Zero was gisteren een beetje aan het kreupelen. Toen ik zijn hoefjes voor voelde, was het duidelijk dat zijn rechter voorhoef warmer is dan zijn linker.
Hij loopt niet helemaal te strompelen maar in draf is het wel duidelijk te zien. 's ochtends klettert hij wel vrolijk de wei in naar het gras.
Nu kan een warme hoef op van alles en nog wat duiden, o.a. toch een ontsteking hoefzweer etc.
Ik heb mijn hoefsmid al gebeld maar krijg de voicemail. Mijn hoefsmid heeft ook een platbodem waarmee hij in de weekenden met groepen mensen op de wadden vaart. Volgende week is Oerol en meestal is hij daar ook weer van de partij met een groep.
Uiteraard gebeurt zoiets met de paarden weer in het weekend of in perioden dat iemand niet goed te bereiken is

's Zondags is de Kliniek dicht en alleen te bereiken voor spoedgevallen. Ik vind het ook niet ernstig genoeg voor de spoedlijn.
Maar wat zouden jullie in zo'n geval doen? Eerst de hoefsmid en dan de DA? Of eerst de DA en dan de hoefsmid?
Ik heb nl. niet zulke goede ervaringen met de dierenarts die in hoeven gaat snijden.....
Ik ga sowieso morgen de kliniek bellen om te overleggen.