op deze foto zit ik enorm naar achter, zat bijna op de cantle, maar toen ik eenmaal makkelijker in dit zadel kon zitten ben ik ook meer naar voren gaan zitten en zit nu dus echt niet op voorbij de 18e rib.Viv schreef:Op de laatste foto zit je met je gewicht voorbij de 18e rib![]()
Ik heb nu trouwens een BF uit het jaar 0te leen van stalgenootje en krijg straks een nieuwe maat 1 lexington om te testen. Dus ben benieuwd.
Help dilemma!
Re: Help dilemma!
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Zeg Viv hoe gaat het met de lexington maat 1?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
net gehad en 1x op gezeten. Zit als ene huis maar door de diepe zit wel maatje groter nodig, maar zo voor het stappen volstaat hij prima. Kom zelfs met mn benen onder de zweetbladen uit, ook een wonder hahaha.
Vind hem in verhouding met de oude BF's wel heel erg stug, je voelt niet lekker je paard meer en had het idee dat Kdies deze minder lekker vond liggen dan die hele ouwe die ik te leen heb.
Nu zit er ook een te smalle pommel bij, ook niet handig, had om ene L gevraagd. Vind de pad die erbij zit absurd dik, dan ligt het zadel 4cm van zn rug af, dus heb mn gewone ankypad eronder gedaan (zit toch VPS in).
Voelt wel lekker vertrouwd door de diepe (beetje te diep m.i.) kuip maar het Yeeeh gevoel heb ik nog niet echt.
Vind hem in verhouding met de oude BF's wel heel erg stug, je voelt niet lekker je paard meer en had het idee dat Kdies deze minder lekker vond liggen dan die hele ouwe die ik te leen heb.
Nu zit er ook een te smalle pommel bij, ook niet handig, had om ene L gevraagd. Vind de pad die erbij zit absurd dik, dan ligt het zadel 4cm van zn rug af, dus heb mn gewone ankypad eronder gedaan (zit toch VPS in).
Voelt wel lekker vertrouwd door de diepe (beetje te diep m.i.) kuip maar het Yeeeh gevoel heb ik nog niet echt.
Ja met vps is stugger[,had je trouwens geen vps inlages inzitten dan,die zijn dunner.] maar vind het toch wel een groot verschil met een boomzadel, tenminste van mijn cheyenne uitgaand, ,maar als je eenmaal ook daar aangewend bent wil je denk ik niet anders meer, ik had eerst ook echt dat wow gevoel niet maar, als ik nu op mijn boomzadel rij vind ik dat dus echt niks meer.
Maar ja weet natuurlijk niet hoe de lexington zit, en misschien met toch een 2 dat je dan weer beter zit.
Heb mijn zadel trouwens te koop gezet op bokt.
Zal hem morgen ook hier even opzetten.
Maar ja weet natuurlijk niet hoe de lexington zit, en misschien met toch een 2 dat je dan weer beter zit.
Heb mijn zadel trouwens te koop gezet op bokt.
Zal hem morgen ook hier even opzetten.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik heb hiervoor natuurlijk ook al jaren BF gereden zonder VPS en vond dat echt veel fijner zitten dan met.
Ik ben er iig nog niet kapot van van deze.
Toch ook maar eens mn andere optie langs laten komen. Wel duurder maar liever een duurder goed boomzadel dan een boomlooszadel waar ik geen fijn gevoel bij heb.
Ik ben er iig nog niet kapot van van deze.
Toch ook maar eens mn andere optie langs laten komen. Wel duurder maar liever een duurder goed boomzadel dan een boomlooszadel waar ik geen fijn gevoel bij heb.
Daar heb je gelijk in en ik weet natuurlijk ook niet hoe de lexington rijd, dat is natuurlijk ook weer anders.Hoop dat je een goed zadel vind.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Zo, dilemma opgelost.
Ik kan mijn barefoot inruilen met wat extra kosten voor een maat 1, ben ik erg blij mee
.Vind het erg aardig dat ze dit voor mij zo oplost, want een maat 2 verkopen valt niet mee moet ik zeggen, heb nog totaal geen reacties gehad.
Mijn zadel word dan als testzadel gebruikt.

Ik kan mijn barefoot inruilen met wat extra kosten voor een maat 1, ben ik erg blij mee

Mijn zadel word dan als testzadel gebruikt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011