! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Bailey » za 21 mei 2011, 19:07

Omdat je maar 1 keer zes wordt, en omdat paarden van zes heeeel dapper zijn (heb ik Bailey wijsgemaakt :D) zijn we voor z'n verjaardag voor het eerst een 'weekend' (gisteren en vandaag) weg geweest!

Ik op Bailey, en mijn vriend op de fiets. We hebben ontzettend genoten en Bailey is zo ontzettend stoer en braaf geweest!!
Hier alvast een voorproefje van de foto's:

Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 21 mei 2011, 20:45

wauw Sterre, te gekke foto! Ben benieuwd naar de rest van je verhaal en gefeliciteerd met Bailey!

Gisteren hebbem Brass en Beer voor het eerst samen gelopen, gemeet in het bos (Ik ben met beide pony's in Ommen) Voor ons beiden 10 km oid vanaf de wei.
Onze B'tjes waren niet heel gecharmeerd van elkaar, zo jammer! Wel een mooi stuk samen op gereden, toen ben ik samen met degene met wie ik aan het rijden was verder gereden. Brass heeft een km of 37 gelopen. Volgens mij is ze klaar voor Banholt, 50 km heuvels volgende zaterdag, zeker nadat ik haar vandaag geschoren heb.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » zo 22 mei 2011, 10:42

Stoere dressuur Beer!

Mooie foto's Sterre!

Jammer dat Beer een Brass niet van elkaar gecharmeerd waren.

Hier druk met alles. Hebben hier de hypotheekofferte van ons huisje liggen, keukens kijken, badkamers kijken, werken (heb het echt super naar mijn zin) en lol maken met Bjorn.
Vrijdag na 1,5 week er maar weer eens op geklommen, beetje adhd-er hihihi. Wilde hem niet meteen vol aan het werk zetten dus ook lol gemaakt waardoor hij alleen maar heter werd. Ik reed samen met een stalgenoot in de buitenbak, die inmiddels 40 x 60 is, en vroeg of ze het lef had om met haar merrie onder de sproeiers door te rijden, die in het andere gedeelte aan stonden. Zei ze tegen mij dat ze het niet durfde en dat het bluf was als ik het zou doen. Eerst in stap, daarna in draf, ging helemaal goed. Hier en daar een paar spetters, meer niet.
Wilde nog een gallopje pakken langs de buitenkant en begon op rechts, ging super goed. Geen druppel van de sproeier gehad. Tja, linksom werd een ander verhaal, hij was flink heet en had een paar seconden geen stuur, waardoor ik de volle laag van de sproeier kreeg. Zeiknat waren we, Bjorn schrok er zelf van dat hij een paar rare huppel bokjes maakte. Inmiddels waren er meer mensen op stal en in de bak en die hebben smakelijk staan lachen. Inmiddels heb ik echt het idee dat Bjorn en ik de hele wereld aan kunnen! Ik ben brutalen gaan rijden (moest ook wel in de buitenbak, anders ging hij aan de kletter), zoeken eens een wedstrijdje op en de volgende stap is ohz naar buiten met Wilfred op de fiets.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 22 mei 2011, 14:20

Zo heb een hoop gemist zie ik, Beer die weer op de dressuurtoer en Bailey heeft een hele mooie rit mogen maken.

Beer en Brass vonden elkaar niet zo aardig

En Bjorn is waterrat aan het spelen geweest :D

Hier gaat alles best goed, Exel is inmiddels beter te hanteren, zeker als we samen rijden. Vanmiddag 2 keer het park rond geweest, waarvan 1,5 keer met een kwpner erbij en toen had ik de "noodrem" wel nodig (had voor de zekerheid de slof er maar aan gehangen). Maar als Vera en ik samen met ze op pad gaan is het gelukkig niet meer nodig.
Eigenlijk zijn we een beetje stiekem aan het traiinen voor de endurance, heel het park doordraven met af en toe een galopje is inmiddels geen moeite meer, dus we gaan maar verder uitbouwen naar 2 keer het park rond. Het park heeft een ruiterpad van zand wat best zwaar is, maar ze hebben er geen moeite mee.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 22 mei 2011, 19:08

foto's van ons tripje staan bij PP!
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=43436

Zal straks even bijlezen, moet nu eerst wat nuttige dingen doen ;)
Bailey

Bericht door Bailey » ma 23 mei 2011, 15:00

Wat jammer Annalynn dat Brass en Beer elkaar niet bijzonder tof vonden. Ben benieuwd hoe Banholt gaat :)

Klinkt zeker als een hoop lol met die watersproeiers Anouska! Wat fijn dat het zo goed gaat nu.

Heb net een klein rondje met Bailey gemaakt. Gekke vent is echt niet moe van onze flinke rit, hij had er al weer helemaal zin in vandaag! Rustig rondje werd toch een rondje met wat meer tempo, ging helemaal prima. Hij geniet er echt van, blij paard :)
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 23 mei 2011, 16:57

Heerlijk topic, Sterre! En fijn dat Bailey er weer zin in had.

Beer en Brass vonden elkaar inderdaad niet leuk..nu is Beer natuurlijk ook een geval apart en hij is af en toe echt een zeikerd dus ja...jammer dan! Ik heb hem net weer even in de bak gereden met bit..vind de hackamore denk ik toch fijner..kan mijn vinger er niet precies op leggen waarom dat dan zo is..ga nog maar wat afwisselen en proberen. Beertje heeft ook weer een strakke coupe en al zijn wonden zijn nu dicht. op de meeste groeit ook alweer haar..een was zaterdag nog open (gewassen en gekrabd en toen bloed en daarna klei erop) maar die ziet er nu ook rustig uit. FIJN!

Oh, en de stalbaas moest vandaag voor controle naar het ziekenhuis, bleek het niet goed te zijn met zijn hand..hij moest blijven en geopereerd worden..hij komt vanavond of morgen thuis maar moet maar eens gaan overleggen of ik dan een andere smid moet laten komen of dat ik ergens heen moet met Beer voor 1 keer want eeeeiiigenlijk wil ik hem wel echt op ijzers..hoe zouden jullie dit aanpakken? Heb niks over de stagiaire gehoord..En Annalynn, jouw smid zit in Ommen toch? Zou ik daar heen kunnen? Dan combineer ik het met rijden..eerst rijden daar en dan beslaan..hmmm, dilemma's...
Bailey

Bericht door Bailey » ma 23 mei 2011, 22:10

Dankje Kris! Ik geloof, correctie, ik weet wel zeker, dat Bailey het minst moe van ons drieen was na onze mini-trektocht, hihi. Als het aan hem lag waren we gisteren alweer een ritje gaan maken ;) Het blijft een fanatiekeling hoor.

Lastig toch dat Beer zo'n sufferd kan zijn met andere paarden!
Fijn wel dat de hack zo goed bevalt! Wil ik ook nog wel eens met Bailey proberen. Bloem vind ik toch niet optimaal in alle omstandigheden, waardoor we toch nu bijna altijd het bitje pakken. Is op zich geen probleem, want Bailey voelt zich prima met het bit en heeft er echt geen problemen mee.

Lastig van je stalbaas, en vooral ook heel rot voor hem zelf! Ik heb nog nooit een paard op ijzers gehad, maar denk dat als het nodig is en je het echt wilt, je het best een andere smid kunt vragen, in overleg als je hem het daarna weer wilt laten doen. Zo'n operatie is ook niet niks, dan kun je echt niet verwachten dat hij volgende week Beer staat te beslaan lijkt me. Voor je het weet ben je weer 8 weken verder.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 24 mei 2011, 05:11

Ja he..daar ben ik ook bang voor..stalbaas zat vorige week met gips alweer op een van zijn springpaarden en hij had alweer paarden bekapt..met gips! Zijn vrouw was er ook niet over te spreken.. :x maar die man is zoooo eigenwijs! Ik zal eens met hem overleggen..hij heeft ook wel bevriende hoefsmeden geloof ik..en een stagiaire dus maar ik weet niet zo goed hoever die in zijn opleiding is.. Ik denk wel dat het nodig is om Beer op ijzers te zetten..heb ook geen ervaring met een beslagen paard.

Beer vindt het bit ook geen probleem, ik ook niet dus we wisselen lekker af.. Zo werken, geen zin!
Bram

Bericht door Bram » di 24 mei 2011, 19:28

Hallo allemaal, ja ik leef nog!!
Helemaal bijgelezen ga niet herhalen wat een ieder aan het doen is en beleeft heeft en nieuw is want het is zo lang geleden dat ik gereageerd heb dat hier geen beginnen aan is!!
Na-Ja gelukkig gaat het met iedereen goed als ik dat zo lees op een paar probleempjes na.
Ik heb het heel erg druk gehad met nadenken en informeren naar allerlei leuke veranderingen in mijn kapsalon, we zijn druk geweest met kamperen, En Ja voordat jullie denken dat ik hem vergeet ben ik ook nog druk met BRAM. Ook hij is pas 6 geworden heb hem iets minder verwend als Sterre met haar Bailey gedaan heeft(onwijs leuk Sterre)maar hij heeft een dikke knuffel gehad en lekkere snoepjes en een heerlijke buitenrit. Ook ga ik nog steeds met hem naar les na wat ondeugende trucjes mag ik niet mopperen ben super trots. Vandaar dat jullie een poosje weinig van mij gehoord hebben en O-JA met de hoorstellen en aanvraag nieuw rugzakje en SOLO-apparatuur wat maar niet bevalt en ik erg moet zeuren voor ik van de verzekering iets nieuws kan gaan aanschaffen wordt je ook niet vrolijk!!( Dit betreft mijn jongste zoon) Zo ik heb mijn hart even gelucht bij jullie, neem mij voor om even weer wat actiever aanwezig te zijn en verder gaat alles vooral GOED hier. En met mijn gele ben ik onwijs blij geniet zo van hem in het bos!!
Tot volgende keer.
Keandra

Bericht door Keandra » di 24 mei 2011, 20:12

hey

ik laat ook weer nog iets van mij horen
we hebben het heel druk, moest dit weekend werken ...
het weekend dat komt is het schoolfeest, moet ik mee helpen (moet is niet het juiste woord, maar ja)

verder wel vandaag even 300 botten hooi besteld opdat we een heel jaar (dus tot zeker volgend jaar deze tijd) hooi hebben voor ons duo
dus hooi van dit jaar, van deze snede, is dus keimooi hooi overal
(en zo ben ik echt zeker van hooi te hebben, er zijn stalgenoten die hun paarden al een tijdje op praktisch niks staan hebben en wij hebben voor onze fjorden nog zo'n 50 botten hooi van 2010 die er supermooi uit zien, dus ze hebben op een kale weide nog meer dan genoeg te eten)

voor de rest niet veel te melden
wel dat er misschien volgend jaar toch een pony voor arwen komt (shet of welsh a), moet super, super braaf zijn (eerste vereiste)
liefst een merrie (veulentje :+ ) en ook nog eens liefst een fjordenkleurtje (bij shet is dit de valk schijnt)
dus ga nog veel te zoeken hebben, maar ik kan me daar uren mee amuseren

volgende week gaan we op verlof naar frankrijk, dan kunnen we in center parcs zien hoe arwen reageert op de shetters, ze zouden daar een ponyboerderij hebben op het park
kunnen we het meteen testen of ze dat leuk vind (indien ja zal er volgend jaar een pony zijn tegen haar verjaardag :D )
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 25 mei 2011, 11:36

balen kristel, dat je stalbaas/hoefsmid nu ff niks kan. Of heeft hij ze er ondertussen al onder geslagen met zn gipsen pootje? Je hebt van die mannen die het doen ook zo.

Rugzakje werkt dat nog? ik dacht met die bezuinigingen, dat rugzakje heelmaal exit was. Wat moet ik me bij SOLO apparatuur voorstellen?

Lekker dta hooi voor as inter al geregeld is. Wij gaan volgende maand bellen met loonbedrijf voor hooi. Worden de balen hier ook al afgeleverd voor de winter. Toch fijn als alles klaar is
Hie rheb ik vanmorgen weer een heerlijke rit met bink gemaakt, nog niet alleen, dat durf ik nog niet, maar zo samen gaat het super. Wel zoveel dat ik zelfs door de kuil ben gegaan, en dat zegt voor mij best veel.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bram

Bericht door Bram » wo 25 mei 2011, 13:31

Ja voor mijn zoontje is het rugzakje er nog omdat hij een behoorlijk gehoorverlies heeft dit is zo aantoonbaar en een lichamelijke handicap dat dit "gewoon" door gaat.
SOLO apparatuur: hiermee staat hij in direct contact met de juf hij hoort dan haar stem duidelijk boven alle andere geluiden uit! Hij kan hier niet zonder dan krijgt hij een heleboel niet mee en raakt dan achterop met zijn lesprogramma.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 25 mei 2011, 19:21

gelukkig maar dat hij nog wel gewoon zijn rugzakjekrijgt. Ze willen zo snijden in het speciaal onderwijs en dus ook rugzakjes dat veel kinderen er de dupe van worden. Ik houd me hart vastover hoe ze volgend jaar de klas indeling willen doen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Bailey

Bericht door Bailey » wo 25 mei 2011, 21:02

Wat fijn Herma, dat jou zoontje wel nog het rugzakje krijgt, maar kan me voorstellen dat al dat geregel een hoop energie kost! Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Bram!

Sofie, jou dames hebben zo te horen weer een gevulde voorraadkast, fijn hoor

Wat goed Yvonne dat je weer lekker gereden hebt! Samen met iemand anders is toch ook heerlijk? Bij ons op stal ben ik een van de weinigen die alleen het bos in gaan, de meesten gaan alleen samen met anderen. Is helemaal niet zo gek hoor, als je maar geniet! Hoe gaat het nu met je hoofd?

Gisteren had Bailey een verplicht dagje vrij, want ik kon niet op stal komen. Er was een 500 ponds bom uit WO2 gevonden vlakbij, waardoor de complete omgeving in een straal van 1,5 kilometer was afgezet!
De bom is netjes onschadelijk gemaakt, en nadat dat was gebeurd is hij door een paard van de manege uit het bos gesleept. Hier staat een foto: http://www.mansour.nl/
Zo is het toch een heel stoer verhaal eigenlijk, best spannend ;)
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » do 26 mei 2011, 05:45

Dat is stoer sterre, door een paard het bos uitgesleept. Kan niet elk paard zeggen.

Met mijn hoofd gaat hetredelijk, heb al 2 dagen van 2 uur gewerkt, maar ik stuit op nog al wat onbegrip op mn werk, dat is heel jammer. gelukkig heb ik een arboarts die wel begrijp wat er aan de hand is. Het samen rijden gaat nie taltijd even makkelijk, ik heb mn eiden weiland met mn eigen paardjes erop, dus moet echt van te voren afspreken of iemand met mij wil rijden. Ik heb een leuke bijrijdster, maar zij doet een zware opleiding, dus kan niet heel vaak. Ik probeer Ineke nog wel eens te strikken vor een ritje, maar ook zij heeft het soms druk, dus ben ik beetje afhankelijk met rijden. Gelukkig durf ik op Raika wel alleen naar buiten en is Bink gewoon wat vaker vrij.
Nu paardloos.
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 26 mei 2011, 08:25

In alle haast

Beer en Brass (neuh zegt Brass ik wil niet bij jou in de buurt)
Afbeelding

En met Polydor er tussen
Afbeelding

Heul veul manen
Afbeelding

Voor Sterre de drukplekken (donkere streep is zand)
Afbeelding

En van links en rechts
Afbeelding
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Anouska

Bericht door Anouska » do 26 mei 2011, 08:54

@ Harma: fijn dat jou zoon nog een rugzakje heeft! En dan de veranderingen in het kapsalon.

Sofie heeft haar hooi alweer binnen.
Bailey had verplicht vrij. Mix is ook zo'n leuk paard! Hij heeft echt humor en als politiepaard wil je hem niet tegen je hebben. Als je wil ontsnappen drukt hij je ergens een portiek in, geeft je een een "kontje" zodat je uit je evenwicht raakt of grijpt je gewoon in je jas, hihihi.

Maandag ging het rijden zo slecht, dat ik na 20 minuten zo op mijn kookpunt was dat ik maar afgestapt ben. De defecte toyota continues! Gister met de les een paar tips gekregen die lijken te werken. Heb de stoute schoenen maar eens aan getrokken en heb op straat uitgestapt. Auto van voor en een auto van achter zijn me voorbij gegaan en hij geeft er nog steeds niks om. Ben stiekem wel trots op mijn monster.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » do 26 mei 2011, 10:02

aj die drukplekken :o
is niet goed, zijn die van een boomlooszadel?
:o
Bailey

Bericht door Bailey » do 26 mei 2011, 21:13

Wat vervelend Yvonne dat je tegen zoveel onbegrip aanloopt. Dat is zo ontzettend frustrerend! Hoop dat de stijgende lijn voortzet, dat je je snel nog beter voelt.

Flauw dat je gele toyota weer haperingen vertoont Anouska. Maar super toch dat hij het gisteren zo dapper heeft gedaan op de weg!

Wat leuk om Brass en Beer samen te zien! Brass heeft zo'n lekker ondeugende uitstraling :) De hack staat Beer wel heel stoer!
Annalynn, dankjewel voor het laten zien van de plekken van Brass. Heel herkenbaar...

Sofie, dat is het 'm nu net. Die plekken zijn niet ontstaan omdat het zadel niet goed past. Het zadel van Brass ligt juist prima!
Brass heeft gewoon een heel gevoelig huidje, net als Bailey. Dan kan het ook ontstaan door warmteopbouw onder het zadel bij lange ritten of door allergie/overreactie op materiaal van een dekje bijvoorbeeld.
Plaats reactie