16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Roos, bij jullie de wei ook nog zo'n zachte zooi?
- Ilonka
Hooi is duur en wordt schaars. Onze leverancier is uitverkocht!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Wel blij dat mijn vader veel boeren kent!!
Pauliena is gisteren verenigd met haar dochter Gerdie, die nu ook bij mij op de wei loopt, maar dat was een vredig weerzien, NOT!! Gerdie moest duidelijk opr*tten!!
Gisteren ook voor het eerst met Plien gemend, met Annabel en het is wel een fijn paard hoor! Ook in de omgang is ze heel lief!!
Pauliena is gisteren verenigd met haar dochter Gerdie, die nu ook bij mij op de wei loopt, maar dat was een vredig weerzien, NOT!! Gerdie moest duidelijk opr*tten!!
Gisteren ook voor het eerst met Plien gemend, met Annabel en het is wel een fijn paard hoor! Ook in de omgang is ze heel lief!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Klinkt als een leuke mendag Esther!
Hier is hooi dus ook duur en schaars, pffffff
De wei begint wel op te drogen maarja het gaat niet zo snel. We hebben een wenlandje, en 2 grote landen waar ze pas op gaan als ze gehooid hebben. Dan kunnen ze meteen dag en nacht
Hier is hooi dus ook duur en schaars, pffffff
De wei begint wel op te drogen maarja het gaat niet zo snel. We hebben een wenlandje, en 2 grote landen waar ze pas op gaan als ze gehooid hebben. Dan kunnen ze meteen dag en nacht
Fijn Esther, dat je zo'n lekkere mendag gehad hebt! En tjonge, geen moeder-dochter gevoel meer met die 2 zo te lezen!
Roos, dat is handig, dat ze meteen het land op kunnen na het hooien. Hier voorzichtig opbouwen tot 24/7, dus in het begin nog weinig weiland en veel buitenbak. Maar ja, altijd beter dan alleen maar buitenbak, zoals nu
Roos, dat is handig, dat ze meteen het land op kunnen na het hooien. Hier voorzichtig opbouwen tot 24/7, dus in het begin nog weinig weiland en veel buitenbak. Maar ja, altijd beter dan alleen maar buitenbak, zoals nu

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Stoere Ilonk!
Zo zo Meline maakt zich klaar. mooi dat alles nog zo goed gaat.
ik kijk hoe het gras gaat groeien... kijk het bijna de grond uit hhaaha
hier ook via via aan hooi en kuil... proberen te komen.
en ook mijn dames staan nu nog in de bak.
Maar mijn man heeft gisteren en vandaag al ons land om de boerderij afgezet voor de paarden. Hij heeft het in 2 grote kampen verdeeld zodat we ook een helft kunnen gebruiken om zelf te gaan hooien. zooo blij. heb ik eerst jaren voor elke meter gras moeten zeuren krijg ik deze week ineens alles wat hij aan grasland heeft!
Vandaag zijn de dames bekapt. die staan er weer netjes bij. zag dat de vacht ook al stukken dunner is geworden ondertussen, de winterjas gaat echt uit. kom maar op met de lente!
Zo zo Meline maakt zich klaar. mooi dat alles nog zo goed gaat.
ik kijk hoe het gras gaat groeien... kijk het bijna de grond uit hhaaha
hier ook via via aan hooi en kuil... proberen te komen.
en ook mijn dames staan nu nog in de bak.
Maar mijn man heeft gisteren en vandaag al ons land om de boerderij afgezet voor de paarden. Hij heeft het in 2 grote kampen verdeeld zodat we ook een helft kunnen gebruiken om zelf te gaan hooien. zooo blij. heb ik eerst jaren voor elke meter gras moeten zeuren krijg ik deze week ineens alles wat hij aan grasland heeft!
Vandaag zijn de dames bekapt. die staan er weer netjes bij. zag dat de vacht ook al stukken dunner is geworden ondertussen, de winterjas gaat echt uit. kom maar op met de lente!

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ik hoorde dat Pauliena het niet zo op jonge paarden heeft, ze is wel twee handen op één buik met Wolly, ook een dochter van haar..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Zo, net terug van een lekkere rit met Li, het ging heel rustig want we waren met ons 2tjes en geen ander paard erbij. Lekker! En naarmate het zonnetje warmer werd, werd Li ook steeds rustiger, dan zitten al die haren nog wel in de weg he. Uiteindelijk2 en half uur onderweg geweest, met een lunchstop tussendoor.
Hihi Esther, Paulina is jaloers op de jeugd dus!
Cowgirl, lekker zeg, dat jullie zelf gaan hooien! Hier blijven we gewoon kopen. De schaapjes staan nu nog op het gras, nou ja, vanmiddag lagen ze half voor pampus met die dikke vachtjes in het lente zonnetje! Het is ook zo heerlijk om al die sneeuwklokjes en krokusjes te zien bloeien he!
Hihi Esther, Paulina is jaloers op de jeugd dus!
Cowgirl, lekker zeg, dat jullie zelf gaan hooien! Hier blijven we gewoon kopen. De schaapjes staan nu nog op het gras, nou ja, vanmiddag lagen ze half voor pampus met die dikke vachtjes in het lente zonnetje! Het is ook zo heerlijk om al die sneeuwklokjes en krokusjes te zien bloeien he!
- nancy imka
Jeetje Imka lijkt wel een jonge blom zeg. Ze loopt maar te rennen en te vliegen door het weiland heen... Wat ik ook vreemd vind is dat ze veel beter door dr vacht heen komt als Emy van 2 jaar. Ik ben er wel blij mee hoor daar niet van. Maar vond het vanmiddag een beetje opvallend
- Ilonka
Het zit vast in de lucht.
Net een rondje met Ilonk gemaakt (van 19 tot 20 uur) en die had me toch een haast. Oren konden niet verder naar voren, staart helemaal er af en gaan. Ik had weer eens ouderwets weinig te vertellen en vond dat nog leuk ook...
Net een rondje met Ilonk gemaakt (van 19 tot 20 uur) en die had me toch een haast. Oren konden niet verder naar voren, staart helemaal er af en gaan. Ik had weer eens ouderwets weinig te vertellen en vond dat nog leuk ook...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Hmmm, ik wil vandaag een rondje met Nisko maar geen auto bij huis. En mijn leren zadel is ngoal zwaar om onder de arm mee te nemen op de fiets. Onder de snelbinders doen?
Leuk om te lezen dat de ouwetjes in dit topic nog behoorlijk fief zijn
.
Leuk om te lezen dat de ouwetjes in dit topic nog behoorlijk fief zijn

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Ilonka
Dik dek op je stuur en dan je zadel er over?
uhm, tja, dat fief is soms juist een beetje te hier! Is het nog gelukt met je zadel? Heb je bij Nisko geen plek om je spullen te laten liggen?Annemarie schreef:Hmmm, ik wil vandaag een rondje met Nisko maar geen auto bij huis. En mijn leren zadel is ngoal zwaar om onder de arm mee te nemen op de fiets. Onder de snelbinders doen?
Leuk om te lezen dat de ouwetjes in dit topic nog behoorlijk fief zijn.
Nancy, fijn dat imka zo lekker door haar wintervacht komt.
En Ilonka een lekkere, maar vlotte rit gemaakt! Ik rijd eigenlijk nooit een ritje in het donker, met Li is het dan oppassen of je nergens instort of tegenaan ramt! Met Jamin gaat dat weer wel heel goed, die let juist heel goed op.
Wat zijn paarden hun kinderen toch snel vergeten. Paulina is zeker blij dat ze niet meer voor haar dochter hoeft te zorgen.
Wat een heerlijk weer he, de afgelopen dagen. De paarden ruiken vast het voorjaar, ze zijn allemaal zo vrolijk.
Ze moeten hier nog wel even geduld hebben voor ze weer naar de wei kunnen.
Fijn dat Imka zo goed door haar vacht heen komt dit jaar. Odette is het grootste deel gelukkig ook kwijt.
Wat een heerlijk weer he, de afgelopen dagen. De paarden ruiken vast het voorjaar, ze zijn allemaal zo vrolijk.
Ze moeten hier nog wel even geduld hebben voor ze weer naar de wei kunnen.
Fijn dat Imka zo goed door haar vacht heen komt dit jaar. Odette is het grootste deel gelukkig ook kwijt.
Odette&Fenna
@Esther; Ekkie Gekkie komt zaterdag die kant op....de knapperd. Ben erg benieuwd hoe hij het gaat vinden hoor!(en ik ook!tis toch mijn kindje....of hoe je het ook noemen wil...)
Ik zit toch weer te twijfel om Danc zijn manen kort te knippen. Hij heeft nu al geschuurd....Toen hij jong was had hij zomerexceem waarbij hij schuurde tot op de huid, laatste jaren wat minder, maar nu zag ik alweer zomerexceem schuurplekken zitten. Manen waren net een beetje op lengte, maar zit echt te twijfelen of ik ze niet weer tot op de huid kort moet knippen, om weer een mooie boog te krijgen. Wel is het zo dat zijn manen snel weer boogwaardig zijn dat wel, maar toch he....
Ik zit toch weer te twijfel om Danc zijn manen kort te knippen. Hij heeft nu al geschuurd....Toen hij jong was had hij zomerexceem waarbij hij schuurde tot op de huid, laatste jaren wat minder, maar nu zag ik alweer zomerexceem schuurplekken zitten. Manen waren net een beetje op lengte, maar zit echt te twijfelen of ik ze niet weer tot op de huid kort moet knippen, om weer een mooie boog te krijgen. Wel is het zo dat zijn manen snel weer boogwaardig zijn dat wel, maar toch he....
- Ilonka
Vorig jaar heb ik Derfen gebruikt bij Ilonka, dat werkte heel goed. Het is een vies goedje (ruikt naar een smeulend vuur) en geeft vlekken maar Ilonk was er zeker gebaat bij. Wellicht ook wat voor Danc?
Derfen? Kan je dat ergens bestellen? Ik heb nu Equidoux, komt uit Duitsland.
Het stomme is dat het afgelopen jaren helemaal goed ging op een paar kleine schuurplekjes na, dus ik helemaal in de gloria, maar ik dacht echt van de week...neee heee het is pas maart.
Ekdal heeft er helemaal geen last van. Schijnt dat Timor-nakomelingen sowieso geen zomerexceem hebben of nouja komt niet voor in die lijn.
Het stomme is dat het afgelopen jaren helemaal goed ging op een paar kleine schuurplekjes na, dus ik helemaal in de gloria, maar ik dacht echt van de week...neee heee het is pas maart.
Ekdal heeft er helemaal geen last van. Schijnt dat Timor-nakomelingen sowieso geen zomerexceem hebben of nouja komt niet voor in die lijn.
- Ilonka
Ziet er wel goed uit!
Zitten dan niet al je spullen onder als je gaat rijden, of zie ik dat verkeerd?
Bestel jij het gewoon op die site of via een ruitersportwinkel?
Zitten dan niet al je spullen onder als je gaat rijden, of zie ik dat verkeerd?
Bestel jij het gewoon op die site of via een ruitersportwinkel?
- Ilonka
Bij Ilonka heb ik het de eerste twee weken om de dag gesmeerd en toe afgebouwd naar eens in de 4 dagen, daarna eens in de week, toen eens in de 10 dagen oid. Je smeert alleen als ze ergens jeuk hebben dus niet preventief.
Ik heb de halve liter besteld, deze heeft een een dopje met een gat zodat je 'gedoseerd' kan verdelen. Ik trek van die gele keukenhandschoenen aan en houd de fles Derfen vast met 'babybillendoekje'. Meteen daarna alles weer schoonmaken want het vlekt en stinkt. Of tja ik vind het best lekker ruiken maar het is gewoon jammer dat alles er naar gaat ruiken...
Ik smeer het alleen op de plekken waar ze jeuk heeft en dat is in de manen en op de staart en soms onder de buik of op de benen. Meestal smeer ik na het rijden en doe dan een oude Boett deken op. Dan ga ik na een dag of twee weer rijden en is het prima te doen.
Ik heb het via Vidoma besteld, snelle levering!
Ik heb de halve liter besteld, deze heeft een een dopje met een gat zodat je 'gedoseerd' kan verdelen. Ik trek van die gele keukenhandschoenen aan en houd de fles Derfen vast met 'babybillendoekje'. Meteen daarna alles weer schoonmaken want het vlekt en stinkt. Of tja ik vind het best lekker ruiken maar het is gewoon jammer dat alles er naar gaat ruiken...
Ik smeer het alleen op de plekken waar ze jeuk heeft en dat is in de manen en op de staart en soms onder de buik of op de benen. Meestal smeer ik na het rijden en doe dan een oude Boett deken op. Dan ga ik na een dag of twee weer rijden en is het prima te doen.
Ik heb het via Vidoma besteld, snelle levering!