@ Andrea: Mooie foto!
@Anna_Dani: ben zelf absoluut niet van de readingen, geloof best dat mensen gemoeds situaties kunnen voelen bij paarden maar niet een heel gesprek kunnen voeren met een paard. En al helemaal niet vanaf een foto.
Maar op jou rijfoto's kan je wel goed zien dat ze sterker moet worden van achter en meer moet leren over de rug te lopen (die gebruikt ze nu nog niet echt). Maar dat is bij veel jonge paarden zo en moet ook met oefening en training komen. Dus denk wel dat het helemaal goed gaat komen met jullie.
Hier met dieter gaat alles zijn gangetje, meneer heeft duidelijk zijn streken weer terug nu zijn Jas uit gaat.
Bij het galopperen begint hij eerst te donderjagen en te bokken. Maar eenmaal door zijn moment heen gaat het prima. Ook los merk ik dat hij helemaal weer lekker in zijn velletje zit, helemaal als hij samen met zijn vriendinnetje Flower los mag is het feest compleet. Dan gaat hij helemaal uit zijn dak. (doet me altijd goed een paard bokkend en vliegend door de bak te zien gaan)
Enige minpuntje wat hij de laatste tijd begint te krijgen is dat hij als ik bij hem in de stal sta meteen zuur begint te doen naar zijn buurman, die mag mij geloof ik nog niet eens aankijken (buurvrouw aan de andere kant maakt niet uit, maar Ernst krijgt er dan wel echt van langs). Ik ben dus wel echt " zijn mens"

, hij staat soms ook een beetje mokkend te kijken als ik eerst Reinar ga doen en hij dus nog even moet wachten.
Maarja ook daar moet hij maar aan wennen....

Straks op het land is dat wel weer over.