wie heeft er ervaring met..............

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Jankeke

wie heeft er ervaring met..............

Bericht door Jankeke » do 10 mar 2011, 13:38

................het rijden met de Suzuki Grand Vitara 3 deurs (occasion) met een anderhalfpaardstrailer erachter??????????????
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Pablo
Contacteer:

Re: wie heeft er ervaring met..............

Bericht door Pablo » do 10 mar 2011, 14:09

Mijn stalbaas had vroeger een grand vitara met 5 deuren en dat reed als een dijker!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 10 mar 2011, 14:13

Tot vorig jaar april hebben wij met de grand vitara 3-deurs gereden en waren er erg blij mee en hebben altijd veel plezier gehad met het trekken van de anderhalfspaard trailer. De enigste reden waarom we hem hebben ingeruild is omdat hij te klein werd toen Emma erbij kwam. We hadden achterin daarvoor te weinig ruimte. We zijn toen nog wel voor een 5-deurs gaan kijken 2e hands, maar voor datzelfde geld konden wij een nieuwe skoda yeti kopen en zijn daar toen voor gegaan.
Maar het is zeker een aanrader.
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 10 mar 2011, 14:59

Dank jullie wel! Hier kan ik iets mee!
All that we see
All that we seem
foss

Bericht door foss » do 10 mar 2011, 15:29

Ik zou zeggen kijk naar het gewicht van de auto en wat de auto mag trekken en als je dan uitkomt met je gewicht moet het kunnen, het hangt ook vaak van de motor af wij hebben een Saab 2,3 en deze auto trekt geweldig voor die tijd hadden we een Volvo 1600 en deze trok een heel stuk minder.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Vera

Bericht door Vera » do 10 mar 2011, 15:35

ik heb vaak met die van een kennis gereden. Er mag 1800 kg achter dus dat is best te doen. Ik vond het persoonlijk niet heel fijn rijden, maar dat komt voornamelijk omdat het een automaat was (denk ik)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Jowien

Bericht door Jowien » do 10 mar 2011, 20:09

Ik heb ervaring met een kleinere Vitara, maar ik vond het niet zo geweldig. Trekken kon ie op zich wel (wat ie mocht dan he, gewoon aanhangertje), maar ik vond 'm snel oud worden. Dat dingetjes het niet meer doen enzo.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 10 mar 2011, 20:52

Het is in de eerste plaats erg belangrijk of het op kenteken mag, je auto met trailer.
Of het kan is een eerste, maar als het niet 'mag' trek je je hele auto naar z'n grootje!
Dan slijt het erg hard allemaal.
Amber_

Bericht door Amber_ » do 10 mar 2011, 21:37

foss schreef:Ik zou zeggen kijk naar het gewicht van de auto en wat de auto mag trekken en als je dan uitkomt met je gewicht moet het kunnen, het hangt ook vaak van de motor af wij hebben een Saab 2,3 en deze auto trekt geweldig voor die tijd hadden we een Volvo 1600 en deze trok een heel stuk minder.
Verschilt ook echt per auto :j

Ik had hiervoor een 4x4 2.0 Turbo die 1600 kilo mocht hebben, die trok het niet weg. Gingen niet harder dan 90 op snel weg.. leuk met inhalen. }-o

Nu heb ik een 1.6, die het perfect trekt! +:)+
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 10 mar 2011, 21:42

De naakte cijfers over hoe het zit met de trekkracht, de inhoud, het gewicht, de kogeldruk enz enz weet ik allemaal, die heb ik hier voor me op tafel liggen :list: , maar het gaat mij vooral hoe de ervaring is om met deze combinatie te rijden. Zoals idd wat Amber zegt, hoe ging het met inhalen, hellinkje op en af, optrekken ....dus het rijgedrag en het comfort (niet onbelangrijk) :)) .
All that we see
All that we seem
Viv

Bericht door Viv » vr 11 mar 2011, 04:54

Kun je niet proefrijden met een trailer erachter? Hebben wij toen nl wel gedaan, trailer met wat zware lading (geen paard) erin en rijden maar.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
foss

Bericht door foss » vr 11 mar 2011, 06:40

Wat ik wel altijd vind bij dit soort auto's gaat er wat stuk betaal je altijd erg veel, ik zou zeggen koop een goede personen auto van een doorsnee merk gaat er dan wat stuk zijn de kosten te overzien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 11 mar 2011, 07:45

Dat laatste ben ik ook al voor gewaarschuwd. Wij wilden eigenlijk een Kia Sorento kopen. Maar heb al een aantal mensen gehoord die forse (duizenden euro's) reparaties hadden. Schijnt bij SUV modellen wel gauw in de papieren te lopen.

Vriendin van me heeft trouwens Grand Vitara gehad tot volle tevredenheid. Alleen gebruikte zei hem niet voor trailer rijden, maar als "gewone" auto.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 11 mar 2011, 14:26

Dank jullie wel voor alle reacties.

Wij hebben net een andere auto gekocht. Overigens geen Suzuki maar een Kia Carens!

Hier kan dus een slotje op!
All that we see
All that we seem
rocky&moby

Bericht door rocky&moby » vr 11 mar 2011, 15:01

Annemarie schreef:Dat laatste ben ik ook al voor gewaarschuwd. Wij wilden eigenlijk een Kia Sorento kopen. Maar heb al een aantal mensen gehoord die forse (duizenden euro's) reparaties hadden. Schijnt bij SUV modellen wel gauw in de papieren te lopen.

Vriendin van me heeft trouwens Grand Vitara gehad tot volle tevredenheid. Alleen gebruikte zei hem niet voor trailer rijden, maar als "gewone" auto.
alle ervaringen mee haha, klopt helemaal |o
Plaats reactie