In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic deel 5!
-
Re: In de stal,de wei of zomerverblijf, het E'tjes topic dee
Emy en Eros zijn ook nog niet de enigen. Ook Evita doet nog niets, nou ja, niets wat rijden of zo betreft. Ze plaagt
vooral de shetlander Jasmijn met regelmaat.
Door de verhuizing was ik ook nog niet van plan iets met haar te gaan doen. Ze mag ook wat groter worden, maar
op de een of andere manier groeit ze niet meer de hoogte in. Nou ja, wie weet. Volgend jaar mag ze aan de bak.
Moest gisteren erg lachen met haar. Wat dat betreft heeft ze de humor van papa Tsjerk wel hoor! Ik heb Anca gereden, maar ben via een stoel opgestapt. Ik heb de stoel omgeschopt, zodat hij wat aan de kant lag. Maar dat is dus doodeng hoor! En daar ging ze, rondvliegen door de wei, grote ogen, grote neusgaten. Zelfs welsh Elles die de stoel eerst niet eng vond, kreeg haar bedenkingen erbij. Maar Evita zal Evita niet zijn, die gaat op onderzoek. De stoel werd een paar keer omgegooid en toen was het prima. Totdat ze de stoel via een andere kant bekeek. Toen was hij ineens weer spannend.
Door de verhuizing was ik ook nog niet van plan iets met haar te gaan doen. Ze mag ook wat groter worden, maar
op de een of andere manier groeit ze niet meer de hoogte in. Nou ja, wie weet. Volgend jaar mag ze aan de bak.
Moest gisteren erg lachen met haar. Wat dat betreft heeft ze de humor van papa Tsjerk wel hoor! Ik heb Anca gereden, maar ben via een stoel opgestapt. Ik heb de stoel omgeschopt, zodat hij wat aan de kant lag. Maar dat is dus doodeng hoor! En daar ging ze, rondvliegen door de wei, grote ogen, grote neusgaten. Zelfs welsh Elles die de stoel eerst niet eng vond, kreeg haar bedenkingen erbij. Maar Evita zal Evita niet zijn, die gaat op onderzoek. De stoel werd een paar keer omgegooid en toen was het prima. Totdat ze de stoel via een andere kant bekeek. Toen was hij ineens weer spannend.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nee geen binnenbak in de buurt, dus Ekdal gaat van de winter niks doen gok ik zo...
Het is niet anders
Het is niet anders
Jeetje gaat lekker met Jack!!Wel echt nog een puppy look hoor
Dat draaien en achteruit lopen doet Elvis ook.Ik merk dat hij het moeilijk vind om nu op eigen benen te lopen.Net zoals met buiten rijden laatst.Hij wil ergens niet langs of aan de kant en gaat dan draaien of achter uit lopen,puur omdat hij niet weet hoe hij het anders moet doen.Anders liep je natuurlijk voor hem en begeleide je hem er wel langs maar nu moet hij het zelf doen en hebben ze aansporing nodig.Ik probeer het eerst met me stem en beenhulp maar als dat niet werkt tik ik hem toch even aan hoor.Wil niet onder een auto lioggen of in de sloot haha...En dat werkt prima zo,de zweep is me laatste redt middel zeg maar.Ook is Imka ze vertrouwen dus die gaat zeker mee met buiten rijden.

Dat draaien en achteruit lopen doet Elvis ook.Ik merk dat hij het moeilijk vind om nu op eigen benen te lopen.Net zoals met buiten rijden laatst.Hij wil ergens niet langs of aan de kant en gaat dan draaien of achter uit lopen,puur omdat hij niet weet hoe hij het anders moet doen.Anders liep je natuurlijk voor hem en begeleide je hem er wel langs maar nu moet hij het zelf doen en hebben ze aansporing nodig.Ik probeer het eerst met me stem en beenhulp maar als dat niet werkt tik ik hem toch even aan hoor.Wil niet onder een auto lioggen of in de sloot haha...En dat werkt prima zo,de zweep is me laatste redt middel zeg maar.Ook is Imka ze vertrouwen dus die gaat zeker mee met buiten rijden.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Eros heeft ook zeker 3 maanden stil gestaan met groeien. Maar nu hij weer volledig op het land staat, is hij in 2 maanden tijd weer 2 cm gegroeit!leoensuzanne schreef:Emy en Eros zijn ook nog niet de enigen. Ook Evita doet nog niets, nou ja, niets wat rijden of zo betreft. Ze plaagt
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Jalenka zit eind april rond de 140cm, maar wel met haar poep nog in de lucht hoor, dus nog volop aan het groeien.chunkymonkey schreef: @ Keandra : Ik zag hier foto's van Jalenka nog voorbijkomen.Wat is ze veranderd seg! Hoe groot is ze nu?
Ik heb zelf ook nog geen volledig passend zadel voor Jack. Ik wil hiermee wachen om echt een te laten aanmeten aan hem tot hij echt nog iets uitgezwaard is.
vorige maand is een zadelpasser geweest, ter controle van onze zadels voor Githa en om eens te zien of we toch geen zadel hebben dat voor Jalenka past. Niet dus, anders waren we zeker ook al begonnen.
Nu zou ze een boommaat 32 nodig hebben, zelfs mss beter een 33 (blauwe of rode boom bij wintec)
we gaan ze gewoon nog wat laten, nu begint ze spekjes te krijgen.
Ik hoop niet Ekdal elke 2 maanden 2 cm groeit hoor....
Haha nee snap ik... Eros mag nog wel wat groeien, maar heb liever ook dat het wat meer met mate gaat.

Ekdal elke 2maanden 2 cm...dan is ie straks 1.60 

edgard gaat van het winter ook weer lekker op rust.
heb ook alleen een (heeel slecht onderhouden) buitenbak.
voor nu is 1 a 2 keer per week meer dan zat! hooguit 10 minuutjes erop...
gister is de tandarts bij edgard geweest.. arme dier had erg veel pijn in de mond door allemaal scherpe haken.
de hele wangen kapot van binnen en druk aan het wisselen in de mond...
nu is het een stuk beter hoop ik! alles is geveild en netjes gemaakt!
ook ik hoop dat edgard toch nog behoorlijk omhoog komt... binnenkort komt er iemand op stal om zijn schoft te meten. dit komt dan ook in zijn paspoort. ben echt wel benieuwd hoe hoog hij werkelijk is!
heb ook alleen een (heeel slecht onderhouden) buitenbak.
voor nu is 1 a 2 keer per week meer dan zat! hooguit 10 minuutjes erop...
gister is de tandarts bij edgard geweest.. arme dier had erg veel pijn in de mond door allemaal scherpe haken.
de hele wangen kapot van binnen en druk aan het wisselen in de mond...
nu is het een stuk beter hoop ik! alles is geveild en netjes gemaakt!
ook ik hoop dat edgard toch nog behoorlijk omhoog komt... binnenkort komt er iemand op stal om zijn schoft te meten. dit komt dan ook in zijn paspoort. ben echt wel benieuwd hoe hoog hij werkelijk is!
Wij hebben gister gemeten.Elvis staat op de 1.46 en Emy op de 1.40...Gemiddelde maat denk ik.

Dacht ik gister weer is met het tuig op bij Elvis te gaan lopen,past ze tuig niet meer.Alles is te kort en te krap geworden...Helaas dat word dus een full maat aanschaffen.

Geef je Elvis Pokon ofzo Dees hihi;)
1.46...onze Timortjes worden groot
@Joyce; Ekdal gaat ook op rust of nouja ik kijk hoelang ik wat kan doen, wij hebben ook een prut bak(hard of te nat)en met al dat verkeer zie ik het niet zitten om naar buiten te gaan met zo'n jong ding
1.46...onze Timortjes worden groot

@Joyce; Ekdal gaat ook op rust of nouja ik kijk hoelang ik wat kan doen, wij hebben ook een prut bak(hard of te nat)en met al dat verkeer zie ik het niet zitten om naar buiten te gaan met zo'n jong ding
- nancy imka
Ik hoop dat Emy ook vooral nog wat langer word. Hoger ook altijd goed maar het is best een kort gedrongen fjordje... Ik had haar laatst gemeten en het scheeld van borst tot kont 9cm met Imka best veel dus. Elvis is idd lang hij is zelfs langer als Imka dus met hem gaat het helemaal goed komen als je bedenkt dat hij nog body ook moet gaan krijgen!
Als ik Elvis zie lopen onder het zadel en van de week mee reedt in mn scootmobiel en Emy zo naast Imka zag kriebelt het wel hoor. Maar ik mag nu gewoon helemaal niks doen dus dat stoort me wel enorm dus alles zou je nu wel willen doen. Ik kan me ook goed vermaken met een wandeling normaal gesproken maar omdat ik niks kan doen heb ik overal zin in. Nog elf dagen dan kan ik weer lopen, tenminste kan dan MAG ik weer lopen of ik het kan is een 2e!
Ik zit wel enorm te twijfelen of ik mn sulky in de verkoop ga gooien en mn grote kar staat al te koop en dan een mooie geveerde en geremde sulky terug zal kopen. Een waar ik ook makkelijk op en af kan stappen. Ik heb enorm veel plezier van mn sulky gehad maar als ik Emy zo zie weet ik niet of ik er echt op rijden kan gezien ze zo onwijs kort is en ik toch niet een van de slankste ben. Baal daar wel eens van maar ja ze is nog zo jong en ik weet ook niet of je daar al wat van kan zeggen. Ze loopt achter op jullie paardjes natuurlijk de hermansens zijn laatbloeiers... Maar soms spookt het best wel eens door mn hoofd. Ik vind mennen super leuk maar wil toch ook wel graag rijden. Emy verkopen bij de gedachte alleen al springen de tranen in mn ogen. Ik heb nog nooit een dier weggedaan, je hebt haar zien opgroeien gemaakt tot wat ze nu is. Je houdt van zo'n dier en wil een fantastische tijd beleven met ze... Dus dan maar rond kijken voor een super mooie sulky
Als ik Elvis zie lopen onder het zadel en van de week mee reedt in mn scootmobiel en Emy zo naast Imka zag kriebelt het wel hoor. Maar ik mag nu gewoon helemaal niks doen dus dat stoort me wel enorm dus alles zou je nu wel willen doen. Ik kan me ook goed vermaken met een wandeling normaal gesproken maar omdat ik niks kan doen heb ik overal zin in. Nog elf dagen dan kan ik weer lopen, tenminste kan dan MAG ik weer lopen of ik het kan is een 2e!
Ik zit wel enorm te twijfelen of ik mn sulky in de verkoop ga gooien en mn grote kar staat al te koop en dan een mooie geveerde en geremde sulky terug zal kopen. Een waar ik ook makkelijk op en af kan stappen. Ik heb enorm veel plezier van mn sulky gehad maar als ik Emy zo zie weet ik niet of ik er echt op rijden kan gezien ze zo onwijs kort is en ik toch niet een van de slankste ben. Baal daar wel eens van maar ja ze is nog zo jong en ik weet ook niet of je daar al wat van kan zeggen. Ze loopt achter op jullie paardjes natuurlijk de hermansens zijn laatbloeiers... Maar soms spookt het best wel eens door mn hoofd. Ik vind mennen super leuk maar wil toch ook wel graag rijden. Emy verkopen bij de gedachte alleen al springen de tranen in mn ogen. Ik heb nog nooit een dier weggedaan, je hebt haar zien opgroeien gemaakt tot wat ze nu is. Je houdt van zo'n dier en wil een fantastische tijd beleven met ze... Dus dan maar rond kijken voor een super mooie sulky

Ik zou voor een geremde sulky gaan!
Is ook makkelijker voor jou!!
- nancy imka
roos schreef:Ik zou voor een geremde sulky gaan!
Dat was ook idd de bedoeling Roos als ik een nieuwe wil moet er wel alles op en aan zitten

Een gouden sulky of koets hihi
roos schreef:Ekdal elke 2maanden 2 cm...dan is ie straks 1.60

Eros komt eind van de maand terug van het land. Paddock maatje van mijn shet die gaat ineens weg, dus dan zou die alleen komen te staan. Eros kan dan bij ons op stal ook nog lekker het land op. Dus denk dat ik dan ook lekker langzaam met hem aan de slag ga. Moet hij er ook echt aan geloven. Maar eerst even aankijken hoe die van het land komt haha.

Pfff wat een vreselijk verhaal van Alinde...echt....
Ja zulke dingen gebeuren helaas....Raar idee eigenlijk omdat er bij ons geen klap gevallen is.
Zielig ook voor Hjala..
Zielig ook voor Hjala..

Ik vind het onweer hier ook wel eng, zit ook niet zo ver van Alinde af natuurlijk..
Zaten een paar beste klappen bij! Afschuwelijk..
Zaten een paar beste klappen bij! Afschuwelijk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'