Anatomisch gevormd bosttuig.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Roosjuh

Anatomisch gevormd bosttuig.

Bericht door Roosjuh » wo 25 mei 2011, 15:26

voor de menners onder ons. De borsttuigen zijn onder andere van Zilco of ideal. Ik kan ze alleen online nergens vinden om los te kopen.

Iemand ervaringen hiermee of wel eens gezien, trekken ze hiermee makkelijker of lijkt dat maar zo? Zouden jullie kiezen voor anatomisch of 'gewoon' en waarom?

En weet iemand toevallig waar ze los te koop zouden zijn eventueel? Mijn enkelspan tuig is kapot en ben op zoek naar ander borsttuig. Ik zou dan graag wel een anatomisch gevormd borsttuig kopen die ik ook later voor tweespan kan gebruiken, mits het goed bevalt.

Ben benieuwd.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Pablo
Contacteer:

Re: Anatomisch gevormd bosttuig.

Bericht door Pablo » wo 25 mei 2011, 16:42

http://www.demenner.nl/product_info.php ... cts_id=706

Maar bedenk je wel, dat het goed passen van een anatomische borst echt heel belangrijk is. Grote kans dat het gewoon niet past. Dus ik denk dat je het beter bij iemand vandaan kan kopen ipv internet, zodat je het nog kan ruilen.
Ik rijd ook met anatomische borst, maar pure mazzel dat het past. Mijn juf (rijd Z en klasse 2 sgmw) heeft onlangs haar anatomische borst aan de wilgen gehangen, paard wilde echt niet halsstrekken. Nu met normaal borsttuig doet hij het wel. Op PP staat een topic van Det, daar kun je redelijk goed mijn tuig zien.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 25 mei 2011, 16:54

Merk jij veel voordelen? En bedankt voor de website en de tips. Dan kan ik inderdaad beter een winkel in de buurt zoeken die ze ook hebben of een keer uitproberen.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 25 mei 2011, 17:05

Een winkel die Ideal verkoopt, moet het kunnen bestellen. En dan gewoon de voorwaarden van ruilen goed afspreken.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » wo 25 mei 2011, 18:57

Ik heb hier wel een folder met tuigen en onderdelen van Ideal, maar daar staat niet bij of het anatomisch gevormd is. Ik heb de folder volgens mij meegenomen bij de Divoza dus misschien kunnen ze je daar ook helpen.
Staat de site http://www.idealtuigen.nl bij, maar daar heb je vast algekeken!!

Enkelspan luxe marathon borsttuig kost los € 198,-
Met doorlopende strengen kost € 275,-

Zwaar marathon enkelspan borst kost € 205,-

Webtechtuig enkelspan borst met strengen en strengespen kost € 150,-

Leathertech enkelspan borst met strengen en strenggespen kost € 255,-

Ik men zelf altijd met een gewoon borsttuig, nooit aan gedacht om over te gaan op anatomisch gevormd. Ik wil wel een wat breed borsttuig hebben, moet niet te smal zijn, drukmoet wel wat verdeeld worden..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 25 mei 2011, 19:29

Esther ik zie hem nu in de brochure staan van 2011, even informeren wat die los kost en of die ook vermaakt kan worden naar 2-span eventueel. Ik ga sowieso vrijdag even met mijn meninstructeur overleggen of het veel voordelen heeft. Sylvy die trekt goed met gewoon borsttuig, maar Yessie is zo breed met uitstekende schouders (weet even niet hoe ik het handig moet omschrijven) dat een anatomische mij voor haar beter lijkt. Nu kan ze namelijk met (zwaar) trekken haar bewegingen minder makkelijk goed afmaken naar mijn idee dan he ;). Een gareel lijkt me nog beter, maar dat is zo onhandig en Frans borsttuig moet helemaal op maat gemaakt worden anders is het niks.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Viv

Bericht door Viv » do 26 mei 2011, 07:26

Van rijd verkooopt ideal en er zijn genoeg zilco levarnciers waar je losse onderdelen kunt bestellen:
http://www.zilcotuigen.com/
http://www.zilco-nederland.com/prijslijst-zilco-tuigen/

Wat Roos ook al zegt, bij een anatomisch gevormd borststuk is het essentieel dat hij goed past anders ligt je paard binnen notime open. Bij Zuilco kom je voor Jes al snel uit op maatje Full.

Wij hebben Kdies paar keer met zo'n borstsuk gereden en ik vond het heel fijn. Dus ons volgende tuig (ooit) wordt er een met zo'n borststuk.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 26 mei 2011, 07:59

Ah super bedankt Viv. Ben ook nog op zoek naar ervaringen natuurlijk :). Zilco leverd toch geen leer. En aangezien mijn nieuwe 2-span tuig van leer is (achteraf liever doorgespaard voor kunststof haha) wil ik toch wel een leren anatomische die ik later voor 2-span kan gebruiken.

Merkte je dat Cadiez er makkelijker mee liep, of wat vond je het voordeel van dit borsttuig?
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Ilona

Bericht door Ilona » do 26 mei 2011, 08:54

Je zou eens kunnen vragen of Marianne: http://www.woltershof.nl/ zo'n borsttuig heeft om te passen.
Zij kan Zilco en Ideal bestellen en wil zelf langskomen of je komt bij haar langs. Is niet superver bij jou vandaan.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 31 mei 2011, 05:47

Roosjuh schreef: Merkte je dat Cadiez er makkelijker mee liep, of wat vond je het voordeel van dit borsttuig?
Hij liep ermee in het 4span dus kan er weinig zinnigs over zeggen qua gangen. Vond alleen zn schouder vrijer liggen ermee. Stond hem wel sexy :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Plaats reactie