Dit gaat hartstikke goed. Hij loopt op de juiste plaats braaf mee, houdt goed halt, kan meestappen, meedraven, van me weggaan en naar mij toekomen, weet het bestaan af van mijn persoonlijke bubbel en ik kan hem met een pink omzetten naar links of rechts.
Achterwaarts zat er ook zo in, tot nu.. of tot ergens de afgelopen tijd.
Hij kon op lichte druk op zijn borst heel netjes (enigzins) recht achterwaarts, maar blijkbaar zijn we dit knopje ergens verloren.
En vraag ik me dus nu af wat doe ik fout/anders dan eerst?
Lichte druk op zijn borst reageert hij of niet op, of hij gaat naar de zijkant. (ik sta wel recht voor hem)
Als ik de zijkanten probeer te blokkeren, blijft hij staan. Gaandeweg voer ik nu de druk dan op.
Een pasje of paar pasjes achterwaarts als ze gebeuren, worden uitvoerig beloond.
Maar op het moment lijkt er geen tussenweg tussen te weinig en teveel druk.
Te weinig tot normaal is geen reactie, ik voer de druk rustig aan op en opeens is het dan blijkbaar teveel en komt hij omhoog. Niet heel erg hoog, voorbeentjes even de lucht in, maar ook dat heb ik liever niet. Hij lijkt nu te vinden dat hij geen kant op kan dan en dus maar omhoog moet.. Druk doe ik d.m.v. voor hem staan met druk op de boeg *backup* erbij, krijg ik dus totaal geen reactie dan voer ik deze druk gaandeweg op, ook geen reactie dan 'jaag' ik hem met meer druk achteruit door met de leadrope 'zwiepjes' geven op de manier van wegwezen jij, ik ben de baas en ik wil dáár staan waar jij staat. En dan komt dat hupsje dus.
Ergens doe ik dus iets fout/begrijpen we elkaar niet meer op dit gebied/heb ik iets met mijn houding opeens met deze oefening waardoor Ko denkt.. méns wat wil je nu!!

Terwijl de rest dus echt hartstikke goed gaat.
Overigens kan meneer het wel, want met een snoepke erbij wat ik bij zn boeg houdt, kan hij briljant snel recht achterwaarts

(even getest om te zien of het niet in zn lijfje ofzo zit waardoor achterwaarts niet prettig zou kunnen zijn).
Wellicht dat iemand een idee heeft of dat ik iets over het hoofd zie