een half geschoren paard blijft bij mij gewoon onder een 0grams deken(om hem schoon te houden, anders blijven ze even goed lekker zonder staan) Als ze niet geschoren zou zijn leg je er toch ook niets bij als het iets kouder wordt?Esther schreef:ehm.. weer een vraagje van de onzekere dekenoplegger...
Tea staat nu onder een 150 grams en voelt prima aan.. Maar wanneer ga je naar een dikkere en wat voor dikte met een half geschoren paard.. Ze voorspellen koud weer, geen natte kou gelukkig, maar wel koud!!
Denk dat mijn 300 grams wat te dik zal zijn, of niet??
Mocht ik nog een keertje scheren, dan doe ik er ook gelijk een wat dikkere deken op want bij mij is de regel: vacht eraf, dan wel iets er voor in de plaats (zeker als het dan ook nog kouder wordt, wij doen als het koud wordt ook een jas aan naar buiten en niet een trui uit)
Denk er wel aan dat de meeste paarden het lang niet zo snel koud hebben als mensen en de vacht blijft door groeien tot ongeveer december.
In dit verhaal ga ik van een fjord of soortgelijk dier uit, niet van een wpn er of ander paard dat weinig wintervacht aanmaakt.