16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
Ja hier ook regen regen regen!
heerlijk weer hier, wel mistig. Net met 2 16+ ers gereden, Marga en Nisko. Ging heerlijk, ze waren braaf
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Heerlijk weer?????Echt serieus??? Wat gemeen zeg....
Hier vanaf gisteren 10.30 al regen, regen af en toe droog...maar meer niet.
MIjn ouders komen vanmiddag terug uit Afrika ben benieuwd.
EN mijn oma, het is zo zielig. Die heeft van alles. Ze wordt al bijna 87, maar het is echt sneu om te zien hoe ze achteruit gaat. MIjn enige oma die nog leeft....

MIjn ouders komen vanmiddag terug uit Afrika ben benieuwd.
EN mijn oma, het is zo zielig. Die heeft van alles. Ze wordt al bijna 87, maar het is echt sneu om te zien hoe ze achteruit gaat. MIjn enige oma die nog leeft....
weersvoorspelling waren slecht, maar klopt niks van. Temperatuur is hier aangenaam, alleen wat mistig. Annemarie is hier met de trailer gekomen en toen hebben we hier een relaxt stapritje gemaakt. Klein stukje gedraafd. Geloof waaremple dat Marga rustiger wordt op haar "oude" dag. We zijn op nog geen 50 meter van een groep reeën gereden, het waren er 14 voor zover we ze konden tellen in de mist
sneu van je oma
sneu van je oma

Baranna 13-5-2006
Hier is de temp ook wel goed hoor, alleen die regen he..
Ja oma, het is ook sneu. Ze zei gisteren hele leven niks gehad en nu voelt ze zich zo lamlending. Ze vindt het niks om verzorgd te worden, maar ze zal toch naar een verzorgingstehuis moeten(ze woont nog op zichzelf). Gelukkig is nog wel goed bij kennis hoor, dement is ze niet. Maar ze kan haar plas vaak niet meer ophouden en ziet allemaal dingen die er niet zijn(kan ook door de medicijnen komen).
Heb er gisteren zo hard om gehuild, nog bij haar geweest. Ze zag er nog wel redelijk goed uit hoor. Ze loopt al jaren lastig, maar lopen kan ze nog wel. Ben gewoon bang dat ze gaat.....
Ja oma, het is ook sneu. Ze zei gisteren hele leven niks gehad en nu voelt ze zich zo lamlending. Ze vindt het niks om verzorgd te worden, maar ze zal toch naar een verzorgingstehuis moeten(ze woont nog op zichzelf). Gelukkig is nog wel goed bij kennis hoor, dement is ze niet. Maar ze kan haar plas vaak niet meer ophouden en ziet allemaal dingen die er niet zijn(kan ook door de medicijnen komen).
Heb er gisteren zo hard om gehuild, nog bij haar geweest. Ze zag er nog wel redelijk goed uit hoor. Ze loopt al jaren lastig, maar lopen kan ze nog wel. Ben gewoon bang dat ze gaat.....
Heb net zooo heerlijk gereden, met Ivonne en Marga dus
. Nisko liep thuis zo de trailer op, de schat. In het begin van de rit was ze helemaal haar drukke zelf
, maar de rit was zoo relaxed. Het lijkt heel wat als je Nisko zo druk ziet doen, maar ze doet verder niets daarmee, gewoon druk zijn van opwinding
. Echt zo fijn zo'n paard waar je zo naar weken weer opstapt en die gewoon braaf is en braaf blijft
.
Marga en Nisko vonden het leuk om met hun tweeen op pad te zijn. Even neuzen en nog een gil, maar ze zijn zeer tolerant naar elkaar.
O, Roos, zoals jij je oma beschrijft, zo is mijn oma over jaren heen ook minder geworden. Na een val van de fiets werd mijn oma steeds wat minder mobiel, haar longen speelden elke winter weer op. En ze had steeds meer verzorging nodig wat ze vreselijk vond. De laatste tijd zat ze tijdelijk in een verzorgingshuis waar ze het vreselijk vond. Heel veel bedlegerige demente mensen, maar mijn oma was helemaal niet dement! Ik vond het zo erg om daar ook heen te gaan. Hoop van harte dat je oma een leuke plek krijgt.
Wat ik nooit zal vergeten is een uitspraak van oma: oud worden is geen kunst, oud zijn des te meer...

Marga en Nisko vonden het leuk om met hun tweeen op pad te zijn. Even neuzen en nog een gil, maar ze zijn zeer tolerant naar elkaar.
O, Roos, zoals jij je oma beschrijft, zo is mijn oma over jaren heen ook minder geworden. Na een val van de fiets werd mijn oma steeds wat minder mobiel, haar longen speelden elke winter weer op. En ze had steeds meer verzorging nodig wat ze vreselijk vond. De laatste tijd zat ze tijdelijk in een verzorgingshuis waar ze het vreselijk vond. Heel veel bedlegerige demente mensen, maar mijn oma was helemaal niet dement! Ik vond het zo erg om daar ook heen te gaan. Hoop van harte dat je oma een leuke plek krijgt.
Wat ik nooit zal vergeten is een uitspraak van oma: oud worden is geen kunst, oud zijn des te meer...
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Klinkt als een leuk ritje, ik ben jaloers 
Erg is dat he. Ze vindt het niks om verzorgd te worden, om hulp ergens bij te krijgen, ze doet het liefst alles zelf. En dan zou ze zo kunnen zeggen wat ze moet in een verzorgingstehuis want daar zitten toch alleen maar oude mensen...
Het lijkt mij ook lastig als je lichaam zegt dat het niet meer kan, dat je wel hulp nodig hebt. Die acceptatie is gewoon bijna niet te doen...
De uitspraak van je oma..geheel mee eens!

Erg is dat he. Ze vindt het niks om verzorgd te worden, om hulp ergens bij te krijgen, ze doet het liefst alles zelf. En dan zou ze zo kunnen zeggen wat ze moet in een verzorgingstehuis want daar zitten toch alleen maar oude mensen...
Het lijkt mij ook lastig als je lichaam zegt dat het niet meer kan, dat je wel hulp nodig hebt. Die acceptatie is gewoon bijna niet te doen...
De uitspraak van je oma..geheel mee eens!
Olaf hoort bijna in de topic thuis, op 16 april wordt hij al weer 17 jaar!
Gelukkig is hij nog helemaal fit en we hopen nog lang van hem te kunnen genieten.
Vandaag vanweg de vele regen, (je bent dus niet de enige die jaloers is op Annemarie en Ivonne, Roos!) alleen even gepoets en wat geknipt. Ol heeft zelf echt een hekel aan regen en plassen dus met een ritje in de bak of bos doe ik hem geen plezier. Hij staat liever in stal of met zn vrienden bij de heg een beetje droog te blijven.
Dinsdag komt de hoefsmid weer, dan krijgt hij ook achter beslag omdat mijn zusje hem aan het trainen is voor de endurance!
Ik heb nog 1 opa (moederskant) en 1 oma (vaderskant). Maar met Oma heb ik nauwelijks contact, ik vind haar gewoon niet aardig (vond ik als kleinkind al, kan er echt niks aan doen maar we hebben geen klik) Mijn opa is echter een schat van een man, mijn oma is vorig jaar feb overleden na een kort ziekbed. En een maand daarvoor is mijn opa opgenomen in een zorginstelling. Hij heeft de ziekte van ormont en dat komt maar zelden voor, je krijgt allemaal ontstekingen op allerlei plekken, om het moment is hij ontstekingsvrij en dan voelt hij zich ook gewoon goed en kan weer meer dingen zelfstandig.
Maar zodra er een ontsteking optreedt krijgt hij veel antibiotica en voelt hij zich erg ziek. Dat is zo sneu en oneerlijk om te zien. Hij is dan zo afhankelijk van iedereen.
Gelukkig is hij nog helemaal fit en we hopen nog lang van hem te kunnen genieten.
Vandaag vanweg de vele regen, (je bent dus niet de enige die jaloers is op Annemarie en Ivonne, Roos!) alleen even gepoets en wat geknipt. Ol heeft zelf echt een hekel aan regen en plassen dus met een ritje in de bak of bos doe ik hem geen plezier. Hij staat liever in stal of met zn vrienden bij de heg een beetje droog te blijven.
Dinsdag komt de hoefsmid weer, dan krijgt hij ook achter beslag omdat mijn zusje hem aan het trainen is voor de endurance!
Ik heb nog 1 opa (moederskant) en 1 oma (vaderskant). Maar met Oma heb ik nauwelijks contact, ik vind haar gewoon niet aardig (vond ik als kleinkind al, kan er echt niks aan doen maar we hebben geen klik) Mijn opa is echter een schat van een man, mijn oma is vorig jaar feb overleden na een kort ziekbed. En een maand daarvoor is mijn opa opgenomen in een zorginstelling. Hij heeft de ziekte van ormont en dat komt maar zelden voor, je krijgt allemaal ontstekingen op allerlei plekken, om het moment is hij ontstekingsvrij en dan voelt hij zich ook gewoon goed en kan weer meer dingen zelfstandig.
Maar zodra er een ontsteking optreedt krijgt hij veel antibiotica en voelt hij zich erg ziek. Dat is zo sneu en oneerlijk om te zien. Hij is dan zo afhankelijk van iedereen.
Olaf hoort hier nu al thuis Francis, het is 16 jaar en ouder. Als hij dit jaar 17 wordt dan is hij nu dus nog 16 en hier op de goede plek. Welkom met hem zou ik zo zeggen.
Jammer dat je geen klik hebt met je oma. Het kan zo fijn zijn als ze er op oudere leeftijd nog zijn. Zelf heb ik dat geluk helaas niet gehad. Binnen 5 jaar (tussen mijn 7e en 12e) was ik alle opa's en oma's al kwijt.
Jammer dat je geen klik hebt met je oma. Het kan zo fijn zijn als ze er op oudere leeftijd nog zijn. Zelf heb ik dat geluk helaas niet gehad. Binnen 5 jaar (tussen mijn 7e en 12e) was ik alle opa's en oma's al kwijt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Roos
voor jou en je oma. Moeilijk om iemand waarvan je veel houdt, te zien achteruit gaan.
Ivonne en Annemarie, wat heerlijk dat jullie ene lekker ritje hebben gemaakt, en zoveel reeen hebben gezien, wat gaaaaaafff!!!! Maar ik heb het idee dat Li op haar oude dag nog steeds niet rustiger wordt, met die voorliefde voor crossen en rengaloppen....
En Fran ook een
. Ik ken die ziekte niet, maar het klinkt naar.

Ivonne en Annemarie, wat heerlijk dat jullie ene lekker ritje hebben gemaakt, en zoveel reeen hebben gezien, wat gaaaaaafff!!!! Maar ik heb het idee dat Li op haar oude dag nog steeds niet rustiger wordt, met die voorliefde voor crossen en rengaloppen....
En Fran ook een

met deze uitspraak ben ik het niet helemaal eens, voor sommigen is het ouder worden ook een kunst! Ik ben dankbaar voor ieder jaar dat ik erbij krijg!Annemarie schreef:Wat ik nooit zal vergeten is een uitspraak van oma: oud worden is geen kunst, oud zijn des te meer...
Dat achteruit zien gaan is gewoon lastig en moeilijk idd, iedereen bedankt!
Olav, 16....jonkie ;)Danc wordt in juni al 25 jaar
Hij krijgt nu echt een meer ingezakte rug, maar meer niet hoor.
Olav, 16....jonkie ;)Danc wordt in juni al 25 jaar

Vanmiddag een ritje gemaakt met een vriendin. Tjonge, Li was erg hyper, overal van proberen te schrikken, weg te schieten, springen met 4 benen in de lucht, pfff. Maar halverwege toch een ontspannen stukje gekregen, de rest van de rit was het vooral zeer geconcentreerde rit! Merk wel dat de CR lessen echt hun vruchten hebben afgeworpen met al die rare fratsen, blijf goed zitten en dat geeft een fijn gevoel.
En heb vandaag de lens opgehaald die ik voor aankomende week heb gehuurd, morgen ga ik meteen ermee uitproberen, ben benieuwd!! Leuk!
En heb vandaag de lens opgehaald die ik voor aankomende week heb gehuurd, morgen ga ik meteen ermee uitproberen, ben benieuwd!! Leuk!
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
pareltje foto's laten zien hoor! leuk!
och die ouwe mensen daar kan je je ook zorgen om maken he?
ik heb beide oma's nog zijn in de 70, heb tot voor kort zelfs nog over-oma's gehad 2. zijn over de 90 geworden.
wel fijn als ze mentaal nog goed zijn. daarin zit bij mij wel verschil.
hier is het best zacht weer, beetje mist dat wel.
ben zooo aan de lente/ zomer toe!
vandaag dus hyacinten in huis gehaald.
zo komt het gevoel misschien toch een beetje, voor ik alnog in een winterdipje zak pffff.
volgens mij zijn de paarden er ook wel aan toe, gras moet weer gaan groeien, winterpak uit.
och die ouwe mensen daar kan je je ook zorgen om maken he?
ik heb beide oma's nog zijn in de 70, heb tot voor kort zelfs nog over-oma's gehad 2. zijn over de 90 geworden.
wel fijn als ze mentaal nog goed zijn. daarin zit bij mij wel verschil.
hier is het best zacht weer, beetje mist dat wel.
ben zooo aan de lente/ zomer toe!
vandaag dus hyacinten in huis gehaald.
zo komt het gevoel misschien toch een beetje, voor ik alnog in een winterdipje zak pffff.
volgens mij zijn de paarden er ook wel aan toe, gras moet weer gaan groeien, winterpak uit.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Danc en Ekkie zijn het ook zat hoor, ze willen het land op
Ze staan nu overdag in de bak +een zandpad, wel nat, maarja we mogen blij zijn dat ze naar buiten kunnen, zeker in de Randstad!
Ekdal mag over 2.5 week al het land op met zijn halbroers, de bofferd!
Heb net even een zweetmes over Danc heen gehaald...echt...zooooovvveeeel haar!!

Ekdal mag over 2.5 week al het land op met zijn halbroers, de bofferd!
Heb net even een zweetmes over Danc heen gehaald...echt...zooooovvveeeel haar!!
leuk Cowgirlwillie, dat je enthousiast bent. Houd je ook van fotograferen? Ik heb nog geen foto's gemaakt met de huurlens, maar hier een paar plaatjes die ik paar weken terug heb gemaakt, met mijn groothoeklens genomen, van een gebied waar ik regelmatig met Li rijd.

Morgen ga ik de andere lens voor het eerst eens goed uitproberen. En leuk dat je een beetje lente in huis hebt gehaald! Hier geniet ik wel van de sneeuwklokjes en crocusjes in de tuin! Lente komt eraan!!! Yes!
Roos, idd, die haren he, Li ook al, maar ja, wie weet hebben ze ze nog een beetje nodig, je weet nooit!
Hier zouden ze ook graag de wei op gaan, maar in de polder is het nu niet te doen, tenzij je een modderbad ervan wilt maken en dus aankomend jaar geen gras op de wei wil hebben! Dus staan ze de hele dag en avond in de buitenbak met zijn 3tjes.

Morgen ga ik de andere lens voor het eerst eens goed uitproberen. En leuk dat je een beetje lente in huis hebt gehaald! Hier geniet ik wel van de sneeuwklokjes en crocusjes in de tuin! Lente komt eraan!!! Yes!
Roos, idd, die haren he, Li ook al, maar ja, wie weet hebben ze ze nog een beetje nodig, je weet nooit!
Hier zouden ze ook graag de wei op gaan, maar in de polder is het nu niet te doen, tenzij je een modderbad ervan wilt maken en dus aankomend jaar geen gras op de wei wil hebben! Dus staan ze de hele dag en avond in de buitenbak met zijn 3tjes.
Ja oma's hebben toch een heel apart gevoel bij je, ik heb altijd een hele hippe oma gehad ze was zo gek als een deur en dat maakte haar zo geweldig we hebben de gekste dingen met haar meegemaakt het was gewoon een ondeugd.
Foss doet het nog steeds geweldig hij speelt nog elke dag met Uzziel en hij wil nog graag voor je werken.
Van de oudjes is Haila echt een oude dame aan het worden haar rug zakt wat door en ze is af en toe wat stijf.
Pebbels heeft nog nergens laast van die heeft zich in haar hele leven nog nergens druk om gemaakt.
Bij ons in de buurt is er een pony vorige maand in laten slapen die is 42 jaar geworden wat een leeftijd he, hij had geen tanden meer en kreeg al jaren vloeibaar eten.
Foss doet het nog steeds geweldig hij speelt nog elke dag met Uzziel en hij wil nog graag voor je werken.
Van de oudjes is Haila echt een oude dame aan het worden haar rug zakt wat door en ze is af en toe wat stijf.
Pebbels heeft nog nergens laast van die heeft zich in haar hele leven nog nergens druk om gemaakt.
Bij ons in de buurt is er een pony vorige maand in laten slapen die is 42 jaar geworden wat een leeftijd he, hij had geen tanden meer en kreeg al jaren vloeibaar eten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
42 jaar? Jee, wat een leeftijd
Jackie is 33 geworden, dat vond ik al een hele leeftijd.

Baranna 13-5-2006
42...wat een leeftijd. Een paardje van een vriendin van mij was begin 30, verloor tanden. En dan weet je eigelijk al dat het geen 20 jaar meer duurt...Volgens de paardentandarts is het ook zo als paarden tanden gaan verliezen is het eigelijk al gedaan, organen zijn dan ook oud aan het worden. Paarden in de natuur zouden gewoon dood gaan.
Wat een mooie fotos zeg!!Jaloers
Oma's, ze gaan proberen of ze een paar weken in het bejaardentehuis kan, dan kan ze verzorgd worden. Ze heeft daar al vaker gezeten met name toen ze was geopereerd aan haar heupen
Wat een mooie fotos zeg!!Jaloers

Oma's, ze gaan proberen of ze een paar weken in het bejaardentehuis kan, dan kan ze verzorgd worden. Ze heeft daar al vaker gezeten met name toen ze was geopereerd aan haar heupen
Mooie foto's zeg! Daar kun je wel mooi rijden.
42 is wel heel oud voor een paard.
Sterkte met je oma, Roos.
Erg he, als je ze zo ziet. Mijn oma is ernstig ziek. Haar hart en nieren werken niet meer goed, dus ik ben bang dat het niet meer zo lang zal duren. Ze is de enige oma die ik nog heb.
42 is wel heel oud voor een paard.
Sterkte met je oma, Roos.
Erg he, als je ze zo ziet. Mijn oma is ernstig ziek. Haar hart en nieren werken niet meer goed, dus ik ben bang dat het niet meer zo lang zal duren. Ze is de enige oma die ik nog heb.
Odette&Fenna
Ze is geestelijk gewoon zwak, maarja wat wil je met zoveel medicijnen. Soms vind ik het ook lastig om haar te bezoeken. Vind het lastig om haar zo te zien.
Danc vandaag ff laten rennen en vrijdag wordt ie weer gereden door stalgenoot. En dat doet ie goed, de knappperd!
Danc vandaag ff laten rennen en vrijdag wordt ie weer gereden door stalgenoot. En dat doet ie goed, de knappperd!