Geboren tussen 1995 - 2003, onderschat ook deze toppers niet

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
_Marjon_

Re: Geboren tussen 1995 - 2003, onderschat ook deze toppers

Bericht door _Marjon_ » di 19 apr 2011, 15:21

Zo 3 uur, lekker hoor!!

Met Roon gaat nu beter, voorlopig staat hij even alleen op de wei. Krijgt hij toch wat grasjes binnen :)
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 19 apr 2011, 15:46

Rowenna lekker hoor 3 uur op pad, ik ben verleden week 3,5 uur weggeweest, alleen maar gestapt ivm ruiter bij me die niet meer kan dan alleen stappen.

Marjon fijn dat het met Roon weer beter gaat en laat hem dan maar lekker even apart staan ipv dat in elkaar gemept wordt :? Is er niet een braaf paardje waar hij eventueel samen mee kan staan?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 21 apr 2011, 11:13

Ik ga de laatste tijd ook vaak op stap. Zelfs alleen! Dat had ik eigenlijk al opgegeven...

Vorige zaterdag en zondag heb ik dus deelgenomen aan een clinic. Zelf heb ik alleen zondag met Falco gereden. Pieterjan (mijn vriend) reed hem namelijk op zaterdag. Ik ben zelf niet zo tevreden van mijn les (meerbepaald van mezelf dan). Falco maakte zich op een bepaald moment erg sterk en peerde er vandoor... Aan het einde van de les begon hij echter wel lekker te lopen :)

ik heb, doordat ik mijn merrie een tijdje volgens de methode van Baucher heb gereden, de onhebbelijke gewoonte aangenomen om mijn handen veel te hoog te dragen... Jammer genoeg zie je dat op de foto ook terug... Falco loopt hier echter wel leuk :)

Afbeelding
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » zo 24 apr 2011, 21:56

Zo die handen zijn inderdaad wel erg hoog ja :P

Roon komt zoals het er naar uit ziet binnenkort sowieso met 1 andere. Nu staat hij in de wei ernaast en kunnen ze neuzen bij het hek.
3 van de 5 andere paarden zijn stik nieuwsgierig naar hem (een fries en 2 hafjes), de andere 2 kijken er niet naar om en daar zit ook diegene bij die hem niet moet... Moet zeggen dat ik hem best knijp, want als ik Roon uit de wei moet halen moet ik door de wei van de andere paarden.. Zo bang dat hij sneaky van achter aangevallen word en ik er tussen zit.

Gisteren even lekker zonder zadel gehobbeld, eerst ik, daarna mijn vriend. Die heeft jaren niet gereden en het was nu de 2de keer dat hij op Roon zat. Ook zelfs gedraafd zonder zadel en hij blijft prima zitten! Lekker getut met zijn 3tjes. Vriendlief geborsteld, ik manen geknipt :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 25 apr 2011, 12:06

wat fijn dat Roon een maatje krijgt Marjon

Ik ben alleen maar super gelukkig met Vera, onze band lijkt met de week sterker te worden (voor zover dat mogelijk is)

Afbeelding
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

rowenna

Bericht door rowenna » ma 25 apr 2011, 15:01

Wat leuk cladia, zo lekker bij je paardje in de wei, kan me nog herinneren dat dat wel eens anders is geweest, of heb ik het nu mis.

Machteld eerlijk gezegd vind ik je paardje niet zo leuk lopen, hij loopt nogal opgekropt en misschien lijkt het maar zo hoor, maar je bent ook wel erg streng met je handen hoor, maar kan ook komen omdat je zei dat Falco zich sterk maakte, kan natuurlijk ook zijn dat falco zich sterk maakte omdat jij zo sterk bent.En inderdaad wat rijd je met je handen hoog zeg.
Die methode van baucher is toch klasieke rijkunst of heb ik het mis?Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken dat je dan zo enorm hoog met je handen moet rijden, deze methode is volgens om een paard met een losse teugel nageeflijk te laten lopen en niet met je handen zo enorm hoog te rijden en dan ook nog je teugels zo gespannen vast te houden, of heb ik het verkeerd.
Anders ben ik wel benieuwd wat het dan wel is, want vind dit toch wel een rare manier van rijden met je handen zo hoog.
Laatst gewijzigd door rowenna op ma 25 apr 2011, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 25 apr 2011, 15:05

Rowenna dat klopt helemaal, tot verleden jaar was het een drama om Vera uit de wei te krijgen, totdat ik het ander aan ben gaan pakken. Sindsdien zijn we echt helemaal naar elkaar toegegroeid

Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 25 apr 2011, 15:31

@Rowenna: Zoals ik al zei, houd ik mijn handen veel te hoog. Ik heb mijn merrie een tijdje volgens de methode van Baucher gewerkt (leuk ideetje van mijn instructeur). Hierbij worden de handen heel hoog gedragen en wordt het hoofd van het paard eerst omhoog gewerkt om het nadien geleidelijk te laten zakken.

Deze methode stamt uit de 18e eeuwse rijkunst en was heel populair bij volbloeden om ze weer enigzins berijdbaar te maken (hadden maar al te vaak voorbeenblessures van de jacht). Ik vond dit geen fijne methode voor mijn merrie en ik heb er helaas nog deze slechte gewoonte aan overgehouden ook. Dat Falco zich hierdoor ook wat gaat opkroppen is dan ook het gevolg. Baucher is overigens een erg omstreden figuur in de rijkunst en het was wel degelijk de bedoeling de handen dermate hoog te dragen op bepaalde momenten.

Deze les had Falco enorm de turboknop erop, dus ik ben met dit plaatje (halverwege de les) erg tevreden. 10 minuten voordien zat hij nog in IJslandermodus ;) Dat opkroppen gaat weg wanneer ik wat meer ontspan en mijn handen op hun plek laat ;)

Op het einde van de les zag het er overigens zo uit: Afbeelding
rowenna

Bericht door rowenna » ma 25 apr 2011, 17:48

Machteld,Bedankt voor je uitleg, snap het nu wel, vind het inderdaad een rare manier van rijden, kan me voorstellen dat je nu wel weer anders aan de gang moet en dat inderdaad weer wennen is, vind deze laatste foto er een stuk beter uit zien hoor, je paardje loopt nu veel meer ontspannen en jij hebt je handen nu ook veel lager wat natuurlijk ook weer meer rust geeft voor falco, super.

Vandaag had Udo geloof ik ook de turbo aan staan meeeeeeen.
Stap en draf ging netjes, maar galop -:(-
Hij ging echt als een halve gare door de bak, was ook echt niet te stoppen op een normale manier, dus even flink de handrem er op gezet en even stil laten staan en weer op nieuw beginnen, en daar gingen we weer, toen maar even op zijn makkelijke hand, geen probleem netjes en rustig in galop.
Weer van hand veranderen en weer aan galoperen, en ja hoor daar ging het weer _-:( .
Paard weer terug in halt houden, even rust er in brengen en weer opnieuw proberen, heb toen iets anders geprobeert, teugels helemaal los,meer teugel had ik niet zo los zeg maar.
En wat denk je meneer galopeerd rustig aan, voorlopig maar even zo door gaan dus, ik denk dat ie het op de linkerhand gewoon zo moeilijk vind om netjes en rustig te galoperen en dan ook nog met kortere teugel, dat ie met flink rond crossen er onder uit probeert te komen, zou dat kunnen denken jullie?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 25 apr 2011, 18:51

Machteld deze foto ziet er idd een stuk relaxter uit :D

Rowenna dat komt me heel bekend voor, ik heb een Exel die ook mister race-eend uit wil hangen :(

_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » ma 25 apr 2011, 21:45

Jaaa, vandaag heeft Roon in de groep gestaan!!
Per ongeluk, want het hek stond open en ineens stonden ze bij elkaar.
En het gaat goed!
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 26 apr 2011, 10:11

Dat is goed nieuws Marion

rowenna

Bericht door rowenna » di 26 apr 2011, 14:22

He Marjon wat goed, hoop voor je dat het zo blijft.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » di 17 mei 2011, 22:28

Gaat goed nu hoor in de groep, af en toe nog wel eens wat gejaag maar Roon heeft nu ook dondersgoed door dat hij sneller is als dat oudje dat m niet mag..
Hij past wel goed op. Met 3 van de 5 andere gaat nu goed en die andere 2 istie nog wat schichtig voor, maar komt wel goed!!

Mijn ezeltje vandaag :+:

Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 19 mei 2011, 10:03

Hehe, fijn dat het zo goed gaat en dat hij slim genoeg is om dat nukkige oudje uit de weg te gaan :)
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 20 mei 2011, 11:12

Overigens istie nu wel een beetje spekkie hoor, van het gras.
Maar zeker mijn bijrijdster rijd ook wel wat fanatieker in de bak, ik ben daar wat minder van.
En hij mag nu ook regelmatig aan de longeerlijn, doet hij ook braaf :)

Nog een foto spammetje van mijn lieverd.

Afbeelding

Ik op Roon en mijn vriend op de pony van mijn bijrijdster. Mijn vriend rijd ook als het kan nog wel eens op Roon, met of zonder zadel of op buitenrit :D
Hij heeft niet zoveel ervaring en de pony's wilde niet zo goed stilstaan, daarom mijn rare hoofd.
Afbeelding

En met Roon en bijrijdster en pony in het natuurgebied/bos , kleine 3 kwartier van stal vandaan, dus is goed te doen.
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 20 mei 2011, 13:12

Roon ziet er goed uit Marjon!! Toch vreemd dat hij niet van zich af beet! Hij was voordat hij naar jou toe ging, de baas in de wei. En deelde een enkele keer wel wat klappen uit.
Toen hij als 3jarige op de manege in de groep kwam, werd hij ook nagezeten, maar hij draaide vaak snel af en liep dan niet meer door. Toen was er de lol voor het andere groepje paarden snel af.
Toch vreemd, want hij is altijd zo'n allemansvriend geweest...

Die ene foto van zijn hoofd vind ik super mooi! En ook leuk dat je vriend gaat paardrijden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 20 mei 2011, 14:54

Hihi mijn vriend heeft het al over 'als ik later ook een paard heb' dus :P
Hopelijk krijg ik het er in dat we er dan een 2e fjord bij kopen :P
Ronan gaat trouwens dit jaar niet naar de keuring, zie hem toch geen ster worden en is zo'n gedoe met een trailer regelen enzo.
Ik hoorde trouwens dat de manege waar de keuring word gehouden te koop staat?! dus weet niet wat voor consequenties dat heeft voor de keuringen voor de toekomst..
Maar wil misschien wel mee als jullie op strandrit gaan, da's toch maar 3 kwartier stappen vanaf stal. Je mag hem anders natuurlijk altijd komen opzoeken!

Dat van de wei, ja vreemd, maar misschien dat het iets te maken heeft met zijn vorige stal? Daar kon hij natuurlijk alleen neuzen met andere, hij was daar altijd heel erg aanhankelijk. Dat is nu een stuk minder!! Okee hij komt wel nog steeds naar me toe, maar op zijn vorige stal reageerde hij alsof hij nooooit aandacht en nooit te eten kreeg :Y).
Dat is nu wel minder, dus denk dat ik er heel goed aan gedaan heb door hem weer in een groep te zetten!!!!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 20 mei 2011, 15:30

Hier ook eens een berichtje.
Vandaag heerlijk wezen tutten met Reinar, normaal moet ie daar niet zo heel veel van hebben maar hij was nu helemaal in zijn nopjes..... :L
Rijden gaat weer prima, hij is al aardig afgeslankt al mag er van mij nog wel een 50 kilo af. Maar je kan nu gewoon merken dat hij weer conditie krijgt dan wordt ie helemaal enthousiast tijdens het rijden. :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » vr 20 mei 2011, 19:30

Leuk Janna!
Gaat Reinar ook weer de kudde in dit jaar?
Plaats reactie