Karant

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Esther

Re: Karant

Bericht door Esther » di 05 apr 2011, 11:42

Ik vond Cikaro er niet meteen beter uit zien dit jaar, maar is misschien een kwestie van smaak..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 05 apr 2011, 15:47

Esther schreef:Ik vond Cikaro er niet meteen beter uit zien dit jaar, maar is misschien een kwestie van smaak..
Smaken blijven gelukkig nou eenmaal verschillen ;)
Maar wat ik me kan herinneren van Cikaro van vorig jaar dat hij er toen ook goed uitzag alleen nog wat minder ontwikkeld, ik vind hem een stuk volwassener tonen nu :)) Tevens vind ik hem steeds wat beter een geheel gaan lijken, ik vond hem eigenlijk nogal vreemd van verhouding maar dat begint bij te trekken.
Daarbij heeft Cikaro ook geweldige gangen en heeft hij een erg vriendelijk karakter :D
(stiekem vind ik hem steeds wat leuker worden eigenlijk :P )
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Mieke

Bericht door Mieke » di 05 apr 2011, 17:06

Ik vond Cikaro persoonlijk dit jaar dus meer uit verhouding dan vorig jaar. Ik vond er vorig jaar al niks aan en dit jaar nog niet ;)
Ctje :)
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 05 apr 2011, 17:15

Miekjuh schreef:Ik vond Cikaro persoonlijk dit jaar dus meer uit verhouding dan vorig jaar. Ik vond er vorig jaar al niks aan en dit jaar nog niet ;)
Leg eens uit waarom je dat vind dan, ben ik wel heel erg benieuwd naar!
Ik vond vorig jaar zijn front en hals een soort niet kloppen bij zijn lichaam, nu is het nog niet helemaal in proporties maar in mijn beleving komt het wel steeds meer richting elkaar en geeft het niet meer zo'n vreemd beeld, dit hoorde ik afgelopen zaterdag ook van veel mensen terug :)) Het gaat een meer kloppend geheel worden nu, een completer paard!
Ennnnnn, Joost!!
Mieke

Bericht door Mieke » di 05 apr 2011, 17:25

Dat mag ook wel aangezien hij ouder wordt.
Ik vond hem vorig jaar meer een eenheid, wel zwaar en zeker nog niet volgroeit. Dit jaar vond ik zn hals heel raar uitkomen, mede doordat hij erg kort geknipt was, zn nek kwam gewoon heel raar uit. Verder vond ik vorig jaar meer richting het ouderwetse type gaan, terwijl ik hem dit jaar meer naar het sporttype vond gaan.
Vind wel dat hij super kan bewegen, maar tis gewoon niet mijn type paard.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » di 05 apr 2011, 18:04

Miekjuh schreef:Dat mag ook wel aangezien hij ouder wordt.
Ik vond hem vorig jaar meer een eenheid, wel zwaar en zeker nog niet volgroeit. Dit jaar vond ik zn hals heel raar uitkomen, mede doordat hij erg kort geknipt was, zn nek kwam gewoon heel raar uit. Verder vond ik vorig jaar meer richting het ouderwetse type gaan, terwijl ik hem dit jaar meer naar het sporttype vond gaan.
Vind wel dat hij super kan bewegen, maar tis gewoon niet mijn type paard.
Bij de overgang schoft/hals zag het er inderdaad wat apart uit.. :?
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 05 apr 2011, 18:05

Grappig dat jij het precies andersom ziet! En tsja smaken blijven toch verschillen en dat is maar goed ook ;)
Maar dat hij nu meer richting het sporttype gaat dat vind ik dus niet, blijft een ouderwets zwaarder type. Dat zijn manen zo kort waren dat komt omdat meneer een mega brede kam heeft die als het iets te lang wordt alle kanten op valt :D Moet wel kort gehouden worden dus :))
Ennnnnn, Joost!!
Mieke

Bericht door Mieke » di 05 apr 2011, 19:18

Maar bij zn nek, dus overgang van hoofd naar hals achter zn oren vond ik m raar bol, dat heeft niks met het knippen te maken.
De boog was kort maar idd op de schoft raar weggeknipt waardoor de lijn niet mooi doorliep.

Thessa vond je hem vorig jaar zwaarder dan dit jaar? Het is nog steeds geen Zortin qua type natuurlijk, maar vond m vorig jaar meer Kunar en dit jaar juist strak in zn pak en daardoor meer richting sporttype.
Maar idd, gelukkig smaken verschillen ;)
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 05 apr 2011, 19:30

Dreeke schreef:
Tamara schreef:ik denk dat ik 1 van de weinigen ben die er helemaal niets aan vind,hihi
Sluit me dan bij jou aan.
Hij kan mooi bewegen maar daar heb je alles mee gezegd, vind zn hoofd niet
mooi, en hij heeft ook geen hengsten uitstraling.

Maar gelukkig, smaken verschillen :D

En dan sluit ik me weer bij jou aan. Ik vind er echt helemaal niks aan aan die hengst. dan word er van Drafur gezegt dat die geen hengsten uitstraling heeft maar dat vind bij Karant net zo! Ik vind het net een ruin emet leuke gangen meer niet!

Ik vond Kunar nog steeds helemaal geweldig. En Kventin ook en Hermansen ook maar ook Toddy vond ik qua body erg mooi. Zn koppie spreekt me wat minder aan maar dat is zeker het type fjord wat ik mooi vind! En graag meer zou willen zien :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 05 apr 2011, 19:32

Ik vind Karant nog niet eens leuk als ruin,haha. Ik hoef hem niet :D
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » di 05 apr 2011, 19:32

Inderdaad, maar goed dat smaken en meningen verschillen!
En tsja ik weet hoe meneer zijn manenkam eruit zag en ik vind het super knap hoe Claudia dit ervan heeft weten te maken in een vrij korte tijd :)) Het is een sport op zich om die kam te knippen :P
Zij heeft nog wel een foto hoe het eruit zag!
Maar in ieder geval is hij nu in redelijk goede conditie en ziet er goed uit vind ik, ja misschien vind jij het te sportachtig maar hij is dan ook behoorlijk aan het werk en dat zie je gelukkig terugkomen in zijn lichaam :D
En dat kun je mooi vinden of niet ;)
Ennnnnn, Joost!!
Kelly

Bericht door Kelly » di 05 apr 2011, 19:43

Als je in februari nog tegen een hengst aan kijkt die er zo bij staat:

Afbeelding

dan denk ik dat Hengstenhouderij Den Brand zeer goed aan het werk is geweest met deze hengst om hem zo te presenteren op de hengstenkeuring.
Cikaro was super goed in conditie en zat mooi strak in de spieren en in zijn velletje.
Dan stoor ik me persoonlijk niet zo aan een niet geheel mooi boogje ;)
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Mieke

Bericht door Mieke » di 05 apr 2011, 19:45

het gaat mij niet om het boogje maar om de overgang van hoofd naar hals (zn nek dus)
Het is gewoon niet mijn type hengst, laten we het daar maar op houden
foss

Bericht door foss » di 05 apr 2011, 19:51

Ik vind Cikaro erg veranderd vanaf februari het is een mooiere hengst geworden maar ook niet mijn smaak.
Mijn 1e indruk van Karant was ook niet alles maar zijn nakomelingen zien er goed uit en wie weet zijn de nakomelingen van Cikaro ook wel erg mooi.
Karant heeft een lang recht hoofd en dat maakt hem niet zo heel elegant.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Kelly

Bericht door Kelly » di 05 apr 2011, 19:53

Grappig hoe smaken zo kunnen verschillen, ik vind Karant prachtig!
foss

Bericht door foss » di 05 apr 2011, 20:00

Gelukkig verschillen de smaken anders werd het vechten om 1 hengst.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
jose79

Bericht door jose79 » wo 06 apr 2011, 07:45

Als je in de kantine staat in Hoenderloo en de 'verzorgster' van Cikaro staat behoorlijk dicht bij, dan hoor je wel eens rare dingen.
Cikaro was mager en onverzorgd in Udenhout gekomen, vreselijk dat mensen zo met een hengst om gaan zegt ze. ( en wij stonden erachter)

Hij kwam bij ons vandaan, hij liep lekker buiten, 12 uur per dag! Welke hengst wil dat niet. Toen ik hoorde dat hij slecht bij ons vandaan was gekomen toen dacht ik, hadden we hem maar gecastreerd en verkocht aan een eindgebruiker die niet zulke verhalen over ons rondstrooit!

Ik denk dat veel mensen wel weten hoe goed wij voor de paarden zijn en het doet pijn om zulke dingen te horen, dus JA IK HEB SPIJT CIKARO TE HEBBEN VERKOCHT ALS HENGST!!!

Ik wil er geen discussie van maken maar na deze opmerkingen reageer ik toch even.
Dit is ook het enige wat ik ervan zeg en ga verder nergens op in! :x
Kelly

Bericht door Kelly » wo 06 apr 2011, 08:07

Jose, mijn bovenstaande opmerking was niet bedoeld als een sneer naar jullie zorg over Cikaro hoor :n
Kon uit je reactie niet helemaal opmaken of je nu reageerd adh van mijn reactie of adh van de reactie van iemand in Hoenderloo.
HEt is meer dat ik mij lichtelijk irriteer aan het feit dat er iets over een boog gezegd wordt terwijl het dier goed is opgeknapt na februari.
Dat een hengst er na een winterseizoen buiten lopen minder florisant en in de spieren uit ziet lijkt mij logisch.
En inderdaad het is heel fijn dat hij zoveel buiten heeft kunnen lopen in de winter (in de zomer is dat toch moeilijker met een hengst).
Mieke

Bericht door Mieke » wo 06 apr 2011, 08:28

In het topic wat Claudia destijds over Cikaro opende werd naar mijn idee ook al teveel steken onder water gegeven richting Jan en Jose, ik kan me dan Jose haar reactie ook heel goed voorstellen.
Kelly

Bericht door Kelly » wo 06 apr 2011, 08:38

Geen idee ik heb die topics niet gevolgd..
En steken onder water is so wie so niet mijn specialiteit.. bij mij flapt altijd alles er gewoon uit :+
Plaats reactie