Genista: bij de HK in België kon iedereen begrijpen dat de goedgekeurde en volprezen Ismo 33 punten kreeg, omdat het dier absoluut niet in showconditie was. Ik heb gister Drafur gezien en herkende hem niet, vond hem in slechte conditie. Zeker voor een goedkeuring mag dat meespelen. Het is ontzettend balen voor de eigenaar, kan begrijpen dat die er flink de piep over in heeft. Maar om hier dan te insinueren dat van Bon persoonlijk het paard heeft afgekeurd

.
Ik vond de meeste paarden er goed bij staan. kwam later aan dus op gangen en beenwerk van de drie D's kan ik niks zeggen, die heb ik maar heel even gezien.
Karant, ik blijf fan. Wat een heerlijk dier. En wat een mooi plaatje, Kventin en Karant achter elkaar in een echt mooie draf door de ring. Ouwe meuk, ik vond het de toppers van de dag!
En dat van Bon positief is over dat paard.... gek he

.
Volgens mij was de hele familie ook gek met Nordal en Balony en zelfs Rex, en daar hoor ik nooit iemand over. Maar nu een paard waar zij wat mee hebben ineens hoog scoort is dat raar?
Kunnen we niet ophouden het zo op de man te spelen? Ik geloof er niet in dat die hengsten met steekpenningen en chantage zo hoog zijn gekomen, ik vond de hooggepunte paarden ook paarden representatief voor het stamboek.
Cikaro vond ik er mooi bij staan. Hermansen vond ik minder in conditie dan andere jaren. Zortin zag er ook weer gelikt uit en Topas, ja vind het toch een leuk paard.
Petje af voor de meiden die de zadelproef hebben gedaan. Zo'n proef met een hengst doen als jonge meid is 1 ding, zoveel publiek erbij.... pffff! En ze werden keurig voorgesteld!
En de hengsten hadden ook mooie punten. Jammer van Djordis op wat puntjes, maar er kwamen ook mooie punten voorbij

. Toot liep echt braaf zijn proef, die van Djordis heb ik niet gezien maar op de buitenrit vond ik ze beiden erg braaf. Nog van harte Amber en fans

.
Ik heb een hele gezellige dag gehad weer, leuk gekletst met zelfs drinken en gebak en andere hapjes. En waarschijnlijk vinden mensen dat ook allemaal onzin, maar ik vond het toch heel leuk voor van Bon dat hij een lintje kreeg! (en ja ik heb ook wel eens een aanvaring met hem gehad, maar ik gun hem het lintje van harte).
Ik vind het zeker jammer (vooral voor de eigenaren) dat er niks is goedgekeurd. Maar de leidraad kan niet worden hogere punten moet gaan geven dan ze willen, omdat het anders zo sneu is dat er niks goedgekeurd word. Het blijft een juryaangelegenheid, en als je dan echt omvalt met dit stamboek en een hogere pet op hebt van een ander... misschien dan maar overstappen?