komt te staan, zou zelf niet liever hebben, maar dat moeten we nog eens bespreken met mijn pa (die komt deze namiddag helpen hun schuilstal te maken)

zou ze veel liever houden, men prutske
roos

Bericht door roos » za 25 jun 2011, 10:36

Het zit je ook niet mee Sofie!

Hard aan de slag Yvette, leuk en spannend he. Wij gaan naar Lisse.
Misschien wel weer een gezondheidsrubriek dit jaar. hihi
Leuke fotos op je Hyves van je vakantie trouwens :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 26 jun 2011, 16:15

van de week een eerste drafje gedaan met edgard onder het zadel!! was heel erg braaf
Elvis

Bericht door Elvis » ma 27 jun 2011, 14:29

Wat een hitte vandaag.Gister zijn hier alle paardjes onder de tuinslang gegaan.Heerlijk vonden ze het.Toen ik met Imka bezig was als laatste kwam Emy er zelfs nog even bij staan of ik nog even door wilde gaan bij haar..Erg leuk :D
Vandaag misschien ook nog even....
Verder doe ik eigenlijk niks bijzonders.

Blijf het sneu voor je vinden Keandra en de situatie van Jalenka.
Leuk Joyce,ook weer zo'n braverd dus +:)+
Yvette,leuk dat je naar de keuring gaat.Ben benieuwd hoe ze het gaan doen.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 29 jun 2011, 10:45

Gisteren even met Eachie gemend! Was spannend, maar wel erg gaaf!!
Uiteraard onder begeleiding van Bart hoor, die had ook eerst even met hem gemend en toen mocht ik nog even!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
vonnie21

Bericht door vonnie21 » wo 29 jun 2011, 12:38

Es, wat super gaaaaaffff dat je met Eachie heb gemend :D!!!
Erg leuk ook om te horen dat hij erg braaf is.
De grote kanjer :))
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » vr 01 jul 2011, 06:40

DA is maandag langsgeweest voor een check up van Jack ( en voor zijn half jaarlijkse Rhino enting).
Elke keer ze hem nu ziet, was toch weer enkele maanden geleden, valt ze bijna omver :=
Ze vond hem er super uitzien : bespiering begint goed te komen, hij is meer paard aan t worden ( terwijl hij lang zo'n beetje vormeloos geweest is).
En ook zijn benen : daar is niets meer aan te zien. Zij had gedacht dat je nog steeds een kleine zwelling zou blijven zien aan de pezen, maar alles ziet er gewoon normaal uit. Je zou, op zijn lengte na dan, echt niet kunnen zeggen dat hij zo slecht geweest is.
Dus hij is nog steeds 100% gezond bevonden :D

Kwestie van het vele haar dat hij nog heeft : zij zegt dat je dat meer ziet nog. Gewoon goed borstelen, lijnzaadolie bijgeven...hopelijk komt hij dan toch nog in zn zomervelletje.

Gisteren nog eens met hem gereden onder t zadel dan: het is ongeloofelijk hoe snel hij bijleert en vooruit gaat. Ik sta in het midden dus kan de vorderingen extra goed zien...sturen gaat al prima op de benen, en gisteren bood hij zelf voor t eerst aan om vw nw te gaan lopen. hij was volledig ontspannen.

@ Keandra : wel een lastige situatie zo ivm Jalenka. Ik ben benieuwd hoe t verloopt als de mensen komen kijken.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 01 jul 2011, 11:15

*o/* Ik heb gister voor het eerst sinds weken weer lekker met Emy staan tutten. En wat zien ze er anders uit van boven af :D Echt heerlijk weer een beetje bewegingsvrijheid. Helaas voor Emy kwam Imka als eerst de paddock in dus had ik haar als eerste staan borstelen en dus ff langer want toen ik met Emy aan de gang ging was ik eigenlijk door mn energie heen. Maar als nog even lekker staan tutten met haar. Ze is zo'n sweety :+:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 02 jul 2011, 11:42

Ik ben weer eens weinig hier geweest, druk met de paardjes en de kindertjes, maar ik heb allemaal even bijgelezen.

Geweldig toch dat het zo goed gaat met Jack, ik weet nog wel dat je schreef dat je echt dacht hoe dit verder moest, en of het nog wel haalbaar was enz. Toch een wonderfjordje, geniet maar lekker van hem!

Wat een nare situatie allemaal Keandra omtrent Jalenka, ik hoop voor je dat er toch nog een oplossing vind, en anders ontzettend veel sterkte, niet leuk zo'n emotionele achtbaan.

Lekker Nancy, heerlijk dat je weer lekker met je meiden hebt getut na al die weken afzien. Gaat het lopen al een beetje???
Enn, waar heb je die wagen gezien? Wij zijn ook druk met zoeken, helaas zoeken we niet wat jij te koop hebt, anders was het makkelijk geweest.

Met Eachann en Ewald gaat alles goed, Eachann op afstand dan wel, hihi. Hij doet het zoals ik hoor goed voor het karretje, met zijn "eigenste-ik-ben-opdonder-Eachann" voorkomen.
Hihi, leuk paardje. We gaan proberen vandeweek nog even te kijken, en als dat niet lukt een andere keer.

We missen hem hier wel, het is zo stil zonder hem, als gangmaker, de andere zijn wat 'dooier' nu, lekker beetje grazen en krauwelen, met Eachann word er gespeeld!!!
Het is ook niet compleet, je mist echt die vertrouwde schakel.

Met Ewald gaat alles goed, leuk paard aan het worden. Hij kan zo heerlijk rustig en sloom zijn, dooie donder, maar met een zadel erop komt "het' tot leven.
Hij loopt lekker door in draf en Yvonne heeft zelfs vandeweek al een perongeluk galopje gemaakt met hem. Kataklapppp kataklopppp gangen, lekker chill en ruim. Ff anders als Chinouk haar kadeng-a-deng-deng tripp, ik ga veels te hard galopje.
Verder doet Ewald eigenlijk niet zo veel 1x per 2 weken stappen we er op voor een minuut of 10 en dat is het weer. We zitten op een punt dat we hem zo door kunnen rijden, maar hij is er nog zo niet..
Het is net een veels te grote 2 jarige van 1.50, haha... Hoog is hij wel, maar de rest moet echt nog komen, op en top laatbloeier, we gunnen hem nog lekker een jaartje, met zo af en toe een rondje erop.
We hebben ook besloten hem niet naar de keuring te laten gaan dit jaar, volgend jaar zal hem beter doen.
Eachann gaat wel naar Barendrecht!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 02 jul 2011, 11:56

Oh oh oh, Evian is helemaal in de sloopmodus |o
Gaby, Minouk en Eskil hadden een fijne vliegenkap gekregen (zo'n sliertengeval, wat je vastmaakt met een keelriempje). Olette en Evian hebben er geen nodig ivm hun pluk. Minouk was in de zevende hemel en helemaal vrolijk. Eskil vond het in het begin helemaal eng :+
Maar Evian leek wel boos/jaloers te zijn, dat hij er geen had. Hij bleef maar achter Eskil aanjagen. Hij vond het ook wel interessant en neemt álles in zijn mond. Nu kwam mijn moeder in de wei en alles aan gort, alle 3 de vliegenkappen. Bijna elk sliertje losgescheurd van het bovenstuk, stukken van het leer op gekauwd en sommige leerstukjes zijn half opgegeten. De boef!
Nu weer een nieuwe oplossing zoeken.

Gisteren is Gaby overigens naar de kliniek geweest voor een bal onder in haar keel (zit er al een tijd en moesten het aankijken, maar nu was het weer gegroeid). Is er een echo gemaakt, een balletje van een pingpongbal dik, daaromheen zit er kapsel. Helaas kan er geen biopt genomen worden (om te checken voor bv. kanker) omdat er veel bloedvaten zitten. Maar het zit los en het kon geen kwaad. Al zou het kanker zijn, dan kan ze er lang mee leven, aangezien ze al 25 is en er weinig celdeling is. Dus dat was weer een opluchting :)

Wat gaat het overigens hard met sommige paarden hier, wat groeien ze snel en pikken ze het goed op!
Daphne!

Bericht door Daphne! » za 02 jul 2011, 12:01

haha, Yvette, dat hadden wij vorige zomer ook, we hadden ze alle 6 zo"n touwtjesding omgedaan, man, wat een feestparty, eind van de dag konden we sliertjes rapen, alles aan gort!
Gelukkig hebben wij nog niet zo heel veel last van de vliegen, maar een gedoe is het zeker!

Is Evian al mooi 'af', of is jouw Hermansen net als de mijne ook zo'n laatbloeier? Ewald is groot, maar nog lekker plat.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 02 jul 2011, 13:20

Ik vind het lastig in te schatten.. Ik zie hem nog steeds als zo'n jonkie, dus ik kijk misschien door een andere bril.
Hij is nog echt puppy vind ik, al is hij qua bouw niet overdreven slungelig of stevig in de groei. Evian is tot zijn 2e jaar erg hard gegroeid, eigenlijk tot zijn castratie. Hij was toen al aardig paardje vond ik voor zijn leeftijd. Maar toen heeft hij een hele periode stilgestaan qua groei. Hij heeft wat meer body gekregen, maar in de hoogte valt het wel mee.
Hij is iig nog niet 'af' genoeg om erop te stappen, daar moet hij toch nog meer body en spieren voor krijgen voordat ik me daaraan waag :)
Ik denk dat hij dat extra jaartje groeien en uitzwaren heel goed kan gebruiken.

Eskil daarentegen is Evian nu voorbij aan het groeien en hij wordt steeds meer 'paard'. Bijzondere vind ik ook dat Eskil's bewegingen nu steeds beter worden, steeds meer ruimte. Alsof zijn bouw hem eerst nog belemmerde en dat hij nu pas los komt. Maar Eskil heeft dat jaar groeien ook nog nodig, zeker nu hij in een korte tijd nog zo aan het groeien is.

Ben wel heel benieuwd naar nieuwe foto's van jou kanjers :)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 03 jul 2011, 16:37

vandaag in record snelheid Jalenka haar manen kunnen knippen (en zonder misknippen)
haar boog is mooi strak geworden
haar staart heb ik ook voor de eerste keer zonder problemen (dus zonder iemand om haar hoofd bezig te houden) kunnen uitborstelen
er is zelfs een stukje van de staart verdwenen, even mooi gelijk geknipt
eerst had ze zo'n staart op een punt en nu heeft ze gewoon een mooie dikke volle staart

ze is nu extra cool 8-)
met de nieuwe coupe

heb van die mensen tot nu toe verder niks meer gehoord, had in een mailtje nog gelezen dat ze naar nog een paardje gingen zien

zolang ik niks hoor is het goed voor mij nu hoor
zoals Jalenka daarstraks was, was ze keibraaf en is het juist alsof dat ze eindelijk manieren aan het leren is op de poetsplaats
ik zie wel
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 03 jul 2011, 17:09

Ekdal mocht gister na ruim 1,5 week rust weer aan de bak. In het begin was ie even fris op zijn manier, wat voorzichtig dwars en iets prikkelbaar (oftwel, niet te veel bulderen en dan doet ie het wel), maar liep uiteindelijk op zijn gemakkie weer zijn rondjes.
Daarna lekker aan de muur emmertje lekkers en janna pesten naar het land :P (die heeft op een of andere manier altijd hele aanlokkelijke tenen/voeten om bovenop te dansen).

Eachann doet het ook super...zal m eens uit de boomgaard vissen met Bink, voor ik het vergeet := Was vanmiddag wel mooi..hij was aan het spelen in de boomgaard, heen en weer rennen (en het voorste stuk had ik open, zodat er twee 'doorgangen' zijn naar het stukje tussen de boomgaard en de paddock en daar was hij rondjes omheen aan het rennen). Ondertussen stond Bink onverstoord er tussen te vreten 8)7
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie