Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Charret

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Charret » do 21 apr 2011, 17:25

Hier begint het weer te komen. Bah die dingen mis je echt niet he? Tijdens de les vlogen de eersten alweer recht in mijn fret :P
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 21 apr 2011, 19:24

nou, vanavond wel weer van die hele kliene irri vliegjes, de befaamde knutjes, de eczeemm ugjes. ben heel benieuwd hoe het dit jaar gaat..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 22 apr 2011, 09:07

Ik ook, Anka staat 24/7 buiten en is altijd heel relaxt op de wei, ook 's avonds, maar zodra ze vast staat begint ze te schuren. Misschien wel heel normaal maar ik heb toch net als vorig jaar zoiets van het zal toch niet??
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 22 apr 2011, 16:05

dat vraag ik me dus ook al 3 jaar af. Buik, hoofd en verdere lijf schuurt ze niets aan, alleen staart en manen..
Charret

Bericht door Charret » za 23 apr 2011, 19:02

Lies schuurt nu ze de deken af heeft iets aan haar staart. Maar dat doet ze dan altijd even. Net de periode dat ze in de rui is.
Volgens mij kunnen ze van een te veel aan eiwitten ook gaan schuren.
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 23 apr 2011, 20:05

Oeh, ik he vanochtend zo lekker gelest met mijn schattie :+: . Week stilgestaan opstappen en heel goed wegrijden! En lekker buiten uitgestapt, de braverd. Lekker ding die Anky!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 23 apr 2011, 20:26

Lekker An! Heb je al 5 wp in de l1, snel ja!
Zin in 30 april?
Charret

Bericht door Charret » di 26 apr 2011, 20:35

Alies is jarig!! 7 jaartjes alweer :D
Gisteren gereden en dat ging bagger. Maar dat mag de pret niet drukken he? := Hoe vind ik de uit knop van standje turbo? Zodra dat weg is kan ik lekker met haar werken en fijn krijgen, maar het is steeds weer iets harder en harder zodra ze de kans krijgt. Erg vervelend. Wanneer ik vaker rij wordt het iets minder hoor en gisteren was weer na een paar daagjes niks doen.
Van de week maar weer lessen en dan stap ik weer helemaal happy af :))

Wat ga je de 30e doen? *heeeelemaal niet nieuwsgierig :P*
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 26 apr 2011, 20:41

We gaan zaterdag lekker buitenrijden! Zin in ja.

Gister al lekker een half uur buiten getuft. Anka doet het echt super nu alleen. Niks geen geaarzel maar mooi braaf voorwaarts +:)+ . Ook voor het eerst stukje galop gedaan, oeh lekkerrr.

Vanavond clubles gehad. Anka was nogal voorwaarts en dus wat aan de sterke kant. Maar instructrice zeidat Anka steeds mee bij elkaar met impuls loopt, sprong en knie buigen meer en ze houdt meer swung. Eeeh, zal wel, maar iets minder power van voor mag van mij wel. En wat lastig is, er zijn 2 bijgekomen in de les. Dus minder aandacht en al helemaal voor mij. De nieuwe paarden zijn groen en hebben nog meer aandacht nodig en aangezien ik het verst ben nu in niveau krijg ik dus in verhouding aaaardig minder aandacht. En ik kan het ook wel gebruiken om verder te komen. Naja, lastig soms.. :\
Charret

Bericht door Charret » wo 27 apr 2011, 20:58

Hebben ze bij de club les dan niet een lesje voor de iets meer gevorderden en de mindere? Dat blijft lastig he met groepsles. Krijg je daar van dezelfde persoon les als je prive les?

Vandaag heb ik fijn gereden. Lies werd steeds fijner. Ze was even heel opstandig en dwars dus ik gaf wat flink been. Hup bok en een gepikeerd paard. Daarna even 5 min een klier en dan is het over en gedaan. Snap je dan soms echt niet he.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 29 apr 2011, 06:37

Ik heb van iemand anders priveles. En er is niet echt een indeling maar in mijn les rijden in totaal 5 mensen. 2 met paard van B-niveau, 2 nieuwe groene paarden en ik van L1/L2 niveau. Het wringt gewoon een beetje nu.

Anka was gister nogal wakker met buitenrit :D . Op 1 schrikuitwijk na was ze wel weer heel braaf. Allerlei obstakels gehad, van wilde pinken in de wei, tot schrikhekken en tuinsproeiers. Uur gereden en met draven wilde ze HARD. Haar ritgenoot vond het allemaal wel best maar dan merk ik wel hoe goed ze nu eigenlijk in conditie is hihi :)) .
Charret

Bericht door Charret » vr 29 apr 2011, 20:02

De paarden hebben zo flot een goede conditie. Tijd terug in de duinen dacht ik steeds oooh als ze het maar volhoudt. Maar mevr. ging als een gek zo hard en niet buitenadem of even moe, maar na 10 min was ze ook gewoon weer fit.

Ze vroegen van de club of ik ook een proefles mee wilde rijden, dus dat doe ik dan volgende week ofzo. Dat werkt net zoiets. Zal mij benieuwen.

Alies en ik hebben elkaar weer gevonden vandaag. Athans ik Alies := Alies is een gevoelig paard. Te veel been of handwerk of druk in mijn houding enz. is ze niet van gedient. Alles moet dus fijn blijven liggen en fijn doorgeven worden. Ligt mijn been net iets te ver naar achteren hup kontje en ik weet weer ik moet op mijn houding letten. Pff..best confronterend. Maar beter kun je het eigenlijk niet leren. Je moet nu wel de hulpen goed geven. Logisch, maar voor jezelf soms best pittig. Een vlakbeen houden, ik haat mijn lompigheid op zo'n moment. Tussen je oren weet je hoe het moet, maar je lichaam werkt dan nog net niet helemaal goed mee.
De turbo gaat dan ook niet meer iedere keer aan. Ik heb mijn sporen ook afgedaan. Niet nodig, maar ze zitten aan mijn laars en haal ze er voor het gemak niet iedere keer af wanneer ik de een of de ander rij.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 29 apr 2011, 20:07

Ik vind de clubles ook leuk en gezellig, maar momenteel niet zo leerzaam. Naja, heb voor het 2e kwartaal al betaald dus die rijd ik sowieso maar uit.

Anka dacht vanavond Fjordabier te zijn. De combi uberfitte Fjord, lekker zonnetje, veel wind en obstakels (=gewone shetkanders) naast de bak deed het hem denk ik :+ :D .

We hebben vanavond ook wat nieuws geleerd. Gebroken lijnen in galop, links of rechtsomkeert in galop en dan door in contragalop. Anka kan dat goed, galoppeert goed door in de contra en springt niet over *o/* .
Charret

Bericht door Charret » ma 02 mei 2011, 21:05

Baal baal baal baal baal baal baal baal!!!

Mijn laarzen zaten niet goed. Eerst bij de kuit niet. Die bobbel zeg maar. Die kon hij terplekken vermaken en dat zat goed. Maar bij mijn enkel was de laars veel te ruim. Het leek net of ik zo'n klomp voet had. Zag er niet uit. Dat zag hij ook gelijk dus hij moet de laars nu vermaken. Ja zo wilde ik ze ziet. Zat ook niet fijn, te veel ruimte. Dus ik kan weer 1,5 week wachten.
Of te wel; baal baal baal baal baal baal baal baal!!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 02 mei 2011, 21:42

Ow, balen zeg Charret, hopen dat ze met 1,5 week wel goed zijn.

En dit vind Anka van haar weideleven :+
Afbeelding
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 02 mei 2011, 22:28

*o/* Mijn laarzen opgehaald *o/* Moet zeggen, ze zitten wel wat strak. De rits is lastig dichtdoen en toch wel een klein beetje kuitbobbel. Maar niet heel storend.. Krijg direct zin om weer te gaan rijden! Ze zijn echt prachtig...
Heb bijna 11 weken niet gereden omdat ik zwanger was zoals sommigen hier wel weten. Helaas heb ik een miskraam gehad. Nu ga ik me weer voor de volle 100% op het rijden storten :))
Vandaar dat ik ook ff nogal afwezig was hier
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
claudia

Bericht door claudia » di 03 mei 2011, 05:28

Tjee Carolien, wat vreselijk een miskraam. Veel sterkte.

Doe maar weer voorzichtig aan met rijden.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » di 03 mei 2011, 05:57

wat erg om te horen!
ben zelf nu 12 weken zwanger...
gelukkig heb je wat afleiding van je paardje!
heel veel sterkte... X
Azalie :: Isabeau
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 03 mei 2011, 08:13

Wat erg dat je een miskraam hebt gehad Carolien. Had al het idee door bepaalde berichtjes dat je misschien wel zwanger was. Sterkte ermee.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 03 mei 2011, 10:11

Heb er wel vrede mee gelukkig. Als het in de eerste 3 maanden verkeerd gaat is er bijna altijd in de aanleg al iets niet goed dus dan is het waarschijnlijk maar beter..
Wie weet over een paar jaar nog eens, ben voorlopig wel genezen van dit soort praktijken. Ik was ook echt niet te genieten en merk dat ik nu weer mijn vrolijke zelf word en daar ben ik erg blij mee haha..
Ik doe zo mijn nieuwe laarzen aan en dan ga ik weer es op Adje zitten *o/*
Waren jouw laarzen ook stug in t begin Annemarie? Toen ik ze gisteren paste kon ik haast niet lopen haha..Maar wat zijn ze mooi!!!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Plaats reactie