! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: ! De B'tjes gaan op volle kracht door naar deel acht!

Bericht door Bailey » di 03 mei 2011, 20:47

Gelukkig Kristel dat het beter gaat. Ben wel heel benieuwd naar je foto's.

Clau, bij mij kwam het eigenlijk ook uit de lucht vallen. Stond met stalgenootje te kletsen over endurance, puur over het trainen eigenlijk, waarna ze ineens aanbood me wel te willen brengen naar een wedstrijd als ik zou willen starten. Zo lief! :)

Ik ben inmiddels de TTouch en TTeam weer op aan't pakken en mijn kennis uit aan't breiden. Was er al een aantal weken niet mee bezig geweest, stom eigenlijk want ik weet hoe goed Bailey erop reageert!
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 03 mei 2011, 21:10

Heb een topic gemaakt!

Je mag Beer wel TTouchen als we elkaar in Renkum zien! ;)
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » wo 04 mei 2011, 08:33

@ bailey, wat leuk dat je zn fijne stalgenoot hebt zeg... Spannend hoor!

@ kristel, fijn dat het niets ernstigs is met beertje :)!

Bo had gisteren ook een lompe actie, die sprong even de zijwand van de longeerton in en galopeerde gewoon door. Een herrie! En ik dacht alleen maar, dritt de veearts, die zal wel open liggen..
"Gelukkig" alleen een flinke zijwond links op zijn schouder die niet idioot diep is.
Hij moest toch even uitstappen, en liep erbij alsof hij in zijn broek had gepoept...
Even ontsmettingsspray erop en meneer stond meteen te dansen. Hoorde van mijn vriendin dat het gisteren een klein beetje dik was, niet heel erg vreemd natuurlijk. Ben beniewd hoe hij er vandaag bij staat... sukkeltje!
Hij dacht zeker, de vrouw last van haar rug... ik van mijn schouder... fjorden! :)
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Elvina

Bericht door Elvina » wo 04 mei 2011, 18:45

Jammer Kristel, maar toch fijn dat het niks ernstigs is!

Ow gekke Bo, hoe krijgt ie dat nu weer voor elkaar! Beterschap voor beide dan maar ;)
!#niekie#!
Contacteer:

Bericht door !#niekie#! » do 05 mei 2011, 09:00

Fijn dat het niet ernstig is met beer! :=

Wat leuk dat een stalgenootje je even heen wilt rijden! Haha jij bent nu dus al hard aan het oefenen :D .

pff hopen dat het met Bo allemaal mee valt! hopelijk word de snee niet dikker.

Tuurlijk ga ik foto's maken van galldur. Heb er echt ontzettend veel zin in!

Gister ben ik een dagje brabant geweest samen met Jan, Pernille en Judith
Wat pernille had daar les van jolanda adelaar! (van super guus) echt heel leuk! Super guusje ook nog even in het echt mogen zien. Ontzettend aardige vrouw!
Foto's zullen vast nog wel voorbij vliegen :D

:wave:
10 Mei 2010 Galldur geboren!

Stermerrie
A zadelproef 09 :D

B+5
http://www.staldolfing.nl
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » do 05 mei 2011, 11:18

@ niekie, wat leuk dat je meemocht, vast leerzaam geweest!

Bo die had gisteren lekker in de bagger liggen rollen, dus zijn snee zat natuurlijk helemaal vol met rommel... :n Maar goed het zag er netjes uit, en hij liep er niet rot op. Hopen dat hij de volgende keer nog weet dat die wand hard is en pijnlijk!

Ik ben een slecht mens... heel vervelend dat thuis zitten..

Heb nu voor Bo toch maar een ( nog een extra) zweetdeken en nieuw dekje van Robby's besteld... Vond ze zo leuk :))
Elvina

Bericht door Elvina » do 05 mei 2011, 18:33

Oh gaaf, ik wil ook een keer les van Jolanda haha!

Oh Bernadet, dat is wel heel slecht! Maar wel showen he ;)
Bailey

Bericht door Bailey » do 05 mei 2011, 20:53

Kristel: Beer TTouchen, gaan we doen! Leuk!

Wat een lompe actie van Bo zeg, niet zo handig. Gelukkig zag het er netjes uit daarna.

Danique: oefenen doen we al een tijdje, als ik nu nog moest beginnen was ik rijkelijk laat geweest ;)
Elvina

Bericht door Elvina » vr 06 mei 2011, 19:59

Hellup! Ik moet morgen om half 4 starten en het wordt 27 graden. Mijn bloes is niet wit dus mag daar ook niet in starten als we in zomertenue moegen _-:(
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 06 mei 2011, 20:20

He? Moet je in wit? En wordt het zo warm?? Hmmmm, ik ga meteen op zoek naar een korte broek! ;)
Heeeeeeel veel succes morgen, jullie kunnen het!!!

Beer is helemaal gehavend..is goed te grazen genomen door zijn 'vriend'..haha maar hij heeft voor het eerst in 2 jaar respect voor een ander paard. Hij heeft veel bijtplekken en kale stukken en 2 open wondjes maar verder niks..ja een gedeukt ego..haha! Vandaag heeft hij geen ruzie gemaakt. Hopelijk hou ik er eindelijk eens een sociaal paard aan over!
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 06 mei 2011, 20:23

heb je smorgens nog ff tijd om snel een witte bloese te scoren? Anders doen of je neusbloed....noodgreep even wassen in een beetje chloor. Zou hij ook kapot van kunnen gaan overigens. maar hij zou ook wit kunnen worden. Zijn de bloeses nog erg bijzonder voor wedstrijden of volstaat een eenvoudige bloese ook?

Of een ander net bloes? en je mag vast ook wel kiezen om wel in je jasje te rijden,wel warm, maar dat overleef je ook wel weer.

in elk geval succes morgen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 06 mei 2011, 22:28

Sterre wat gaaf zeg, ik kreeg vanavond ook een aanbod, maar dat vertel ik zo wel

Kristel wat jammer dat Beer niet goed liep, hoe is het nu met hem qua lopen? En dat gedeukte ego trekt wel weer bij

Bernadet wat een actie zeg van Bo, hoe is het er nu mee?

Danique wat leuk dat je mee mocht idd, heb je er ook wat van kunnen leren?

Tessa spannend morgen wedstrijd en zoals Yvonne zegt, kan je niet 's morgens even ergens een witte bloese scoren?

Meiden hier ook iemand die zich aan de endurance gaat wagen :D Ik zeg al jaren dat Vera daar super geschikt voor is, maarja het vervoer is altijd een probleem geweest en nu nog overigens. Nou sprak ik vanavond met een kennis van Paul, die ook 2 fjordenmerries heeft en zij wil met haar merrie ook gaan starten. Dus ik vertelde mijn "probleem" en toen stelde ze voor om dan samen te gaan, zij heeft een 2 paards trailer en dan kunnen we samen met de dames gaan. Het zal overigens dit jaar niet worden, want er moet eerst nog begin juli een veulen uit die merrie geboren worden. Maar goed we hebben de afspraak gemaakt om dan volgend jaar eens kennis te gaan maken met de endurance *o/* En tot die tijd kan ik ook mooi gaan trainen met Veertje
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » za 07 mei 2011, 18:19

Leuk dat je ook endurance gaat starten! Dressuurfjorden zijn in de minderheid hihi!

Mochten sowieso niet in zomertenue starten dus t was echt heel warm! Maar desondanks 188 en 193 dus 2 winstpunten en een 3e prijs! En dat bij een grote groep van 15 :D
Dus we mogen nu L1 starten!!

Foto's volgen nog ;)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 08 mei 2011, 19:19

Tessa die van mij gaan ook dressuren hoor, lees ze gaan allebei voor de fjordsport B ;)

Op die foto's ziet het er heel goed uit zeg, echt heel netjes +:)+

Exel is vandaag kinderpoownie geweest en hij was zo braaf, hij heeft geen pas verkeerd gezet en ik was uiteraard reuze trots op mijn ventje *o/* (hele verhaal staat bij DB)
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » di 10 mei 2011, 16:44

nou met bo en zijn longeerring plek gaat het weer goed, is al helemaal dicht!
Verder staat meneer lekker overdag buiten. Ben sinds het weekend weer voorzichtig aaan het rijden, 1e keer viel wel weer tegen, maar gaat langzaam weer beter met mijn rug. Rustig aan weer opbouwen, na een half uur rijden zit ik namelijk echt niet meer lekker..Zelfs gisteren en vandaag weer hele dagen gewerkt, ben alleen aan het eind van de dag gesloopt!

@ ziggy, leuk hoor met vera mee doen en je kinderpony:) Maar inderdaad de dressuurfjorden zijn in de minderheid!

Hoe is het nu met beertje?

@ tessa gefeliciteerd, en ziet er netjes uit! :)
Bailey

Bericht door Bailey » wo 11 mei 2011, 20:54

Wauw Tessa, wat goed! Gefeliciteerd! En een dikke knuffel voor je toppaard natuurlijk :)

Wat tof Clau dat je volgend jaar endurance gaat starten! Leuk vooruitzicht zeg. En wat fijn dat Exel zo'n lieve kinderpoown is.

Wat fijn Bernadet dat het weer goed gaat met Bo.

Hier even wat minder nieuws, Bailey heeft de afgelopen week stilgestaan omdat ik even moest nadenken over wat ik met hem aanmoest. Klinkt erger dan het is hoor, het is eigenlijk een puur cosmetisch probleem waar hij zelf geen last van heeft.
Meneer heeft een extreem gevoelig huidje, waardoor zijn huid overgevoelig reageert op synthetische materialen, maar dus ook op warmte. En wat gebeurt er als je uren achter elkaar op flink tempo rijdt? Juist ja, warmte opbouw onder het zadel...
Ik masseer en behandel hem sowieso al meerdere keren per week met een combi van energie- en massagemethodes, maar om zeker te zijn deze week een heel aantal anderen erbij gehaald. Die zeggen allemaal hetzelfde; hij heeft er geen last van.
Maar ja, het ziet er toch niet uit, en ik wil het zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Wordtd dus een zoektocht naar wat kan en wat niet kan, extra veel luchten tussendoor op lange ritten enzovoorts.
De endurancewedstrijden heb ik ook maar weer afgezegd, dat gaat 'm niet worden op deze manier natuurlijk.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 12 mei 2011, 19:47

Bernadet heel verstandig dat je even rustig aan doet hoor, niet de boel gaan forceren

Sterre dat is minder goed nieuws zeg, ik hoop dat je wat vindt wat kan helpen

Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » vr 13 mei 2011, 06:26

Ow dat is balen van Bailey... Eigen zijn het ook maar mutsjes die fjordenmannen!
Bo heeft ook snel last van gevoelige plekken op zijn huid....

Het gaat gelukkig alweer iets beter met mijn rug.. Maar heb er nogsteeds last van :(. Me vriend mag dus nog fijn mijn stal uitmesten hahaha! (vind hij zo leuk, not!).
Autorijden is nogsteeds geen pretje, maar gelukkig krijg ik over een week mijn nieuwe auto, en daar zitten betere stoelen in:). Ben net zn klein kind. Ik weet dat hij er sinds dinsdag al is, maar kan hem niet eerder ophalen dan volgende week donderdad vanwege het inleveren van mijn huidige auto... Maar wachten duurt zo lang, heb hem namelijk al in februari besteld...

Nou ik ga weer even wat doen voor de baas :)! Werkse allemaal!
Elvina

Bericht door Elvina » vr 13 mei 2011, 19:38

Oh jammer Sterre, wel lastig! Succes met zoeken!

Doe maar rustig aan Benadet. Gaaf een nieuwe auto, snap dat je niet meer kunt wachten haha!
Plaats reactie