Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Viv » ma 04 apr 2011, 17:14

Owww meiden ik heb net zoooooooooooooooooooooooooooooooo lekker buiten gereden met manlief op Clippie en ik op Kdiesje. Wat waren ze braaf (alledrie _O-) :L :L :L
Lekker groot rondje gemaakt, veel gestapt en lekker van het mooie weer genoten, lekker relaxed gedraafd aan lang teugeltje en jawel mijnheertje heeft zowaar gepiest onderweg ohz!!!!!! Hehe eindelijk begint hij het te snappen geloof ik.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 04 apr 2011, 19:36

Heerlijk Viv. Opeens is het dan wel weer erg leuk dat hubbie paarden ook leuk vindt. Gezellig lijkt me zo samen op pad.

Hay ook op ijzers Jilly? Jij was hier niet zo voor dacht ik he? Soms kun je gewoon bijna niet anders als je veel buiten wilt rijden. Leuk hoor dat geklik-klak :))

Och arme Castor.. Had ook weer wat hoor.
In stal heeft hij zo'n drinkbak waar hij tegenaan moet duwen voor water. Zaterdag al even aangegeven dat dat nieuw voor hem was. Tijdje na het karren hem de waterbak nog even goed laten zien (ik had hem vol laten stromen met water). Hij dronk niet, dus we dachten eigenlijk dat hij al gedronken had.
Gisteren haalde ik hem uit stal en vond dat hij een opgetrokken/ingevallen buik had. Hij had naar mijn idee ook niet goed gegeten. Hooi niet lekker, wat stress enz dacht ik nog. Water wat ik in de bak had laten lopen was wel op, dus automatisch ging ik er vanuit dat dat ook gewoon goed ging.
Mee naar buiten genomen en laten grazen. Dat wilde wel. Verder was hij energiek genoeg, maar toch anders dan anders.
Vandaag eind van de ochtend nog meer opgetrokken buik. Stalbaas was t ook opgevallen. Ik dacht toch het meest aan stress omdat hij helemaal gewoon anders deed.
Eind van de middag nog eens naar hem toe gegaan met eigen hooi. Dat ging er wel goed in.
Toch nog even bij zijn waterbak gekeken. Ik spetterde wat met het water en het leek wel een magneet. Cas draaide zich om en vloog op de waterbak af... Drinken, drinken! Maar elke keer als ik die nippel losliet durfde hij niet meer of schrok zodra ik de bak weer vol liet lopen..
Hij durfde dus gewoon niet zelf te drinken.. Wat betekend dat hij vanaf zaterdag dus niet meer gedronken had ;( hoe slecht...
Na een tijdje flink drinken (stalbaas kwam gelukkig voorbij en was ook wel verbaast dat dit het probleem was. Hij had nog nooit paarden gehad die niet durfden te drinken), begon hij helemaal te shaken. S.hit, wat nu...
Halster maar omgedaan en in de bak gaan lopen. Na een minuut of 20 ofzo was het getril weer zo goed als over. Terug op stal vloog hij zijn hooi aan. Beest had dus weer goede trek.
Voel me zo stom dat ik daar niet eerder opgekomen ben ;(
Nu hopen dat t goed blijft gaan vannacht. Heb niets meer gehoord vanavond dus zal wel goed zijn.

Stalbaas was vanmiddag nog met hem in de bak bezig geweest met grondwerk en heeft Castor de bak laten slepen. Op wat jeugd-ondeugden in het begin heeft hij het daarna super gedaan. Ikke trots.
Stalbaas was erg verbaasd over Castor dat hij niets gemerkt had dat hij zich eigenlijk zo rot voelde (behalve opgetrokken buik). Tsja een fjord he, die zijn bikkeltje hard. Heb ik hem ook gezegd.
Arme, arme Castor. Morgen zelf weer even kijken of de waterbak nog steeds een probleem is, anders maar een speciekuip in de stal.
Het enige is dat ik me nu ietsje beter voel omdat ik nu weet waarom ik me gisteren en vandaag zo rot voelde. Er klopte iets gewoon niet.
En hij heeft vandaag goed gewerkt in de bak wat me ook weer goede moed geeft.
Morgen ben ik zelf weer bij de training.

Sorry, heel verhaal. Maar ik voel(de) me er echt 'skjede' onder.. :sorry:
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » ma 04 apr 2011, 20:00

Ahh Ilona :(:) niet te schuldig over voelen hoor, dat kan je ook niet ruiken... Hier komt het heel vaak voor bij veulens dat ze niet kunnen/willen/durven drinken door dat stromend geluid. Kan wel paar dagen tot weken duren voor ze er echt helemaal aan gewend zijn. Maar komt hier eigenlijk altijd goed! Hopelijk heeft Castor het spelletje nu ook door, anders idd maar een speciekuip in de stal (in de hoop dat hij die niet omgooit :P )
Ik laat Hay trouwens 's avonds nog altijd uit de emmer drinken, schijnt dat paarden tot 40% minder drinken uit zo'n automatische bak...

Ja, ik ben dan uiteindelijk toch maar gezwicht! Op zich geen grote problemen, maar achter slijt het wat scheef af en voor zien ze er ook niet geweldig uit na een paar uur op beton en kiezelpaadjes. We gaan er dan toch maar voor! Dat klik-klak geluid kijk ik best naar uit hihi, vind ik zo gezellig!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » di 05 apr 2011, 03:05

Achgossie Iloon, snap dat je je erg stum gevoeld moet hebben zeg..
Maar dat is toch niet met opzet gebeurd..Je had het gewoon niet in de gaten, en dat kan iedereen overkomen..

Arme vent, zo groot en stoer, en dan zo bang voor een automatische drinkbak.

Hoe gaat het nu met die bak?
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Viv

Bericht door Viv » di 05 apr 2011, 05:42

Jemig wat balen iloon, naja weer wat geleerd. Staat er dan nu een ton water voor hem? Want alssie niet drinkt vind ik het een kwalijke zaak als ze er geen zouden neerzetten.
Wel goed om te horen dat hij het zo super doet verder :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 05 apr 2011, 06:15

Arme Castor, wat zal ie zich ellendig gevoeld hebben. Hopelijk kan hij zich over zijn angst heenzetten en gaat ie gewoon drinken uit de automatische drinkbak.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 apr 2011, 08:13

och, arme dorstige Castor...hij dronk er dus wel uit terwijl jij er tegenaan duwde? Vond hij het vooral eng om er zelf tegenaan te duwen of ook alleen het geluid al?
Ik wist eigenlijk ook niet of de Fjorden bij Bart zo'n ding kennen dus had dat hier op stal ook aangegeven, dat Cos het misschien niet zou kennen maar hij drinkt er lustig uit (misschien dat het ook helpt dat P.C. het hem voordoet? In de paddock hebben ze trouwens ook zo'n ding, toch wel erg makkelijk want vooral P.C. wil zo'n speciekuip nog wel omtrekken)

Maak je morgen foto's? Ben toch wel benieuwd :) :) Fijn dat het in de bak ook weer goed ging...

Hay ook aan de tapdans-schoenen...klik-klak-klikketie-klak :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Kelly

Bericht door Kelly » di 05 apr 2011, 08:18

Ilona ze kunnen gelukkig wel redelijk lang zonder al te veel vocht.

Adorno heeft 3 weken amper gedronken..
Kwam ik ook pas na 3 weken achter!!
Maar die kreeg gelukkig zijn eten met flink veel water en die dronk de emmer leeg die in de bak hing.
Die durfde dus ook niet op de klepel te drukken.
Durft hij overigens nog steeds niet.

Voor hem heb ik nu een drinkbak met zo'n rond palletje. Die reageerd veel sneller namelijk.
Adorno dacht steeds bij het voelen van de klepel dat hij al onderin de drinkbak was en drukte er gewoon niet op.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Ilona

Bericht door Ilona » di 05 apr 2011, 10:22

Ik heb gisteren terwijl hij aan het drinken was steeds die nippel ingedrukt en weer losgelaten zodat hij aan het geluid zou gaan wennen. Of ik liet hem de bak gewoon zo ver leeg drinken dat hij er wel tegenaan zou gaan drukken (wat nog niet meeviel omdat hij zijn hoofd gewoon zo draaide dat hij daar niet aan hoefde te komen, droepie :') ). Terwijl ik steeds wisselend erop drukte vond hij dat geluid uiteindelijk wel oké, maar zelf per ongeluk er tegen duwen durfde hij niet. Schrok hij steeds weer van.
Bij zijn eigen wei hangt sinds vorig jaar ook zo'n drinkbak, maar dan met vlotter. Die loopt dus gewoon vol zodra ze eruit drinken. Ze hebben hier tot nu toe weining tot geen gebruik van hoeven maken (net voor de winter opgehangen en kan niet aan met vorst), dus ik weet ook nog niet echt hoe hij daarop reageert. Is wel minder eng denk ik.
Maar goed, enigszins blij te lezen dat wel meerder mensen zoiets overkomt.. O:)
Zo weer lekker naar hem toe en eens vragen hoe het nog gegaan is gisterenavond en vanmorgen. En zelf even kijken of hij weer dorst heeft. Komt anders ook wel weer een oplossing voor.

Ik ga dus vanmiddag kijken/helpen bij zijn training. Zal denk ik nog wel in de bak worden..? Al weet je het maar nooit. Net hoe goed het aanvoelt voor 'de leraar' ook natuurlijk. Als het lukt maak ik uiteraard foto's!.

Nu heb ik er vast nog wel eentje... Weer natuurlijk alleen een telefoon bij me...grr.. Gisteren had ik een fototoestel in mijn zak en ging hij niet zo lekker ervoor staan. Zal je net zien. En net jammer dat zijn benen niet goed staan voor een mooie standfoto.
Knappe vent he... :))
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 05 apr 2011, 11:03

nou, echt een lekkere man....hij is ook nog best groot of niet? Ben wel jaloers op hoe netjes jullie allemaal boogjes kunnen knippen. Ik heb het 1 keer geprobeerd en dat was echt een fiasco, gelukkig ben ik lange-manen-freak dus dat scheelt :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 05 apr 2011, 11:55

Ik vind Castor er goed strak bij staan ondanks het chillen de laatste maanden :j

Ik heb gratis lessen gewonnen bij iemand via bokt! http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1458136
Heb me als 2e aangemeld dus nu heb ik zolang haar opleiding duurt 1x per 2 weken gratis les. Nu maar hopen dat die opleiding niet over een maand klaar is _O-
Ilona

Bericht door Ilona » di 05 apr 2011, 15:51

Kijk dat heb je goed voor elkaar Jilly! Dat wordt zweten voor jullie :P

Boog knippen is echt een kwestie van oefenen. Nu is hij bij Castor niet zo netjes. Deze tijd van het jaar valt zijn boog helemaal om om de een of andere reden. Zal wel door wisselen van de vacht komen ofzo.

Het valt mij ook niet tegen hoe Castor de winter door is gekomen. Ik vind lente/zomer leuker, maar het is makkelijker om een fjord die 24/7 buiten staat, in de winter op conditie te houden.
Hij mag nog wel wat vet omzetten in spieren. Dat zie je op de foto zo niet. Aan de spieren wordt gewerkt!
Vandaag mocht hij de bak weer slepen met een pallet. Oooh lastig dat hij het vindt. Slim paard weet wel precies hoe hij de pallet leeg moet schudden als deze te zwaar wordt :=
En zweten als een otter. En dat van een beetje door de bak stappen ;)

Hij heeft nu trouwens een speciekuip met water in de stal. Vanmorgen heeft nog een meisje 10minuten bij de waterbak gestaan zodat hij kon drinken. Vanmiddag vertikte hij het nog steeds om te drinken. Wordt alleen maar banger van die bak lijkt wel.
Nu is t opgelost. Paard ziet er ook weer beter uit.
Viv

Bericht door Viv » di 05 apr 2011, 17:35

Gelukkig maar, hard moeten werken en niet drinken is geen beste combinatie.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 05 apr 2011, 19:41

Phoe Ilona, gelukkig gaat het nu goed, maar kan me voorstellen dat het ook best eng is zo'n drinkbak met geluid. Even wennen zo. En ja, fjorden zijn natuurlijk harde, daar merk je niet zo snel iets aan.

wat fijn Jilly, gratis lessen, zal wel spannend zijn ook, zo'n training.

Viv, super voor je! Lekker buitenritje, klinkt zalig

Nathalie, wat een mooi tuig en wat staat het mooi! Ben er zelf helemaal verlieft op :P

morgen rijden, heb er nu al weer zin in. Zondag niet veel kunnen doen behalve longeren, dat is ook wel eens goed.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 07:15

Ik zou me dan ook meteen een stuk gerustre voelen Ilona, met een speciekuip water...dan weet je in ieder geval zeker dat hij kan drinken anders blijf je het jezelf toch maar afvragen...

Jilly wat leuk :) Zoals ze de lessen omschrijft, klinkt het wel goed en er staat dat ze haar studie in Oktober afrondt dus je hebt nog even tijd!

Aria gaat vandaag weer aan de bak met de galopswissels :D. Ik zit trouwens altijd te kijken naar die foto in ja avatar, heb je die ook in het groot want volgens mij is die heel gaaf :)
Jilly

Bericht door Jilly » wo 06 apr 2011, 07:24

Oh, daar had ik zelfs overgelezen :+ valt goed mee dan haha
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 11:52

Ik kijk zo af en toe op marktplaats bij de Fjorden en vond deze merrie zo'n aansprekend hoofd hebben http://link.marktplaats.nl/435914324 , toen las ik de advertentie en kreeg ik het idee dat ze bomproof (voor zover dat kan bij een paard) is, geschikt voor alles en iedereen, lief, vriendelijk en daarbij vind ik het dus ook nog een aantrekkelijk paard en dan is de prijs maar 1100 euro??? Heb ik nu zo'n vertekend beeld van de waarde van een lief, (kind)vriendelijk recreatiepaard of is dit gewoon de huidige markt???
Jilly

Bericht door Jilly » wo 06 apr 2011, 12:10

Mij was het al opgevallen dat alle fjorden rond de 1500 zaten. Oud, jong, lelijk, mooi, groot, klein, papier of niet. Allemaal 1500 euro 8)7
Ik vind de prijs van deze ook vrij laag, maar kan natuurlijk dat ze gewoon een goeie thuis willen en geld van ondergeschikt belang is of dat er toch wat verzwegen wordt van gebreken oid. Echt jong is ze natuurlijk niet meer.

Louis vroeg me eens of ik een grote ruin te koop wist die voor de kar kon. Toen stond er op FW (of bokt?) net een te koop voor +/- 2000 euro, maar wel over de 1.50, goed papier, beleerd etc. Dan vind ik 2000 euro geen gekke prijs.
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 06 apr 2011, 12:15

Nee klopt natuurlijk, deze merrie kan gebreken hebben bijv. maar dat geldt voor alle paarden die te koop staan. Ik ga puur even uit van de kwaliteiten die in de advertentie genoemd worden en de foto's erbij en dan vond ik het zo laag. 15 vind ik persoonlijk ook niet oud (zeker voor een koudbloed niet).

2000 euro voor een dergelijke ruin vind ik ook niet veel...hahaha...ik zal maar niet schrijven dan wat ik voor Cos betaald heb, want ik vermoed dat iedereen hier dat teveel zou vinden :P
Jilly

Bericht door Jilly » wo 06 apr 2011, 12:32

Ik heb voor Hay ook veel te veel betaald :+

Hier moest ik wel om lachen eigenlijk: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=153&t=1459484
Een grote ruin van die leeftijd die braaf is, daar moet je toch meer voor kunnen krijgen dan 1000 euro? En 9 jaar is blijkbaar oud, toch te belachelijk voor woorden :=
Plaats reactie