16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Fijn dat Nisko zo braaf is! Rijd je haar vaak? Je hebt er natuurlijk nog een om te rijden. Ik zit er regelmatig aan te denken hoe ik het zal doen als Fenna bereden kan worden. Dan worden het alleen nog maar buitenritjes met Odette denk ik.
Hoe vaak heb je grondwerkles met Li? Ze is nog wel pittig he, voor haar leeftijd.
Odette lag vanmiddag heerlijk te slapen in de bak. Tjico en Diza liepen om haar heen te spelen, maar dat interesseerde haar allemaal niks, ze sliep lekker verder.
Hoe vaak heb je grondwerkles met Li? Ze is nog wel pittig he, voor haar leeftijd.
Odette lag vanmiddag heerlijk te slapen in de bak. Tjico en Diza liepen om haar heen te spelen, maar dat interesseerde haar allemaal niks, ze sliep lekker verder.
Odette&Fenna
Nisko wordt sinds dik 3,5 jaar eigenlijk alleen nog maar buiten gereden. We hebben denk ik ruim een jaar nu heel weinig gereden. Vorig jaar dikke winter en na de winter was ze al te ver drachtig. Toen Gjendra vorig jaar november afgespeend is pakte ik het weer wat op maar afgelopen winter dus ook weer veel niet gereden vanwege het weer. Wil nu proberen 2x per week een buitenritje te maken. Omdat ik de paarden op hetzelfde adres is kan ik in 2 uur beide paarden wel beweging geven.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Danc wordt nu 2 a 3 keer per week gereden, daarnaast nog wandelen en 2 keer loslongeren.
- nancy imka
Ik krijg een dubbele artrodese, ze gaan dus zowel mn onderste als bovenste spronggewricht vast zetten. Ik kan dan mn gehele enkel en voorvoet niet meer bewegen. Deze is helemaal versleten door de reuma... Tja het is idd wel lang wachten nog, maar aan de andere kant mn vorige operatie was afgelopen november dus al met al gaat het nog best wel snelNancy, waar wordt je aan geopereerd in mei? Duurt nog lang zeg, nog 2 maanden wachten.

Imka is vandaag weer opnieuw beslagen, en het zag er gelukkig allemaal weer iets beter uit als vorige keer. Ze heeft nu weer normaal beslag! Geen zooltjes en siliconen meer. Dus je begrijpt ik ben happy! Mocht ze toch niet zo lekker lopen dan mag ik hem altijd bellen maar tot op heden gaat het dus goed ik ben echt zo blij!
Fijn dat het weer beter gaat Nanc met Imka. Geen siliconen meer..scheelt ook een hoop geld!
Hopen en duimen dat het nu goed blijft gaan!
Hopen en duimen dat het nu goed blijft gaan!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Gisteren kwamen mn ouders en zusje weer even op visite bij Luuk... (tja, ze komen echt voor hem.. wekelijks)
Maar goed, ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt! hahah, dan kan ik wel even met de paardjes bezig.
Grappig om te merken dat ik na even nadenken wat te doen (ik kon kiezen uit rijden, mennen, longeren, grondwerken) dat ik dan kies voor mennen.
nooit gedacht maar door de zwangerschap heb ik daar echt van leren genieten. Mooie was dat mijn vader en zusje dan ook wel mee wilden! dat vind ik zooo gezellig aan het huifkarren he? Lynda natuurlijk geen stap verkeerd gezet. dus genoten van een supertochtje in de laatste avondzon. heeerlijk! De lente komt!
Maar goed, ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt! hahah, dan kan ik wel even met de paardjes bezig.
Grappig om te merken dat ik na even nadenken wat te doen (ik kon kiezen uit rijden, mennen, longeren, grondwerken) dat ik dan kies voor mennen.
nooit gedacht maar door de zwangerschap heb ik daar echt van leren genieten. Mooie was dat mijn vader en zusje dan ook wel mee wilden! dat vind ik zooo gezellig aan het huifkarren he? Lynda natuurlijk geen stap verkeerd gezet. dus genoten van een supertochtje in de laatste avondzon. heeerlijk! De lente komt!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
mijn streven was altijd 3x per week wat doen en zoveel mogelijk in de wei laten lopen.
nu kwam het gemiddeld neer op 2x per week iets doen. lange buitenrit/ huifkartocht/ westernrijden in de bak/ grondwerken.
zomers lukt het me makkelijker om beweging te geven dan s winters.
dit jaar liep alles anders.
Maar we pakken het nu weer op. lyn doet nu eerst weer 1, 2x per week iets.
toch heeft ze nog wel wta conditie. het kinderfeestje rondje doet ze zo in draf zonder buiten adem of heel erg bezweet te raken
nu kwam het gemiddeld neer op 2x per week iets doen. lange buitenrit/ huifkartocht/ westernrijden in de bak/ grondwerken.
zomers lukt het me makkelijker om beweging te geven dan s winters.
dit jaar liep alles anders.
Maar we pakken het nu weer op. lyn doet nu eerst weer 1, 2x per week iets.
toch heeft ze nog wel wta conditie. het kinderfeestje rondje doet ze zo in draf zonder buiten adem of heel erg bezweet te raken
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Het lijkt mij ook lastig hoor met een kindje. Het ligt ook echt aan het kindje zelf. is het makkelijk of niet etc etc. Ik zal het straks wel merken 

- cowgirlwillie
- Contacteer:
ja ik was altijd bang dat ik dan niet meer zou kunnen paardrijden... dus toch wat uitgesteld. nu denk ik, ik had het veele eerder kunnen doen! je leven staat echt neit ineens stil hoor! je krijgt er gewoon meer bij!
Het is nu wel echt alles plannen en overleggen. Wie doet wat en wanneer?
Wie is er in huis en wie buiten?
Scheelt dat ik de paarden thuis heb, dus kan met babyfoon naar buiten als luuk slaapt om de stallen uit te mesten, te voeren en evt snel ff longeren ofzo.
Tja, op woensdags sta ik voor de klas en gaat luuk naar zijn oma dan kan ik hem ook iets later ophalen om nog even iets met de paarden te doen.
En het is al langer licht dus nog even en ik kan s avonds rijden als chris binnen is.
of luuk kan mooi in de kinderwagen of buggy langs de bakrand bij mooi weer haha
met een beetje aanpassen is veel mogelijk hoor.
Luuk is gelukkig erg makkelijk en altijd vrolijk maar ik denk dat je daar ook goed in kan sturen hoor. als hij wat begint te protesteren maak ik hem gewoon weer aan het lachen, ombuigen! en hij is al helemaal gewend overal mee heen te gaan en kan heel goed tegen lawaai omdat hij bij ons ook altijd tot de late fles in de kamer ligt met tv aan, visite enzo slaapt overal doorheen.
Het is nu wel echt alles plannen en overleggen. Wie doet wat en wanneer?
Wie is er in huis en wie buiten?
Scheelt dat ik de paarden thuis heb, dus kan met babyfoon naar buiten als luuk slaapt om de stallen uit te mesten, te voeren en evt snel ff longeren ofzo.
Tja, op woensdags sta ik voor de klas en gaat luuk naar zijn oma dan kan ik hem ook iets later ophalen om nog even iets met de paarden te doen.
En het is al langer licht dus nog even en ik kan s avonds rijden als chris binnen is.
of luuk kan mooi in de kinderwagen of buggy langs de bakrand bij mooi weer haha
met een beetje aanpassen is veel mogelijk hoor.
Luuk is gelukkig erg makkelijk en altijd vrolijk maar ik denk dat je daar ook goed in kan sturen hoor. als hij wat begint te protesteren maak ik hem gewoon weer aan het lachen, ombuigen! en hij is al helemaal gewend overal mee heen te gaan en kan heel goed tegen lawaai omdat hij bij ons ook altijd tot de late fles in de kamer ligt met tv aan, visite enzo slaapt overal doorheen.
Ootje, ik heb om de week grondwerkles met Li, maar in de praktijk is dat een stuk minder eigenlijk. Met die vorst was de bak 2 maanden helemaal keihard en ijsbaan, en soms komt er ook weleens wat tussen. Hihi, ja, ze is wel pittig voor haar leeftijd, dat is soms ook weleens vermoeiend hoor! Altijd geconcentreerd zijn zeg maar.
Lekker Annemarie, 2 keer per week een buitenritje. Ga je dan ook opbouwen qua tijd of is 2 uur het maximum aan rit wat je leuk vind om te doen?
Nancy, tjonge, als je enkel wordt vastgezet, dan lijkt me dat heel moeilijk lopen? Of valt dat mee? En fijn dat Imka normaal beslag heeft!!
Cowgirlwillie die lekker heeft gemend met haar familie, klinkt goed. Fijn ook, dat je bewust een keuze maakt wat je wil gaan doen en dat Lynda zo geweldig loopt voor de kar!
Lekker Annemarie, 2 keer per week een buitenritje. Ga je dan ook opbouwen qua tijd of is 2 uur het maximum aan rit wat je leuk vind om te doen?
Nancy, tjonge, als je enkel wordt vastgezet, dan lijkt me dat heel moeilijk lopen? Of valt dat mee? En fijn dat Imka normaal beslag heeft!!
Cowgirlwillie die lekker heeft gemend met haar familie, klinkt goed. Fijn ook, dat je bewust een keuze maakt wat je wil gaan doen en dat Lynda zo geweldig loopt voor de kar!
oh ja, over wat ik doe met Li. We hebben westernles gehad, maar L vind het echt niet meer leuk om in de bak te werken. Dat doe ik dus met haa niet meer. Grondwerken in de bak vind ze wel leuk, dus dat doen we wel. Dat en buitenritjes, die ben ik nu weer aan het opbouwen en varieert van 1 a 2 uur, tot ruim 4 uur. Ara is weer een ander verhaal, die vind buitenrijden heel leuk, maar western in de bak ook. En verder staan ze hele dagen in de buitenbak nu, op de wei kan nog niet helaas. Dus ze hebben we de hele dag een beetje "slenter-beweging".
@Helena (Pareltje2): een aantal maanden geleden had ik je eens gevraagd naar de afstamming van Lianne maar eigenlijk nog steeds geen antwoord gekregen.
In één van je eerste posten had je het ook over de Fjord Jamin. Dat moet volgens mij Jamin J-319 zijn. Er komt er maar eentje voor met die naam. Deze Jamin is een afstammeling van Nordal uit Vanda V-242 (v. Knud).
Omdat er 12 Lianne's in mijn bestand staan is het lastig bepalen wie jou Lianne is zonder de afstamming te weten.in juli 2010 Pareltje2 schreef:Anita, ik heet Helena. Ik zal eens even in het paspoort van Li sturen en ben benieuwd of je er wat mee kunt.
In één van je eerste posten had je het ook over de Fjord Jamin. Dat moet volgens mij Jamin J-319 zijn. Er komt er maar eentje voor met die naam. Deze Jamin is een afstammeling van Nordal uit Vanda V-242 (v. Knud).
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zojuist mijn bijna 19-jarige dame van flink wat haren verlost. Oh, wat vond ze het heerlijk. Vooral van haar zwangere buik vloog het er met vlokken tegelijk vanaf.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita
Helemaal vergeten! Ik ga dat paspoort van Li eens opdiepen, vandaag op stal gekeken, maar daar lag het niet. Wat leuk dat je dat van Jamin hebt opgezocht. Ze heeft haar eerste 4 jaar in een kudde van Natuurmonumenten gestaan, geen idee of ze daar ook verwekt was eigenlijk. Tjonge, bij jou ook zoveel haren alle kanten op. Hier kon ik er ook een trui van breien zeg!
Zo, wat een superweer vandaag! Een buitenrit gemaakt met Li en mijn vriendin met Ara en het was eindelijk weer eens een redelijk ontspannen rit, wat een genot
! Zou het door het loswerken komen denken jullie? In ieder geval heerlijk gereden, 2 uurtjes en nog 2 rengaloppen meegepakt; 1 keer racen tegen Ara op het strand en 1 keer op een lekker lang stuk ruiterpad, we gaan de goede kant op zo! Naderhand nog ff samen in de bak gelegen, tot Jamin de zitting kwam opheffen en mij claimde (dan mag niemand anders bij me, alleen zij, je bent de leider of niet he
)

Zo, wat een superweer vandaag! Een buitenrit gemaakt met Li en mijn vriendin met Ara en het was eindelijk weer eens een redelijk ontspannen rit, wat een genot

Klopt de afstamming van Jamin idd? En zou je van beide dames ook eens een mooie standfoto kunnen maken om mijn bestand aan te vullen?
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Contacteer:
haha over truien breien van al die haren: Een kennisje van mij heeft dus echt wol gesponnen van haar fjordenharen en er een tasje van gebreid! het kan écht!
P'tjes horen hier toch ook al??
Heb namelijk een P logeetje, genaamd Pauliena.
Omdat Tea even naar Vene moet voor herintroductie met het aangespannen werk na ons ongelukje mocht ik van Bart een van zijn paarden gebruiken voor mijn menlessen.
Dat zou in eerste instantie Ymea worden, maar zij is verkocht en dat kon dus niet meer. Dus vandaag Pauliena mee gekregen. Pff, Bart's paradepaardje, heb met de trailer gereden of ik Totilas in de trailer had!!
Ze staat nu in Tea's stal met een lekker pluk hooi, ze heeft al brokken en worteltjes gehad, hihi.. Even lekker verwennen!!
Morgen ga ik haar scalperen, ze heeft namelijk hangmanen gekregen in de loop van de winter.. En dan mag ze in het land bij mijn paarden, hopelijk gaat dat een beetje goed samen met Tea, zijn allebei nogal tantes!!
En dan donderdag of vrijdag maar even inspannen..
Heb namelijk een P logeetje, genaamd Pauliena.
Omdat Tea even naar Vene moet voor herintroductie met het aangespannen werk na ons ongelukje mocht ik van Bart een van zijn paarden gebruiken voor mijn menlessen.
Dat zou in eerste instantie Ymea worden, maar zij is verkocht en dat kon dus niet meer. Dus vandaag Pauliena mee gekregen. Pff, Bart's paradepaardje, heb met de trailer gereden of ik Totilas in de trailer had!!
Ze staat nu in Tea's stal met een lekker pluk hooi, ze heeft al brokken en worteltjes gehad, hihi.. Even lekker verwennen!!
Morgen ga ik haar scalperen, ze heeft namelijk hangmanen gekregen in de loop van de winter.. En dan mag ze in het land bij mijn paarden, hopelijk gaat dat een beetje goed samen met Tea, zijn allebei nogal tantes!!
En dan donderdag of vrijdag maar even inspannen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Paulina is wel een eer om in je wei te hebben toch Es?!!
Leuk zeg
Danc verliest ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel haaar
Leuk zeg

Danc verliest ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel haaar

Inderdaad, ik vind het een eer, maar ben dan ook bang dat er iets gebeurt hoor!!
Ik ga morgen eens kijken hoeveel haar Pauliena loslaat, die stond 24/7 op het land dus zal nog wel niet zo veel zijn..
Ik ga morgen eens kijken hoeveel haar Pauliena loslaat, die stond 24/7 op het land dus zal nog wel niet zo veel zijn..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hihi, Pauliena de Totilas onder de Fjorden
. Ze kan je vast een bertrouwensboost geven voor het mennen Es. Per dit jaar mogen P-tjes ook in dit topic ja. Eens kijken of ik morgen ook toe kom aan Nisko rijden. Nisko vindt het erg leuk om op pad te gaan dus ik zal eens kijken. Wil ook langs Gjendra en moet nog ff wat in huis doen en met Anka lessen.
@Cowgirlwillie: lijkt me gaaf een tasje gebreien van Fjordenhaar
.

@Cowgirlwillie: lijkt me gaaf een tasje gebreien van Fjordenhaar

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).