extreme wintervacht
Re: extreme wintervacht
Hier verharen de paarden momenteel flink, oudere paarden hebben vaker moeite om door hun vacht heen te komen gewoon wat extra vitamines geven en dan komt het best wel goed.
Wat ik ook wel merk is dat als de hooikwaliteit wat minder is dat ze slechter verharen, ik heb momenteel zeer goed hooi en dat zie je echt aan de paarden.
Wat ik ook wel merk is dat als de hooikwaliteit wat minder is dat ze slechter verharen, ik heb momenteel zeer goed hooi en dat zie je echt aan de paarden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Ik denk dat het ook wat komt, omdat het afgelopen winter ook een stuk kouder is geweest. De fjorden bij ons laten nu op het moment ook wel wat lossen, maar nog niet met bossen. Jasmijn de shet, begint nu pas wat los te laten, ondanks het feit dat ze een dek op heeft.
Ik kan me voorstellen dat ze d'r haren niet zo goed kan loslaten, omdat het door het zweten zo'n massa is geworden. Je zou d'r bijna een keer moeten wassen, maar ja, dat is ook wat met dit weer.
Ik merk wel altijd dat ze na een wasbeurt, de haren meer los gaan laten, heb ik het gevoel.
Bij mij zal binnenkort de boiler weer aan gaan en dan zal ik ze om de beurt eens wassen.
Ik kan me voorstellen dat ze d'r haren niet zo goed kan loslaten, omdat het door het zweten zo'n massa is geworden. Je zou d'r bijna een keer moeten wassen, maar ja, dat is ook wat met dit weer.
Ik merk wel altijd dat ze na een wasbeurt, de haren meer los gaan laten, heb ik het gevoel.
Bij mij zal binnenkort de boiler weer aan gaan en dan zal ik ze om de beurt eens wassen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
en bij ons hebben we geen warm water in de stallen maar zodra het echt lekker weer is en de zon volop schijnt en het dus niet koud is gaat de slang erover...maar alleen als ik lekker in een t-shirt kan haha
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Onze shet (24/7 buiten, nu 30 jaar) heeft in de loop der jaren ook een steeds dikkere vacht gekregen, ik word er al benauwd van als ik ernaar kijk.
Ik heb gister voor het eerst eens gekeken of het wat losliet en dan ineens kan ik er de plukken eruit trekken (vorige week zat het nog een stuk vaster).
Ik pluk de haren er met mijn vingers uit, ongeveer zoals je een hond zou plukken. Dat gaat minstens zo snel en makkelijk als poetsen met een koeienborstel ofzo.
Diertje is verder in goede conditie voor haar leeftijd, geen cushing verschijnselen, alleen die dikke vacht.
Haar beenharen groeien ook zolang dat ze onder haar hoeven blijven plakken als ik ze niet knip.
Kun je het bij Norka nog niet plukken (dus vanaf de wortel eruit)?
Ik heb gister voor het eerst eens gekeken of het wat losliet en dan ineens kan ik er de plukken eruit trekken (vorige week zat het nog een stuk vaster).
Ik pluk de haren er met mijn vingers uit, ongeveer zoals je een hond zou plukken. Dat gaat minstens zo snel en makkelijk als poetsen met een koeienborstel ofzo.
Diertje is verder in goede conditie voor haar leeftijd, geen cushing verschijnselen, alleen die dikke vacht.
Haar beenharen groeien ook zolang dat ze onder haar hoeven blijven plakken als ik ze niet knip.
Kun je het bij Norka nog niet plukken (dus vanaf de wortel eruit)?
Ik zweer hier nog steeds bij de zweetmes met kartelrand, die metalen tweehands dingen!!
Ik hoop dat het bij Fjel ook wat los gaat laten, bij Digai al wel, maar die heeft ook wel hulp van vele vriendjes en of het haar er soms algeheel vrijwillig uit gaat weet ik niet, hihi.. Doerakken!!
Ik hoop dat het bij Fjel ook wat los gaat laten, bij Digai al wel, maar die heeft ook wel hulp van vele vriendjes en of het haar er soms algeheel vrijwillig uit gaat weet ik niet, hihi.. Doerakken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo doen wij het ook Esther werkt echt perfect je trekt er zoveel haren mee uit.
Dat het te maken kan hebben met de koudere winters zou best kunnen normaal verharen ze al aardig in Januari nu houden ze hun haren langer vast.
Een vrouw zei een keer tegen mij dat ze aan de hond kon zien wanneer het warmer werd dan gingen zijn haren los zitten dus als dat zo is regelt de natuur het zelf.
Dat het te maken kan hebben met de koudere winters zou best kunnen normaal verharen ze al aardig in Januari nu houden ze hun haren langer vast.
Een vrouw zei een keer tegen mij dat ze aan de hond kon zien wanneer het warmer werd dan gingen zijn haren los zitten dus als dat zo is regelt de natuur het zelf.
http://www.fjorkahoeve.nl
- Machteld&Falco
Yup! Werkt prima! ik zweer er ook bij. Schrapen maar!Esther schreef:Ik zweer hier nog steeds bij de zweetmes met kartelrand, die metalen tweehands dingen!!
Falco maakt trouwens ieder jaar een mega vacht en die is nog nooit ziek geweest. Hangt een beetje van het paard af denk ik.
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
ook ik ben dikke vrienden met dat zweetmes haha, ga me woensdag weer uitleven op dr 

ik heb me uitgeleefd haha
bij PP staan wat foto's

Mijn zweetmes is bijna door, half geknapt, hihi.. Niet van één keer poetsen hoor, zoveel haar had Fjella ook weer niet..
Maar poetst niet zo lekker meer, dus ga binnenkort even een nieuwe halen denk ik..
Maar poetst niet zo lekker meer, dus ga binnenkort even een nieuwe halen denk ik..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'