Wauw Tessa, wat goed! Gefeliciteerd! En een dikke knuffel voor je toppaard natuurlijk
Wat tof Clau dat je volgend jaar endurance gaat starten! Leuk vooruitzicht zeg. En wat fijn dat Exel zo'n lieve kinderpoown is.
Wat fijn Bernadet dat het weer goed gaat met Bo.
Hier even wat minder nieuws, Bailey heeft de afgelopen week stilgestaan omdat ik even moest nadenken over wat ik met hem aanmoest. Klinkt erger dan het is hoor, het is eigenlijk een puur cosmetisch probleem waar hij zelf geen last van heeft.
Meneer heeft een extreem gevoelig huidje, waardoor zijn huid overgevoelig reageert op synthetische materialen, maar dus ook op warmte. En wat gebeurt er als je uren achter elkaar op flink tempo rijdt? Juist ja, warmte opbouw onder het zadel...
Ik masseer en behandel hem sowieso al meerdere keren per week met een combi van energie- en massagemethodes, maar om zeker te zijn deze week een heel aantal anderen erbij gehaald. Die zeggen allemaal hetzelfde; hij heeft er geen last van.
Maar ja, het ziet er toch niet uit, en ik wil het zoveel mogelijk proberen te voorkomen.
Wordtd dus een zoektocht naar wat kan en wat niet kan, extra veel luchten tussendoor op lange ritten enzovoorts.
De endurancewedstrijden heb ik ook maar weer afgezegd, dat gaat 'm niet worden op deze manier natuurlijk.