Denk dat het een kwestie van tijd, rust en geduld is.
Een C-tje is nog een jong ding, tenminste in mijn ogen. Ik vind mijn B-tje ook nog steeds een puppy in veel dingen

Op hem kan ik ook niet zomaar een ander zetten. Okee, hij doet het wel voor 10 minuten, maar dan vind hij het wel mooi geweest en gaat hij dreigen met stoute dingen doen. Hij doet het niet echt, maar dat heeft er ook mee te maken dat ik het dan ook wel mooi geweest vind.
Het is natuurlijk een verschil dat ik geen verzorgster zoek en het dus geen ramp vind dat het een redelijk eenpersoonspaardje is (geworden). De keren dat er iemand anders op heeft gezeten in 1,5 jaar tijd zijn op 1 hand te tellen, dus ik vind het niet gek dat hij dat vreemd vindt.
Misschien is het een idee om je verzorgsters eerst wat grondwerk met Crystal te laten doen. Gewoon eerst borstelen en de basisverzorging, dan wat spelen in de bak en elkaar leren kennen. Vervolgens onder begeleiding van jou er een keertje op, al is het maar voor 10 minuten, en dat opbouwen. Dan geef je de verzorgster en Crystal de mogelijkheid elkaar te leren kennen en elkaar aan te leren voelen.