Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Re: Time flies.. de F-jes richting 2 jaar in topic deel 5!
Wat waren de paarden gisteren allemaal fris zeg!!
Fjella en Gerdie hadden weinig aansporing nodig om eens even flink door het land te scheuren!!
Eerst even lijnzaad met brokjes eten, ik had een donkere emmer en een lichte, maar dat in de lichte was lekkerder?? Eerst kreeg Fjella een knal voor haar hoofd van Gerdie omdat Gerdie uit die lichte emmer wilde eten, daarna greep Fjella Gerdie bij het oor om ook weer bij diezelfde emmer te kunnen..
Daarna dus als een stelletje dwazen door het land scheuren!! Joehoe!!!
Fjella en Gerdie hadden weinig aansporing nodig om eens even flink door het land te scheuren!!
Eerst even lijnzaad met brokjes eten, ik had een donkere emmer en een lichte, maar dat in de lichte was lekkerder?? Eerst kreeg Fjella een knal voor haar hoofd van Gerdie omdat Gerdie uit die lichte emmer wilde eten, daarna greep Fjella Gerdie bij het oor om ook weer bij diezelfde emmer te kunnen..
Daarna dus als een stelletje dwazen door het land scheuren!! Joehoe!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leuk zeg, dat je nu aan het werk kan met Freyr!
Ik heb voor Fenna ook een touwhalster gekocht, maar ik moet 'm nog passen
.
Fijn dat Fatoush weer beter loopt.
Wat een lekker stelletje zijn Fjella en Gerdie
.
Morgen wordt onze wei gemaaid met een maaimachine met zo'n zuigapparaat eraan. Er staat heel veel jacobskruid, dus gelukkig gaat dat nu verdwijnen. We waren pas al begonnen met een speciale vork, maar dat is niet te doen met zoveel van dat spul.
Ik heb voor Fenna ook een touwhalster gekocht, maar ik moet 'm nog passen

Fijn dat Fatoush weer beter loopt.
Wat een lekker stelletje zijn Fjella en Gerdie

Morgen wordt onze wei gemaaid met een maaimachine met zo'n zuigapparaat eraan. Er staat heel veel jacobskruid, dus gelukkig gaat dat nu verdwijnen. We waren pas al begonnen met een speciale vork, maar dat is niet te doen met zoveel van dat spul.
Odette&Fenna
Gister nog even bij Fugo geweest maar die liep zeker een kilometer ver weg achter bootjes aan die daar aan het varen waren en de wind stond ook nog de verkeerde kant op dat hij mijn geschreeuw niet hoorde, dus van de week nog maar een keer heen om te knuffelen.
gister genoten.. files werkten mee was kwart v 6 op stal.. de mannen stonden heerlijk met volle buikjes te soezen. ze zijn zó rustig hier op stal echt een verschil.. Ko eet ook heel rustig zn muesli op nu. Had hem even in de bak losgelaten, zo.. toen werd ik weer even nog verliefder op mn poownie zeg... wat begint ie lekker te lopen!!! staartje omhoog en hij begint in draf echt zweefmomentjes te maken, zo mooi!!

daarna gepoets vitaminespuit er in, beentjes afgespoeld en lekker stal in. vanaf vandaag blijven ze buiten, tenzij het megastormt ofzo, dan halen we ze een nachtje binnen. voelde me zo gelukkig..

daarna gepoets vitaminespuit er in, beentjes afgespoeld en lekker stal in. vanaf vandaag blijven ze buiten, tenzij het megastormt ofzo, dan halen we ze een nachtje binnen. voelde me zo gelukkig..
Wat fijn dat iedereen zo lekker aan de slag is met zijn F-jes; gewoon lekker tutten en doen! 
Afgelopen zondag met Faira naar de cursus jonge paarden trainen/starten geweest bij Stal Lexion. Dat was een hele belevenis.
Veel aan loswerken en grondwerk gedaan. Steeds in poses van ong. een kwartier en dit 3 keer. Verder ook andere paarden gedaan die dag en veel van opgestoken. Het loswerken wil ik het mee aan de slag zo'n 1 keer in de maand, vond het super gaaf dat ze gewoon reageren op jou schouders en je verder weinig nodig hebt! Zonder stem of iets een paard luisterend krijgen. Ik dacht dat je dat ze aanmoest leren, maar zit dus in de natuur!
Ik hoop van de week nog 's foto's te plaatsen.
Gisteren is Andrea geweest, even geoefend voor de keuring. Ging best prima, ze was rustig. het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het stilstaan, maar ach ze is jong!

Afgelopen zondag met Faira naar de cursus jonge paarden trainen/starten geweest bij Stal Lexion. Dat was een hele belevenis.
Veel aan loswerken en grondwerk gedaan. Steeds in poses van ong. een kwartier en dit 3 keer. Verder ook andere paarden gedaan die dag en veel van opgestoken. Het loswerken wil ik het mee aan de slag zo'n 1 keer in de maand, vond het super gaaf dat ze gewoon reageren op jou schouders en je verder weinig nodig hebt! Zonder stem of iets een paard luisterend krijgen. Ik dacht dat je dat ze aanmoest leren, maar zit dus in de natuur!

Ik hoop van de week nog 's foto's te plaatsen.
Gisteren is Andrea geweest, even geoefend voor de keuring. Ging best prima, ze was rustig. het enige waar ik me nog een beetje zorgen om maak is het stilstaan, maar ach ze is jong!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Fjella heeft gisteren kennis mogen maken met haar kleine zusje.. Zo dat ging er wel even om weg zeg!!
Fjella en Gerdie natuurlijk vreselijk geïnteresseert im de kleine en probeerden vanalles om in de buurt te komen. Was ook niet zo heel moeilijk want Hedwich zal het een zorg zijn waar mama is, die ging gewoon in haar eentje de wei rond scheuren.. Maar dan vlogen die twee grote lieders erop af!! Vervolgens moest mama, die lekker stond te grazen, weer in actie komen om haar kind te ontzetten..
Fjella lijkt me een klein beetje jaloers, zo'n kleine wurm die even haar moeder in pikt, maar denk dat ze snel genoeg met elkaar kunnen spelen. Gerdie was erg lief voor Hedwich, die mocht ook wel iets meer neuzen met de kleine van Tea, Fjella moest duidelijk oprotten, en die kreeg me toch ook een keer een onwijze lel van Tea!!
Heb helaas geen foto's want het was al wat donker aan het worden buiten, er kwamen buien aan..
Fjella en Gerdie natuurlijk vreselijk geïnteresseert im de kleine en probeerden vanalles om in de buurt te komen. Was ook niet zo heel moeilijk want Hedwich zal het een zorg zijn waar mama is, die ging gewoon in haar eentje de wei rond scheuren.. Maar dan vlogen die twee grote lieders erop af!! Vervolgens moest mama, die lekker stond te grazen, weer in actie komen om haar kind te ontzetten..
Fjella lijkt me een klein beetje jaloers, zo'n kleine wurm die even haar moeder in pikt, maar denk dat ze snel genoeg met elkaar kunnen spelen. Gerdie was erg lief voor Hedwich, die mocht ook wel iets meer neuzen met de kleine van Tea, Fjella moest duidelijk oprotten, en die kreeg me toch ook een keer een onwijze lel van Tea!!
Heb helaas geen foto's want het was al wat donker aan het worden buiten, er kwamen buien aan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik wilde het volgende toch even met jullie delen...
Ik heb gistermiddag na 8,5 jaar afscheid genomen van mijn allerbeste vriendinnetje. Ze heeft slechts 15 jaar mogen worden. Haar al zieke lichaam (kanker) trok het gevecht tegen de (acute) hoefbevangenheid niet meer. Er was niet veel Quincy meer over, ze was heel hard in conditie achteruit gegaan. Geen vet meer op het lichaam. Ondanks dat was ze nog altijd vrolijk en onwijs blij me te zien.
De veearts was het voor 300% eens met mijn beslissing. Door haar karakter en de vrolijkheid die ze nog uitstraalde was ik er heel erg bang voor dat ze zou vechten. Ik heb haar gerust kunnen stellen toen het moment daar was, er voor haar kunnen zijn op het moment dat de verdoving inwerkte.
Gelukkig is ze heel rustig en vlot gegaan, ze had er vrede mee.
Een raar en leeg gevoel. Iets wat zo lang een groot deel van je leven is geweest, waar je zo veel van houd, waar je zoveel mee hebt meegemaakt is er niet meer. Die plek in het weiland is leeg, geen gehinnik meer als ik richting het land wandel en geen blonde dame meer aan het draad die je begroet en met je mee wilt.

Ik heb gistermiddag na 8,5 jaar afscheid genomen van mijn allerbeste vriendinnetje. Ze heeft slechts 15 jaar mogen worden. Haar al zieke lichaam (kanker) trok het gevecht tegen de (acute) hoefbevangenheid niet meer. Er was niet veel Quincy meer over, ze was heel hard in conditie achteruit gegaan. Geen vet meer op het lichaam. Ondanks dat was ze nog altijd vrolijk en onwijs blij me te zien.
De veearts was het voor 300% eens met mijn beslissing. Door haar karakter en de vrolijkheid die ze nog uitstraalde was ik er heel erg bang voor dat ze zou vechten. Ik heb haar gerust kunnen stellen toen het moment daar was, er voor haar kunnen zijn op het moment dat de verdoving inwerkte.
Gelukkig is ze heel rustig en vlot gegaan, ze had er vrede mee.
Een raar en leeg gevoel. Iets wat zo lang een groot deel van je leven is geweest, waar je zo veel van houd, waar je zoveel mee hebt meegemaakt is er niet meer. Die plek in het weiland is leeg, geen gehinnik meer als ik richting het land wandel en geen blonde dame meer aan het draad die je begroet en met je mee wilt.

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
sterkte Lindy!
Knap dat je de beslissing kon nemen.
Knap dat je de beslissing kon nemen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Lindy heel veel sterkte 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Heel veel sterkte Lindy. Moedige maar eerlijke beslissing heb je genomen. Rust zacht Quincy.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Senna&Cajra
Lindy een heel eerlijk besluit naar je paard toe maar ondanks dat is het een erg zwaar besluit. Sterkte!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Heel veel sterkte Lindy
Rust zacht Quincy....

Rust zacht Quincy....
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Hij is al een hele tijd hier niet meer te bewonderen geweest maar hier is Ferro dan weer een keertje.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

En Fendora met achter haar Djambo.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nadinefjorden
Veel sterkte lindy,
Het is verschrikkelijk om je trouwe vriendje te laten gaan, je leven, je trots.
Voor je paard kiezen is het beste wat je kunt doen
Het is verschrikkelijk om je trouwe vriendje te laten gaan, je leven, je trots.
Voor je paard kiezen is het beste wat je kunt doen
Het is mooi gegaan lin.. Ook al was het heel verdrietig. Het is ook zeker een hele opluchting. Quinc graast nu lekker op de eeuwige weides! Ook ik heb van haar genoten de jaren door. Anders als jij natuurlijk, maar tuurlijk hield ik ook van dr.
vooral de laatste weken dat ik op dr gepast heb. Het is goed zo..
Super fijn dat je een heerlijke vent hebt waar je straks ook heerlijk mee kan gaan rijden. Finn is echt een leuk ventje voor je!
vooral de laatste weken dat ik op dr gepast heb. Het is goed zo..
Super fijn dat je een heerlijke vent hebt waar je straks ook heerlijk mee kan gaan rijden. Finn is echt een leuk ventje voor je!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
@ Lindy & Lisa: Dappere maar goede beslissing, echte liefde is kunnen loslaten wanneer dat nodig is. Ze heeft een prachtig leven gehad.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
heel veel sterkte Lisa en Lindy, is niet makkelijk, je vriendinnetje laten gaan, ook al weet je dat het moet.
Ben benieuwd wat Andrea van Fatoush vindt. Ze is 2 jaar geleden op kraamvisite geweest en ziet hem morgen voor het eerst weer.
Ferro is mooi Anita
Ben benieuwd wat Andrea van Fatoush vindt. Ze is 2 jaar geleden op kraamvisite geweest en ziet hem morgen voor het eerst weer.
Ferro is mooi Anita
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ferro ziet er goed uit Anita; lekkere stevige nek zit erop!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012