kvit.
Re: kvit.
@ Rowenna, ik heb twee foto's gevonden van een volwassen merrie. Apart hè?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Wauw, wat een knap ding zeg, ships nu weet ik het effe niet meer, verschrikkelijk als je zo'n twijfelaar bent.Megan schreef:
Fia på iskjøring:
Dit is Fia een Noorse merrie (gevonden op het Noorse forum). Toch wel heel apart vooral in de sneeuw.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
En hoe laat je bij zo'n boog het wit nu langer dan het wit hihi.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Oh, ik vind het nog steeds lelijk, hihi.. Smaken verschillen.Als ik naar het totaal plaatje van bouw e.d. kijk zie ik er ook geen fjord in, daar wordt ze ook niet knapper van..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- kristelhans
Kennen jullie deze kleurenkaart?
Lees ik het nu goed dat als je gra x gra kruist je ook rodblak of cremello kunt krijgen? Esther, jij weet er nogal veel van!
http://www.fjordhest.no/fargekart.asp
Lees ik het nu goed dat als je gra x gra kruist je ook rodblak of cremello kunt krijgen? Esther, jij weet er nogal veel van!
http://www.fjordhest.no/fargekart.asp
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Ik heb daar helemaal geen moeite mee, mijn droom ligt nu eenmaal bij het fokken van kwaliteits paarden met een waardevol papier. Hoe lief en onschuldig zo'n veulen ook is, ik zou er niets mee kunnen omdat het totaal niet bij mijn toekomstbeeld past. Gelukkig weet Rowenna ook dat het niet goed is voor het ras om er verder mee te fokken maar daar ligt haar ambitie dan ook niet en kan ze er verder dan natuurlijk een super leuk paard aan hebben.Megan schreef:ik heb zelf een beetje moeite met reacties als "al krijg ik geld toe" en "ik vind het helemaal niets".
Ik zie dan een lief klein en onschuldig veulentje voor me die toevallig een ander kleurtje heeft. Het blijft wel een dier. Zal mijn zwak wel zijn voor alles wat afwijkt van het gewone.
Hihi Rowenna, het is al net of je dr al gekocht hebt!!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Ja Dennis leuk he.
Ga morgen die vrouw even bellen, even wat dingetjes vragen en wie weet, ga het veulen steeds leuker vinden, morgen alvast een naam verzinnen, nee geintje!!!!!
Ga morgen die vrouw even bellen, even wat dingetjes vragen en wie weet, ga het veulen steeds leuker vinden, morgen alvast een naam verzinnen, nee geintje!!!!!

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ikke had zoiets van hebbe hebbe hebbe(voor beide)....rowenna schreef:Heb die mensen toch stiekem een berichtje gestuurd om te vragen wat de prijs is, gewoon nieuwsschierig.Ben benieuwd, zet het hier neer als ik het weet.

Maar hoor maar niks

En Krijg ze ook niet te pakken

Weten jullie mischien meer over deze 2 pracht beestjes.
Liefs
Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
.

Rehtse, Ja dat ik zelf met dat veulen bezig ben.Ga ze morgen bellen.Heb al contact gehad via mail.
Ze vraagt 650 voor het veulen en 1500 voor de moeder.Maar de moeder is erg mager.en pas drie jaar dus al met twee jaar gedekt.Veulen is dus kvit en komt daarom ook niet in het stamboek.
Ze vraagt 650 voor het veulen en 1500 voor de moeder.Maar de moeder is erg mager.en pas drie jaar dus al met twee jaar gedekt.Veulen is dus kvit en komt daarom ook niet in het stamboek.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Kus mn billen bij maanlicht..... OHW boy, wie heeft er een bakje voor meMegan schreef:
Fia på iskjøring:
Dit is Fia een Noorse merrie (gevonden op het Noorse forum). Toch wel heel apart vooral in de sneeuw.

.

.

@ Dennis, allicht niet. Het was o.a. jouw reactie
Ik vind ook niet dat je met een kvit moet gaan fokken of proberen een kvit te fokken. Dat is niet bevorderlijk voor het ras. Maar als er dan toch zo'n apart beestje geboren wordt vind ik het niet minder waard dan bijvb. een brunblakke fjord. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een caramel/wittekuiffjord / gra en uls en gul vind ik ook geweldig mooi.
Neemt niet weg dat dit een apart exemplaar is. Ik ben heel benieuwd wat Rowenna gaat doen.

Ik vind ook niet dat je met een kvit moet gaan fokken of proberen een kvit te fokken. Dat is niet bevorderlijk voor het ras. Maar als er dan toch zo'n apart beestje geboren wordt vind ik het niet minder waard dan bijvb. een brunblakke fjord. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een caramel/wittekuiffjord / gra en uls en gul vind ik ook geweldig mooi.
Neemt niet weg dat dit een apart exemplaar is. Ik ben heel benieuwd wat Rowenna gaat doen.
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Haugeblakken 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Oke naja suc6 dan maar denk ik...rowenna schreef:Rehtse, Ja dat ik zelf met dat veulen bezig ben.Ga ze morgen bellen.Heb al contact gehad via mail.

Ge zag ze als eerst

Maarja ben wel heel erg benieuwd en ben ook echt HELEMAAL LIJP van wit

Maar ik denk toch dat ik dan ooit voor een hele lichte gra ga met goed papier''
Want heel eerlijk voor de fok ist nix zie ik al

Liefss....
.

.

Sjah, helemaal eens!kristelhans schreef:![]()
![]()
Ik vind het MOOI!

Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Dat wel natuurlijk echt WooooooooooooooooooooWJeempie schreef:Sjah, helemaal eens!kristelhans schreef:![]()
![]()
Ik vind het MOOI!

Maar vet jammer vant papier dan

.

.

Zo dat is echt apart in volwassen uitvoering.
Ik heb het veulen gisteren gezien mooi gebouwd veulen maar ik mist toch echt de streep maar voor de rest echt een sprookjes paard kleur valt in het echt heel erg mee op de foto lijkt de neus veel rozer maar in het echt is dat niet zo.
Ben benieuwd waar ze terecht komt en of we haar nog zien ze heet nu trouwens Fimke maar dat kan je altijd zelf nog aanpassen want ze heeft nog geen paspoort.
Ik heb het veulen gisteren gezien mooi gebouwd veulen maar ik mist toch echt de streep maar voor de rest echt een sprookjes paard kleur valt in het echt heel erg mee op de foto lijkt de neus veel rozer maar in het echt is dat niet zo.
Ben benieuwd waar ze terecht komt en of we haar nog zien ze heet nu trouwens Fimke maar dat kan je altijd zelf nog aanpassen want ze heeft nog geen paspoort.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Megan, wat goed gevonden die volwassen foto's....en JA nog steeds prachtig als volwassen exemplaar! Rowenna als ik jou was, wist ik het wel (het is dat ik niets met merries heb, maar anders had ik Edgar z'n hoofd helemaal gek gezeurd
)
Theoretisch...als je nu met deze merrie zou fokken...hoe zou dat dan zitten..wat brengt zij dan zelf als kleurgen mee?
edit: wat een geweldige slee heeft die mevrouw op de foto trouwens!

Theoretisch...als je nu met deze merrie zou fokken...hoe zou dat dan zitten..wat brengt zij dan zelf als kleurgen mee?
edit: wat een geweldige slee heeft die mevrouw op de foto trouwens!
Laatst gewijzigd door Nathalie op za 25 jun 2011, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Oh prachtig! Je trekt in ieder geval veel bekijks
! Ik ben er wel voor te porren
.

Dag lieve, lieve Trix... 

hi, Himke voor de leeftijdscategorie...maar nog wat gekocht dan Karin!?foss schreef:ze heet nu trouwens Fimke maar dat kan je altijd zelf nog aanpassen want ze heeft nog geen paspoort.
@Nathalie: Deze merrie draagt het dubbele creme-gen, dus ze geeft altijd 1x creme mee. Icm een isabel geeft dat dus altijd ulsblakke. Icm gra of rodblakke durf ik niet te zeggen omdat je niet weet in hoeverre deze merrie ook het gen daarvoor bezit. Het kan dus zijn dat er ulsblakke uitkomt, bij gebrek aan het gra- of rodblakke gen. Draagt ze gra, dan is er nog een kans op gra (waar het cremegen geen invloed op heeft, maar verborgen in blijft zitten) en met het rodblakke gen is er kans op gulblakke.
Maar de vraag is dus: Is dit genetisch een isabel met dubbele creme of is het een rodblakke met dubbele creme? (ik vermoed persoonlijk het eerste)
Overigens, even voor de compleetheid..is het 'officieel' genetisch een rodblakke dan is ze cremello. Is ze genetisch isabel dan is het een perlino. En een dubbele verdunning op gra is smokey cream. Dus kvit is feitelijk een verzamelnaam, die in de kleurenwereld nog wel op te delen is.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik vind haar toch ook wel mooi, ik hou wel van 'iets anders'. Ik ben weg van witte paarden, het heeft wel iets sprookjesachtig.
Wel mis ik die aalstreep en de streep door de manen.
Zo zou je niet zo snel zeggen dat het een fjord is, het zou ook een andere koudbloed kunnen zijn.
Een prachtig wit paard met een fjordenvormpje dus....
Ja, ik vind haar wel leuk, al vind ik dan gul en uls mooier, denk ik.. Maar wel gaaf deze!!
Zou leuk zijn als iemand haar koopt van FW, om haar te kunnen volgen, dus hop Rowenna, erheen!!!
Justin heeft ook tijden met onze shet in de stal gestaan, dus James kan gewoon blijven!
Hihi, heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord

Wel mis ik die aalstreep en de streep door de manen.
Zo zou je niet zo snel zeggen dat het een fjord is, het zou ook een andere koudbloed kunnen zijn.
Een prachtig wit paard met een fjordenvormpje dus....

Ja, ik vind haar wel leuk, al vind ik dan gul en uls mooier, denk ik.. Maar wel gaaf deze!!
Zou leuk zijn als iemand haar koopt van FW, om haar te kunnen volgen, dus hop Rowenna, erheen!!!
Justin heeft ook tijden met onze shet in de stal gestaan, dus James kan gewoon blijven!

Hihi, heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord

Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux