Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Annemarie » ma 09 mei 2011, 20:01

Charret schreef:Jullie gaan zo lekker. Jammer dat we zo ver van elkaar wonen. Ik had graag eens samen een rit gemaakt :))
Van hetzelfde. Ik bedacht laatst ook al dat het jammer is dat we zo ver uiteen wonen. Jij doet met Alies zo'n beetje hetzelfde als ik met Anka volgens mij. Ik herken ook vaak veel van de dingen die je typt haha.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » ma 09 mei 2011, 21:43

Oh Tamara, je hebt gelijk :P Maar ik mis een bos in de tuin dus ik rij vaker in de bak dan buiten. -O- Het zonder zadelrijden vind ik soms nog wel leuk. Maar omdat ik destijds zonder zadel zat en 11 wkn op mijn huidige zadel moest wachten heb ik al die weken zonder zadel moeten rijden. Op een gegeven moment was ik het zo beu. Hahaha. En ik krijg op een gegeven moment zo'n lachbui en dan gaat het mis :=

Hebben jullie niet een leuk adresje in de buurt waar ik met Alies een weekendje kan logeren? Kunnen we met zijn alleen afspreken ofzo. Lijkt me hartstikke gezellig :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 10 mei 2011, 07:22

Bij mij in de wei,haha!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 10 mei 2011, 07:28

Charret schreef:Hebben jullie niet een leuk adresje in de buurt waar ik met Alies een weekendje kan logeren? Kunnen we met zijn alleen afspreken ofzo. Lijkt me hartstikke gezellig :j
In Annen zit een bed & breakfast waar je met paard kan logeren:
http://www.bedandbreakfastannen.nl/

*edit*
En hotel Tuin in Gieten kan natuurlijk ook (voor jezelf dan he?, Alies past helaas niet in mijn achtertuin :+ O:) :D
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 11 mei 2011, 10:30

Durf het bijna niet te zeggen, maar gister weer zo super lekker gelest *o/* . Mijn instructrice zei al voor de 3e week achter elkaar dat ze Anka in haar hele lopen echt super vooruit gegaan vindt het afgelopen jaar. Komt echt lossigheid in nu. En ik merk het ook als ik erop zit. Nog 2 wedstrijden L1 en dan hopelijk over naar het L2. Qua oefeningen zou ik haast direct overkunnen denk ik.

Maar misschien doe ik eerst wel een kort buitenrij-pauze straks. Met het mooie weer is buiten hobbelen ook lekker natuurlijk :j.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 11 mei 2011, 11:01

Superdepuper :)ddd
19 mei komt de chiropractor weer en daarna wil ik toch ook echt weer flink aan de slag. Had zo gehoopt 25 juni mijn M1 te kunnen halen, maar dat wordt m echt nog niet.
Als dit niet helpt wil ik misschien eens naar Albert van Es. Hij loopt niet echt beroerd ofzo, maar om nu verder te kunnen is net dat extra stukje lenigheid en buiging nodig en die krijg ik er net niet uit..
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
foss

Bericht door foss » wo 11 mei 2011, 11:41

Annelisa is momenteel niet zo vriendelijk, ze ramt elk paard in elkaar weet niet wat ze heeft.
Toen ze kwam stond ze zeer laag in rang en werd zij weggejaagd nu pakt ze elk paard stevig aan tot bloedens aan toe, Uzziel heeft haar hoefafdruk op zijn achterbeen.
Ik weet niet wat er aan de hand is, heb iemand gebeld die met bachbloesems werkt en die komt haar uitmeten wie weet komen we daar verder mee zij doet ook veel aan gedrag bij honden.
Het kunnen haar hormonen zijn wie weet als ze straks drachtig is dat het dan over is.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Charret

Bericht door Charret » do 12 mei 2011, 21:13

Oh leuk Annemarie! Zo fijn wanneer je je paard ziet groeien. En wanneer een ander het ziet is het helemaal leuk :)) Soms sta je er dan zelf niet meer zo bij stil.
Die adressen zien er ook leuk uit. Tamara, jij en Ivonne jullie wonen allemaal bij elkaar toch? Zouden jullie het leuk vinden om van de zomer een weekendje af te spreken?

Waar loop je zoal tegen aan dan Carolien?

Wat vervelend van Annelisa. Alies is zo geweest toen ik haar net had, maar die's destijds helemaal veranderd. Gelukkig, ik weet hoe vervelend het is wanneer je constant op je paard moet passen dat alles goed blijft gaan.

Mijn startkaart is vandaag binnen gekomen! Spannend! Volgende week dus voor het eerst echt starten..Ik ben zo benieuwd of ik bij Lies meer rust zal hebben dan wanneer ik met Jouk op pad ben. Dan weet ik gelijk dat ik mezelf een mega schop onder mijn kont moet geven.
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 12 mei 2011, 21:18

Ivonne, Tamara en ik wonen inderdaad dicht bij elkaar Charret. Ivonne en ik wonen nog geen 5 autominuten bij elkaar vandaan, echt dichtbij dus. Lijkt mij heel leuk om een weekendje af te spreken *o/* .

Alvast succes voor je debuut met Alies. Dan ben je er ook maar druk mee, 2 paarden in de wedstrijden uitbrengen 8-) .
Charret

Bericht door Charret » do 12 mei 2011, 21:31

Hahaha, net echt he. ;) Maar het is allemaal voor de fun hoor :D Ik moet van die spanningen af en dat kan eigenlijk alleen door te doen he?

Leuk om af te spreken! Roep maar wat data als je wilt. Ik ga niet op vakantie dus ik ben niet echt gebonden aan iets.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » vr 13 mei 2011, 09:42

Charret schreef:Een jaar?!? Wat absurd! Hoe ver ben je met Azalia in de dressuur?
euh.... nog nooit gestart.

toen ik hem binnenhad werd zalie bevangen!
en nu rij ik zelf niet meer! volgend jaar gaan we beginnen!
Azalie :: Isabeau
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 13 mei 2011, 12:57

Speciaal voor Tamara, een buitenrij-verhaal :D :)) .

Vanmorgen heeft de zadelmaker het dressuurzadel wat mijn instructrice mij wel wilde verkopen afgekeurd. Boom te smal, kussen sluiten niet aan. Laatste was wel op te lossen, eerste lastiger :\ .

Dus beetje sipjes maar naar huis getuft en eigen zadel op Anka gegooid. Met een beste woeiwind hebben we toen een dik half uur door het dorp getuft. Rennende paarden, grasmaaiers en ramenwassende mensen is peanuts. Rasgenoten passeren ging ook best . En het loonbedrijf waar net een dikke trekker wegreed was ook piece of cookie. Jullie snappen wel dat ik Anka platgeknuffeld heb :+: . Ze relaxed nu ook heel goed als we alleen weg gaan, topknollie. Ze heeft nu lekker zelfvertrouwen dat we samen veilig op pad kunnen en dat ze het ook zichtbaar leuk vindt, heerlijk *o/* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 13 mei 2011, 15:07

jeeej, een buitenrij verhaal!!!! Leuk an, dat vertrouwen in je paard hé!
balen van het zadel, wat was het er voor 1?

Weekendje afspreken lijkt me helemaal leuk! In princiepe kan Alies hier in de wei, als ze alleen kan staan? Daar is opzich ook wel een mouw aan te passen.
Alleen ik heb geen vervoer,hihi
Charret

Bericht door Charret » vr 13 mei 2011, 20:33

Alies kan alleen staan :j Ziet ze dan nog wel andere paarden of dat ook niet? Nah als er gras is, is het al gauw goed hoor. Leuk!!
Hoe ver is het bos o.i.d. van jouw huis dan?

Hier nog ander verhaal, mijn laarzen waren nog niet goed. Zo jammer. Het was bijna goed, maar ik wilde het toch nog even anders. Kuit en voet zit perfect, bij mijn enkel was het al wat strakker, maar het kan nog net iets mooier. Maar jeej, hij vertelde nog dat de een er zo mee weg rijdt en er soms bij zitten zoals ik := Krijg je wanneer je platte schuiten hebt, wankele enkeltjes :P
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 14 mei 2011, 10:41

Bos wat wij hebben is niet heel grot, maar je kan er wel een uurtje in rijden.

Ik kan de wei, als alles qua verkoop huis buurvrouw tegen zit, in 2en delen, en dan kunnen ze elkaar zien, anders niet, dan staan karev en Nirvana voor het huis.

er staat nu iets gras te pielen, we moeten regen hebben,haha. Maar misschien heeft Annemarie een idee voor Alies?
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 15 mei 2011, 17:22

ik breek even in, heb niks te zoeken in het A-tjes topic eigenlijk :=
Alies kan hier wel staan hoor Charret. Alleen gaan die 4 van ons 's nachts naar binnen. Hier in het "dorp" zit 100 meter van ons huis een Bed en Breakfast. Als je het weekend komt dat JW met zijn meiden op vakantie is, heb ik wel een logeerbed over. Hij gaat van 16 t/m 26 Augustus weg.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » ma 16 mei 2011, 11:42

Leuk! Het maakt mij eigenlijk allemaal niks uit. Ik durf Alies niet zomaar in een onbekende groep te zetten. Maar wel ernaast met een draadje dat zou geen probleem zijn. Dan heeft ze wat te kauwen en kan ze toch nog andere paarden zien. Prima. :j

Hebben jullie nog data die absoluut niet kunnen of juist wel? Ik zou dan in augustus wel kunnen.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 16 mei 2011, 11:59

ik kan eigenlijk altijd wel. Ben alleen afhankelijk van iemand die mij op moet halen da, ik heb geen trailer en auto
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 16 mei 2011, 17:43

wij hebben 4 stukje weiland, dus ze hoeft niet bij de groep in. Kan ook niet met Marga, die beschermt haar groepie goed.
Zit me net wel te bedenken dat ik dan natuurlijk geen auto heb, en dus ook niet met de trailer weg kan...Of heb jij 2-paards trailer Charret?
Is het dan ook niet net keuring in Onstwedde? Is toch vaak rond die tijd? Misschien ook wel leuk voor Charret
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » di 17 mei 2011, 21:06

Ik vind het allemaal leuk :)) Ik heb wel een 2-paards trailer. Het is alleen dat ik soort van een belofte heb moeten doen dat ik geen andere paarden meer meeneem. 2 keer gedaan en 2 keer is mijn trailer erdoor beschadigd. Maar als het een piep stukje is en ze zijn echt mak moet het wel kunnen. :)

Ik ga trouwens gek doen denk ik en me opgeven voor de crossles in Lunteren die georganiseerd wordt door Amber. Je krijgt dan les van een instructeur en kunt daar kijken wat je kunt en durft. := Lijkt me echt heel stoer.
Plaats reactie