Aiden voor de aller eerste keer @ les

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Tass

Aiden voor de aller eerste keer @ les

Bericht door Tass » vr 29 apr 2011, 19:53

Nou les ging dus erg goed :D.

Mijn instructrice kwam en ik heb verteld hoe Aiden is, wat het probleem is waar we mee zitten en waar we allemaal tegen aan lopen. Het was haar duidelijk en ze heeft wat dingen uitgelegd over hoe we te werk zouden gaan :D. Ze heeft gevraagd of ik het erg vond dat zij eerst met Aiden aan de slag ging om te kijken hoe hij zou reageren en zij wist wat ze moest doen. Ik vond het goed en heb goed gekeken en opgelet :D.

Aiden werd zeg maar weg gestuurd omdat dat in de natuur ook is bij paarden die 'stout' zijn. Als hij opletten en zich richten op mijn instructrice mocht hij naar het midden komen. Hij had het erg snel door, werd weg gejaagd, hoofd ging naar beneden, hij ging wat kauwe en ze stopte direct. Hij kwam naar haar toe en deed hij super goed :)). Hij is erg van het door duwde en kreeg hij een tik tegen zijn borst, hij ging gelijk netjes achteruit zoals het hoort. Hij bleef heel rustig en lief :+:. Als hij met andere dingen bezig was stuurde ze hem weg en liet hem komen als hij onderdanig was :D. Gegeven moment liep hij heel de tijd achter haar aan los door de bak heen, stond stil als zij stil stond en ging netjes achteruit als het gevraagd werd :L.

Hij deed het zo netjes en zo goed. Hij had het zo snel door en lette echt op :L.

Ze heeft hem daarna naar stal gebracht en hij was zowaar rustig :oo. Hij liep rustig met een slap touwtjes, lette op mijn instructrice... als ze ho zei stond hij gelijk stil en ging weer netjes terug zoals het moest :D. Hij deed zoooo goed zijn best :L.

Ik wist niet wat ik zag, Aiden was ineens veranderd naar een rustig en lief paard :+:.

Nu ga ik snel weer een les afspreken en ga ik samen met mijn instructrice aan de slag :D.

Flimpjes... #.

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0371.mp4

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0372.mp4

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0373.mp4

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0374.mp4

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0375.mp4

http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0376.mp4

Deze is het langste :=
http://s306.photobucket.com/albums/nn26 ... V_0376.mp4

Mijn stalbaas heeft nog mee staan kijken en die zei "Je kan zien dat Aiden het heel leuk vind, die oortjes erop, ontspannen, mee willen werken. Het is echt een leuk en goed paardje" :D.

Hij heeft wel als het verkeerd om gaat ineens en hij moet de andere kant op draait hij naar je toe ipv van je af.

P.S. De filmpjes zijn zijn niet van de beste momenten want toen was ik te verbaasd om te filmen :oo.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
kristelhans

Re: Aiden voor de aller eerste keer @ les

Bericht door kristelhans » za 30 apr 2011, 07:30

Leuk he, dat grondwerken! Fijn dat het zo goed ging.

Beer had hetzelfde..ook zo'n drammerd toen hij jonger was, vooral hondsbrutaal, na 1 grondwerkles wist ik hoe ik het zelf moest 'handelen' en nu kent hij zijn plek bij mij..maakt het voor beiden een stuk makkelijker en gezelliger. Veel plezier met je volgende les! Als je dit leuk vind moet je maar eens even googelen op Emiel Voest en Klaus Ferdinand Hempfling (die laatste heeft veel leuke filmpjes met uitleg op YouTube).
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 30 apr 2011, 12:15

Oh wat leuk zeg!
Fijn dat het zo goed ging :-)

Ik wil dit straks met faay ook gaan doen (alle respect voor yara maar dat was me een dramkous in t begin)

Dus lekker blijven posten want vind t reuze interessant
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 30 apr 2011, 12:16

Ik herinner me ineens dat ik van kristel een spel had gekregen en dat werkte perfect bij yaar ;-_
girlnextdoor

Bericht door girlnextdoor » za 30 apr 2011, 15:34

Dat klinkt als een monty roberts mevrouw.
Als je NH/grondwerk interessant vind, is het misschien leuk om volgende week een kijkje te komen nemen op Equiday!
www.equiday.nl
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 30 apr 2011, 19:45

Ik heb net de dvd besteld van equisense ben reuze benieuwd
Nientjepientje

Bericht door Nientjepientje » za 30 apr 2011, 21:10

ow, wat leuk!
Ik krijg ook NH les! Ik vind het ook altijd leuk hoe de paarden erop reageren!
Zo verzorgde ik vroeger ook een fjord die als het ware een soort van bulldozer was, en sinds ik dat soort oefeningetjes ging doen was het een heel ander paard geworden.
Mijn fjordje is nu nog te jong om zulke oefeningen te doen, maar door bepaalde spelletjes te doen die moeders ook aan hun veulens leren, weet ze wel gelijk haar plek tegenover mij en heeft ze ook respect gekregen voor mijn ruimte.

Merk je nu ook dat hij gelijk anders reageert bij jou? Omdat jou lesgeefster natuurlijk eerst de oefeningen heeft uitgevoerd.
Gijs Hermansen x Brusvein
Afbeelding

Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011

Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.
Tass

Bericht door Tass » ma 02 mei 2011, 13:37

Hij weet wel beter dat hij zich op zijn gemak moet houden :+.

Verder was het pas de eerste les dus we gaan er rustig mee verder en kijken hoe dit gaat uitpakken :D.

Ik wilde naar de NH dag gaan maar kan dan helaas niet :(.

Bedankt voor de leuke reacties :D.
Mijn Toppers:
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » ma 09 mei 2011, 18:26

Fijn dat hij zo braaf was. Daar zal je nog veel aan hebben. Is jouw instructrice Roos?
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 09 mei 2011, 19:33

Kende je dit zelf niet dan? Dit kun je juist doen als je nog een jong paard hebt,en steeds herhalen.
Ze hebben het spelletje gauw door hoor,vooral als er lekkere snoepjes bij komen.
Afbeelding
nonskagek

Bericht door nonskagek » di 10 mei 2011, 17:03

Super om te zien dat er meer mensen aan grondwerk doen! :D
Toen wij onze nieuwe fjord kregen, sleurde hij ons ook vrolijk mee alle kanten op. Na een weekje met hem wat grondwerk gedaan te hebben, liep hij netjes met een slapt touwtje mee :D

Ik vind dit echt een leuk paardje! _/-o_
Tass

Bericht door Tass » wo 11 mei 2011, 07:07

Dank jullie wel :D

Jeempie: Jep ik heb les van Roos :D.

Ik kende dit zelf wel maar kon nooit een manier vinden om ermee te beginnen, dus heb ik besloten om het samen te doen met mijn instructrice zodat het gelijk goed gaat :j.

Ja ik vind het leuk om met grondwerk bezig te zijn :D. Vanavond weer les :):).

Aiden is wel een heeel leuk paardje, maar totaal anders als Fiorano :=.
Mijn Toppers:
Plaats reactie