16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Danc wordt dus 25 jaar...nouja hij staat in het stamboek op 1990, maar hij is wel ouder. Geen papieren he...
- nancy imka
@ Anita, ik zei ook al tegen Dees sinds ik mn nieuwe knieen heb ben ik nog nooit zo vaak gevallen als laatste tijd... Maar gelukkig blijft het tot op heden alleen bij vervelende spierpijn... Imka zal ook wel spierpijn hebben...
gisteren weer leuke grondwerkles gehad. Met Li los gewerkt op de cirkel en met Ara nog aan de dubbele lange lijnen bezig geweest.
Leuk Siets, dat je ook foto's gaat maken met de oude eigenaresse erbij!
Cowgirlwillie, hier hebben we alleen een plasticen zweetmes eigenlijk. Ik heb maar zo'n furminator besteld, ben erg benieuwd ernaar!
Anita, hopelijk komt Meline snel weer thuis!
Ootje, wilde je met Odette nog dingen trainen in de bak of vind je het niet erg? Is het het mulle zand of de spiertraining die te zwaar is voor haar? Met buitenrijden kan je natuurlijk ook veel trainen, eigenlijk kan je heel veel oefeningen die je in de bak doet, ook buiten doen.
Oh wat vervelend zeg dat Imka gevallen is. Zomaar ineens gestruikeld, misschien was ze wat aan het "sjokken" en niet opletten? Kan me goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent, hoe is het nu met die plekken? Niets dik? En jijzelf ook beterschap!
Haha, Dendola, die heeft het maar druk met relaxen zo te zien!
Rocky mobi, 14 mei wordt Moby dus 20 jaar. Grappig, want 14 mei wordt Li ook 20 jaar!!
Leuk Siets, dat je ook foto's gaat maken met de oude eigenaresse erbij!
Cowgirlwillie, hier hebben we alleen een plasticen zweetmes eigenlijk. Ik heb maar zo'n furminator besteld, ben erg benieuwd ernaar!
Anita, hopelijk komt Meline snel weer thuis!
Ootje, wilde je met Odette nog dingen trainen in de bak of vind je het niet erg? Is het het mulle zand of de spiertraining die te zwaar is voor haar? Met buitenrijden kan je natuurlijk ook veel trainen, eigenlijk kan je heel veel oefeningen die je in de bak doet, ook buiten doen.
Oh wat vervelend zeg dat Imka gevallen is. Zomaar ineens gestruikeld, misschien was ze wat aan het "sjokken" en niet opletten? Kan me goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent, hoe is het nu met die plekken? Niets dik? En jijzelf ook beterschap!
Haha, Dendola, die heeft het maar druk met relaxen zo te zien!
Rocky mobi, 14 mei wordt Moby dus 20 jaar. Grappig, want 14 mei wordt Li ook 20 jaar!!
Nou, dat thuiskomen van Meline gaat nog wel even duren want ze is nog steeds boos op Karant en wil niets van hem weten. Ga proberen haar en Hindra deze week te bezoeken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat een merrie zeg, in ieder geval zit er karakter in.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Boos op Karant....hmm....wat een karakter idd!
- rocky&moby
wat grappig hebben we 2 jarige 14 mei!
We hebben beloofd de fjordcup meeterijden om het aantal wat optekrikken, gister even geoefend. Moby vloog nog net de grond niet in toen hij de rijspullen zag, maar ze conditie is toch nog beter dan ik dacht.
Hij heeft alleen giga lange manen, die kan ik echt niet vlechten hihi.
We hebben beloofd de fjordcup meeterijden om het aantal wat optekrikken, gister even geoefend. Moby vloog nog net de grond niet in toen hij de rijspullen zag, maar ze conditie is toch nog beter dan ik dacht.
Hij heeft alleen giga lange manen, die kan ik echt niet vlechten hihi.
yes yes yes mijn nieuwe verrekijker is binnen
! Meteen meegenomen toe ik de paarden op de wei ging zetten vanmiddag. De dames stonden natuurlijk al voor het hek, toen ik eerst in de bak ging poepscheppen en richting het hek liepen, renden ze er meteen weer naartoe. Hoezo gefocust op gras!
Balen Anita, wel fijn dat je ze even gaat bezoeken binnenkort.

idd, en die allebei 20 worden!rocky&moby schreef:wat grappig hebben we 2 jarige 14 mei!
Balen Anita, wel fijn dat je ze even gaat bezoeken binnenkort.
- nancy imka
@ Pareltje, Imka dr neus is ondertussen al weer hersteld dat ws echt een lichte schaafplek, vooral een vervelende plek. Daarnaast heeft ze dus op dr kogels aan de voorkant twee wondjes zitten. Maar deze zaten er al wel alleen was die ene flink open na de val. Ik weet niet wat die wondjes zijn. Ze zitten er nu al weer een tijdje en gaan maar niet weg...
Gisteravond op excursie geweest met Staatsbosbeheer en vogelwerkgroep, in de Balij weidevogels kijken. Kon meteen mijn nieuwe kijker testen, fijn ding zeg! Vanochtend een rit met vriendin en haar hond gemaakt, ruim 3 uur onderweg, met lunchstop en ook nog 2 heerlijke stukken kunnen racen, Li was helemaal happy horse, ze ging weer net zo hard als vanouds!! Heerlijk dat we dat weer kunnen
!
Nancyimka, waren die plekjes op Imka haar kogels al open voor de val? Of pas erna? Misschien is ze in de wei een keer gestruikeld?

Nancyimka, waren die plekjes op Imka haar kogels al open voor de val? Of pas erna? Misschien is ze in de wei een keer gestruikeld?
- nancy imka
Ik denk zelf dat ze die plekjes heeft van het gaan liggen op de straatstenen. Ik zie haar nooit liggen hoor dat ten eerste maar ik zou anders niet weten waar ze het van zou moeten hebben... Ik had al zitten denken aan mok maar ja zit dat aan de voorkant...
De plek is na de val wel open gegaan en groter geworden! Vandaag heb ik het helemaal schoon gemaakt met betadine shampoo. Ik ben er alleen nog niet zo uit of ik er nou nog iets op moet smeren...
De plek is na de val wel open gegaan en groter geworden! Vandaag heb ik het helemaal schoon gemaakt met betadine shampoo. Ik ben er alleen nog niet zo uit of ik er nou nog iets op moet smeren...
ik doe op Li haar wondjes (ze heeft flink veel plekjes open geschuurd van de jeuk van het verharen) en op de bijtwondjes die Jamin geeft, eerst schoonmaken met betadine shampoo en daarna betadine zalf erop. Blijft het nog een tijdje desinfecteren. Als het wondje bijna dicht is, dan doe ik er acederm ophttp://diergeneesmiddelen.info/index.php/bijsluiters2/22-huid-en-vachtmedicatie/262-acederm
Ik zou er niets op smeren hoor Nanc. Een paarden lichaam moet het zelf kunnen herstellen(of het moet echt heel erg zijn die wond)Als je wast en er ook iets op smeert dan blijft de huid ook week en komt er dus ook geen korstje op. Natuurlijk is een keer was niet erg, maar daarna moet je er eigelijk mee stoppen(is mij tenminste geleerd na Ekdal zijn wond....)
Hallo Allemaal,
Nelis hoort ook bij de club! Hij wordt in mei 18!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het erger vind als mn paardje een jaar ouder wordt dan dat ik zelf ouder wordt
Nelis hoort ook bij de club! Hij wordt in mei 18!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het erger vind als mn paardje een jaar ouder wordt dan dat ik zelf ouder wordt

Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen!
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Welkom!
18...jonkie
18...jonkie

Nelis is leuk!
Net met mijn bijna 19 jarige een buitenrit gemaakt, alleen
Het is me voor de 2e keer gelukt haar alleen bij huis weg te krijgen. Ik heb al heel wat paarden bereden in mijn leven, maar ik heb nog nooit op zo'n druk beest gezeten als op Marga....man wat een tuthola. De heenweg ging heerlijk, zelfs een stuk gedraafd, maar de terugweg.....druk druk druk
Net met mijn bijna 19 jarige een buitenrit gemaakt, alleen

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat goed dat je alleen kan buitenrijden!
Heb ik een keer gedaan met Nelis, geen succes ik belande in het maisveld, op de grond!
Nu ga ik altijd met Bri en Cural buiten rijden!
Heb ik een keer gedaan met Nelis, geen succes ik belande in het maisveld, op de grond!
Nu ga ik altijd met Bri en Cural buiten rijden!
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
v. Bjorgard m. Sidelia

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
- nancy imka
Leuk paardje die Nelis...
@ Roos, ik ben ook niet zo van het smeren. Maar deze plekken zitten er al een tijdje. En daarnaast is die een door de val open gegaan. Ik heb ze al een tijdje geleden ondekt maar mijn motto is altijd het gaat vanzelf wel weer over. Ik ontsmet bij me zelf ook niet ieder wondje. Maar nu zit het er al weer een tijdje en het blijft maar zitten. Het doet haar ook best wel pijn als je er aan zit... Het zit ook precies op een rot plek!
Daarom mijn issieu van wel of niks op smeren. Heb er een paar dagen sudocreme op gesmeerd maar of dat nou helpt... De korstjes blijven week en daardoor is het in mijn beleving minder pijnlijk voor Imka denk ik. Maar of het ook goed is?! Nu zit er al weer twee dagen niks op
@ Roos, ik ben ook niet zo van het smeren. Maar deze plekken zitten er al een tijdje. En daarnaast is die een door de val open gegaan. Ik heb ze al een tijdje geleden ondekt maar mijn motto is altijd het gaat vanzelf wel weer over. Ik ontsmet bij me zelf ook niet ieder wondje. Maar nu zit het er al weer een tijdje en het blijft maar zitten. Het doet haar ook best wel pijn als je er aan zit... Het zit ook precies op een rot plek!
Daarom mijn issieu van wel of niks op smeren. Heb er een paar dagen sudocreme op gesmeerd maar of dat nou helpt... De korstjes blijven week en daardoor is het in mijn beleving minder pijnlijk voor Imka denk ik. Maar of het ook goed is?! Nu zit er al weer twee dagen niks op

Denk wel dat wij ongeveer dezelfde visie hebben Nanc qua smeren. Kan je er geen klei op smeren, dat houdt de vliegen er ook vanaf!
Ivonne; echt zooooo stoer van jullie.
Zo danc vanmorgen even los laten rennen 20 min. Hij doet dan net of ie neervalt van de hitte, terwijl het best meeviel, want naar het land kan hij wel hard rennen....de stouterd!
Ivonne; echt zooooo stoer van jullie.

Zo danc vanmorgen even los laten rennen 20 min. Hij doet dan net of ie neervalt van de hitte, terwijl het best meeviel, want naar het land kan hij wel hard rennen....de stouterd!
Was ze met JW erbij ook nog zo druk? Wel lekker gespatterd in het Zwanemeer?Ivonne schreef:Nelis is leuk!
Net met mijn bijna 19 jarige een buitenrit gemaakt, alleenHet is me voor de 2e keer gelukt haar alleen bij huis weg te krijgen. Ik heb al heel wat paarden bereden in mijn leven, maar ik heb nog nooit op zo'n druk beest gezeten als op Marga....man wat een tuthola. De heenweg ging heerlijk, zelfs een stuk gedraafd, maar de terugweg.....druk druk druk
Heb met Nisko een bosritje gedaan, maar die was erg relaxt. Lekker hoppa in draf door het bos. Gelukkig was de bomenkapmachine al opgezout! Alleen spetterende kinderen in een zwembad was wat raar.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!