Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Voor al je avonturen en vertier, het E'tjes topic deel 4

Bericht door Esther » zo 06 mar 2011, 12:29

Kan ook door de foto blijkbaar erg vertekenen, op die andere foto lijkt het al heel anders, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
roos

Bericht door roos » zo 06 mar 2011, 13:52

Ik moet even op zoek naar het kabeltje van het toestel want ik heb Ekdal foto's....nouja BIG BOY Ekdal ;)
Hij is echt totaal anders dan alle andere E'tjes. Echt een sportmodelletje :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 06 mar 2011, 17:01

Vandaag was een heerlijke middag!!
Mijn moeder en ik zijn met alle paarden naar buiten, het bos in geweest. Maar omdat we maar met zijn tweetjes waren en de hond ook bij hadden zijn we 3x naar buiten geweest :+

De eerste keer hadden we Evian aan Gaby vastgeknoopt, dat was al lang geleden voor hem dat hij aan iemand vastzat (veulenkeuring). Maar hij was heel braaf en vond het ook heel spannend! Onze paardenburen zijn jonge KWPN'ers die een flinke show weggaven, met knorren, staarten omhoog etc. Dan ben ik zo blij met onze fjorden die wat koeler in hun koppie zijn. Natuurlijk ook spannend, maar zo overdreven reageren ze gelukkig niet :D

Daarna met Olette en Minouk een mooie stapronde gemaakt.
En Eskil mocht niet achterblijven, dus we zijn nog een stuk alleen met hem gaan wandelen. Dat was de eerste keer, zonder ander paard erbij. Hij vond het erg spannend, maar was superbraaf! Bij spanning kroop hij helemaal tegen mij aan. Verder niet geschrokken of gek gedaan. Heerlijke paardenmiddag en de paarden zelf staan weer helemaal tevree in de wei :)
roos

Bericht door roos » zo 06 mar 2011, 17:16

Dan ben je wel even bezig met zo'n fjordenstapel, maar wel leuk zeg!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » di 08 mar 2011, 18:59

Het is wel lekker inderdaad! :) Doordeweeks alleen geen tijd voor helaas. Gelukkig zijn er weekenden en vakanties!
Ze zijn nu al drie dagen op rij naar buiten geweest, ieder apart van elkaar met een van de dames. Hebben ze een mooi voorbeeld aan :)

Vandaag met drie naar buiten geweest, Gaby, Evian en Eskil. Mijn vriend met de hond, een lekkere ronde gemaakt van een uur. Ze waren nog lang niet moe. Geen enkele keer geschrokken. Eskil heeft de vreemde gewoonte met zijn snoet over de grond te stofzuigen, hij blijft constant het zand, naaldjes en blaadjes weg aan het briesen. Hij hield er ook niet mee op!
Maar reuzebraaf weer, lekkere ventjes zijn het :)
roos

Bericht door roos » di 08 mar 2011, 19:26

Lijkt me heerlijk om in het bos te kunnen wandelen zeg!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Emily

Bericht door Emily » wo 09 mar 2011, 09:57

Ik moet zeggen dat ik ook erg blij ben met het bos in de buurt!
Zeker met het weer van de afgelopen dagen, heerlijk wandelen in de zon!

Gistermiddag ben ik samen met mij vriend en de hondjes naar Emily toe gegaan.
Het was hoog tijd voor een eerste ontmoeting aangezien de hondjes, als het zo ver is, ook mee gaan met de bosritten.
Ik had alles bedacht; Hondjes gaan blaffen, hondjes willen wegrennen, hondjes reageren agressief. Maar nee hoor, hartstikke braaf!
Het was mevrouw Emily die zich stond aan te stellen. Zodra ik naar buiten kwam lopen en ze de hondjes zag stond ze stokstijf stil en begon te blazen.
Ik zei tegen der; stel je niet zo aan tut en heb haar in de paddock gezet.

Emily heeft lekker gek gedaan en toen ik haar weer binnen ging zetten liep ze zonder aanstellerij langs de hondjes.
Soms is het zo'n heerlijke aansteller! Tuttebol _-:(

Mijn hondjes, ze zijn ondertussen al 4 maanden oud.
Bandai;
Afbeelding

En Namco;
Afbeelding
Emily (v. Balony, m. Justy)
Elvis

Bericht door Elvis » do 10 mar 2011, 12:28

Gave hondjes hoor :))

Gister Elvis opgemeten,hij zit nu op de 1.45 cm.
Emy zit nu op de 1.38 en een half.

Dankzij het goede weer staan ze al lekker smiddags op het land te genieten van de buurtjes.
Als we aankomen springen ze al door de paddock,zo graag willen ze het land op haha :D
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » do 10 mar 2011, 13:29

Grote Elvis!
Eachann hadden we vandweek op 1.40 a 1.41, en Ewald op 1.48 a 1.49.
(ze zijn het laatste jaar niet echt in de hoogte gegaan, wel meer in de lengte en breedte, hahaha.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
roos

Bericht door roos » vr 11 mar 2011, 11:39

Eachann is dan echt een Dancer maat (tot nu toe dan he)en Ewald is echt Ekdals maat, leuk!
Ekdal is nog steeds wel een langpootmug, maar hij wordt nu wel iets breeder. Straks met spieren helemaal hahahaha

Hier zijn ze nog niet het land op. Ekdal misschien volgende week in W'veen, maar hier is het land nog te nat. Dus Danc (en co)moet nog even wachten. Ach ze mogen niet klagen, zometeen in de zomer kunnen ze 24/7...:D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » vr 11 mar 2011, 13:54

Ik heb Evian en Eskil gisteren ook weer eens gemeten.
Evian is weinig tot niet gegroeid in de hoogte, wel in de breedte, hij zit nu op 1.46-1.47
Eskil die heeft wel een groeispurt gekregen, hij is nu 1.44 - 1.45
Dus hij begint ook een mooi maatje te krijgen!
Was nog niet makkelijk om ze te meten, want ze wilden de meetstok liever met hun snoet bestuderen, dan op hun schoft voelen. Wat ze dan ook kunnen trekken met hun vacht dat er iets 'raars' zit.

De heren zijn heel aanhankelijk nu ze meer mee mogen, maar het zorgt ook voor rare situaties.
Als ik bijv. Minouk eruit pakt, dan wil Evian/Eskil mee, proberen zich echt door de opening mee te wurmen als je ze een gaatje ruimte geeft. We gingen dan laatst wandelen met Evian en Eskil, en Olette en Minouk duwen zich ook gelijk door de opening heen, want ze moesten en zouden mee. Normaal blijven ze altijd rustig staan, maar ze waren zwaar beledigd dat ze achterbleven (A)
Emily

Bericht door Emily » vr 11 mar 2011, 17:46

Wat zijn ze allemaal al groot zeg!
Ik heb geen idee hoe groot Emily nu is, kan ik binnenkort wel even meten..
Ze krijgt gelukkig wel wat meer spiertjes nu ik vaker in de week met haar train, ik vind het namelijk wel belangrijk dat ze het ook echt aan kan als ik het zadel er op leg.

@Yvette_Minouk. De hele kudde wil met je mee, begrijp dat het soms wat lastig is.
Aan de andere kant, sommige paarden willen liever dat je ze laat staan. Heb ik persoonlijk liever dat ze met zijn allen mee willen!
Emily (v. Balony, m. Justy)
Keandra

Bericht door Keandra » za 12 mar 2011, 08:17

amai die zijn groot zeg
denk dat Jalenka op 140 zal blijven steken, we zullen haar morgen hier eens aan de muur hangen (niet bij Bart ookal staat ze keihengstig)
(ze hangt niet graag aan de muur, kan gn 2 seconden stil staan, we gaan haar binnenkort eens een half uurtje aan de muur hangen en verder wij ons ding doen met andere dingen, ze zal het wel wennen zo)
roos

Bericht door roos » za 12 mar 2011, 11:44

Nog een week en dan daagggg lieve Ekdaaaaal veel plezier( en ik ga hem stiekem toch wel errug missen!)
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
chunkymonkey

Bericht door chunkymonkey » zo 13 mar 2011, 11:52

Hallo!!

Bij ons kunnen de paardjes sinds kort buiten in de paddock. Jack zet ik met mn andere paard en nog twee anderen er samen in.
Dat werkt prima. Vanaf volgende maand kunnen ze hier terug de weides op. Ik ga hem uit veiligheid opnieuw met zijn oudere ponyvriendinnetje samenzetten ipv in een grotere kudde.

Jack is ook nog iets omhoog gegaan: 1m42 meet hij nu. Als ik hierboven lees zit hij toch gemiddeld qua grootte.
Hij is alleen nog vrij iel, zeer weinig bespiering.

Afbeelding

Ondertussen heb ik ook al enkele keren jack 'gelongeerd'. En heeft ie al een paar keer het hoofdstel ingehad.
Longeren doe ik voorlopig aan het halster in een afgezet stukje piste. En na de eerste keer snapte hij het principe. overgang stap - draf- stap - halt werkt dus prima.
Ik probeer dit uiteraard niet te overdrijven gezien zijn verleden. begonnen met 5 minuutjes tot 10 minuten max.
Volgns mijn DA kan het prima, en mijn instructrice helpt me ook mt nuttige tips.
Zijn jullie al bezig met de E-tjes?
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 13 mar 2011, 12:00

Ten eerste wil ik even zeggen dat Jack er heel goed uit ziet! Hij mag dan nog wel iel en onbespierd zijn, dat is ook niet gek als je alle energie gebruikt om in de hoogte te gaan. Die breedte komt wel goed :) Daar heeft hij misschien wat meer tijd voor nodig dan degene zonder achterstand, maar zo te zien trekt hij straks helemaal bij. Mooi dat hij in de hoogte blijft groeien!

Evian die heeft gisteren ook voor het eerst alleen in de bak gelopen met de overgangen stap - draf - galop. Hij loopt dan los in de bak. Hij heeft al een keer eerder meegelopen met Gaby. Maar gisteren voor het eerst alleen. Hij deed het supergoed, snapte het principe ook gelijk. Ik stond echt verbaasd te kijken hoe goed hij het oppikte :) Meer dan dat doen we eigenlijk niet. Ik heb foto's gemaakt, dus zal vandaag proberen er een paar op te zetten.
roos

Bericht door roos » zo 13 mar 2011, 12:31

Wat ziet Jack er goed uit zeg! Hadden we niet verwacht he vorig jaar. Hij gaat goed vooruit(met in je achterhoofd houden dat het soms ruim een jaar duurt voordat medicijnen uit een paardenlichaam zijn he!).

Ekdal doet weinig. Beetje poetsen, wandelen en heel soms met Danc meerennen(wat overigens de afgelopen maanden ook niet is gebeurd...).
Hij mag in W'veen aan de slag, wat ie aankan
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 13 mar 2011, 14:11

Emy was super blij vandaag, ze mochten het "grote" land weer op. We hebben besloten om toch het weiland gewoon super kort te laten afgrazen zodat er bijna niks meer staat in de hoop dat we ze moeten bijvoeren en ze alle drie gewoon de hele zomer het land op kunnen! Makkelijk voor Dees makkelijk voor iedereen! Zeker gezien mijn operatie!

Ik moet zeggen dat het bij mij toch ook wel meer en meer begint te kriebelen om wat te gaan doen met Emy maar ik doe het nog niet. Ze vind het wel super leuk de aandacht maar het kan ook op een andere manier zoals lekker als hand paardje mee. Of kunstjes doen of gewoon lekker knuffelen. Ik vind Emy echt nog te baby achtig...

Wie gaat er eigenlijk allemaal beginnen met zn Etje dit jaar?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 13 mar 2011, 15:23

Hier gaan ze voorlopig niet het land op vrees ik...nouja we zien het wel
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 13 mar 2011, 18:44

hier hebben we Jalenka vandaag gemeten, ze is 140cm groot, woohoo
8)7
heb ook haar lange manen helemaal met de hals gelijk geknipt, niks manen meer, wil terug een boogje

verder doen we veel gewenning met Jalenka, leren stil staan (kon ze nog niet zonder eten)
ook leren we haar nu longeren en reageren op stemcommando's, wel met een gewoon halstertje, hoofdstel met bit heeft ze nog maar enkele keren in gehad
ze mag om onder het zadel geleerd te worden nog eerst een beetje uitgroeien, heb geen zin om ook met haar elk jaar een ander zadel te kopen
Plaats reactie