Bailey de ontdekkingsreiziger in Park de Hoge Veluwe

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Lotte

Re: Bailey de ontdekkingsreiziger in Park de Hoge Veluwe

Bericht door Lotte » do 03 mar 2011, 20:07

Wat heerlijk om daar te rijden!
Kun je nu vanaf daar ook een route van zoveel kilometer rijden (bijv. een rondje van 15 km), die zijn aangegeven met een bepaalde kleur?
Of moet je echt een kaart hebben om daar te rijden?
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Bailey

Bericht door Bailey » do 03 mar 2011, 20:24

Heb even de kaart erbij gepakt. Ik zie hier geen routes in kleuren, maar het is wel zo dat de ruiterroutes een soort 'lussen' vormen waardoor je je rondje groter of kleiner kunt maken. Die lussen zijn trouwens wel groot, neem je de verkeerde afslag kun je zo 10 kilometer verder zijn.
Het is echt heel, heel groot daar. Beetje gevoel voor richting en afstand, kaart of gps of iemand die de weg een beetje kent is dus wel erg handig.
Officieel hoef je trouwens niet eens op de ruiterroutes te blijven. Je mag ook dwars door het bos of over de vlaktes, maar niet op wandelpaden of verharde wegen met je paard.

Ons rondje gisteren was in verhouding tot het hele park relatief klein, maar toch nog zo'n 23 kilometer.

Om het park heen op verschillende plekken zijn wel plaatsen waar je kunt overnachten met je paard, dus een tocht van meerdere dagen is ook heel goed te doen. Dat staat hier op de planning voor de zomer :D
wolkj

Bericht door wolkj » do 03 mar 2011, 20:49

Wat leuk zeg! :) Super mooie omgeving bij jullie..
Dan zitten we hier wel eens met strand dit, duinen dat, bosje hier bosje daar;; maar de veluwe is ook gaaff!!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Bailey

Bericht door Bailey » do 03 mar 2011, 21:11

wolkj schreef:Wat leuk zeg! :) Super mooie omgeving bij jullie..
Dan zitten we hier wel eens met strand dit, duinen dat, bosje hier bosje daar;; maar de veluwe is ook gaaff!!
nou, dat klinkt ook heel niet verkeerd zeg! Ik heb nog nooit op het strand gereden, lijkt me ook wel heel erg gaaf!
Dennis

Bericht door Dennis » do 03 mar 2011, 21:49

Wat lekker om zo van een super braaf paardje te genieten
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » vr 04 mar 2011, 07:38

dodootje schreef:lekker ik ben gezond jaloers *D
:)) :))
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Lotte

Bericht door Lotte » vr 04 mar 2011, 07:44

Bailey schreef:Heb even de kaart erbij gepakt. Ik zie hier geen routes in kleuren, maar het is wel zo dat de ruiterroutes een soort 'lussen' vormen waardoor je je rondje groter of kleiner kunt maken. Die lussen zijn trouwens wel groot, neem je de verkeerde afslag kun je zo 10 kilometer verder zijn.
Het is echt heel, heel groot daar. Beetje gevoel voor richting en afstand, kaart of gps of iemand die de weg een beetje kent is dus wel erg handig.
Officieel hoef je trouwens niet eens op de ruiterroutes te blijven. Je mag ook dwars door het bos of over de vlaktes, maar niet op wandelpaden of verharde wegen met je paard.

Ons rondje gisteren was in verhouding tot het hele park relatief klein, maar toch nog zo'n 23 kilometer.

Om het park heen op verschillende plekken zijn wel plaatsen waar je kunt overnachten met je paard, dus een tocht van meerdere dagen is ook heel goed te doen. Dat staat hier op de planning voor de zomer :D
Mijn richtingsgevoel is helaas niet zo goed. O:) Maar het lijkt me wel heel gaaf! :)) Leuk dat je van de zomer meerdere dagen gaat, alvast veel plezier!
:L Ody v. Myrstein: Z2 startgerechtigd!--> Wedstrijdpensioen vanaf augustus 2012, dus vanaf nu lekker recreatief! :D
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 04 mar 2011, 12:45

Dat moet echt genieten zijn als je zo kan buiten rijden!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Bailey

Bericht door Bailey » vr 04 mar 2011, 23:23

@Lotte: dankjewel! Ik kijk er ook echt naar uit :)

@Dennis: hij is echt de braafste vijfjarige (nog even, in mei wordt hij zes) ooit! Wát een knap paard heb ik toch. Vorig jaar vond hij het bos nog zo spannend dat hij er afentoe zelfs flink van in paniek kon raken (niet zo gek, hij was enkel polderlandschap gewend), maar nu loopt hij zelfs op vreemd terrein voorop en is zo ontzettend dapper! Er is bijna niets dat hij nog eng vindt!
SandraJimmy

Bericht door SandraJimmy » za 05 mar 2011, 06:46

Heerlijk om op de Veluwe te rijden hé. :D
Wij doen het ook een paar keer per jaar en elke keer is het weer volop genieten.
Gelukkig heb ik voor dit jaar ook al 3 uitstapjes gepland staan naar de Veluwe, laat maar komen ;)
Nieuwste topic:
Een geweldig jaar met Jimmy:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47750
Plaats reactie