Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
leoensuzanne

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door leoensuzanne » zo 20 feb 2011, 19:02

Ja!! En dat ze het dus ook echt kan. Neus aan de grond, letterlijk aan de grond en zo kachelde ze heerlijk verder. Het was echt super. Ze heeft ontzettend veel rond moeten kijken. Regelmatig even stil staan en rond kijken, even knuffelen met Vlin. Ik ben helemaal blij!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 21 feb 2011, 20:37

Lekker Suzanne, klinkt als een zeer geslaagde rit. Krijg ook zin in buitenrijden, maar dan wil ik eerst hogere temperaturen hahaha.

Anka is ook aan de bak geweest dit weekend maar dan in de bak :D . Wedstrijd gehad en 1 winstpunt aan over gehouden. Verslag staat bij Fjord in de Sport. En nu nog even leuke foto's van de wedstrijdfotograaf uitzoeken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » di 22 feb 2011, 18:32

Heerlijk gevoel he Suus? Ik kan ook nog zo nagenieten van zondag. Het was trouwens super druk. Bij jullie kant ook?

Oh leuk Annemarie, heb je een linkje naar de foto's?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 22 feb 2011, 19:12

Charret schreef:Heerlijk gevoel he Suus? Ik kan ook nog zo nagenieten van zondag. Het was trouwens super druk. Bij jullie kant ook?

Oh leuk Annemarie, heb je een linkje naar de foto's?
Ja Charret, we hebben flink wat mensen met loslopende honden gezien!! En kinders die wilden aaien enz. Ik heb zó genoten van zondag. Had dat ook wel even nodig hoor.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Charret

Bericht door Charret » di 22 feb 2011, 19:28

Ik kon gisteren en vandaag ook echt aan Alies merken dat ze het leuk heeft gevonden. Ze was helemaal jolig :D
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 22 feb 2011, 20:37

Ik kan helaas geen directe link geven, lukt me niet :o? . Maar als je www.draversfoto.nl intypt in je browser en dan naar fotowinkel gaat en dan naar Onstwedde B 20 februari gaat en dan naar beneden scrolt tot je de enige Fjord vindt dan zie je mij (halverwege de foto's ongeveer).

Leuke foto's trouwens jullie heerlijke rit in de Loonse en Drunense duinen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Charret

Bericht door Charret » di 22 feb 2011, 21:26

Leuk!! Ik vind 151 [fijn plaatje om naar te kijken!] en 155 het leukst.
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 23 feb 2011, 20:23

Ik ben totaal in luv met Anka:L:L. Lekker gelest en mijn instructrice zat er nog en op. Die kan Anka laten wijken en een perfecte schouderbinnenwaarts rijden :o . Haar advies, lekker door blijven oefenen, het zit er wel in bij Anka. Met andere woorden, nou jij nog :+ O:) .

En daarna lekker tussen de Anderense weilanden uitgestapt. Andere route dan anders en hoewel eerst wat aarzelend was Anka super braaf. Ook als ze nu wat onzeker is laate zich daar goed doorheen rijden. Vertrouwen doet een hoop. We hebben ook Yocohama en hengst Kalypso nog gedag gezegd. Ik dacht wat een forse merrie totdat ik 2 ballen zag hangen := hihi.
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 01 mar 2011, 12:10

Jeuj, dit topic is wel wat saaaai :Z .

Ik heb me zondag verbaasd over Anka. Is was met Nisko weg naar Ivonne en stalgenootje ging met haar draver rijden, dus Anka bleef home alone. Ik had stalgenoot gewaarschuwd dat als ze het pad langs de wei nam, Anka nog wel eens mee wilde rennen. Deed ze bijna altijd als ik met Nisko weg ging op ons vorige stekje. Bokken en wat rondjes rennen om even de ik-mag-niet-mee frustratie eruit te gooien.
Ik had Anka al buiten gezet en kuil gegeven voor ik met Nisko weg ging en toen mijn stalgenootje ging rijden kwam Anka niet in beweging en toen ze terug kwam ook niet 8)7 . Die bleef eten en had zoiets van tis best. Hoe relaxt kan je paard zijn he? 8)7
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 01 mar 2011, 17:19

hihi, lekker toch!

Tja, wat is saai, we doen weinig nu, het moet even wat langer licht worden,d an kunnen we weer lekker rijden. En we rijden elke keer in het veld, dus we maken niet veel mee.

Moet zeggen dat ik wel moiete heb om Karev in het veld lekker naar beneden te rijden, Dan wil ze niet. Die loopt liever te flierefluiten. Denk dat het tijd word om haar eens even weer in de bak aan de slag te gooien, even weer puntjes op de i.

Dinsdag komt zadelmaker weer. Even een check. Heb dit zadel nu dikke 5 maanden. Ligt naar mijn idee goed, alleen hij is ''maar'' verbreed naar een 32. Dat snap ik niet zo, van wintec had ze de witte, dat is 34. nou weet ik wel dat je alle zadels niet met elkaar kan vergelijken..
en ze begint dus weer met hoofdschudden tijdens zadelen, dat deed ze toen ook, dus de alarbellen rinkelen voorzichtig weer. Heb nu wel zoiets van, direct werk van maken, toen gaf ze het niet aan, en pikte ik het te laat op. Nu geeft ze het aan, direct wat aan doen
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Charret

Bericht door Charret » di 01 mar 2011, 17:33

Tsja lastig Tamara. Het ene zadel is idd het andere niet. Maar is Karev veranderd in body waardoor die verschillen in maat er kunnen zijn?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 01 mar 2011, 17:45

geen idee. Van de zomer was ze natuurlijk gespierder, maar wel wat vetter. Ze is nu iets slanker, maar minder gespierd. We zullen het dinsdag wel zien. Ben niet bang dat ie compleet fout ligt hoor, zal denk ik naar mijn idee een tikkie breder moeten
Charret

Bericht door Charret » wo 02 mar 2011, 18:11

Ik hoop het voor je na al de pech die je al hebt gehad :(

Wat een super lief onderschrift heb je :L
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 02 mar 2011, 18:48

Mijn poown heeft springtalent *o/* .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 02 mar 2011, 20:14

vertel!!

Lief hé charret! Jij en Jouke zijn ook leuk, wat een reus zeg!
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 03 mar 2011, 07:28

Gister hebben we eens wat anders dan anders gedaan met de priveles. Ik vertelde dat ik wel eens wilde springen, dus gingen we dressuurgericht springen. Eerst 5-6 balken draven achter elkaar en dan netjes in aanleuning blijven. Da's verdraaid moeilijk! Daarna de eerste en laatste balk een cavaletti. Hier ging het bijna gelijk mis 8)7 . Anka dacht bij de cavaletti heej, ik spring en kwam midden in de balkenrij terecht, stapte op een balk en daar gingen we bijna :o . Nou gaat dit niet met hoge snelheid, dus ging goed. Tot slot nog paar keer 60 cm gejumpt *o/* . Toverwoord is controle controle. Ging heel goed, met Nisko ging ik met elke sprong harder naar de hindernis, maar Anka luistert heel goed en blijft goed bij mij. Hardstikke leuk en 0 weigeringen! *o/* Ik zeg, ik ben weer helemaal enthousiast.

De reacties van de familie wat minder. Wilfred zei dalijk ga jij over de hindernis en paard niet en mijn moeder zei van kind is dat niet gevaarlijk 8)7 8)7 . Heb maar gezegd dat ik een braaf niet-weigerend exemplaar van een paard heb O:) .

Ben benieuwd wat je zadelman zegt Tamara. Een dressuurzadel voor Anka moet ik nog maar eens over denken. Ik had als opties Kootstra, Hulsebos, Brandt zadels en Drunens ruiterhuis. Over alle 3 wel goede dingen gehoord, dacht ik. Inmiddels overal wel een horrorverhaal over gehoord (of gePBt gekregen) dat ik denk wat moet je nou geloven en wie nou vertrouwen. Mijn huidige zadel ligt op zich goed dus ik misschien moet ik het maar eerst zo laten dan.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 03 mar 2011, 15:51

Wat een positieve verhalen hier. Hoop dat er nisk loos is met je zadel Tamara.. Das echt een superfijn zadeltje die jij hebt! Joyce heeft m ook en als hij nog bestond had ik hem ook genomen destijds.
Hier gaat ook alles super eigenlijk! Behalve dat hij zijn deken weer gesloopt heeft, de oen -:(- Van de week gesprongen (Pernille de galopsprongen en ik veilig uit draf haha :z ) Gisteren heel bewust gaan balkjes lopen en vandaag super les gehad van mijn superjuffie. Hij krijgt steeds meer schwung en loopt lekker door zijn lijf en weer helemaal correct in het spoor. Hij gaat met sprongen vooruit zegt ze en is helemaal recht ook. Heerlijk! Ik rij hem nu zoo anders dan voorheen. Veel meer op zijn eigen benen en voorwaarts. Voor het ronde plaatje misschien iets minder, maar voelt goed zo.
Heb m vorige week alleen compleet verknipt. Veeeel te kort en veel te vlak. Nou ja, groeit wel weer aan en dan zal ik mijn kapper even weer eens aan zijn mouw trekken voor een mooi modelletje.
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 03 mar 2011, 16:02

Maar als je paard recht wordt en voorwaarts is komt aanleuning vanzelf goed. Tenminste bij mij wel. We werken erg veel aan Anka recht maken, is ze recht gaat voorwaarts rijden automatisch beter en vervolgens wordt de aanleuning ook beter 8-) . Gosh, als ik het zo typ klinkt het simpel maar als ik het probeer is de praktijk best lastig :+ .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » do 03 mar 2011, 17:09

Lekker caroliene!

maar An, er is overal wel iets over te vinden. En jouw ainsly, dacht ik, kan die niet verbouwd worden op anka?
Annemarie

Bericht door Annemarie » do 03 mar 2011, 19:46

Ja zo is het maar net ja, overal is wel wat bij maar met wie ga je dan toch in zee? Over de Brandt zadels loopt op bokt ook een heel positief topic zag ik. De Ainsley gaat echt niet passen. Anka is echt erg breed geworden en die boom kan dat niet halen helaas.

Jij nog lekker gereden deze week. Wel wat kkkkoud he? Ijzige oostenwind brrr.
Plaats reactie