Even Voorstellen 2
Re: Even Voorstellen 2
Hoi Jytte, je weg naar FW gevonden. Super!
Ik heb me op Bokt ook al voorgesteld maar hier nog een keertje.
Mijn naam is Janna, 21 jaar en HBO studente, waarbij ik momenteel stage loop in zwolle (samen met Marieke).
Zelf niet in het bezit van paarden, maar ik ben een van de dames die toch wel met een hele grote regelmaat bij Bart te vinden is, waar ik paarden beleer, rij en men.
Zo ken ik Rubis ook heel goed, ik ben denk ik het meeste met hem ohz bezig geweest nadat hij beleerd was. Momenteel ben ik voornamelijk bezig met de 4 jarige ruin Dieter (Timor x Anton) welke ik ook zelf beleerd heb en nu aan het doorrijden ben. De hengst Reinar welke weer thuis is na een dekseizoen in de weide en tevens kan Drafur aan dit lijstje toegevoegd worden.
Ik heb me op Bokt ook al voorgesteld maar hier nog een keertje.
Mijn naam is Janna, 21 jaar en HBO studente, waarbij ik momenteel stage loop in zwolle (samen met Marieke).
Zelf niet in het bezit van paarden, maar ik ben een van de dames die toch wel met een hele grote regelmaat bij Bart te vinden is, waar ik paarden beleer, rij en men.
Zo ken ik Rubis ook heel goed, ik ben denk ik het meeste met hem ohz bezig geweest nadat hij beleerd was. Momenteel ben ik voornamelijk bezig met de 4 jarige ruin Dieter (Timor x Anton) welke ik ook zelf beleerd heb en nu aan het doorrijden ben. De hengst Reinar welke weer thuis is na een dekseizoen in de weide en tevens kan Drafur aan dit lijstje toegevoegd worden.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
jee, jullie stellen jezelf allemaal veel uitgebreider uit dan ik zelf gedaan heb
mocht er behoefte zijn aan meer info hoor ik het wel
janna, leuk dat je lekker met de Fjorden van Bart bezig mag zijn!
Ik heb Rubis gisteren hier al even kort gereden.. Maar moet echt opbouwen, hij heeft volgens mij veeeel meer aangespannen gelopen dan onder het zadel he.. hij is in ieder geval nog lekker groen, en zoekerig!! leuk! maar bovenal erg braaf en leuk
.. Het is echt mijn bloedgroep!! 

mocht er behoefte zijn aan meer info hoor ik het wel

janna, leuk dat je lekker met de Fjorden van Bart bezig mag zijn!
Ik heb Rubis gisteren hier al even kort gereden.. Maar moet echt opbouwen, hij heeft volgens mij veeeel meer aangespannen gelopen dan onder het zadel he.. hij is in ieder geval nog lekker groen, en zoekerig!! leuk! maar bovenal erg braaf en leuk

*Het is beter om niemand te vertrouwen, dan een keer belazerd te worden*
:¨·.·¨:
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
@ Jytte:
, hij heeft denk ik 75 tot 85% van zijn werk aangespannen gedaan. Ik heb hem destijds "ingereden" (lees, de basis proberen te leggen) maar daarna ging hij de kudde in en daarna heb ik er 1 maal opgezeten verder niet. Dus zijn ervaring onder het zadel is nog niet erg groot. Tevens had hij altijd wat langer de tijd nodig om over nieuwe dingen na te denken en te snappen, dus ben ik veel bij de echte basis gebleven. (en denk dat dit uiteindelijk ook het punt is geweest waardoor ik hem niet weer opgepakt heb, ik had met hem niet echt de klik welke ik met andere paarden hier wel had, dus ging ik die rijden).
Destijds ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met zorgen dat hij zijn balans vond door tempo beheersing (zijn stappen afmaken etc.) en daarnaast zijn we bezig geweest met het los laten van zijn rug, hals door lang en laag te lopen.
De dag voordat je bent wezen kijken heb ik er weer opgezeten (daarvoor had hij denk ik een 3 kwart tot heel jaar niet onder de man gereden) en kon ook heel goed merken dat hij gewoon weer opnieuw bevestigd moet worden in dingen. Hij is al wel een stuk makkelijker geworden in het volgen van de hand. Maar verder heeft hij ook de spieren niet meer voor het direct moeilijkere werk.
Voor jou is hij nu wel echt naar jou hand te zetten, hij ken de basis van de basis en de rest moet hij allemaal nog leren.
En heel fijn dat je echt een leuke en goede klik met hem hebt dat is toch het belangrijkste in de samenwerking met een paard vind ik!
Hoop echt dat je een maatje voor het leven aan hem gaat hebben!

Destijds ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met zorgen dat hij zijn balans vond door tempo beheersing (zijn stappen afmaken etc.) en daarnaast zijn we bezig geweest met het los laten van zijn rug, hals door lang en laag te lopen.
De dag voordat je bent wezen kijken heb ik er weer opgezeten (daarvoor had hij denk ik een 3 kwart tot heel jaar niet onder de man gereden) en kon ook heel goed merken dat hij gewoon weer opnieuw bevestigd moet worden in dingen. Hij is al wel een stuk makkelijker geworden in het volgen van de hand. Maar verder heeft hij ook de spieren niet meer voor het direct moeilijkere werk.
Voor jou is hij nu wel echt naar jou hand te zetten, hij ken de basis van de basis en de rest moet hij allemaal nog leren.
En heel fijn dat je echt een leuke en goede klik met hem hebt dat is toch het belangrijkste in de samenwerking met een paard vind ik!
Hoop echt dat je een maatje voor het leven aan hem gaat hebben!

Giel
Norvyn
Norvyn
Hoi Jytte,
Laat ik even beginnen met vertellen dat ik enorm jaloers op je ben
want ik ben helemaal leip van Rubis! Ik had 'm graag willen kopen, maar was net m'n baan kwijt, dus helaas niet het juiste moment. Maar hij is je van harte gegund, hoor!
Ik ben Marieke en ben in het bezit van een grakleurige 21-jarige ruin Kjeld en 2 minipaardjes in Fjordenkleur Floor & Fleur. Ik rijd nu eigenlijk bijna alleen nog aangespannen, op af en toe een lekker ritje met Kjeld na dan...
En... nu komt het, ik heb een Rubis veulen uit Dayenne van Bart gekocht vorig jaar en (wannebe als ik was) heb ik die Grubis genoemd
Heel veel plezier nog op FW, hopelijk zien we nog veel van je mooie rooie!
Laat ik even beginnen met vertellen dat ik enorm jaloers op je ben

Ik ben Marieke en ben in het bezit van een grakleurige 21-jarige ruin Kjeld en 2 minipaardjes in Fjordenkleur Floor & Fleur. Ik rijd nu eigenlijk bijna alleen nog aangespannen, op af en toe een lekker ritje met Kjeld na dan...
En... nu komt het, ik heb een Rubis veulen uit Dayenne van Bart gekocht vorig jaar en (wannebe als ik was) heb ik die Grubis genoemd

Heel veel plezier nog op FW, hopelijk zien we nog veel van je mooie rooie!
Ow wow, wat een paardjes allemaal!
Leuk beestje die Rubis!
Ik ben Kezia(16) en heb Emperor (2, Kunar x Manus ).
Heel veel plezier op Fjordenwereld

Leuk beestje die Rubis!
Ik ben Kezia(16) en heb Emperor (2, Kunar x Manus ).
Heel veel plezier op Fjordenwereld

In love with my Gentil Giant
- ukoldaatje
Welkom
OW Rubis, ik zag hem op een adv staan en
wat een gaaf paard is dat!!
Ik ben Petra, 32 jaar getrouwd met Patrick, en eigenlijk mijn hele leven in het bezit van fjorden (eerste was een new forester die ik 17 jaar heb gehad).
Ik heb een fjordje van bijna 1 jaar, Gandhi, mijn stuk, mijn trots, mijn alles!!!!
Mijn 'kinders' zijn onze hondjes, de mopsjes en de beagle.

OW Rubis, ik zag hem op een adv staan en

Ik ben Petra, 32 jaar getrouwd met Patrick, en eigenlijk mijn hele leven in het bezit van fjorden (eerste was een new forester die ik 17 jaar heb gehad).
Ik heb een fjordje van bijna 1 jaar, Gandhi, mijn stuk, mijn trots, mijn alles!!!!
Mijn 'kinders' zijn onze hondjes, de mopsjes en de beagle.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Hoi, leuk dat we jou en Rubis kunnen volgen!
Ik ben Tamara, en ik heb een bijna 7 jarige merrie, Karev.
Veel plezier hier!
Ik ben Tamara, en ik heb een bijna 7 jarige merrie, Karev.
Veel plezier hier!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Hoi, Welkom hier
Ik ben Mariël en heb twee fjorden.........Wammes van Reinar en Olivia van Bjorgard

Ik ben Mariël en heb twee fjorden.........Wammes van Reinar en Olivia van Bjorgard

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Thanks allemaal!!
@ janna: ja, wat jij beschrijft voel ik inderdaad aan hem.. en ik vind het zelf prettig dat hij zo groen is.. wat je zegt: ik kan mooi van onderaan beginnen en hem naar mijn hand zetten.. heerlijk!
Ja, ik heb het gevoel dat dat wel goed gaat komen
ben helemaal verliefd op hem!
Naisven: o, leuk, nog een Rubiskind! ik ben benieuwd naar foto's van hem
ennee, bij ons staat de deur altijd open, dus als je hem eens wil komen knuffelen ben je van harte welkom!
@ janna: ja, wat jij beschrijft voel ik inderdaad aan hem.. en ik vind het zelf prettig dat hij zo groen is.. wat je zegt: ik kan mooi van onderaan beginnen en hem naar mijn hand zetten.. heerlijk!
Ja, ik heb het gevoel dat dat wel goed gaat komen

Naisven: o, leuk, nog een Rubiskind! ik ben benieuwd naar foto's van hem

ennee, bij ons staat de deur altijd open, dus als je hem eens wil komen knuffelen ben je van harte welkom!
*Het is beter om niemand te vertrouwen, dan een keer belazerd te worden*
echt leuk dat hij bij jou is terechtgekomen,zo te lezen vind jij hem helemaal super!
en gelijk heb je
en gelijk heb je

Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
Ja hoor daar is ze dan, de mysterieuze nieuwe eigenaresse van die Ruubje 
En ga je idd maar diep schamen dat je FW nog niet ontdekt had, foei
Tsja en wie ben ik: tsjek maar ff op bokt http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... ofile&u=31
Dat is veel sneller hihihi.

En ga je idd maar diep schamen dat je FW nog niet ontdekt had, foei

Tsja en wie ben ik: tsjek maar ff op bokt http://www.bokt.nl/forums/memberlist.ph ... ofile&u=31
Dat is veel sneller hihihi.
Hee Jytte,
Leuk dat je fjordenwereld ook hebt gevonden samen met Rubis
Je had me al in Wanneperveen gezien maar zal me nog even nader voorstellen..
Ik ben Anne Schoenmakers, woon in het voorhuis van Bart (samen met vriendlief) en loop bij hem drie dagen in de week stage.
Ben 19 jaar oud en zit in het tweede jaar van de opleiding Horse & Health op NHB Deurne, best een end van Drenthe weg
Do (Dorothee) is de fjord die ik rij, het is een Reinar merrie van Bart en staat bij mijn schoonouders in Havelterberg aan het bos.
Ze is vorig jaar beleerd voor de kar en onder het zadel, na haar dracht gaan we lekker verder met inrijden
Leuk om te horen dat Rubis zich prima vermaakt tussen ze Anda-buren!
Groetjes Anne!
Leuk dat je fjordenwereld ook hebt gevonden samen met Rubis

Je had me al in Wanneperveen gezien maar zal me nog even nader voorstellen..
Ik ben Anne Schoenmakers, woon in het voorhuis van Bart (samen met vriendlief) en loop bij hem drie dagen in de week stage.
Ben 19 jaar oud en zit in het tweede jaar van de opleiding Horse & Health op NHB Deurne, best een end van Drenthe weg

Do (Dorothee) is de fjord die ik rij, het is een Reinar merrie van Bart en staat bij mijn schoonouders in Havelterberg aan het bos.
Ze is vorig jaar beleerd voor de kar en onder het zadel, na haar dracht gaan we lekker verder met inrijden

Leuk om te horen dat Rubis zich prima vermaakt tussen ze Anda-buren!
Groetjes Anne!
Do, mijn eerste eigen paard! ♥