Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Wie niet weg is, is gezien: C-tjestopic deel 10

Bericht door Ilona » do 31 mar 2011, 14:26

Ik ken thermografie fotoshoot ook niet..? Dus verklaar u nader Viv :)

En verder ben ik uitgewaaid hoor dames. Dus ik zit weer netjes op gewoon burgerlijk niveau.. O:) Waar windkracht 7 (of hoe hard t hier ook waait) al niet goed voor kan zijn he :))
Boring... :z
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 31 mar 2011, 15:59

*kijkt om het hoekje* burgerlijk niveau hier???? *rent weer weg*
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » do 31 mar 2011, 16:33

Verdacht stil hier opeens O:) :P
Jilly

Bericht door Jilly » do 31 mar 2011, 19:50

Ik was weggewaaid, vandaar dat het van deze kant zo stil was 8)7

Jezus, ik kan veel hebben, maar zulke wind en een flap losse plastiek die niet anders doet dan klapperen icm een gespannen hengst onder me vind ik NIET leuk haha. G'tje reageerde niet zolang het klapperen meeviel, maar soms ging het zo hard dat hij er naar bokte :+ (het zou je toch maar opvreten?)
In het algemeen was hij druk druk druk en ik werd er gefrustreerd van, dus 't was absoluut niet onze beste les. Maar Louis vond het al zoooo goed _O-
We hebben ook nog gesprongen, instructrice wil graag dat ik dat ook doe op de show ivm zijn mislukte springen met de zadelproef.
Vond hij niet leuk, maar met een strenge juf naast de spring met zwiepend zweepje vlogen we wel 5m de lucht in := leuk joh!

Al bij al heeft hij flink z'n best gedaan. M'n instructrice vindt dat maar iemand met dressuurambitie geld op tafel moet gooien want het zou zo'n gave dressuurfjord zijn :P

En Hay was gewoon weer varken vandaag. Toen ik aankwam stond hij - uiteraard - weer aan het voerhok en wilde niet binnen. Na een paar rondjes debiel doen in de de verkeerde wei liet hij zich dan toch vangen, str*ntjong... Vanaf morgen maar weer aan het werk, heeft hij nodig!
Worstje zag ik met een ander paard op een wei wat verderop, hopelijk zijn we er even vanaf :))
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » vr 01 apr 2011, 05:58

http://www.thermografischonderzoekpaard.nl/
Wordt wel door iemand anders gedaan hoor, die is nog in opleiding en zocht proefpaarden. Nou dan meld ik me graag aan :D

En natuurlijk is het altijd interessant om te zien of er ook nog wat uitkomt toevallig. Wilde zoiets al langer laten doen maar normaal is het zo godsalejesus duur (voor de leut) dus dit was mooi meegenomen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 01 apr 2011, 06:48

hahaha...Jilly ik was al lang afgestapt :')...geef mij toch een onsje van jouw dapperheid :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » vr 01 apr 2011, 07:17

Ik had eigenlijk al niet zo'n zin om op te stappen _O-
maar ik heb helaas een grensverleggende juf dus opstappen of teveel miepen is gewoon geen optie. 'doe niet zo stom joh, het uur is nog lang niet voorbij' :')

Dat springen was echt met een bang hartje hoor, ik was eerst al blij dat ze geen hele balken vond (springtalent dat we hier hebben, we hebben alleen nog halve balken :D ), maar dan improviseerde ze wel, damn! Een klein sprongetje kon wel met dressuurzadel, niet wetende dat hij een sprong nam van 1.20. Niet handig met dressuurzadel kan ik je zeggen!

Nog nooit zo verlangd naar een ritje op mijn tamme Hay als gisteren haha _O-
Ilona

Bericht door Ilona » vr 01 apr 2011, 07:53

haha Gidar laat je je trouwe slome Hay wat meer waarderen :P
Op het moment dat je les had zul je met zweet in handen gezeten hebben, maar heb jij dan niet dat je het achteraf eigenlijk wel leuk/stoer vond?
Op het moment dat ik met rijden een bommetje onder me heb dan baal ik best wel, maar kom ik (te paard graag) terug bij stal dan was het toch stiekum wel een lekker ritje.. Maar dan wel bij uitzondering hoor! Niet elke keer zo'n ritje aub :n

Vanmiddag nog even proberen de stalbaas te vinden voor de laatste puntjes op de i. Morgen verhuizen! Bootcamp!

Da's wel een mazzeltje dan Viv. Ben ook benieuwd wat je te horen zult krijgen.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 01 apr 2011, 08:00

Klamme handjes had ik zeker haha. Eigenlijk moet ik ook gewoon niet zo miepen, want hij is niet stout. Trekt hooguit eens een sprintje waarbij hij zich best goed laat terugnemen, maar ja, ik ben zo'n werkwillig paard niet gewend haha :+
Echt stoer voelde ik me niet, zat alleen maar te balen dat ik op dat moment zelf zo weinig vertrouwen kan stellen in hem, voelt hij ook wel...

Achja, morgen lekker weertje om het beter te doen! (na een heerlijk buitenritje met Hay natuurlijk :)) )

Spannend voor Castor (en voor jou nog spannender?)!
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 01 apr 2011, 08:02

Jilly schreef: springtalent dat we hier hebben, we hebben alleen nog halve balken :D
whahahahaha....omg...mij kun je nu opvegen :')

Nou ik vind het allemaal lef, vroeger had ik het wel...mijn moeder vertelt nog steeds graag dat ik het altijd leuk vond om de aanloop naar de sprong op 2 benen te doen....maar nu is het helemaal weg...foetsie. In het begin heb ik ook vaak nog gedacht of ik niet beter een 15 jarige 'heballesalgezien' fjord had kunnen kopen...maar ach...we komen er wel.

Toen ik gisteren met m'n zusje langs de weg liep met de meiden op het karretje, kwam er gewoon een hele colonne van idioot groot landbouwmaterieel voorbij en P.C. kijkt dan niet eens om...heerlijk vind ik dat.

oh is morgen de start van het bootcamp al Ilona? Spannend :)
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 01 apr 2011, 08:04

Jilly schreef:zat alleen maar te balen dat ik op dat moment zelf zo weinig vertrouwen kan stellen in hem, voelt hij ook wel...
Dit is precies waar ik last van heb....
Jilly

Bericht door Jilly » vr 01 apr 2011, 08:12

Ik merk dat mijn lef ook al minder is dan vroeger hoor. Springen, gekke (gevaarlijke) dingen zijn niet meer zo aan mij besteed. Hay is niet altijd een dood schaap, maar die ken ik al zo goed vanaf dag 1 dat ik daar zo'n vertrouwen in heb dat ik wel meer durf.
Met andere paarden houd ik het wel liever wat rustiger :j
Ilona

Bericht door Ilona » vr 01 apr 2011, 08:20

Zwaar iritant is dat he, dat je lef minder wordt naarmate je ouder wordt..
Ik heb vroeger ook wat afgesjeesd. Al heb ik bij vlagen nog steeds soms wel zulke dingen.. Nu ik erover nadenk... Wie ging met C al een buitenrit maken toen ze er pas 3 of 4 keer opgezeten had en de rem en stuur nog niet eens half werkten.... Juist *ahum*.. Maar dat was ook omdat het Castor was hoor :P

Een bokkend paard, daar word ik echt nerveus van.. Dan zie ik mezelf altijd ergens heenvliegen ofzo. Ik heb altijd het idee dat ik bij het minste of geringste bokje er al af zal liggen.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 01 apr 2011, 17:42

Mijn Ctje word vervelend en moet meer aan het werk gezet worden,dus vaker geslinger aan de longeerlijn,en ik er wat vaker op.
Hij wil het echt te vertellen hebben hoor ik van zijn woonadres en loopt te ettteren,
maar verder toch wel erg lief doen naar mij.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 01 apr 2011, 18:42

Jilly, dat moet een ervaring geweest zijn! Erg sterk van je en moest ik Hildar niet hebben was ik wel geintresseert in Gidar (die namen lijken ook op elkaar >;) ) want ik heb dressuur ambitie!
Toch leuk, zo'n grensverlegende juf, daar heb je wat aan!

Ilona, ken jij mensen die niet nerveus worden van een bokkend paard? Maar fjordes zitten echt wel lekker met bokken, kunnen ze zo hun best doen, zit je nog als een huis :P

En ik wil jullie wel motiveren om gekke dingen te gaan doen! Dat is zoveel leuker! (meestal toch) zo kan je:
van een berg af galoperen zonder veel controle, zonder handen galoperen op het strand, zwemmen met paard, lange wapperende middeleeuwe kleren aandoen, ... ik ken er nog wel

Donderdag niet naar het bos jammer genoeg, teveel plassen. Weer in de bak, dit keer met touw halster. Hij deed het al veel beter dan vorige keer, nu kon ik tenminste met hem aan de slag in plaats van daar als een zak aardappels te zitten en weinig controle hebben, zelf de galopswissels gingen nog een klein beetje. Voelde wel dat hij erg vast zat aan de rechterkant, zal daar op proberen werken.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » za 02 apr 2011, 05:10

Nou met de voorbespreking van de foto's al gezien dat er weer paar wervels vast zitten in zn rug (kun je ook voelen).
RV was beetje warm maar dat kon komen door een inieminiewondje wat in zn haar verborgen zat. Vereder zag je heel mooi dattie spierpijn had van de les in zn bovenhalsspier en hamstring, dus hij was heel netjes gereden van achter naar voor *o/*

Ze gaat nu rapport opmaken, laten beoordelen door haar docenten (hoefsmid van Clip toevallig) en dan krijg ik het op de mail thuis. Ben benieuwd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 02 apr 2011, 07:19

Aria_zz schreef:
En ik wil jullie wel motiveren om gekke dingen te gaan doen!
De motivatie heb ik al wel hoor...bergen motivatie...de uitvoering ervan is waar het mis gaat :')....Mijn motivatie zegt "kom we gaan een gave foto laten maken met wapperende haren en manen in galop met halsring door de bak" (jullie zien, mijn motivatie is nog bescheiden en maakt er 'bak' van en niet 'buiten' ;) )

Mijn hersenen fronsen dan hun wenkbrauwen (jaja) en zeggen "nu moet me toch iets van het hart...ben je helemaal stapelgek geworden?"
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 02 apr 2011, 14:07

Dat soort rare fratsen zie ik me ook nog niet doen,tis nog een hele toer om mijn paard bij elkaar te houden tijdens het rijden.
Vanmorgen dus gelijk paard uit stal gesleurd,stal uitgemest,paard gelongeerd tot hij braaf genoeg was,erop gesprongen en de sterren van de hemel gereden op mijn manier dan.
Daarna voor het eerst buiten wezen uitstappen samen met Roy die hem extra aan het lijntje hield,
maar het ging super,en smaakt naar meer :#
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 02 apr 2011, 17:54

Nathalie, heb je dan al frons rimpeltjes in je hersenen? nee grapje, soms moet je dat soort dingen gewoon eens doen, dat is ook fijn, laat die hersenen maar fronsen.

ing, je eigen manier is altijd de beste :))
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » za 02 apr 2011, 19:43

Epileer je je hersenwenkbrauwen wel eens Nathalie?

what a beautiful day, day, day :)ddd dat zit ik al de hele dag te neuriën hihi. Vanmiddag koopcontract van ons huisje gaan tekenen en nadien een heeeerlijke buitenrit gemaakt. Lekkere galoppaadjes gehad, nieuwe paadjes ontdekt en een suuuuper braaf paardje mee, zalig gewoon!
We reden vlakbij het vliegplein, ik kneep 'm wel even toen er vliegtuigjes op een paar honderd meter afstand opstegen met zwevertjes erachter, maar Hay keek er niet eens naar :D
Hij vond een paar stukjes wel wat spannend, maar dan is het ook echt 'omdat het met Hay is' dat er niks angst in me opkomt. Topknol :L
Ik wil meer zulke zaterdagen!!

Ohja, als afsluiter ook nog de eerste bbq van het jaar gehad. Ook zalig!
Plaats reactie