Van B naar D
Van B naar D
Sinds vorige week heb ik besloten het aanbod van mijn vader aan te nemen. Namelijk van paard ruilen. Brechje heb ik gekocht toen ze 1 jaar oud was. Het is een hele lieve merrie, er zit geen kwaad in en ze geniet van aandacht. Maar ze is vrij eenkennig en schrikt snel, onder het zadel heeft dit al menigmaal wat enge gebeurtenissen opgeleverd welke gelukkig nog steeds goed zijn afgelopen. Maar erg ontspannen zit ik er niet meer op, zeker niet in de galop. De lol met rijden is er met haar wel af.
Djaydee heeft dat schrikkerige van Brechje helemaal niet. Maar zoals alle fjorden bij ons is ze zeker ook niet sloom. Ze vindt aandacht geweldig, met je aan het werk gaan ook. Sowieso gaat het dresuurwerk haar allemaal stukken makkelijker af dan Brechje. Ook heeft ze al laten zien dat ze een wat geschikter familiepaardje is voor mijn man en onze kinderen.
En ja het is gewoon zo dat ik maar een paard kan houden, die dan ook echt van mezelf is. De paarden staan gewoon bij mijn ouders, dus er veranderd verder niks, Brechje haar toekomstige veulen was sowieso al voor mijn vader. Mijn vader gaat verder met Brechje fokken en ik zal er voor zorgen dat Brechje wel in conditie blijft. Djaydee ga ik lekker verder mee rijden, lekker ontspannen en vooral genieten van haar heerlijke galop!
Djaydee heeft dat schrikkerige van Brechje helemaal niet. Maar zoals alle fjorden bij ons is ze zeker ook niet sloom. Ze vindt aandacht geweldig, met je aan het werk gaan ook. Sowieso gaat het dresuurwerk haar allemaal stukken makkelijker af dan Brechje. Ook heeft ze al laten zien dat ze een wat geschikter familiepaardje is voor mijn man en onze kinderen.
En ja het is gewoon zo dat ik maar een paard kan houden, die dan ook echt van mezelf is. De paarden staan gewoon bij mijn ouders, dus er veranderd verder niks, Brechje haar toekomstige veulen was sowieso al voor mijn vader. Mijn vader gaat verder met Brechje fokken en ik zal er voor zorgen dat Brechje wel in conditie blijft. Djaydee ga ik lekker verder mee rijden, lekker ontspannen en vooral genieten van haar heerlijke galop!
Re: Van B naar D
Goede oplossing toch? en de paarden zullen er weinig van merken.
Prima oplossing toch zo Erika! Heb ook altijd wel het idee gehad dat Djaydee ook echt wel "jou" paardje was.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
dat is toch de ideale oplossing dan?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lijkt me een superoplossing!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mooie oplossing zonder afscheid te hoeven nemen wat wil je nog meer.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Soms moet je keuzes maken en dit lijkt me een hele geschikte Erika, zoals je het vertelt. Het zou zonde zijn als je de lol in het rijden etc verliest en ideaal dat het dan op zo'n manier geregeld kan worden!! Dus binnenkort een foto-update van je 'nieuwe' aanwinst
?

Geluk is de vrucht van intens werk
Heerlijk als de paarden bij je ouders kunnen staan.
En dit een mooie oplossing , gauw foto,s?
En dit een mooie oplossing , gauw foto,s?
fijn dat je niet eens afscheid hoeft te nemen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Dit is de ideale oplossing! Ik zeg foto's.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Ideaal! Klinkt erg goed en fijn dat dat zo makkelijk kan 

♥♥ I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Dat is mooi opgelost zo en de paarden zelf merken er niet eens iets van. Veel plezier met Djaydee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

wat een mooie naam Djaydee
en een goede beslissing denk ik, fijn dat er voor de paarden niet zo veel verandert
veel plezier met haar!!

en een goede beslissing denk ik, fijn dat er voor de paarden niet zo veel verandert

veel plezier met haar!!
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
De paarden merken er inderdaad niks van, ze blijven mooi samen op hun eigen stekkie. (samen is Herxesa, Brechje + BIB, Djaydee en Freja en af en toe komt kleine (mini) Andel uit logeren).
Ik ben ook heel blij dat het zo kan en heb echt zin om met Djaydee lekker bezig te gaan. Ben sinds 2 week weer begonnen met rijden, had winterstop en het gaat gewoon heel erg lekker. Ze pakt het weer goed op na de winter. Djaydee zou misschien ook leuk zijn om nog eens voor de wagen te beleren.
Foto's ben ik heel slecht in, sowieso weet ik niet meer hoe ik die hier op moet zetten. Maar ik zal binnenkort eens even mijn best doen om foto's te maken van de hele veestapel en even uitvogelen hoe die hier plaatsen ook al weer moet. Heb alleen kleine digitale camera hoor, dus verwacht er niet teveel van.
Ik ben ook heel blij dat het zo kan en heb echt zin om met Djaydee lekker bezig te gaan. Ben sinds 2 week weer begonnen met rijden, had winterstop en het gaat gewoon heel erg lekker. Ze pakt het weer goed op na de winter. Djaydee zou misschien ook leuk zijn om nog eens voor de wagen te beleren.
Foto's ben ik heel slecht in, sowieso weet ik niet meer hoe ik die hier op moet zetten. Maar ik zal binnenkort eens even mijn best doen om foto's te maken van de hele veestapel en even uitvogelen hoe die hier plaatsen ook al weer moet. Heb alleen kleine digitale camera hoor, dus verwacht er niet teveel van.
- Machteld&Falco
Mooie regeling, toch?
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!