Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl 11

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Al kletsend over ons booggewelf,alweer toe aan C'tjes dl

Bericht door Jilly » ma 16 mei 2011, 18:25

Tja, dan verschilt mijn mening blijkbaar haha. Ik kan me voorstellen dat fjorden op elkaar lijken als je er niet zo in zit, maar om nu zo maar iets mee te nemen. Het gaat me gewoon om het principe dat een ander met z'n fikken van mijn paard af moet blijven. Bezorgde mama zeker..
Als ik in plaats van die mensen zou zijn zou ik ook niks meenemen. Als je niet weet wie je moet hebben weet je toch ook dat de kans heel groot is dat je de verkeerd mee hebt. En om er dan maar op stappen en weg te rijden? Vind ik toch ook best een risico.

Nah, ik moet maar heel blij zijn dat ik de ene fjord op stal heb. Weet wel dat er al mensen zijn geweest die naar een paard kwamen kijken om te kopen en dan interesse toonden in Hay. Dan lacht de stalbaas altijd dat hij dan nog maar 1 been overhoudt. Dat zit er goed in gelukkig :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 16 mei 2011, 18:49

Ik was ook niet echt superblij om het te horen....stel er was wel wat gebeurt...., maar vond het wel fijn om te horen dat Cindy zo braaf was.
Ze was toch al zo'n ruim 3,5 week niet onder het zadel geweest.

Idd Annabel, wel goed om te horen dat ze al kindproof is met die van ons in het vooruitzicht.
Is ook wel een geruststelling.
Stalbaas heeft ook gelijk de andere pony eruit gehaald zodat het niet weer gebeurt.
Wat grappig dat je nu pas wat van Kunar erin ziet :=
Had allang gezien dat het een kind van paps en mams is, zie zoveel gelijkenissen tussen Cindy en Kunar/Neidy.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 16 mei 2011, 20:16

@Jilly wat kan Hay toch lekker op zijn fjords om de hoek komen. Even laten weten dat er pit in zit.

Mooie foto van Cajra.
Was dit de eerste keer dat er iemand op haar zat?

Nee Janine Caj heeft al wat rondjes achter haar kiezen hoor. Maar dit was wel de eerste keer dat ik een echte buitenrit met haar heb gemaakt van een uur. En dat Reinou het laatste stuk op haar heeft gereden.

Zou ook erg boos zijn als er zo maar iemand anders op mijn paard zou rijden :(
Viv

Bericht door Viv » di 17 mei 2011, 05:00

Bella schreef:@Viv: Toe maar sjiek...ook deze kleur roze in het echt? Vond die Amerikaanse ook altijd stoer!
Yup deze kleur, mits hij natuurlijk op voorraad is :=
Vind die amerikaanse niet bij Kdies passen (en hoofdstel van Tjo pasttie ook niet) dus we gaan eens op de pink lady-toer :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 18 mei 2011, 13:08

*zucht* :~

Afbeelding

Afbeelding

Kan wel zo naar de keuring toch?
Afbeelding
Helaas nog 2 mnd wachten voordat we gaan, als we gaan ;)

Falko is terug bij Castor in de wei (Moederloos F'je (v Havik) van 2 jaar geleden, heeft al eerder een half jaar ong bij Castor gestaan, daarna is hij een jaar een natuurgebied ingegaan en nu weer terug). Begint weer leuk op te drogen. En groot al! Hij is nu al bijna net zo groot (of is al net zo groot) als Castor (1.47).
Voorlopig mag hij als het goed is even bij Castor blijven. Staat wel te koop... (oooeeh dat 2-span paard :P )

Het is kwa hoofd echt een papa look-a-like. Binnenkort zijn manen er weer eens afhalen :+
Afbeelding
Afbeelding
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » wo 18 mei 2011, 16:19

Oeeeeehhh dies leeeeuuukkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik vind Havik echt helemaal geweldig en blijkbaar zijn zn kids ook niet vervelend :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » wo 18 mei 2011, 16:25

Falko is echt wel duidelijk een kind van Havik. Zelfde model hoofd en gangen :~
Heb ze net toch maar apart gezet in de wei... Castor is niet meer de allemans vriend |( Hij doet echt gemeen tegen Falko..
Hij staat samen met nog een merrie, die was eerst de sigaar vd week. Nu is Falko erbij gekomen en is die merrie opeens wel oké en Falko dus weer niet 8)7 zucht... Komt goed hoop ik!
Jilly

Bericht door Jilly » wo 18 mei 2011, 20:09

Castor de pestkop. Die moet je even streng toespreken hoor mams!

Leuke foto's van Castor. Hij is dan nog wel broekie, maar hij straalt al zoveel rust en wijsheid uit :))

Hier is Hay niet helemaal goed volgens mij. Gisteren vond ik hem al wat rustig (wel lekker voorwaarts met rijden). Hij at niet en stond de hele tijd maar aan de muur te likken. Vandaag maar nieuwe liksteen gehaald, misschien dat hij toch wat tekort heeft. Verder was hij nogal altijd wat mat, haalt geen grapjes uit (die mis ik dan zo he...) en ik vond 'm ook wat zweterig ondanks dat het niet super warm is en weer niet z'n hooi aanvallen, maar staan kijken. Temperatuur was normaal, bij de stalbaas nagevraagd en hij stond altijd toch goed te (vr)eten als hij voorbij de wei liep.
Heel grappig is dat het iedereen meteen opvalt als Hay niet staat te eten. Als m'n vriend voorbij de wei rijdt krijg ik soms een smsje dat hij NIET staat te eten 8) (en die heeft echt 0,0 met Hay/paarden)
Maargoed, het zit me dus niet lekker. Ga 'm toch extra in het oog houden, temperatuur blijven nemen en het zo een paar dagen aankijken.
Ilona

Bericht door Ilona » do 19 mei 2011, 08:14

Bah Jilly niks aan he... Je weet het dan gewoon niet.
Het zal het vast niet zijn, maar Castor had dezelfde dingetjes toen hij niet durfde te drinken (dorst dus). Likken aan de staldeur, eten smaakte niet (gek met zo'n droge mond), hij was ook helemaal zichzelf niet. Hij had toen ook een erg opgetrokken buik.
Na een volle dag (incl pittige arbeid) kwam ik er pas achter dat hij niet uit de aut. drinkbak durfde te drinken. Hij heeft daar een maand gestaan en is heel de maand bang gebleven voor die bak. Speciekuip in de stal gezet.

1x, de derde week ofzo haalde ik hem uit zijn stal en zag ik weer die opgetrokken buik. Had hij ook niet meer uit speciekuip gedronken! Stal (potstal) werd nogal hoog en muffig. Gevraagd of ze die leeg wilden halen. Toen was t weer goed..
Apart dier heb ik ook :P

Kan het ook niet iets van buikpijn/wormen zijn?

Beterschapjes voor Hay!
Jilly

Bericht door Jilly » do 19 mei 2011, 15:34

't Is echt k*t inderaad dat je het niet weet, en al helemaal omdat niemand anders er iets aan ziet/merkt.
Of hij nog drinkt heb ik wel meteen getest en dat doet hij gelukkig wel (tuinslang tussen de lippen en drinken maar :D )

Hij is nog niet zo lang geleden ontwormd, maar die optie houd ik wel open ja. Dan denk ik dat ik maar gelijk een bloedonderzoek laat doen, want ik wil niet meer van die chemische rotzooi in z'n lijf dan nodig. Hij reageert er sowieso al niet geweldig op...
Claudje

Bericht door Claudje » vr 20 mei 2011, 12:49

Mijn 'babypoownie' is gisteren 5 jaartjes jong geworden *o/* *o/* *o/*

Sorry dat ik niet zoveel/met lange verhalen reageer, vind het soms lastig om het bijlezen al bij te houden :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Ilona

Bericht door Ilona » vr 20 mei 2011, 13:08

Nog gefeliciteerd met Keetje! Het wordt steeds gezelliger bij de 5 jarigen!
Viv

Bericht door Viv » za 21 mei 2011, 05:34

*o/* *o/* Hiep hiep hoera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mn gele speklap is vandaag 5 jaartjes geworden!!!!!!!!!!!!!!!!! *o/* *o/*
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 21 mei 2011, 07:58

Gefeliciteerd met je knappe Keet *o/* *o/*
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 21 mei 2011, 10:11

Hier ben ik terug!! Even heel druk gehad met school - vriend - paard. Zijn op wedstrijd geweest, endurance, 21km, zijn 27 van de 40 geworden, wel leuke prijs (cap en wollen peesbeschermers)
Hildar is ook 5 ondertussen, heel trots op beestje dat hij het al 2,5jaar met mij overleefd ^^ Hebben ook al les gehad ondertussen en weer veel bijgeleerd, ik heb nu de juiste manier om hem aan de teugel te rijden, dan gaat hij nu nog heel erg met zijn voetjes uitzwaaien vooraan, best grappig (een kleine totilas ^^)
Hier een kiekje van training van de voorbije tijd, misschien nog eens een topic aanmaken hier.
Even lekker zot doen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ga proberen weer wat actief mee te volgen, heb de pc niet veel gezien dus heb nog niet alles kunnen doorlezen.
Maar proficiat aan alle nu 5jarigen!!

Jilly, hoop dat Hayco niets heeft? Kan ook even een minder dagje zijn he.
Ilona, wat een knapperd ^^

Kennen jullie de vader/moeder van jullie fjord zo goed? Ik zou totaal niet weten hoe ik Kestor in Hildar zou moeten zien :p
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » za 21 mei 2011, 11:20

Leuk om weer eens foto's te zien van Hildar! Van wapperende manen gesproken :))

Denk dat het bij Hay inderdaad een minder dagje was. Donderdag was hij weer zoals normaal: vrolijk en ondeugend. :D was een pak van m'n hart! Zo maar eens een flinke rit gaan maken denk ik!

Hay's mama was natuurlijk m'n favo merrie bij Louis, heb ik lang gereden/verzorgd. Paps stond daar ook en ook beide grootouders langs moederskant heb ik daar goed gekend. Vind dat super om zo vergelijkingen te kunnen maken, zowel qua uiterlijk als van gedrag.
Orion1996

Bericht door Orion1996 » za 21 mei 2011, 18:30

Mijn C-tje is gedekt en komt morgen thuis. 4 dagen na mijn verjaardag hoor ik of mijn verjaardagkadootje erin zit of dat ze terug moet
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Claudje

Bericht door Claudje » zo 22 mei 2011, 07:16

Ik duim voor een cadeautje Anna :))
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 22 mei 2011, 10:49

Ooo spannend Orion!

Jilly, dat klinkt idd wel fijn, dat je die vgl kunt maken! Ik ben al heel blij dat ik Hildars ouders ken en dat ze niet zo ver van mij wonen, mijn vorig paard was argentijns, dan weet je helemaal niets. Toch speciaal, zo'n stamboek waarbij je de hele familie kunt vinden
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Nathalie

Bericht door Nathalie » zo 22 mei 2011, 11:38

kwam weer even snel kijken...

wat een gave manen van Hildar (en Ilona hoe DURF je ook maar te overwegen om die manen van Falko eraf te knippen...ennuh...ik zou het wel weten als ik jou was...KOPUH KOPUH KOPUH KOPUH...wat een lekker ding!)

Hay niet helemaal lekker....Cos had pas ook een periode dat hij met lange tanden at en toen vond ik 'm ook 'te rustig' (al is Cos eigenlijk hoe dan ook wel kalm...nog geen vuur uit derriere of vanaf de hoeven meegemaakt :P ), even extra in de gaten gehouden maar het ging gewoon voorbij. Volgens de DA kon het toen ook gekomen zijn van de overgangen stal/wei/stal in combi met het hele warme weer..al de paarden waren wat 'slapjes'

Zou ook niet zo blij zijn geweest als Cos per ongeluk als huurpaard zou worden meegenomen, maar wel super dat ze zo braaf was gebleven bij het meisje.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Plaats reactie