16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Marijke_

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2

Bericht door Marijke_ » do 19 mei 2011, 11:21

Stappen kan bijna nooit kwaad volgens mij. En je kan inderdaad goed rekening houden met de weersomstandigheden (luchtvochtigheid zal ze wel op reageren). Zou je fantatiek gaan draven en galloperen is het weer een heel ander verhaal dan stappen natuurlijk.
Een beetje inspannning kan ook wel positief werken op de ademhaling. Bewegen moet ze toch zelf ook buiten :).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 11:38

Ja precies,het is alleen wat vervelend dat ze zich zo druk maakt de terug weg.Zoals Nancy misschien zelf al vaak heeft geschreven heeft ze een afwijking die ze al had vanaf de dag dat ze bij Nancy kwam en dat is hard hard hard naar huis.
Doordat ze zich zo druk maakt,heeft ze soms neugaten als een nijlpaard en hoest ze veel.
Gister was dit ook het geval.
Vandaar dat je dus een goede dag moet uitkiezen voor "stapritjes " haha...Als het warm is laten we haar al staan.
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 19 mei 2011, 11:57

Gewoon aan de hand wandelen is bij haar dan zeker ook geen optie?
Dat tanken is niet zo handig voor haarzelf, je zou denken dat een 23 jarige wijzer zou moeten zijn inmiddels :D. Dat is een grapje hoor.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Elvis

Bericht door Elvis » do 19 mei 2011, 12:07

Nou moet zeggen dat dat wel beter gaat hoor aan de hand,maar ze blijft zo opgefokt lopen,dat doet haar de das om helaas..
Maar inderdaad hoor,je zou zeggen op deze leeftijd ben je toch wel wat wijzer geworden in de loop der jaren haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » vr 20 mei 2011, 18:49

Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Li! 20 alweer, mooie leeftijd.

Dat Imka nog steeds zo'n haast heeft op haar oude dag.
Wel vervelend dat ze daardoor weer gaat hoesten.

Vandaag was de oudste pony van de manege jarig. Shet Udine is 28 geworden. Ze was vreselijk hengstig vandaag :o , als er maar een ruin naar d'r keek, stond ze al te plassen.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 20 mei 2011, 21:10

Tja Imka is idd nooit de makkelijkste geweest met buiten rijden. Ik heb nog nooit een keer een ontspannen ritje met haar kunnen rijden. Het is altijd een gevecht geweest op de terug weg wie het tempo mocht bepalen. En meestal liep dat toch uit op dat Imka toch een soort van won omdat ze ging dribbelen en daar stopte ze gewoon niet mee. Heb een keer een ritje gemaakt op de veluwe van bij elkaar 5 uur (ook met rusten ertussen) maar alles bij elkaar heeft ze dus plus minus 5 uur aan het dribbelen en drammen geweest. En wat dat nou is. Onder de man doet ze het zonder of met zadel maakt niet uit. Naast de fiets aan de hand of voor de wagen het is altijd de terug weg dat ze vervelend doet :(

Het vervelende is dat drammen en dribbelen als eerste al niet goed is voor dr bevangenheid dr hoefbeentjes zijn wat gekanteld. En daarnaast is dat drukke gedoe voor haar longblaasjes ook geen succes. Haar stil zetten is ook geen optie aangezien rust roest. Vorig jaar was ze meer in beweging en had ze het ook minder benauwd als dit jaar. Misschien ook andere omstandigheden maar het liefst willen we dr toch wel een beetje in beweging houden al is het maar een wandeling van een half uurtje per dag maar ja Imka maakt het je soms wel wat niet haalbaar... De hoefsmid zegt hoe ouder hoe gekker!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Ootje

Bericht door Ootje » za 21 mei 2011, 18:20

Dat is wel lastig zeg, als ze altijd zo loopt te drammen.
Dan kan je nooit eens rustig rijden.

Odette is een beetjes sloompjes de laatste dagen. Vandaag kwam ze zelfs geen appel halen in de paddock. Ze liet Fenna alles opeten :? . Normaal staat ze met haar neus vooraan als het om eten gaat.
Met buiten rijden was er niks aan de hand gelukkig. Ze draafde flink door, dus het zal wel goed zijn.
Odette&Fenna
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 22 mei 2011, 11:14

Lastig.... Ik ben boos op dr geweest verdrietig erom heb het genegeerd alles echt alles al geprobeerd maar ze blijft het doen. Bakwerk heb ik nooit leuk gevonden dus heb haar echt voor een straatje om maar dat is eigenlijk nooit echt leuk en ontspannen geweest. Maar ik kon het niet over mn hart verkrijgen om haar weg te doen daarvoor. Maar weet wel dat ik dit nooit meer wil! Ik hou heel veel van Imka en ik heb me daar bij neer gelegd maar hoop toch wel dat Emy niet zo word! Want na al die jaren nooit rustig kunnen rijden wil ik zo graag eens heerlijk relaxt rijden. Heb ook tussendoor nog een ander paardje gehad en dat was wel relaxt rijden maar toch had ik de klik niet zo met haar als met Imka. Vandaar dat ik eigenlijk altijd door gegaan ben met Imka want dat is gewoon mn maatje!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Pareltje2

Bericht door Pareltje2 » ma 23 mei 2011, 08:12

Zaterdag grondwerkles gehad. We hebben alleen losgewerkt, want Li had een wondje onder haar oog, dus dan liever geen druk van een halster ergens. Hoe dat nou is gekomen! Maar het loswerken ging super, we zijn weer een stap verder gegaan, ik sta nu helemaal stil in het midden, dus kan nu een aantal hulpen niet meer gebruiken. Maar ging echt super *o/* !

De bultjes van Li zijn nog steeds niet weg, maar wel stukken minder, dus we houden de eczeemdeken er maar op en blijven de creme maar smeren. Hopelijk gaat het echt helemaal weg, anders zegt de dierenarts wil hij een shampoo proberen. Maar aangezien dat echt eenm "paardenmiddel" is, liever eerst zo eerst kijken.

Dank je Ootje voor je reactie! En wauw, 28 is een leeftijd zeg! Hoe is Odette nu, minder sloompjes?

Anita, hopelijk gaat de dekking deze week wel goed.

Elvis, vervelend dat ze zichzelf zo opfokt dat ze hard wil op de terugweg. Doet ze dat dan de hele weg?!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 23 mei 2011, 11:16

De dekking is idd goed gegaan, 4x maar liefst, haha. Nu nog een paar weekjes geduld of het ook iets heeft opgeleverd. Op 6 juni gaan we scannen en weten we of ze drachtig is of toch nog een keer terug moet naar Roderesch.

Fijn dat de grndwerkles goed ging maar balen van de bultjes.

Tja, Imka, aard van het beestje zullen we maar zeggen maar ze is je er niet minder lief om Nancy.

En Odette die wat sloom was. Waarschijnlijk gevalletje, we hebben allemaal wel eens geen zin, denk ik.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
roos

Bericht door roos » ma 23 mei 2011, 11:20

Spannend Anita!

Ekdal is vandaag jarig....
Gisteren op stal geweest. Danc is lekker slankie. Hij wordt nog gereden en er wordt voor me gemest aangezien ik nog niet mag tillen.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 23 mei 2011, 20:03

@ pareltje dat doet ze echt de hele weg, en het lijkt wel of ze een ingebouwde tom tom heeft want ze weet precies wanneer ze op de helft is haha!

@ Anita nee Imka is er zeker niet minder lief om. Het is alleen wel eens jammer dat ik nooit echt heb kunnen genieten van onze buitenritjes. Al lijkt het nu misschien of ik nooit lol met haar gehad heb. Zo is het zeker niet hoor. Imka is mn allessie samen met Brenda mn bulletje. Maar ik ben niet blind voor haar mindere kanten... En soms heb ik wel zoiets dat nooit meer een drammer dus vandaar dat ik dat geschreven heb. Maar nee Imka is helemaal mijn maatje hoor door dik en dun. Ik heb het van haar geaccepteerd!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » di 24 mei 2011, 09:36

Ik herken het wel hoor Nanc. Danc lijkt en is heel lief hoor maar buitenrijden, meneer vertikt het gewoon om verder te lopen als ie geen zin meer heeft. En dan krijg je van die goed bedoelde adviezen, nou geloof me....heb in de afgelopen 14 jaar echt van alles geprobeerd. Daarom hoop ik dat Ekdal zometeen wel braaf is met buitenrijden, zodat ik lekker weg kan.
Danc is er ook niet minder lief om maar soms vind ik het wel erg jammer!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » di 24 mei 2011, 13:58

Norka was van de week officieel 18 jaar alweer :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
roos

Bericht door roos » di 24 mei 2011, 14:18

18 jaar...mooie leeftijd Dennis!
Van harte :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 24 mei 2011, 15:33

Gefeliciteerd nog met Norka en Ekdal!

@Pareltje: Wat heb je voor middeltje tegen die bultjes? Helpt dat ook tegen jeuk?
Fijn dat je grondwerkles zo goed ging.
Odette&Fenna
roos

Bericht door roos » wo 25 mei 2011, 08:07

Gisteren even op stal geweest. Danc dacht vast....daar is ze weer haha.
Zijn hoeven even gedaan, rampendingen...
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 25 mei 2011, 20:36

Nou jaaaa zeg.... dat is wat ik dacht toen ik met Nisko ging rijden.

Die ouwe taart was hengstig en het was een ouderwets hengstigheidsritje _-:( _-:( . Hoofd omhoog, oren priemend naar voren en echt ALLES zien. Man man man. Ik wilde een half uurtje rijden maar heb daar maar dik 45 min van gemaakt met veel draf. Drukke dreet is ze dan. Maar wel braaf, crossmotoren ed verblikt of verbloosd ze niet van.

Leuk om weer op stal te zijn Roos. Hoe lang was je niet op stal geweest dan? Zeker wel paar weekjes na Jasmijns geboorte?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » do 26 mei 2011, 07:33

Ik ben 2weken niet op stal geweest. Mag nog weinig doen(mag nog niet tillen), dus het enige is beetje poetsen.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 26 mei 2011, 08:21

Gefeliciteerd met Norka!
Lekker weer eens op stal Roos, Danc zal wel gedacht hebben 'Die ken ik ergens van!'
En Nis is gewoon een blije dame, die van mij kan zich ook nog steeds niet gedragen.

Hier wat foto's van mijn Ilonkieponkieomapony (23 min een week ;-) )

Afbeelding
Afbeelding

En haar mooie hoofd
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Gesloten