Ik ben een lijstje aan het maken met voor en nadelen van het verhuizen met Alinde.
Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een andere plek voor alinde te zoeken, want ja ik vind de weilanden niet echt ok. Ze gaan er echt niet dood en hebben het er verder prima, maar in de winter kan je ze wel uit de modder trekken en in de zomer staat er enorm veel zuring. Weitjes zijn niet heel groot, maar dat is verder ook niet echt het probleem, want ze staat nu alleen met celine en Hjala en dan straks Celinde dr veulen.
Evt. dr nieuwe plek is bij mensen aan huis. Ik hoef het fietspad uit te fietsen en dan ben ik er. het is niet heel groot, maar groot genoeg voor hun paard en Alinde. Vroeger hadden ze 2 paarden, maar 1 is overleden. Ze hadden nog wel even zoiets van ja als ons paard een nieuw vriendje krijgt en die gaat af en toe weg hoe gaat hij dan reageren, maar dat is ook een kwestie van proberen en wennen lijkt me. Er is dus een weide en nog een klein weitje. Een verwaarloosde buitenbak, waar spullen nog in staan, maar die wilde ze voor mij helemaal opruimen en hij moet dan opgeknapt worden. Misschien dat ik dan niet de volledige bak kan gebruiken, maar dan wel een groot deel. Ook mag ik in de wei rijden. Er is een aparte kleine ruimte waar precies 2 boxen in staan waar ook nog wel een kast met mijn spullen bij passen. Alinde mag dus evt. op stal als dat nodig is. Ze doen zelf niks met het andere paard dan alleen verzorgen, maar dat is verder geen probleem. Hjala zagen ze ook wel zitten haha waren ze wel positief over dat er nu een veulen aan de voet loopt. die ga je verkopen? ja die moet verkocht. haha. Super aardige mensen! En ik hoef minder te betalen. Hoeveel minder weet ik nog niet. Hun gingen over de prijs nadenken en ik moet ook wel nadenken of ik het zie zitten. Ik heb al wel gedacht dat alinde er niet eerder heen gaat dan dat alles klaar is kwa bak enzo.
Maar nu alles tegenover elkaar zetten:
Voordelen:
-eigen plekje waar je zelf je eigen ding kan doen en geen last van anderen hebt.
-Zelf meer verzorging overnemen ook kwa kuil/hooi voeren in de winter en water geven ect. heb je meer in de hand.
-Netter weiland (alleen sommige kuiltjes dichtmaken)
-evt. een stal waar ze in kan
-goedkoper
-nog dichterbij huis
-geen ergenissen over sommige stalgenoten meer
-zelf beslissen wat voor voer ze krijgt.
-ik kan nog gewoon havelte in om te rijden (kwartiertje langer stappen)
-Ik zag zelfs hindernispalen staan. Dus dat was ook wel een voordeel haha. Maar dat had ik nu ook.
Nadelen:
-geen stalgenootjes meer
-ook geen Mieke,celinde en veulen meer (natuurlijk het buitenrijden van het zomer wel, maar geen veulentjes samen en ook niet meer samen in de wei en samen naar de paarden toe.
-geen binnenbak
-geen grote buitenbak (er is een verwaarloosde bak die veranderd kan worden, maar waarschijnlijk geen volledige bak kan worden, maar ik mag ook in de wei rijden)
-Iets verder rijden naar Havelte (maar dat valt wel mee ik denk een kwartiertje langer stappen)
-omheining zit geen stroom op (maar ook dat kan veranderd worden dus of dat mee telt)
Ja en dan? goed nadenken, maar ik vind het een moeilijke beslissing. Waar hecht ik meer waarde aan en wat wil ik. Kan ik het financieel nog aan waar ze nu staat. Moeilijk moeilijk. Ik hoef echt niet morgen te beslissen ofzo, maar ik wil er ook niet te lang overna denken.
Tips zijn welkom